*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Suprnova tekee paluun Pirate Bayn avulla

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 3.8.2007 06:56 Kommentteja (12)

Suprnova tekee paluun Pirate Bayn avulla Vuoden 2004 joulukuussa suljettu Suprnova-sivusto tekee paluun. Paluun mahdollistaa The Pirate Bay, joka tehnyt jo pidemmän aikaa yhteistyötä Suprnova-domainin omistavan Sloncekin kanssa, jotta sivusto saadaan palautettua vanhaan loistoonsa.
Sloncek sanoo, että Pirate Bayn ylläpitäjät ovat ainoat tahot, joille hän domainin luovuttaa, koska heidän kohdallaan ei ole pelkoa mahdollisista väärinkäytöksistä.

Suprnovasta on tarkoitus tehdä lähes identtinen edesmenneen sivuston kanssa. Sloncek aikoo itse keskittyä Suprnova-yhteisön ylläpitoon ja Suprnova tulee pysymään kaikille avoimena sivustona.

Suprnova tulee listaamaan ja keräämään eri torrent-tiedostoja, joita voi palvelun kautta etsiä ja selata. Omaa trakkeria Suprnovalle ei kuitenkaan tule.

Suprnovan foorumit ovat jo toiminnassa ja osoite on suprbay.org. Itse Suprnova-sivuston pitäisi aloittaa toimintansa ensi viikolla.

Ennen sulkemistaan Suprnova-sivusto keräsi päivittäin noin 1,5 miljoonaa kävijää ja parhaillaan sivuston hakukoneen avulla löysi lähes 60 000 torrent-tiedostoa. Erityisen suositun sivustosta teki sen foorumi, jonka avulla käyttäjät pystyivät keskustelemaan mm. sivuston kautta löydettävissä olevasta sisällöstä.

Lähteet:
Piraattiliitto
TorrentFreak

Edellinen Seuraava  

12 kommenttia

13.8.2007 7:36

Lainaus:
Ennen sulkemistaan Suprnova-sivusto keräsi päivittäin noin 1,5 miljoonaa kävijää
Paljonkohan tuolla aikovat kerätä mainostuloja? Kuulemma internetin käyttökin on lisääntynyt merkittävästi vuodesta 2004.

23.8.2007 10:31

VIHDOIN :D tais suprnova olla minullekkin ensikosketus torrenttien maailmaan.

33.8.2007 11:44
allexx
Inactive

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti emagdnim:
VIHDOIN :D tais suprnova olla minullekkin ensikosketus torrenttien maailmaan.

Nii oli minullakin :D

43.8.2007 11:50
Jone90
Inactive

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti emagdnim:
VIHDOIN :D tais suprnova olla minullekkin ensikosketus torrenttien maailmaan.

Nii oli minullakin :D
Heh sama täällä :). Kiva että tekevät paluun ku oli niin pirun hyvä sivusto sillon aikoinaan.

53.8.2007 16:23

Taisinpa minäkin ensimmäistä kertaa torrentteja suprnovasta ottaa.

63.8.2007 20:19

Juu, itekkin tulihan ne ensimmäiset "linuxdistrot" sieltä latailtua :). Ja kerkesin varmaan vuoden-kaks käyttämään, kunnes se meni kiinni. Oli kyllä vaikea löytää silloin yhtä hyvä torrentsivusto :P

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 3.8.2007 @ 20:19

73.8.2007 21:12

Hetkinen suprnovan foorumit ovat jo toiminnassa? Korjatkaa jos olen väärässä, mutta tietääkseni foorumeita ei koskaan ole suljettukkaan.

84.8.2007 12:10

Mikähän hyöty moisestakin on. Täysin turha koko Suprnova. Vaikka ensimmäinen se oli itsellenikin. Sitten Torrentreactor, nyttemmin Mininova, jonka nimi on harhaanjohtava... Taitaa noita novia olla muitakin Giga-, jne. Tästä palaammekin alkuun, eli mitä helvettiä tekee jollain Suprnovalla? Ei yhtikäs mitään.

94.8.2007 16:52

Tottakai tekee :D yksi torrent-sivusto enemmän on aina parempi kuin yksi vähemmän! Sitä paitsi näitä sivuja ei voi koskaan olla likaa..

105.8.2007 13:28

joo kiva ku supernova tulee sielt ne ekat torrentit tuli ladattua
ja kaikki löyty mitä tarvi jos jotaa ei löytyn nii sit ei tarvin
HYVÄ PB!!!!!

115.8.2007 16:34

Kerrankin hyviä uutisia. :)

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 5.8.2007 @ 16:34

126.8.2007 5:43

Hienoa :P

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Kevään hittielokuva uhattiin vuotaa nettiin – Kiristäjälle kävi köpelösti Kevään hittielokuva uhattiin vuotaa nettiin – Kiristäjälle kävi köpelösti (24.3.2017 18:51)
Apple ei ole ainoa bitcoin-kiristyksen kohteeksi joutunut suuryritys, sillä myös 20th Century Foxilta ja Dreamworksilta on yritetty lypsää rahaa virtuaalivaluutan muodossa. Elokuvajättien ....
1 kommentti
Operaattori saa jatkossa myydä käyttäjien selailuhistorian mainostajille Operaattori saa jatkossa myydä käyttäjien selailuhistorian mainostajille (24.3.2017 13:06)
Republikaanienemmistöinen senaatti on ehdottanut muutosta lainsäädäntöön, joka sallisi operaattorien myydä käyttäjistään keräämää selailuhistoriaa ja muuta dataa suoraan mainostajille.
5 kommenttia
Microsoft tarjoaa patenttejaan älyautojen valmistajille Microsoft tarjoaa patenttejaan älyautojen valmistajille (24.3.2017 10:32)
Teknologiapatenttien ja -lisenssisopimusten tärkeys on tullut näkyvästi esille tietokoneiden ja mobiililaitteiden yleistymisen myötä, kun oikeussaleissa on väännetty kättä graafisista käyttöliittymistä ....
2 kommenttia
Vain puolet Android-laitteista sai tietoturvapäivityksiä Vain puolet Android-laitteista sai tietoturvapäivityksiä (24.3.2017 09:17)
Androidin tietoturvatiimiin uuden blogikirjoituksen mukaan sen tavoitteena on huolehtia kaikkien käyttäjien tietoturvasta, mutta lukujen valossa tässä onnistuttiin viime vuonna vain osittain. ....
2 kommenttia
Hakkerit uhkaavat tyhjentää iPhonesi – Vaativat Applelta bitcoineja Hakkerit uhkaavat tyhjentää iPhonesi – Vaativat Applelta bitcoineja (24.3.2017 08:36)
Turkish Crime Family -niminen hakkeriryhmä on vaatinut Applea maksamaan sille 75 000 dollarin arvosta bitconeja huhtikuun 7. päivään mennessä, muutoin ryhmä aikoo tyhjentää miljoonien Applen ....

Uutisarkisto