*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

iPhone sai ensimmäisen ohjelmistopäivityksensä

Kirjoittaja Lauri Jämsä @ 1.8.2007 13:29 Kommentteja (7)

iPhone sai ensimmäisen ohjelmistopäivityksensä Applen iPhone-matkapuhelin on saanut ensimmäisen korjauspäivityksensä.
1.0.1-versionumerolla kulkeva ohjelmistopäivityspaketti latautuu automaattisesti puhelimeen iTunes-ohjelman kautta seuraavan synkronoinnin yhteydessä. iTunes tarkistaa uudet päivitykset Applen palvelimilta viikoittain, ohjelmistopäivityksen asennuksen voi myös kieltää ohjelman sitä ehdottaessa.

Paketin korjaukset liittyvät lähinnä puhelimen Safari-selaimen tietoturvan parantamiseen. Täyden päivityslistan voi tarkistaa Applen julkaisemasta tiedotteesta.

Tämänhetkisten tietojen mukaan päivitys tyhjentää niin sanotut "modifioidut" iPhonet kokonaan, eikä päivityksen jälkeen puhelinta ole enää mahdollista päivittää alkuperäiseen ohjelmistoversioon.

Päivityksen jälkeen osa ilman AT&T:n matkapuhelinsopimusta aktivoiduista puhelimista lakkaa toimimasta, mutta esimerkiksi DVD Jonin kehittelemä tapa toimii edelleen.


Lähteet:
Apple
Digitoday

Edellinen Seuraava  

7 kommenttia

11.8.2007 13:51

Lainaus:
Tämänhetkisten tietojen mukaan päivitys tyhjentää niin sanotut "modifioidut" iPhonet kokonaan, eikä päivityksen jälkeen puhelinta ole enää mahdollista päivittää alkuperäiseen ohjelmistoversioon.
Melko tiukka linja... Tosin ilman tätä Apple voisi joutua maksamaan korvauksia AT&T:lle sopimuksen rikkomisesta tai vastaavasta; heillähän on yksinoikeus puhelimeen.

21.8.2007 16:20

Öö.. iPhonen after-hypekin menee jo aika pitkälle, kun firmis päivityksestä reportoidaan suomessakin, vaikka puhelin tulnee tänne vasta ensivuonna.

Ja joo. Tiukka linja, tosin onko se sitten niin, että modatut puhelimet lakkaavat tarkoituksella toimimasta, vai onko kyseessä joku vahinko/yhteensattuma?

31.8.2007 18:27

Aivan älytöntä tiukkistelua. //Vaikka aika moni pitääkin tiukasta\\

Jaa-a, kyllä jos olisin töissä Applen iPhonen firmware päivitysten teossa, saattaisin jättää sinne jotkin parit hassut aukot tuon liittymän valinnan kanssa.

EDIT: typo poty oytp

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 1.8.2007 @ 18:28

41.8.2007 20:26
Wicerig
Inactive

Mikä tuosta puhelimesta tekee niin erikoisen, että siitä pitää uutisoida pienimmätkin asiat? Tulee 1 tavallinen päivitys toisella puolella maapalloa myytävään matkapuhelimeen??

51.8.2007 22:35

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Wicerig:
Mikä tuosta puhelimesta tekee niin erikoisen, että siitä pitää uutisoida pienimmätkin asiat? Tulee 1 tavallinen päivitys toisella puolella maapalloa myytävään matkapuhelimeen??
Älä muuta sano,olin kaverin kanssa joka oli valloissa,
vähän aikaa sitten ostamassa tätä,mutta kun myyjä oli
sanonut että jos ostat lyöt kätes paskaan,hommaa
paperia ensin.Niin että nyt ostan Nokian N95:sen

62.8.2007 3:15

Se vanha sanonta pätee tähän iPhone'enkin.

"Ei kannata ostaa paskaa, jos ei levitä sitä pellolle."

Lisää hypeä kiitos! Mimua kiinnostaisi kuulla uusista ohjelmista, kaikista mielellään pitkä yksityiskohtainen uutinen.

72.8.2007 19:12

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Wicerig:
Mikä tuosta puhelimesta tekee niin erikoisen, että siitä pitää uutisoida pienimmätkin asiat? Tulee 1 tavallinen päivitys toisella puolella maapalloa myytävään matkapuhelimeen??

ei millään pahalla mutta kyllä joitain kiinnostaa nämäkin. En minä käyny vinemässä tuolla asembly uutisessa vaikka ei vois vähempää kiinnostaa. Tää vaa todistaa applen markkinakoneiston tehon.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 2.8.2007 @ 19:15

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Uutisarkisto