*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

PSP eloon Pandora's Batteryn avulla

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 25.8.2007 13:51 Kommentteja (17)

PSP eloon Pandora's Batteryn avulla Sonyn PSP-käsikonsolille on julkaistu Pandora's Battery -paketti, jonka avulla PSP:n saa palautettua henkiin, vaikka firmware-päivitys olisi mennyt metsään.
Paketin kehityksestä ovat vastanneet Adrahil, Booster, Cswindle, Dark_AleX, Ditlew, Fanjita, Joek2100, Jim, Mathieulh, Nem, Psp250, Skylark ja TyRaNiD nimimerkkien taakse kätkeytyvät henkilöt, jotka ovat myös aikaisemmin vaikuttaneet huomattavasti PSP:n kotikutoisten pelien ja ohjelmien kehitykseen.

Pandora's Batteryn avulla voi myös palauttaa minkä tahansa nykyisen PSP-konsolin firmwaren 1.50-versioon, joten tulevaisuudessa käyttäjien ei tarvitse enää tuskailla Sonyn tietoturvapäivitysten takia, jos konsolilla on tarkoitus pyörittää muutakin kuin virallisia pelejä.

Pandora's Batteryn käytössä on kuitenkin omat rajoituksensa. Paketin käyttämistä varten pitää löytyä Windows-käyttöjärjestelmällä varustettu tietokone ja PSP-konsoli, jolla voi ajaa kotikutoisia ohjelmia. Konsolin ja tietokoneen avulla luodaan PSP:n palauttamiseen kelpaava muistikortti ja ns. "JigKick Battery". JigKick Battery luodaan muokkaamalla ohjelmallisesti PSP:n akun tunnistetta, jolloin PSP tunnistaa akun palautusakuksi. Kun PSP käynnistetään palautusakun ja luodun muistikortin avulla, voidaan PSP:n firmware palauttaa 1.50-versioon.

Palautusakkua ei voi kuitenkaan käyttää enää PSP:n kanssa normaalisti, joten operaatiota varten kannattaa hankkia erillinen akku. Palautusakkua ei voi myöskään ohjelmallisesti palauttaa "normaaliksi" akuksi, joten akku jää pysyvästi palautusakuksi. Korjaus: palautusakku on mahdollista palauttaa normaaliksi ohjelmallisesti.

Paketti oli tarkoitus julkaista vasta uuden PSP:n julkaisun jälkeen, jotta Sonylle jäisi mahdollisimman vähän keinoja korjata tilanne. Paketti oli kuitenkin päätynyt myyntiin mustaan pörssiin, josta siitä pyydettiin yli 1 000 dollarin hintaa, jonka seurauksena se päätettiin julkaista nyt kaikkien saataville.

Lähteet:
MaxConsole Forums
N00bz!

Edellinen Seuraava  

17 kommenttia

125.8.2007 13:55

"Palautusakkua ei voi kuitenkaan käyttää enää PSP:n kanssa normaalisti, joten operaatiota varten kannattaa hankkia erillinen akku. Palautusakkua ei voi myöskään ohjelmallisesti palauttaa "normaaliksi" akuksi, joten akku jää pysyvästi palautusakuksi. "

Ei pidä paikkaansa. En ole itse tuota koko juttua testaillut, mutta kyllä jengi on akkujaan palauttanut entiselleen.

225.8.2007 15:08
vatelma
Inactive

Vihdoin! mutta miten tuon voi palauttaa normaaliksi?

325.8.2007 15:42

Näkisipä sonyn pomojen ilmeet kun he saivat kuulla tästä.


AMD Athlon 3200+ | Asus A7V8X-LA | 1024MB (512MB x2) | 7600gs core 500mhz mem. 400mhz | 160Gt + 250Gt

425.8.2007 15:50

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti vatelma:
Vihdoin! mutta miten tuon voi palauttaa normaaliksi?
Siinä softan paketissa tulee kyllä ohjeet ja työkalut tohon.

525.8.2007 16:53

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Sebu92:
Näkisipä sonyn pomojen ilmeet kun he saivat kuulla tästä.
Kärvistelevät kuin piru helv....

625.8.2007 18:34

Turhaan sony tuskailee noista, jos ne jotain uutta keksii joku aina haksaa sen.

726.8.2007 7:46

Offtopicina, mutta kyllä yksi Pandoras Battery kelpaisi varmasti näille Vistan Bios modaajillekin ;-)

826.8.2007 8:09
henkettu
Inactive

Onko kellään tietoa, kuinka paljon tuo tulee maksamaan?

926.8.2007 8:19

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti henkettu:
Onko kellään tietoa, kuinka paljon tuo tulee maksamaan?
Ainoastaan akun hinnan (jos hankkii erillisen akun tuota varten) ja tietystin PC:n hinnan ja Windowssin. Myöskin USB-johtoa tarvitaan.
Myöskin tarvitaan toimiva ja OE-firmwarella varustettu PSP, jolla tuo akku käsitellään.

