*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

HBO:n ohjelmat YLE:n kanaville

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 15.8.2007 13:24 Kommentteja (48)

HBO:n ohjelmat YLE:n kanaville YLE on allekirjoittanut ohjelmaostosopimuksen amerikkalaisen televisioyhtiö HBO:n kanssa, jonka myötä YLE sitoutuu ostamaan kaikki HBO:n uudet TV-sarjat, minisarjat ja elokuvat seuraavan kolmen vuoden ajan.
Lisäksi YLE pääsee sopimuksen myötä käsiksi HBO:n laajaan arkistoon, joten esim. tuttuja Sopranos- ja Six Feet Under (Mullan alla) -sarjoja voidaan tulevaisuudessa näyttää YLE:n kanavilla.

YLE on aikaisemmin näyttänyt HBO:n tuotannosta mm. Band of Brothers (Taistelutoverit) -sarjaa ja tämän lisäksi sekä MTV3 että Nelonen ovat esittäneet ohjelmistossaan HBO:n tuotantoa.

HBO:n ohjelmia aletaan esittämään YLE:n kanavilla vuoden 2008 aikana ja tämän hetkisten suunnitelmien mukaan HBO:n ohjelmistoa näytetään YLE:n kanavilla noin 100 tuntia vuodessa, joka tietää jokaiselle viikolle noin kahta tuntia ohjelmaa. YLE:n suunnitelmien mukaan tähän sisältyy mm. 2-3 draamasarjaa, 5-6 tuntia dokumentteja sekä joitakin TV-elokuvia.

Molemmat osapuolet ovat erittäin tyytyväisiä uuteen sopimukseen. "Neuvottelut HBO:n kanssa alkoivat keväällä, ja niiden tavoitteena oli entisestään monipuolistaa yhtiömme kansainvälistä tv-ohjelmistoa" sanoo Ingegerd Pesonen, joka toimii YLE:n kansainvälisen ohjelmahankinnan päällikkönä. "Olemme hyvin iloisia voidessamme tarjota ohjelmiamme suomalaisen yleisön nähtäväksi. Arvostamme sitä, että YLE haluaa korkeaa laatua" sanoo Jennifer Bowen, joka toimii HBO International Distributionin myyntijohtajana.

Tällä hetkellä ei ole tietoa siitä, vaikuttaako YLE:n ja HBO:n välinen sopimus jollain tavalla MTV3:n tai Nelosen tulevaan ohjelmistoon.

Lähteet:
YLE
HS

Edellinen Seuraava  

48 kommenttia

115.8.2007 14:30

tämä on paras uutinen tvseen liittyen vähään aikaan :D:D:D:D

215.8.2007 14:38

Siis jos mtv3 ja nelonen eivät lopeta HBO:n sarjojen näyttöä niin yle kyllä meni ostamaan aika kasan paskaa ainakin sarjojen osalta. Toki HBO tekee hyviä sarjoja mutta kun vanhemmat on nähty jo ja uudemman todennäköisesti tulee ulos MTV3/Nelonen ennen ku Yle niitä lähettää.

315.8.2007 14:44

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti klanh:
Siis jos mtv3 ja nelonen eivät lopeta HBO:n sarjojen näyttöä niin yle kyllä meni ostamaan aika kasan paskaa ainakin sarjojen osalta. Toki HBO tekee hyviä sarjoja mutta kun vanhemmat on nähty jo ja uudemman todennäköisesti tulee ulos MTV3/Nelonen ennen ku Yle niitä lähettää.
Kysymys on kai siitä, että YLE osti yksinoikeuden kaikkiin uusiin HBO:n sarjoihin, eli sellaisiin mitä ei vielä ole pyörityksessä. HBO on ainoa jenkkikanava, joka uskaltaa tehdä vähän raflaavampia sarjoja, johtuen siitä, että kanava on täysin maksukanava, eli sitä eivät sido "hieman" konservatiiviset vaatimukset sisällöstä (kaikki muistanevat mikä meteli syntyi esim. Janet Jacksonin 0.5sekuntia kestäneestä rinnan vilahduksesta CBS:llä..).

