*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Ilmainen työkalu iPhonen SIM-lukituksen poistamiseen

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 12.9.2007 11:47 Kommentteja (11)

Ilmainen työkalu iPhonen SIM-lukituksen poistamiseen Viime kuussa useat tahot ilmoittivat tuovansa myyntiin ohjelmia, joiden avulla Applen iPhone-matkapuhelimen saa hyväksymään minkä tahansa SIM-kortin. Nyt internetiin on ilmaantunut iPhone Dev Team -ryhmän avoimen lähdekoodin ohjelma, jonka avulla iPhonen SIM-lukituksen saa pois päältä ohjelmallisesti.
iUnlock-ohjelma ei ole suunnattu aivan kaikille, sillä sen käyttöä varten pitää iPhoneen siirtää erillisellä ohjelma joitain tiedostoja ja tämän lisäksi iUnlock pitää käynnistää puhelimessa SSH-ohjelman avulla. iUnlockista on kuitenkin luvattu julkaista helppokäyttöisempi versio, jonka avulla tavallinen kuluttaja saisi haluamansa SIM-kortin käyttöön iPhonen kanssa, eikä hänen tällöin tarvitse tyytyä AT&T-liittymään.

iUnlockia vaivaavat kuitenkin samat pienet ongelmat kuin muitakin vastaavia ohjelmia. Suurin ongelma on puhelimen YouTube-sovellus, joka ei toimi suoraan SIM-lukituksen purkamisen jälkeen, vaan käyttäjän on käytettävä erillistä ohjelmaa, jotta YouTuben videoihin pääsee jälleen käsiksi puhelimen kautta.

Puhelimen ohjelmiston voi myös palauttaa alkuperäiseen tilaansa, ilman pelkoa SIM-lukituksen aktivoinnista. Tällä hetkellä ei ole kuitenkaan tietoa siitä, voiko Apple aktivoida SIM-lukituksen tulevilla ohjelmistopäivityksillä. iPhone ei kuitenkaan osaa päivittää ohjelmistoaan itse, joten kuluttajilla ei ole pelkoa siitä, että puhelin lakkaisi toimimasta automaattisesti tapahtuvan firmware-päivityksen takia.

Lähteet:
Engadget
Gizmodo

Edellinen Seuraava  

11 kommenttia

112.9.2007 12:08

"Suurin ongelma on puhelimen YouTube-sovellus, joka ei toimi suoraan SIM-lukituksen purkamisen jälkeen"

Aivan turha toiminto iha sama vaikka ei toimis. En minä ainakaan osta puhelinta sen takia, että pääsisin youtuben videoita katseleen.

212.9.2007 12:14

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jahlberg:
"Suurin ongelma on puhelimen YouTube-sovellus, joka ei toimi suoraan SIM-lukituksen purkamisen jälkeen"

Aivan turha toiminto iha sama vaikka ei toimis. En minä ainakaan osta puhelinta sen takia, että pääsisin youtuben videoita katseleen.

Sama täällä...ihan turha softa. Se selain taitaa olla tärkeämpi juttu kuin tube.

312.9.2007 12:19

Lainaus:
iPhone ei kuitenkaan osaa päivittää ohjelmistoaan itse, joten kuluttajilla ei ole pelkoa siitä, että puhelin lakkaisi toimimasta automaattisesti tapahtuvan firmware-päivityksen takia.
Jeah, apple sanoo että ei päivity, mutta satavarmasti siellä on joku taustatroijani tutkimassa tapahtuvia. Joku USA hallitus pakottanu sen laittaa sen sinne.

412.9.2007 12:19

Testattu ja toimii (Saunalahti).

YouTuben toimimattomuus ei oikeastaan liity näihin SIM-lukituksen purkamiseen tarkoitettuihin ohjelmiin, vaan aktivointivaiheeseen. YouTube-ohjelman korjaaminen on kuitenkin suhteellisen helppoa, ja ohjeet löytyvät esim. Hackint0shin foorumista.

512.9.2007 14:14

Jokseenkin tyhmältä tuntuu koko SIM-korttilukitus. Tietysti hyvä että tälläisiä softia tehdään. Täytyyhän puhelin saada toimimaan minkä tahansa operaattorin kortilla.

Tuollaista kännyä en huolisi edes ilmaiseksi. Käytän aina halvinta operaattoria.

612.9.2007 14:23

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti hexi:

Tuollaista kännyä en huolisi edes ilmaiseksi.
Kai nyt sentään ilmaiseksi,käyttäisit vaikka panoksena,
jossain sököä pelatessa.Mut sama täällä en kyllä paljoa
maksaisi.(ei edes puoli-ilmaiseksi.)

