*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

LG :n DivX-tuki laajenee televisioihin

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 3.9.2007 14:51 Kommentteja (10)

LG :n DivX-tuki laajenee televisioihin Elektroniikkajätti LG ilmoitti IFA-messuilla tuovansa myyntiin teräväpiirtotelevisioita, joilla voi katsella DivX-videoita.
LG uudet Time Machine -sarjan 47LB5RE-, 42LB5RT- ja 37LB4RT-mallinimellä kulkevat LCD-televisiot sekä 50PB4RT- ja 42PB4RT-mallinimellä kulkevat plasma-televisiot sisältävät 80 gigatavun kiintolevyn, jonne DivX-videoita voi siirtää USB 2.0 -liitännän kautta.

Kiintolevyn myötä televisiolla voi myös tallentaa ohjelmia, joita voi myös siirtää esim. tietokoneelle katselemista varten. Kiintolevylle voi siirtää myös MP3-muodossa olevaa musiikki ja JPEG-kuvia, joista voi myös nauttia television kautta.

Uusien televisioiden pitäisi ilmaantua myyntiin Eurooppaan ja Aasiaan välittömästi, mutta Pohjois-Amerikan julkaisusta ei ole toistaiseksi tietoa. Myös televisioiden suositushinnat ja tarkemmat tiedot ovat vielä kiven alla, joten toistaiseksi ei auta kuin odottaa ensimmäisten televisioiden ilmaantumista myyntiin.

Lähteet:
Electronista
LG (lehdistötiedote)

Edellinen Seuraava  

10 kommenttia

13.9.2007 15:44

Miksi DivX? :)

23.9.2007 15:45

kas kas... piti odottaa kaikessa rauhassa taulutelevisioiden kehitystä vielä ainakin vuodenpäivät mutta näyttää siltä että lähden shoppailemaan. kunhan on full hd tuki tietenkin vielä. ameriikan kohdalla voi mennä myynti mielenkiintoiseksi nykyisen nuiji kuluttajaa oikeudessa kamppanjan aikana. DivX yhdistetään täysin piratismiin siellä joten vaikeuksia luvassa jollekkin...

33.9.2007 17:09

Nonih! Eiku rahaa säästöön ni voi hieman shoppailla :P
Tuo 37' voisi olla oiva ratkaisu tähän pikkuhuoneeseen, mitä makuuhuoneeksikin kutsutaan.

43.9.2007 17:34

Kovalevyllinen televisio on jo saapunut suomeen... ainakin meidän kauppaan tuli tänään LG:n televisioita joissa kovalevy =)

54.9.2007 7:58

Mutta tarkoittaako DivX pelkästään ks. koodekin elokuvia, koska esim. mulla lukee dvd-soittimessa DivX, mutta toistaa myös XviD:it.

64.9.2007 8:19

Lainaus:
Jaanz (Senior Member) 4.9.2007 4:58
Mutta tarkoittaako DivX pelkästään ks. koodekin elokuvia, koska esim. mulla lukee dvd-soittimessa DivX, mutta toistaa myös XviD:it.
Siis no DivX codecci pystyy purkamaan myös XviD:llä pakatut videot ja vastaavasti myös toisin päin... Eli kyllä se aina tarkottaa että sekä DivX, että XviD ovat tuettuina. Tämän käsityksen mä ainakin oon saanu

74.9.2007 9:13

Noh, jos tuo tukee "vain" vanhaa divx/xvid, niin ihmetyttää hieman.

Siinä vaiheessa kun Suomessa kannattaa vakavasti harkita fullhd telkkarin ostoa, niin kotiencoodaajat, hdtv-lähetykset, nettipiratismi jne. on jo luultavasti siirtynyt H264/AVC sukupolveen. Mutta toki aina uudet mallit piristävät markkinoita ja kilpailua.