415.8.2007 15:19

Näkee laatusarjoja (laatu ja laatu..) ilman mainoksia! Mahtavaa!

515.8.2007 15:34

Kerranki jottai ulkolaista LAATU sarjaa yleltä... :D

615.8.2007 15:44

Hihkaisin ääneen!
Tämä on todella, todella hienoa. Go YLE go!!!

715.8.2007 16:59

Hieno homma :)

815.8.2007 17:11

Jospa vaikka saisivat hommattua Band Of Brothers toisen kauden....jos semmonen o tehty....

915.8.2007 17:30

Amerikkalainen ohjelmisto puuttuikin. Saa nähdä mitä lähettävät.

1015.8.2007 17:43

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jari29:
Jospa vaikka saisivat hommattua Band Of Brothers toisen kauden....jos semmonen o tehty....

"Sarjan luojilta on tulossa uusi sarja The Pacific War, joka kertoo Tyynenmeren tapahtumista. Sarjan valmistumisvuodeksi on kerrottu 2009."

Näin lukee Wikipediassa :) ehtisi siis tulla varmaan YLEltä jos valmistuu 2009 ja tulee vielä samana vuonna pihalle :)

1115.8.2007 18:16

Luultavasti muut kanavat saavat myös esittää samanaikaisesti HBO:n sarjoja, koska tuskin esim. SubTV lopettaa Sinkkuelämän ja Nelonen yhtäkkiä Kylmän Ringin (Oz) esittämisen kesken kaiken. Molemmat ovat siis HBO:n sarjoja.

1215.8.2007 18:24

Jaa! Nyt saa varmaankin ensimmäisen kerran vastinetta tv-luvalle, jos ei lasketa MM-kisoja yms. mukaan. Ihan kiva.

1315.8.2007 18:58

en mä silti ton takia ala kummiskaan maksamaan tv-lupaa. lol

1415.8.2007 19:25

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jehu80:
Jaa! Nyt saa varmaankin ensimmäisen kerran vastinetta tv-luvalle, jos ei lasketa MM-kisoja yms. mukaan. Ihan kiva.
Totta =)

1515.8.2007 19:46

yleltä kerrottiin tänään digitv-paneelissa että meinaavat satsata nyt sisältöön.

ihan kiva että nämä tulevat ylelle mutta ihan oikeasti tämänlaiset sarjat ilman mainoksia tulevat loppupeleissä varmasti kalliiksi.. onhan ne nyt ostettu mutta jatko saattaa olla nykyisellä tvlupa hinnoittelulla jos ei täysin niin melkein mahdotonta.. eli tässä sitten normaalit tv-katselijat näkevät pari kautta jotain sarjaa ja sitten kuten yleensäkin suomessa sarjat vain loppuvat kun sopimus päättyy ja toki hbo nostaa tuolloin hintaa jatkosta.

edelleen katson hbo:n ynm sarjat netistä siellä kun sarjat saa myös nopeammin niin myös varmemmin loppuun saakka.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 15.8.2007 @ 19:47

1615.8.2007 20:09

ja mistä on yle rahat saanu :O ????

1716.8.2007 3:51

Aivan loistavaa tv-luvan hinta vain nousee todella paljon jatkossa ja tekijänoikeusjärjestöt korottivat 150% tekijänoikeuskorvauksia, joita yle joutuu maksamaan.

Itse en ala ikinä tv-lupaa maksamaan, enkä ole sitä ikinä maksanut. Mulle on aivan sama mitä yle tekee. Katson ylen kanavia ilmaiseksi, eikä kukaan, eikä mikään voi asialle yhtään mitään :) On parempaa käyttöä +200 eurolle vuodessa kuin rahoittaa ylen rahastusmonopolia. Periaatteesta en maksa piste!.

