*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Citymarket avasi nettimusiikkikaupan

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 4.8.2007 11:30 Kommentteja (21)

Citymarket avasi nettimusiikkikaupan Suomalaisten nettimusiikkikauppojen määrä kasvaa tasaiseen tahtiin ja uusin yrittäjä markkinoilla on K-Citymarket.
K-Citymarket ei kuitenkaan ole tehnyt itse uutta musiikkikauppaansa, vaan kauppa perustuu suomalaisten Securycastin, EasyZone Median ja Netello Systemsin ratkaisuihin, joita käyttävät mm. MTV3:n ja NetAnttilan vastaavat kaupat.

Kaupasta voi ostaa tuttuun tyyliin musiikkikappaleita joko yksittäisinä kappaleina tai sitten kokonaisina albumeina. Tämän lisäksi kaupasta saa ostettua soittoääniä ja musiikkia matkapuhelimeen.

Ostokset voi maksaa luottokortilla tai verkkopankin kautta ja yksittäisiä kappaleita voi maksaa myös tekstiviestillä. Yksittäisten kappaleiden hinnat vaihtelevat 1,19–1,39 euron välillä ja tämän päälle tulee jokaisesta maksutapahtumasta vielä laskutuspalkkio, joka on verkkopankin kautta 50 senttiä, luottokortin kohdalla 3% ostosummasta ja tekstiviestin kohdalla operaattorikohtainen veloitus. Ostoksista saa Plussa-pisteitä.

Kappaleet saa itselleen DRM-suojattuina Windows Media -tiedostoina, joita voi tallentaa myös CD-Audio-levyiksi muutaman kerran ja kappaleita voi siirtää myös kannettaviin mediasoittimiin, jotka tukevat Microsoftin DRM-suojauksia. Palvelun käyttämistä varten pitää tietokoneesta löytyä Windows 2000, XP tai Vista -käyttöjärjestelmä ja Windows Media Player 9.0 tai uudempi mediasoitin.

"Haluamme rohkaista asiakkaitamme kätevään ja nykyaikaiseen tapaan ostaa musiikkia. Meille on tärkeää, että asiakkaamme voivat turvallisesti tyydyttää musiikinnälkäänsä ja kerryttää samalla omaa Plussa-pistetiliään" sanoo Matti Mäkinen, joka toimii K-Citymarketin viihdepuolen tuoteryhmäpäällikkönä.

Lähteet:
Tietokone
Mediaviikko

Edellinen Seuraava  

21 kommenttia

14.8.2007 12:17

Nyt kaikki joukolla ostamaan sittarin DRM-suojattuja musiikkikappaleita!





...not

24.8.2007 12:38

---

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 22.11.2010 @ 01:23

34.8.2007 12:47
RIVER2
Inactive

Ei DRM ja windows media player kiinnosta täälläkään. Ottasivat vaan EMI:stä mallia.
Tilaan musiikkini ulkomailta halvempana ja DRM vapaana.

44.8.2007 16:06

Ei ehkä oikein sovi Citymarketin imagoon, mutta samapa tuo, kun en tiedostoja osta.

54.8.2007 16:48

Kaikki myyvät vain käyttöoikeuksia.. DRM tuskin katoaa lähivuosina, on noi kaupat kuitenkin tosi tosi suosittuja. Käyttöoikeuksia en ikinä osta, musa CDllä ja leffat DVDnä...

64.8.2007 17:16

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti RIVER2:
Ottasivat vaan EMI:stä mallia.
EMIn musiikkia myydään citymarketin palvelussa DRM-suojauksilla. Ei siis mitään aihetta riemuun.

74.8.2007 20:01

Niin on se kumma juttu, miten on niin vaikeeta saada sitä DRM-vapaata musaa myyntiin, kun kerran EMI sitä tarjoaa..
Koskakohan se amazonin pulju aukeaa..?

85.8.2007 8:19

hars... ei osteta, ei varmasti osteta.

95.8.2007 14:06
junneboy
Inactive

Taas yksi Mikkis-DRM musakauppa lisää perkele. Turhia, kun ei edes toimi itunesissani, eikä koko koneella :-(.

105.8.2007 15:15

Taas kuluttaajalain vastainen muusikkipalvelu. Eikös noita drm suojattuja nettimusiikkikauppoja ole jo tarpeeksi?
Eikös ne suomalaiset päättäjät osaa neuvotella musiikkia ilman suojauksia?
Toki tämä ei kiinnosta mua kun kuuntelen mielummin elävää musiikkia tai kuuluisia DJ artisteja. Ja jos sitä roskamusiikkia haluaa kuunnella niin radion osaan laittaa kyllä päälle tai tuijotan musiikkiteeveetä tai voicea

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 5.8.2007 @ 15:17

115.8.2007 16:25

Paljonkohan näitä kauppoja on?

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 5.8.2007 @ 16:26

125.8.2007 16:59

Lisää taas turhia musiikkikauppoja joka myy DRM-suojattuja biisejä joita voi vaan kuunnella wmplayerillä.
Vois tulla ennemmin musiikkikauppoja ilman turhaa suojausta...

135.8.2007 17:45

Siihen voi luottaa, että Kesko ei keksi mitään uutta tai omaperäistä. Kaikki apinoidaan muiden perässä. Ja vielä huonolla maulla. DRM + Media Player + Windows + Citymarket = Täyttä Paskaa.

