*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Suprnova tekee paluun Pirate Bayn avulla

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 3.8.2007 06:56 Kommentteja (12)

Suprnova tekee paluun Pirate Bayn avulla Vuoden 2004 joulukuussa suljettu Suprnova-sivusto tekee paluun. Paluun mahdollistaa The Pirate Bay, joka tehnyt jo pidemmän aikaa yhteistyötä Suprnova-domainin omistavan Sloncekin kanssa, jotta sivusto saadaan palautettua vanhaan loistoonsa.
Sloncek sanoo, että Pirate Bayn ylläpitäjät ovat ainoat tahot, joille hän domainin luovuttaa, koska heidän kohdallaan ei ole pelkoa mahdollisista väärinkäytöksistä.

Suprnovasta on tarkoitus tehdä lähes identtinen edesmenneen sivuston kanssa. Sloncek aikoo itse keskittyä Suprnova-yhteisön ylläpitoon ja Suprnova tulee pysymään kaikille avoimena sivustona.

Suprnova tulee listaamaan ja keräämään eri torrent-tiedostoja, joita voi palvelun kautta etsiä ja selata. Omaa trakkeria Suprnovalle ei kuitenkaan tule.

Suprnovan foorumit ovat jo toiminnassa ja osoite on suprbay.org. Itse Suprnova-sivuston pitäisi aloittaa toimintansa ensi viikolla.

Ennen sulkemistaan Suprnova-sivusto keräsi päivittäin noin 1,5 miljoonaa kävijää ja parhaillaan sivuston hakukoneen avulla löysi lähes 60 000 torrent-tiedostoa. Erityisen suositun sivustosta teki sen foorumi, jonka avulla käyttäjät pystyivät keskustelemaan mm. sivuston kautta löydettävissä olevasta sisällöstä.

Lähteet:
Piraattiliitto
TorrentFreak

Edellinen Seuraava  

12 kommenttia

13.8.2007 7:36

Lainaus:
Ennen sulkemistaan Suprnova-sivusto keräsi päivittäin noin 1,5 miljoonaa kävijää
Paljonkohan tuolla aikovat kerätä mainostuloja? Kuulemma internetin käyttökin on lisääntynyt merkittävästi vuodesta 2004.

23.8.2007 10:31

VIHDOIN :D tais suprnova olla minullekkin ensikosketus torrenttien maailmaan.

33.8.2007 11:44
allexx
Inactive

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti emagdnim:
VIHDOIN :D tais suprnova olla minullekkin ensikosketus torrenttien maailmaan.

Nii oli minullakin :D

43.8.2007 11:50
Jone90
Inactive

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti emagdnim:
VIHDOIN :D tais suprnova olla minullekkin ensikosketus torrenttien maailmaan.

Nii oli minullakin :D
Heh sama täällä :). Kiva että tekevät paluun ku oli niin pirun hyvä sivusto sillon aikoinaan.

53.8.2007 16:23

Taisinpa minäkin ensimmäistä kertaa torrentteja suprnovasta ottaa.

63.8.2007 20:19

Juu, itekkin tulihan ne ensimmäiset "linuxdistrot" sieltä latailtua :). Ja kerkesin varmaan vuoden-kaks käyttämään, kunnes se meni kiinni. Oli kyllä vaikea löytää silloin yhtä hyvä torrentsivusto :P

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 3.8.2007 @ 20:19

73.8.2007 21:12

Hetkinen suprnovan foorumit ovat jo toiminnassa? Korjatkaa jos olen väärässä, mutta tietääkseni foorumeita ei koskaan ole suljettukkaan.

84.8.2007 12:10

Mikähän hyöty moisestakin on. Täysin turha koko Suprnova. Vaikka ensimmäinen se oli itsellenikin. Sitten Torrentreactor, nyttemmin Mininova, jonka nimi on harhaanjohtava... Taitaa noita novia olla muitakin Giga-, jne. Tästä palaammekin alkuun, eli mitä helvettiä tekee jollain Suprnovalla? Ei yhtikäs mitään.

94.8.2007 16:52

Tottakai tekee :D yksi torrent-sivusto enemmän on aina parempi kuin yksi vähemmän! Sitä paitsi näitä sivuja ei voi koskaan olla likaa..

105.8.2007 13:28

joo kiva ku supernova tulee sielt ne ekat torrentit tuli ladattua
ja kaikki löyty mitä tarvi jos jotaa ei löytyn nii sit ei tarvin
HYVÄ PB!!!!!

115.8.2007 16:34

Kerrankin hyviä uutisia. :)

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 5.8.2007 @ 16:34

126.8.2007 5:43

Hienoa :P

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Parlamentti haluaa eroon maarajoituksista – Halvat eurooppalaiset nettikaupat avautuvat suomalaisille Parlamentti haluaa eroon maarajoituksista – Halvat eurooppalaiset nettikaupat avautuvat suomalaisille (26.4.2017 11:18)
Euroopan parlamentti on äänestänyt lakialoitteesta, jonka tavoitteena on kieltää digitaalisiin palveluihin lisättyjen maarajoitusten käyttö. Äänestyksen pohjalta parlamentti alkaa nyt neuvotella ....
Netflix tekee vihdoin viimeisen valloituksen – Laajenee Kiinaan Netflix tekee vihdoin viimeisen valloituksen – Laajenee Kiinaan (26.4.2017 09:02)
Kiina on ollut yhdysvaltalaisille teknologiayrityksille vaikea markkina valloittaa. Sen on saanut huomata esimerkiksi Netflix, joka on yrittänyt vuosien ajan neuvotella sisältösopimuksia maassa ....
Koreassa heräsi pelko – Tuleeko Apple-miljardien jälkeen krapula? Koreassa heräsi pelko – Tuleeko Apple-miljardien jälkeen krapula? (26.4.2017 08:24)
Apple on iso asiakas eteläkorealaiselle puolijohdeteollisuudelle ja se tulee näkymään ensi syksynä julkaistavissa uusissa iPhoneissa, joiden näytöt valmistetaan suurilta osin Samsungin tehtailla. ....
Nintendo päivitti Super Mario Runin sekä iPhonella että Androidilla Nintendo päivitti Super Mario Runin sekä iPhonella että Androidilla (25.4.2017 19:47)
Nintendo on päivittänyt yhtiön ensimmäisen älypuhelinpelin Super Mario Runin. Uusin versio on saapunut sekä iPhonelle, joka sai pelin jo viime vuonna, sekä Androidille, jolle Nintendo julkaisi ....
1 kommentti
Nyt saat Galaxy S8:n ilmeen Android-puhelimeen ilmaiseksi Nyt saat Galaxy S8:n ilmeen Android-puhelimeen ilmaiseksi (25.4.2017 18:48)
Androidin sovelluskaupassa on julkaistu ikonipaketin, jossa tarjotaan Android-käyttäjille Galaxy S8:sta tuttua ilmettä. Aspire Ux S8 - Icon Pack -niminen julkaisu on tavallisesti euron hintainen, ....

Uutisarkisto