1816.8.2007 4:24

jos ne nyt sitten ostaa hbo:lta elokuvia niin saisivat näyttää ice age: the meltdown leffan on niin hyvä lehefa

1916.8.2007 5:09

Mielestäni tosi jees juttu. Yle on todellakin parantanut laatua ohjelmahankinnoissaan. Vaikka mielestäni kyllä aina Ylen ohjelmatarjonta on ollut laadukasta

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 16.8.2007 @ 05:10

2016.8.2007 5:10

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti gmsupr:
jos ne nyt sitten ostaa hbo:lta elokuvia niin saisivat näyttää ice age: the meltdown leffan on niin hyvä lehefa

Minkähän takia YLE yhtäkkiä näyttäisi tämän Twentieth Century Foxin leffan nyt kun ostivat oikeudet HBO:n materiaaliin?

2116.8.2007 7:31

Elkää niin kauhiasti innostuko, koska Yle ilmoitti näyttävänsä HBO:n tuotantoa noin 100 tuntia vuodessa.. se on aika vähän laatua Ylen kanavilla.. Hmm.. montahan noita nyt oli ykkönen, kakkonen ja teema. Ja mitä vielä. :D Eli neljältä vai viideltä kanavalta tulee laatu ohjelmaa 100 tuntia vuodessa. :/ Aika vähän.. Mieluummin katon mainosrahotteisia.

2216.8.2007 7:54

No kerrankin yleltä tulee jotain muutakin laadukasta viihdettä kun avaraluonto. =)

2316.8.2007 8:10

Yle saa mittavat säästöt siitä kun analogiverkko lakkautetetaan mikä mahdollistaa kaikenlaista kivaa meille kuluttajille :)

2416.8.2007 8:56

Hyviä uutisia olisi, mikäli omistaisin telkkarin :) Mielestäni kuitenkin hyvä juttu niille jotka maksavat TV-lupamaksua, hieman parempaa viihdykettä niitä rahoja vastaan.

2516.8.2007 11:15

No eipä oo mun mielest pitää parhait ohjelmii (oma mielipide)
silti toi n.220€ on liikaa noist muutamasta NS. laatusarjoista

2616.8.2007 15:36

tv-lupa ei oo kyllä kovin paljoo. Mieti paljon tulee yhessä päivässä maksamaan? voi nauhottaa telkkarista vaikka miten paljon sarjoja jos haluut joten se on säästöä? ei tartte sitte vinistä niitte tuotantokausienkaan korkeista hinnoista ;WWEEWWEWE

2716.8.2007 17:03

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ONSnaab:
tv-lupa ei oo kyllä kovin paljoo. Mieti paljon tulee yhessä päivässä maksamaan? voi nauhottaa telkkarista vaikka miten paljon sarjoja jos haluut joten se on säästöä? ei tartte sitte vinistä niitte tuotantokausienkaan korkeista hinnoista ;WWEEWWEWE
Ajatteleppa itse että kuinka moni nykyinen tv:n katsoja katsoo yleensäkkään ollenkaan??? Monen sadan euron vuosimaksu on törkeän korkea siihen verrattuna jos joku sattuu katsomaan 45min viikossa tai ei ollenkaan yleä.

2817.8.2007 14:18

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jari29:
Jospa vaikka saisivat hommattua Band Of Brothers toisen kauden....jos semmonen o tehty....
Band of Brothers on minisarja/televisiota varte tehty elokuva.
Harvemmin elokuville tehdään toista tuotantokautta. Sitä paitsi jos sille oltais tehty jatko-osa niin se oltais varmasti jo tehty sillä Band of Brothers valmistui jo vuonna 2001

2918.8.2007 3:56

Just ku Serranon perheestä tuli kova hitti niin YLE KIRJOTTAA sopimuksen jonku jenkki yhtiön kanssa. Varmana on jotain kuraa...

3018.8.2007 7:49
dudeson93
Inactive

melkeen luulin jo vitsiks.. hyvä asia YLE

3119.8.2007 7:22

itseä naurattaisi jos entourage alkaisi pyöriä ylellä

3220.8.2007 14:21
pirk
Inactive

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti zya:

Itse en ala ikinä tv-lupaa maksamaan, enkä ole sitä ikinä maksanut. Mulle on aivan sama mitä yle tekee. Katson ylen kanavia ilmaiseksi, eikä kukaan, eikä mikään voi asialle yhtään mitään :) On parempaa käyttöä +200 eurolle vuodessa kuin rahoittaa ylen rahastusmonopolia.