145.8.2007 18:38

---

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 22.11.2010 @ 01:23

155.8.2007 20:27

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Naigel:
Lainaus:
DRM + Media Player + Windows + Citymarket = Täyttä Paskaa.
Aivan ;)
Tuohon on helppo yhtyä! XD


167.8.2007 12:32
junneboy
Inactive

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Naigel:
Lainaus:
DRM + Media Player + Windows + Citymarket = Täyttä Paskaa.
Aivan ;)
Tuohon on helppo yhtyä! XD
Totta, totta pitäisi olla joku standardi minkä voisi lisensoida ilmaiseski soittimeen kuin soittimeen. Onneksi iTunesista saa EMI DRM vapaata musiikkia, tulevaisuudessa toivottavasti enemmänä. Mutmut jotain tolkkua saisivat laittaa tuolle mikkiksen tukemiselle!

177.8.2007 13:55

Lainaus:
Palvelun käyttämistä varten pitää tietokoneesta löytyä Windows 2000, XP tai Vista -käyttöjärjestelmä ja Windows Media Player 9.0 tai uudempi mediasoitin.
Kuka unohti macin käyttäjät?

187.8.2007 14:27

Lainaus:
Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Naigel:
Lainaus:
DRM + Media Player + Windows + Citymarket = Täyttä Paskaa.
Aivan ;)
Tuohon on helppo yhtyä! XD
Totta, totta pitäisi olla joku standardi minkä voisi lisensoida ilmaiseski soittimeen kuin soittimeen. Onneksi iTunesista saa EMI DRM vapaata musiikkia, tulevaisuudessa toivottavasti enemmänä. Mutmut jotain tolkkua saisivat laittaa tuolle mikkiksen tukemiselle!

Harmi vaan, kun tuo iTunes ei toimi linuxilla..

197.8.2007 20:23

Mutta hei, Sittarin musiikista saa ainakin poonusta. Itse tosin odotan, että Lidl ostaa erän saksalaista nahkahousuteknoa, perustaa verkkomusakaupan ja myy niitä halavalla, koska Lidl on oikeasti halpa.

207.8.2007 20:42

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Zemekis:
Mutta hei, Sittarin musiikista saa ainakin poonusta. Itse tosin odotan, että Lidl ostaa erän saksalaista nahkahousuteknoa, perustaa verkkomusakaupan ja myy niitä halavalla, koska Lidl on oikeasti halpa.
No, jo on melkoset toiveet :D Pidetään sormet ristissä, jotta "unelmas" toteutus.

Mutta mun mielestä noita DRM suojattuja nettimusiikkikauppoja on jo ihan liikaa. Saisivat alkaa jotenkin säännösteleen noiden kauppojen määrää! Eikä sitä paitsi noin suuri määrä noita kauppoja (kuin niitä tällä hetkellä on) voi menestyä ja takoa kokoajan mahtavaa voittoa...!?

219.8.2007 4:05

Niin, kun hinnat ja tavara on samat kaikkialla (no vähän vaihtelee (kai?), että millä netanttilaplayerilllä niitä voi kuunella...), niin olis kaikkien kannalta paras vaihtoehto, kun olis yksi kauppa vaan.. sillä olis silloin varaa myydä hieman halvemmalla hinnalla ja joku vois vaikka ostaakin.. vaikka henk'kohtasesti en kyllä mistään drm-shaissesta maksa penninpyörylääkään.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

iPhonen muisti täynnä? Näillä ohjeilla saat lisää tallennustilaa iPhonen muisti täynnä? Näillä ohjeilla saat lisää tallennustilaa (6.12.2016 13:53)
Jos omistat 16 gigatavun tallennusmuistilla varustetun iPhonen tai iPadin, on laitteesi näytöllä melko varmasti vilahtanut silloin tällöin Tallennustila melkein täynnä -varoitus, joka ilmoittaa ....
Kauppa ilman kassalla jonottamista – Amazon aikoo tehdä siitä totta Kauppa ilman kassalla jonottamista – Amazon aikoo tehdä siitä totta (6.12.2016 12:26)
Amazon on jo neljän vuoden ajan kehittänyt ruokakauppaa, josta voisi yksinkertaisesti lähteä pois kun ostokset on kerätty hyllyiltä kauppakassiin. Kassalla jonottaminen jäisi historiaan kokonaan. ....
1 kommentti
Netflix lupaa tuplasti enemmän sisältöä – Panostaa tosi-TV:hen Netflix lupaa tuplasti enemmän sisältöä – Panostaa tosi-TV:hen (6.12.2016 11:17)
Netflix aikoo kaksinkertaistaa alkuperäistuotantojen ensi vuonna, kertoo yhtiön sisältöjohtaja Ted Sarandos. Tämän vuoden aikana Netflix saanut valmiiksi omia tuotantoja noin 500 tunnin verran ....
VW yrittää kääntää autottomuuden voitoksi – Perusti uuden kyytipalvelun VW yrittää kääntää autottomuuden voitoksi – Perusti uuden kyytipalvelun (6.12.2016 10:26)
Kyytipalvelu Uber on omalla esimerkillään osoittanut, että sijoittajapiireissä liikkuu paljon rahaa toimivien liikennepalveluiden kehittäjille ja kaupunkien liikennöinnin uudistaminen voi olla ....
Microsoft perusti uuden chat-robotin – Politiikasta se ei saa puhua Microsoft perusti uuden chat-robotin – Politiikasta se ei saa puhua (6.12.2016 09:42)
Viime keväänä Microsoft esitteli tekoälyosaamistaan Tay-nimisellä Twitter-botilla, jonka luvattiin kykenevän keskustelemaan luontevasti muiden mikroblogipalvelun käyttäjien kanssa. Internet ....

Uutisarkisto