84.9.2007 9:51

Lainaus:
Siis no DivX codecci pystyy purkamaan myös XviD:llä pakatut videot ja vastaavasti myös toisin päin... Eli kyllä se aina tarkottaa että sekä DivX, että XviD ovat tuettuina. Tämän käsityksen mä ainakin oon saanu
Toi oli uutta mulle.
Se on varmaan sitten joku vastaava kuin jos dvd-soittimessa lukis
"AVI-playable" :D

Toinen mikä on askarruttanut mieltäni on se, että jos on DivX5 aikoihin julkaistu dvd-soitin ja yritän toistaa sillä uusinta versiota eli DivX6:n (6.6?) leffaa, niin näyttääkö se vai ei?

94.9.2007 17:32

Oispa aivan mahtavaa kattoa FullHD-töllöllä DivX- ja JPEG-laatuista kuvaa. Voisi kuvitella, että H264- ja PNG-tuki eivät olisi liikaa vaadittu.

Kovalevyllä varustettu telkkari on kyllä aivan mielenkiintoinen idea. Nämä varmaan yleistyvät, kun digiboksit nauhoitusmahdollisuuksineen alkavat katoilla digitelkkareiden yleistyessä. Nauhoittavat DVD-asemat eivät tainneet missään vaiheessa nauttia VCR:n tasoista suosiota TV-ohjelmien nauhoittamisen suhteen.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 4.9.2007 @ 17:37

1015.10.2010 8:09
yAsGOrgRb
Vahvistamaton

8gh9FC <a href="http://dxmowjxeofic.com/">dxmowjxeofic</a>, zqxdgmbgoeor, [link=http://zjllngvzueva.com/]zjllngvzueva[/link], http://uszdzcupzgen.com/

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Operaattori saa jatkossa myydä käyttäjien selailuhistorian mainostajille Operaattori saa jatkossa myydä käyttäjien selailuhistorian mainostajille (24.3.2017 13:06)
Republikaanienemmistöinen senaatti on ehdottanut muutosta lainsäädäntöön, joka sallisi operaattorien myydä käyttäjistään keräämää selailuhistoriaa ja muuta dataa suoraan mainostajille.
1 kommentti
Microsoft tarjoaa patenttejaan älyautojen valmistajille Microsoft tarjoaa patenttejaan älyautojen valmistajille (24.3.2017 10:32)
Teknologiapatenttien ja -lisenssisopimusten tärkeys on tullut näkyvästi esille tietokoneiden ja mobiililaitteiden yleistymisen myötä, kun oikeussaleissa on väännetty kättä graafisista käyttöliittymistä ....
1 kommentti
Vain puolet Android-laitteista sai tietoturvapäivityksiä Vain puolet Android-laitteista sai tietoturvapäivityksiä (24.3.2017 09:17)
Androidin tietoturvatiimiin uuden blogikirjoituksen mukaan sen tavoitteena on huolehtia kaikkien käyttäjien tietoturvasta, mutta lukujen valossa tässä onnistuttiin viime vuonna vain osittain. ....
1 kommentti
Hakkerit uhkaavat tyhjentää iPhonesi – Vaativat Applelta bitcoineja Hakkerit uhkaavat tyhjentää iPhonesi – Vaativat Applelta bitcoineja (24.3.2017 08:36)
Turkish Crime Family -niminen hakkeriryhmä on vaatinut Applea maksamaan sille 75 000 dollarin arvosta bitconeja huhtikuun 7. päivään mennessä, muutoin ryhmä aikoo tyhjentää miljoonien Applen ....
Super Mario Runista tuli uusi versio iPhonelle ja iPadille Super Mario Runista tuli uusi versio iPhonelle ja iPadille (24.3.2017 08:10)
Eilen Androidille julkaistu Super Mario Run on päivittynyt Applen App Store -sovelluskaupassa 2.0-versioon. Päivityksen mukana peliin tulee uusia pelihahmoja – erilaisia Yoshi-liskoja – sekä ....

Uutisarkisto