1. TV-lupa ei ole maksu YLEn kanavista, vaan maksu luvasta käyttää kotitaloudessa TV-vastaanotinta.
2. TV-lupa on lakisääteinen, jonka eduskunta on päättänyt.

Lainaus:
Periaatteesta en maksa piste!.

Periaatteesta en noudata liikennelakia, piste! Ajan kännissä autolla, eikä kukaan voi asialle mitään :) On parempaa käyttöä +200 eurolle vuodessa kuin rahoittaa Suomen taksimonopolia.

3320.8.2007 14:40

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti zya:

Itse en ala ikinä tv-lupaa maksamaan, enkä ole sitä ikinä maksanut. Mulle on aivan sama mitä yle tekee. Katson ylen kanavia ilmaiseksi, eikä kukaan, eikä mikään voi asialle yhtään mitään :) On parempaa käyttöä +200 eurolle vuodessa kuin rahoittaa ylen rahastusmonopolia.

1. TV-lupa ei ole maksu YLEn kanavista, vaan maksu luvasta käyttää kotitaloudessa TV-vastaanotinta.
2. TV-lupa on lakisääteinen, jonka eduskunta on päättänyt.

Lainaus:
Periaatteesta en maksa piste!.

Periaatteesta en noudata liikennelakia, piste! Ajan kännissä autolla, eikä kukaan voi asialle mitään :) On parempaa käyttöä +200 eurolle vuodessa kuin rahoittaa Suomen taksimonopolia.
Ensinäkin ainoa yritys joka tuosta luvasta saa mitään rahaa, joten sinänsä typerää ajatella että se on lupa käyttää televisiota. Saman vertauksen voisi sanoa että jokainen ihminen suomessa joutuisi maksamaan ajokortista vaikka ei ikinä aikoisi ajaa...

TV-lupa maksu on aikansa elänyt. Digi aikana olisi äärimmäisen helppo toteuttaa sellainen että ylen kanavat tulisivat maksukorilla, mutta eihän siihen tulla ikinä suostumaan koska suomalaisista 99% jättäisi todennäköisti ottamatta tuota 200€ arvoista ylen kanava nippua. Ylen kanavat ovat vain ja ainoastaan voimissaan pakollisten tv-maksujen ansiosta.

Täyttä rahastusta sanon minä!

3420.8.2007 16:50

Lainaus:
Ensinäkin ainoa yritys joka tuosta luvasta saa mitään rahaa, joten sinänsä typerää ajatella että se on lupa käyttää televisiota.

Typerää tai ei niin sitä se tällä hetkellä kuitenkin on koska et voi jättää vastaanottamatta ylen kanavia jos sinulla on viritin telkkarissa.
Lainaus:
TV-lupa maksu on aikansa elänyt. Digi aikana olisi äärimmäisen helppo toteuttaa sellainen että ylen kanavat tulisivat maksukorilla, mutta eihän siihen tulla ikinä suostumaan koska suomalaisista 99% jättäisi todennäköisti ottamatta tuota 200€ arvoista ylen kanava nippua. Ylen kanavat ovat vain ja ainoastaan voimissaan pakollisten tv-maksujen ansiosta.

Prosenteista voidaan olla montaa mieltä mutta se on varmaa että ilmaista telkkarin katsomis mahdollisuutta ei ole tulevaisuudessakaan.

3520.8.2007 19:25

Lainaus:

Ajatteleppa itse että kuinka moni nykyinen tv:n katsoja katsoo yleensäkkään ollenkaan??? Monen sadan euron vuosimaksu on törkeän korkea siihen verrattuna jos joku sattuu katsomaan 45min viikossa tai ei ollenkaan yleä.
Nää on niiiin hauskoja: "yleensäkkään ollenkaan???". :DDD

TV-lupamaksuhan ei tosiaan ole ainoastaan maksu Ylen tarjoamista kanavista, vaan myöskin Yleisradion rahoittaman/rakentaman TV-verkon käytöstä, jota käyttää moni muukin kanava. Tähän verkkoon kuuluu myöskin radio ja sen tapaiset asiat.