712.9.2007 15:18

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jahlberg:
"Suurin ongelma on puhelimen YouTube-sovellus, joka ei toimi suoraan SIM-lukituksen purkamisen jälkeen"

Aivan turha toiminto iha sama vaikka ei toimis. En minä ainakaan osta puhelinta sen takia, että pääsisin youtuben videoita katseleen.

Sama täällä...ihan turha softa. Se selain taitaa olla tärkeämpi juttu kuin tube.
No lisätään viel et loppupeleissä en mä ainakaan tekis mitään sil selaimella en osta kyl puhelinta senkään takia et pääsis sile nettiin surffaileen :). Itsellä k800i en kertaakaan ole mitään 3G hommia siinä tarvinu enkä kertaakaan ole netissä sillä käyny, muulloin ku silloin jos taskussa painellu sen vahingossa meneen nettiin

812.9.2007 15:39

Saako tuolta Apllen netti kaupasta tilattua suomeen tuommosen 16Gigasen iPhonen?

912.9.2007 16:10

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Al_Cabone:
Saako tuolta Apllen netti kaupasta tilattua suomeen tuommosen 16Gigasen iPhonen?
ei saa, sillä maa on "US" eikä sitä voi vaihtaa...joko joku lähehettää sinulle iPhonen usasta tai käyt itse hakemassa...
mutta puhelimen voi tietenkin varata jo valmiiksi...koska se sitten tulee, niin on ihan eri asia
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=21373

1027.4.2008 21:21

Allekirjoitaneella on 2kpl uusia Iphoneja kumpikin uudella softalla. Jos joku osaa hakkeroida näitä uudempia versioita niin myyn toisen puhelimista ko. henkilolle edullisesti, edellyttäen, että toinenkin puhelin toimii. Ottakaa yhteyttä

116.3.2009 15:51

APUA ! VOIKO SIM LUKITUKSEN PURKAA ILMAN VANHAA SIM KORTTIA ! :O

MINULLA ON IPHONE JOKA ON OSTETTU ULKOMAILTA, SIM KORTTI JOKA TULI MUKANA KATKESI. JOTEN ONKO MAHDOLLISTE PURKAA SIM LUKITUS ILMAN VANHAA KORTTIA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Kumpi kannattaa ostaa, Nokia 8 vai OnePlus 5? Kumpi kannattaa ostaa, Nokia 8 vai OnePlus 5? (17.8.2017 14:26)
HMD Globalilta on viime vuoden lopusta lähtien odotettu kieli pitkällä lippulaivapuhelinta, joka näyttäisi millaista rautaa Nokia-puhelimet parhaimmillaan ovat. Sellainen puhelin esiteltiin ....
7 kommenttia
Apple pistää rahat pöytään – Hyökkää Netflixiä vastaan omilla tuotannoilla Apple pistää rahat pöytään – Hyökkää Netflixiä vastaan omilla tuotannoilla (17.8.2017 11:52)
Apple aikoo sijoittaa tulevan vuoden aikana miljardi dollaria TV-ohjelmien hankintaan ja tuotantoon, kertoo Wall Street Journal. Yhtiö on jo pidemmän aikaa puhunut palveluliiketoiminnan kasvattamisesta, ....
1 kommentti
Tältä näyttää LG:n V30 – Yksi syksyn kiinnostavimmista älypuhelimista Tältä näyttää LG:n V30 – Yksi syksyn kiinnostavimmista älypuhelimista (17.8.2017 11:08)
Useiden Android-vuotojen takuuvarma lähde, Evan Blass, on julkaissut Twitter-tilinsä kautta lehdistökuvan myöhemmin tässä kuussa esiteltävästä LG V30 -lippulaivapuhelimesta. Kuten odottaa saattoi, ....
Teknologiayhtiöt nousivat vastarintaan – Siivoavat valkoisen ylivallan kannatuksen piiloon Teknologiayhtiöt nousivat vastarintaan – Siivoavat valkoisen ylivallan kannatuksen piiloon (17.8.2017 09:41)
Yhdysvalloissa poliittinen keskustelu on kiihtynyt Charlottesvillen levottomuuksien seurauksena. Virginialaiseen kaupunkiin julistettiin hätätila äärioikeiston mielenosoituksen takia, jotta ....
3 kommenttia
Tässä on uusi Nokia 8 – Lippulaiva kaksoiskameralla Tässä on uusi Nokia 8 – Lippulaiva kaksoiskameralla (16.8.2017 22:03)
HMD Global on laajentanut Android-pohjaisten Nokia-puhelimien valikoimaa neljännellä mallilla. Uusi Nokia 8 edustaa yhtiön tuoteportfolion ylempää hintaluokkaa ja sen luvataan haastavan muut ....
3 kommenttia

Uutisarkisto