*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Suprnova tekee paluun Pirate Bayn avulla

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 3.8.2007 06:56 Kommentteja (12)

Suprnova tekee paluun Pirate Bayn avulla Vuoden 2004 joulukuussa suljettu Suprnova-sivusto tekee paluun. Paluun mahdollistaa The Pirate Bay, joka tehnyt jo pidemmän aikaa yhteistyötä Suprnova-domainin omistavan Sloncekin kanssa, jotta sivusto saadaan palautettua vanhaan loistoonsa.
Sloncek sanoo, että Pirate Bayn ylläpitäjät ovat ainoat tahot, joille hän domainin luovuttaa, koska heidän kohdallaan ei ole pelkoa mahdollisista väärinkäytöksistä.

Suprnovasta on tarkoitus tehdä lähes identtinen edesmenneen sivuston kanssa. Sloncek aikoo itse keskittyä Suprnova-yhteisön ylläpitoon ja Suprnova tulee pysymään kaikille avoimena sivustona.

Suprnova tulee listaamaan ja keräämään eri torrent-tiedostoja, joita voi palvelun kautta etsiä ja selata. Omaa trakkeria Suprnovalle ei kuitenkaan tule.

Suprnovan foorumit ovat jo toiminnassa ja osoite on suprbay.org. Itse Suprnova-sivuston pitäisi aloittaa toimintansa ensi viikolla.

Ennen sulkemistaan Suprnova-sivusto keräsi päivittäin noin 1,5 miljoonaa kävijää ja parhaillaan sivuston hakukoneen avulla löysi lähes 60 000 torrent-tiedostoa. Erityisen suositun sivustosta teki sen foorumi, jonka avulla käyttäjät pystyivät keskustelemaan mm. sivuston kautta löydettävissä olevasta sisällöstä.

Lähteet:
Piraattiliitto
TorrentFreak

Edellinen Seuraava  

12 kommenttia

13.8.2007 7:36

Lainaus:
Ennen sulkemistaan Suprnova-sivusto keräsi päivittäin noin 1,5 miljoonaa kävijää
Paljonkohan tuolla aikovat kerätä mainostuloja? Kuulemma internetin käyttökin on lisääntynyt merkittävästi vuodesta 2004.

23.8.2007 10:31

VIHDOIN :D tais suprnova olla minullekkin ensikosketus torrenttien maailmaan.

33.8.2007 11:44
allexx
Inactive

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti emagdnim:
VIHDOIN :D tais suprnova olla minullekkin ensikosketus torrenttien maailmaan.

Nii oli minullakin :D

43.8.2007 11:50
Jone90
Inactive

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti emagdnim:
VIHDOIN :D tais suprnova olla minullekkin ensikosketus torrenttien maailmaan.

Nii oli minullakin :D
Heh sama täällä :). Kiva että tekevät paluun ku oli niin pirun hyvä sivusto sillon aikoinaan.

53.8.2007 16:23

Taisinpa minäkin ensimmäistä kertaa torrentteja suprnovasta ottaa.

63.8.2007 20:19

Juu, itekkin tulihan ne ensimmäiset "linuxdistrot" sieltä latailtua :). Ja kerkesin varmaan vuoden-kaks käyttämään, kunnes se meni kiinni. Oli kyllä vaikea löytää silloin yhtä hyvä torrentsivusto :P

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 3.8.2007 @ 20:19

73.8.2007 21:12

Hetkinen suprnovan foorumit ovat jo toiminnassa? Korjatkaa jos olen väärässä, mutta tietääkseni foorumeita ei koskaan ole suljettukkaan.

84.8.2007 12:10

Mikähän hyöty moisestakin on. Täysin turha koko Suprnova. Vaikka ensimmäinen se oli itsellenikin. Sitten Torrentreactor, nyttemmin Mininova, jonka nimi on harhaanjohtava... Taitaa noita novia olla muitakin Giga-, jne. Tästä palaammekin alkuun, eli mitä helvettiä tekee jollain Suprnovalla? Ei yhtikäs mitään.

94.8.2007 16:52

Tottakai tekee :D yksi torrent-sivusto enemmän on aina parempi kuin yksi vähemmän! Sitä paitsi näitä sivuja ei voi koskaan olla likaa..

105.8.2007 13:28

joo kiva ku supernova tulee sielt ne ekat torrentit tuli ladattua
ja kaikki löyty mitä tarvi jos jotaa ei löytyn nii sit ei tarvin
HYVÄ PB!!!!!

115.8.2007 16:34

Kerrankin hyviä uutisia. :)

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 5.8.2007 @ 16:34

126.8.2007 5:43

Hienoa :P

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Yle Areena alkaa näkyä ulkomailla – Tämä säädös mullistaa verkkopalvelut Yle Areena alkaa näkyä ulkomailla – Tämä säädös mullistaa verkkopalvelut (21.11.2017 14:46)
Geoblokkaus on kiusannut jo liian kauan pelien pelaajia, CD-levyjen kuuntelijoita ja suoratoistopalveluiden käyttäjiä. Tämä hulluus loppuu vihdoin EU:n alueella, sillä ensi vuonna on tulossa ....
Oletko ostamassa uutta TV:tä? Varmista että siinä on tämä ominaisuus Oletko ostamassa uutta TV:tä? Varmista että siinä on tämä ominaisuus (21.11.2017 14:28)
Televisioiden tekniikka uudistuu tiuhaa tahtia, mutta pääasiassa muutokset tapahtuvat televisioiden näyttöpaneeleissa tai siihen lisätään uusia älykkäitä ominaisuuksia, kuten tuki sovelluksille. ....
Inteliltä iso askel mobiilipiireissä, tulossa ensimmäinen 5G-piiri Inteliltä iso askel mobiilipiireissä, tulossa ensimmäinen 5G-piiri (20.11.2017 22:54)
Maailman suurimpiin piirivalmistajiin kuuluva Intel tunnetaan erityisesti tietysti tietokoneiden suorittimistaan, mutta on pitkän aikaa yrittänyt löytää jalansijan myös mobiilimarkkinoille. ....
Tässä kaikki parhaat joulukuun Netflix-uutuudet Tässä kaikki parhaat joulukuun Netflix-uutuudet (20.11.2017 21:26)
Netflixin omien niin kutsuttujen Originals-sarjojen, -dokumenttien ja -elokuvien tarjonta sen kuin muuttuu vakuuttavammaksi kuukausi toisen jälkeen. Ensi vuonna Netflix sijoittaa jälleen miljardin ....
Kestävyystestaaja OnePlus 5T:stä: Takapaneeli iPhonea kestävämpi ja laitteen hinta iPhonen takalasin korjausta pienempi Kestävyystestaaja OnePlus 5T:stä: Takapaneeli iPhonea kestävämpi ja laitteen hinta iPhonen takalasin korjausta pienempi (20.11.2017 20:36)
OnePlus esitteli viime viikolla uuden huippupuhelimen, joka parantaa hieman kesällä esitellystä OnePlus 5:stä. Uudistukset olivat verratain pieniä, mutta suurempi näyttö ja sormenjälkilukijan ....

Uutisarkisto