Samankaltaista lupamaksua käytetään edelleenkin monissa muissakin maissa, jopa monen suomalaisen ihannoimassa "halpamaassa", jossa kaikki on niiiiin täydellistä.

3621.8.2007 10:08

Tämä on vain oma mielipiteeni asiasta. Itse en kuuntele ylen kanavia, enkä myöskään katso tällähetkellä muuta kun juuri avaran luonnon ylen tv-kanavilta...

Omakohtainen kokemus on se että maksan aivan pirusti tyhjästä...
En tunne itseasiassa muita ihmisiä kun oman mummoni joka seuraa tunnin välein uutiset radiosta sekä televisiosta ylen kanavilta. Se on sitä hyöty maksua tv-luvasta...

Laki on tosiaankin vastaava monessakin maassa, mutta tuo nykyisen kaltainen laiki on aikansa elänyt varsinkin maissa jossa on aivan yhtä laadukkaita ohjelmia "ilmaisilla" mainosrahoitteisilla kanavilla...

3721.8.2007 10:25

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti juhha84:
Tämä on vain oma mielipiteeni asiasta. Itse en kuuntele ylen kanavia, enkä myöskään katso tällähetkellä muuta kun juuri avaran luonnon ylen tv-kanavilta...

Omakohtainen kokemus on se että maksan aivan pirusti tyhjästä...
En tunne itseasiassa muita ihmisiä kun oman mummoni joka seuraa tunnin välein uutiset radiosta sekä televisiosta ylen kanavilta. Se on sitä hyöty maksua tv-luvasta...

Laki on tosiaankin vastaava monessakin maassa, mutta tuo nykyisen kaltainen laiki on aikansa elänyt varsinkin maissa jossa on aivan yhtä laadukkaita ohjelmia "ilmaisilla" mainosrahoitteisilla kanavilla...
Etkä osaa lukea? Se maksu ei ole pelkästään ohjelmamaksu, vaan käyttömaksu TV-/Radio-verkolle. Sitten jos/tai kun Suomeen saadaan sota aikaseksi, niin voit ehkä tajuta pointin.

3821.8.2007 11:13

Olen Shadownin kannalla.

Ja Suomen Kuvalehdessä oli kesän alussa, että YLE:n kanavat kerää 45% kaikista katsojista. On tuo nyt ainakin omasta mielestäni suuri määrä. Ja kasvua oli kuulemma näkyvissä. Ja mikäs kanava ne MM-jääkiekot/futikset/olympialaiset ym ym ym näyttää? Tulevana kesänä en ajatellut muuta katsellakkaan kuin olympialaisia ja Jalkapallon EM-kisoja (niinkuin varmaan muutkin suomalaiset).

On täysin väärin ajatella näin:

"Emmää yleä jaksa kattella, ku sieltä tulee kokoajan jotain tylsiä ajankohtaisohjelmia"

Tuleepahan sentään jotain muuta, kuin mobiilipelejä/chattia, jotka täyttää 60% kaupallisten ohjelmistosta.

3921.8.2007 11:34

Tiedän kyllä että se on "lupa" katsoa tv:tä, mutta se saisi muuttua digiajan myötä vapaa ehtoiseksi omasta mielestäni.

BTW: En seuraa mitään urheilua mitä en näkisi "ilmaiseksi" eurosportilta joten tuohon on turha vedota.

EDIT: Ja radiosta ei kerätä mitään maksuja, vaan tv lupamaksuilla vaan rahoitetaan ylen radio ohjelmia (Joita en muuten niitäkään kuuntele).

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 21.8.2007 @ 11:35

4021.8.2007 11:44

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti juhha84:
Tiedän kyllä että se on "lupa" katsoa tv:tä, mutta se saisi muuttua digiajan myötä vapaa ehtoiseksi omasta mielestäni.

BTW: En seuraa mitään urheilua mitä en näkisi "ilmaiseksi" eurosportilta joten tuohon on turha vedota.