1026.8.2007 12:28

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti henkettu:
Onko kellään tietoa, kuinka paljon tuo tulee maksamaan?
Ainoastaan akun hinnan (jos hankkii erillisen akun tuota varten) ja tietystin PC:n hinnan ja Windowssin. Myöskin USB-johtoa tarvitaan.
Myöskin tarvitaan toimiva ja OE-firmwarella varustettu PSP, jolla tuo akku käsitellään.
Heh.. unohdit sen muistikortin. :D Eli käytännössä toinen toimiva psp riittää rikkinäisen korjaamiseen.

1126.8.2007 12:32

Lainaus:

Heh.. unohdit sen muistikortin. :D
Jumalauta. :D

1228.8.2007 6:13

3kk raatona lojunut psp löysi uuden tien huutonettiin ko ohjelman avustamana. hieno ohjelma kertakaikkiaan.

1328.8.2007 6:13

3kk raatona lojunut psp löysi uuden tien huutonettiin ko ohjelman avustamana. hieno ohjelma kertakaikkiaan.

1411.9.2007 14:34

Onks ton akun teossa ja käytössä minkäänlaista riskiä, että operaatio menis päin mäntyjä? Aattelin, että voisi käyttää tota mun 3.51 PSP:n downgradettamiseen.

1511.9.2007 16:04

Ainoo riski taitas olla lähinnä, jos se muistikortilta flashaaminen jotenkin keskeytyy vaikka akun loppumisen takia. Tosin tuolla saa brickatunkin koneen korjattua, joten eikun uudestaan.

1617.9.2007 11:25

mikä olis vikana kun tollatteella rupesin downgradeen kaverin psptä niin oon laittanu akun ja muistarin kiinni, power valo syttyy palaan, mut näyttöön ei tuu mitään. missä olis vika?

1717.9.2007 11:32

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Tuikku92:
mikä olis vikana kun tollatteella rupesin downgradeen kaverin psptä niin oon laittanu akun ja muistarin kiinni, power valo syttyy palaan, mut näyttöön ei tuu mitään. missä olis vika?
Varmaan kannattaisi tollasia kysellä foorumeilla, eikä uutisen kommentoineissa, mutta muistikortti pitää olla laitteessa kun laitat akun paikalleen, koska tuo käsitelty akku käynnistää PSP:n suoraan ilman kytkintä ja alkaa heti muistikortilta lukemaan. Jos taas akku toimii kuten pitääkin, niin muistikortin sisältö on vajaa.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Karu muistutus – Säätiedoilla sinusta tehdään kauppatavaraa Karu muistutus – Säätiedoilla sinusta tehdään kauppatavaraa (23.8.2017 10:31)
Huippusuosittu AccuWeather-sääsovellus on jäänyt kiinni käyttäjän sijainnin paikannuksen mahdollistavan datan keräämisestä, vaikka sovellusta on erikseen kielletty pääsemästä paikkatietoon käsiksi. ....
Ostitko tämän kopterin? Se on pakko päivittää viimeistään ensi viikolla Ostitko tämän kopterin? Se on pakko päivittää viimeistään ensi viikolla (23.8.2017 09:00)
Kopteriyhtiö DJI on julkaisee uudelle Spark-minikopterilleen pakollisen ohjelmistopäivityksen, jolla pyritään korjaamaan laitteen virranhallinnassa havaitut virheet. DJI:n mukaan se julkaisee ....
Apple kehittää itsestään ajavaa bussia – Omat työntekijät pääsevät matkustamaan sillä Apple kehittää itsestään ajavaa bussia – Omat työntekijät pääsevät matkustamaan sillä (23.8.2017 08:32)
Apple ei tavoittele ainakaan tällä hetkellä oman itsestään ajavan auton kehittämistä, kertoo The New York Times. Sen sijaan yhtiö keskittyy autojen autonomisen liikkumisen mahdollistavan järjestelmän ....
Netflixin katselu väheni yllättäen 10 prosentilla – Tässä syy Netflixin katselu väheni yllättäen 10 prosentilla – Tässä syy (22.8.2017 11:43)
Luonnonilmiöillä voi olla yllättävän isoja seurauksia verkkopalveluiden toimintaan. Ne voivat häiritä niitä tai jossain tapauksissa jopa lisätä palveluiden käyttöä. Netflixin kohdalla Yhdysvalloissa ....
5 kommenttia
WhatsAppiin tuli Facebookista tuttu ominaisuus WhatsAppiin tuli Facebookista tuttu ominaisuus (22.8.2017 10:20)
WhatsAppin Oma tila -ominaisuus saa uusia ominaisuuksia, kun Facebook on lisännyt siihen mahdollisuuden luoda värikkäitä tekstimuotoisia tilapäivityksiä. Alun perin tilapäivitys oli lähinnä ....

Uutisarkisto