EDIT: Ja radiosta ei kerätä mitään maksuja, vaan tv lupamaksuilla vaan rahoitetaan ylen radio ohjelmia (Joita en muuten niitäkään kuuntele).
Jollet kuuntele radiota tai seuraa televisiota, niin miksi sitten maksat sitä maksua?

Voisin väittää, että puhut nyt "vakavalla naamalla" itsesi pussiin. Kun joku sanoo perustelun, niin sinä väität "Emmä tarvii semmosia".
Nyt olet perustellut itsesi siihen jamaan, että voisin olettaa, ettet katso mitään kanavia, koska et käytä televisolähetyksiä ylipäätään.

4121.8.2007 14:58

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti juhha84:
Tiedän kyllä että se on "lupa" katsoa tv:tä, mutta se saisi muuttua digiajan myötä vapaa ehtoiseksi omasta mielestäni.


Vapaaehtoistahan se on tälläkin hetkellä. Kukaan ei ole pakottanut katsomaan telkkaria :)

4222.8.2007 18:21

Ei olekkaan pakottanut... Tyhjästä maksaminen on vain mielestäni todella turhauttavaa...

4322.8.2007 19:03

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti juhha84:
Ei olekkaan pakottanut... Tyhjästä maksaminen on vain mielestäni todella turhauttavaa...
Kuten aiemmin kirjoittelin, niin miksi maksat TV-lupaa, jollet katso ohjelmia?

4423.8.2007 1:14

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti juhha84:
Ei olekkaan pakottanut... Tyhjästä maksaminen on vain mielestäni todella turhauttavaa...
Kuten aiemmin kirjoittelin, niin miksi maksat TV-lupaa, jollet katso ohjelmia?
Ainoa asia minkä takia tuo maksu tulee maksettua on se että saa katsottua muita kanavia joilta tulee joskus jopa ihan hyvääkin viihdettä.

Kyllä minä muita kanavia seuraan aika ahkeraan, paitsi ylen kanavia. Joten sinäänsä todella turhauttavaa maksaa sellaisesta asiasta jota ei käytä...

Jos ylen kanavat tulisivat maksukortti pohjaisiksi, niin 100% varmuudella en niistä suostuisi maksamaan.

Jos hbo:n ohjelmat alkavat pyörimään ylellä niin silloin se olisi parasta viihdettä 50 vuoteen yleltä. Tämän hetkinen tarjonta on suoraan sanottuna aivan kuraa...

Itseäni henkilökohtaisesti suoraan sanottuna vituttaa se että olen rahoittanut sellaisi "viihdeohjelmia" kuin manne-tv yms. hienot kulttuuri elämykset.

4523.8.2007 4:21

Lainaus:
Joten sinäänsä todella turhauttavaa maksaa sellaisesta asiasta jota ei käytä...
Siis eikö se jumalauta mene jakeluun? Se TV-lupa ei ole pelkästään ohjelmamaksu, vaan TV-verkon käyttömaksu.

4623.8.2007 5:16

Mutta kyllähän TV-lupamaksulla rahoitetaan myös YLEn ohjelmisto.. Jos YLE siirtyisi käyttämään maksukorttia niin voisi silti olla käytössä "TV-käyttölupamaksu", jonka maksettuaan saisi oikeuden katsoa muita kuin YLEn kanavia. Olisihan tuo parempi vaihtoehto koska niiden, jotka eivät seuraa YLEn kanavia ei tarvitse niiden ohjelmistosta maksaa, mutta he maksaisivat silti TVn käytöstä (TV-käytttölupamaksun yhteydessä).

...Jos nyt kukaan mitään sattuu tekstista ymmärtämään niin :P

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 23.8.2007 @ 05:18



blind_peer

4723.8.2007 5:26

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti blindpeer:
Mutta kyllähän TV-lupamaksulla rahoitetaan myös YLEn ohjelmisto.. Jos YLE siirtyisi käyttämään maksukorttia niin voisi silti olla käytössä "TV-käyttölupamaksu", jonka maksettuaan saisi oikeuden katsoa muita kuin YLEn kanavia. Olisihan tuo parempi vaihtoehto koska niiden, jotka eivät seuraa YLEn kanavia ei tarvitse niiden ohjelmistosta maksaa, mutta he maksaisivat silti TVn käytöstä (TV-käytttölupamaksun yhteydessä).

...Jos nyt kukaan mitään sattuu tekstista ymmärtämään niin :P
Ongelmahan tuossa on se, että Yleisradio on se taho joka viimekädessä eduskunnanpäätöksien nojalla pitää verkkoa pystyssä, joten on aika kaukaa haettua, että lähdettäisiin sille linjalle missä Yleisradion yksi rahoituksen lähde kuivuisi. Jos TV-lupamaksu katoisi tai pienenisi radikaalisesti, niin ne rahat sitten lähtisi jostain muualta ja se voisi olla taho joka vaikuttaisi ihan oikeasti kaikkia suomalaisia.

4823.8.2007 7:03

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Shadown:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti blindpeer:
Mutta kyllähän TV-lupamaksulla rahoitetaan myös YLEn ohjelmisto.. Jos YLE siirtyisi käyttämään maksukorttia niin voisi silti olla käytössä "TV-käyttölupamaksu", jonka maksettuaan saisi oikeuden katsoa muita kuin YLEn kanavia. Olisihan tuo parempi vaihtoehto koska niiden, jotka eivät seuraa YLEn kanavia ei tarvitse niiden ohjelmistosta maksaa, mutta he maksaisivat silti TVn käytöstä (TV-käytttölupamaksun yhteydessä).

...Jos nyt kukaan mitään sattuu tekstista ymmärtämään niin :P
Ongelmahan tuossa on se, että Yleisradio on se taho joka viimekädessä eduskunnanpäätöksien nojalla pitää verkkoa pystyssä, joten on aika kaukaa haettua, että lähdettäisiin sille linjalle missä Yleisradion yksi rahoituksen lähde kuivuisi. Jos TV-lupamaksu katoisi tai pienenisi radikaalisesti, niin ne rahat sitten lähtisi jostain muualta ja se voisi olla taho joka vaikuttaisi ihan oikeasti kaikkia suomalaisia.
Pistetään sitten suoraan veroista tuokin maksu.. Eipähän pääse pummit luistamaan maksamisesta ja näin ollen maksu on pienempi ;P



blind_peer

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

PlayStation 4:n voittokulku jatkuu – Jo yli 50 miljoonaa myytyä konsolia PlayStation 4:n voittokulku jatkuu – Jo yli 50 miljoonaa myytyä konsolia (7.12.2016 18:31)
Sony on onnistunut myymään jo yli 50 miljoonaa PlayStation 4 -pelikonsolia. Lukemaan sisältyy niin vuonna 2013 lanseeratun PlayStation 4:n myynti kuin tänä syksynä esitellyn PlayStation 4 Pron myyntikin. ....
Chrome päivittyy Androidilla – Sisältää uuden lataushallinnan Chrome päivittyy Androidilla – Sisältää uuden lataushallinnan (7.12.2016 18:13)
Tietokoneille vähän aika sitten julkaistussa Chrome 55:ssä huomattavin muutos aiempaan oli flash-selainlaajennoksen kytkeminen pois päältä oletuksena. Androidilla moiselle ei ole tarvetta, sillä ....
iPhonen muisti täynnä? Näillä ohjeilla saat lisää tallennustilaa iPhonen muisti täynnä? Näillä ohjeilla saat lisää tallennustilaa (6.12.2016 13:53)
Jos omistat 16 gigatavun tallennusmuistilla varustetun iPhonen tai iPadin, on laitteesi näytöllä melko varmasti vilahtanut silloin tällöin Tallennustila melkein täynnä -varoitus, joka ilmoittaa ....
Kauppa ilman kassalla jonottamista – Amazon aikoo tehdä siitä totta Kauppa ilman kassalla jonottamista – Amazon aikoo tehdä siitä totta (6.12.2016 12:26)
Amazon on jo neljän vuoden ajan kehittänyt ruokakauppaa, josta voisi yksinkertaisesti lähteä pois kun ostokset on kerätty hyllyiltä kauppakassiin. Kassalla jonottaminen jäisi historiaan kokonaan. ....