*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

PS3:n myynti kasvoi tuntuvasti

Kirjoittaja Lauri Jämsä @ 24.7.2007 13:09 Kommentteja (14)

PS3:n myynti kasvoi tuntuvasti Sony alensi tämän kuun yhdeksäntenä päivänä PlayStation 3 -pelikonsolinsa vähittäismyyntihintaa Yhdysvalloissa sadalla dollarilla. Hinnanalennuksella on yhtiön mukaan ollut suuri vaikutus laitteen myyntitilastolukemiin.
Sony kertoi myynnin kasvaneen parin viikon aikana jopa 135 prosentilla. Kesäkuun aikana Yhdysvalloissa myytiin noin 98 500 PS3-konsolia. Hinnanpudotuksen jälkeisiä myyntitilastoja ei ole vielä julkaistu.

"Tämä hyppäys myynnissä enteilee meille todella hyvää syksyä silmällä pitäen, kun tuomme markkinoille laajan valikoiman uusia laitteistoja ja ohjelmistoja", kertoo Sony Computer Entertainment American johtaja Jack Tretton.

Sony kertoo koko PlayStation-laitemallistomyyntinsä kohonneen yhteensä 161 prosenttia kahden viikon takaisiin lukemiin verrattuna ohjelmistopuolen kasvun ollessa 15 prosenttia. Lisätarvikemyynnin yritys kertoo kasvaneen 60 prosentilla.

Kesäkuun konsolimyyntiä on käsitelty yleisemmin aiemmassa uutisessa.


Lähde:
BBC

Edellinen Seuraava  

14 kommenttia

124.7.2007 13:35

Isoja lukemia on kyllä, mutta tuollaisem hinnanpudotuksen odotinkin kyllä saavan monet ostamaan konsolin, vaikka se ei loppujen lopuksi edes tee konsolin hintaa paljoa pienemmäksi jos asiaa katsoo tarkemmin.

224.7.2007 13:46

No kyllähän se hinta on merkittävä asia ostopäätöstä tehdessä.

324.7.2007 14:03

Se on täysin totta, mutta tässä tapauksessa se ei kuitenkaa pudonnut niin paljon, että noin suuri myynnin kasvu olisi ollut odotettavissa tai ei ainakaan minun mielestä. Onhan 100 dollaria tosin jo rahaa jonkun verran, mutta kuitenkin 135% on melko valtava kasvu. Eli olisin voinut jo ekassa viestissä tosiaa ilmaista, että kasvu on selvästi odotettua suurempi.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 24.7.2007 @ 14:05

424.7.2007 14:30

Paljonkohan Sony mahtaa tämän hinnanalennuksen jälkeen tehdä *kröhöm* voittoa per myyty konsoli...

524.7.2007 15:08

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti teme565:
Paljonkohan Sony mahtaa tämän hinnanalennuksen jälkeen tehdä *kröhöm* voittoa per myyty konsoli...

Ei ainakaan paljoa tappiota voi tehdä enää, blu-raystä on saatu kehittelykustannukset pois, joten lukupään valmistus ei maksa juuri punasädettä enempää, sama juttu cell:in kanssa, kun valmistuslinjat on pystyssä ja alkukankeus voitettu, ei komponenteille paljoa hintaa jää.

624.7.2007 16:05
jaskpaska
Inactive

Hieno juttu! Kyllä se Xboxi vielä jää jälkeen :)

724.7.2007 17:26

tämä uutinen kyllä helpottaa huomattavasti kyseisen koneen hankinta suunnitelmia

824.7.2007 17:48

Niinpä se hinta on oikeasti tärkein yksittäinen tekijä. Ketään ei kiinnosta BD tai Cell tms. jos hintaa on liikaa niin hyllyssä pysyy, aivan sama mitä sisältää. Mut hei, PS3 on kummiskin pelikonsoli joten pelaamisen pitää olla pääroolissa ja muut tulee sivussa.

Ihan kiva että myy, tippus hinta vaan oikeen kunnolla niin voisin itsekin joskus ehkä harkita. Eka kuitenkin boksi.

924.7.2007 18:33

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Koodikola:
tämä uutinen kyllä helpottaa huomattavasti kyseisen koneen hankinta suunnitelmia
miksi?

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jaskpaska:

Hieno juttu! Kyllä se Xboxi vielä jää jälkeen :)
Tätäkään en ymmärtänyt? vedonlyöntiä? :)

Ajatusleikkiä: jos eka myyään yks omena ja toisella viikolla 10 omenaa, myynti on noussut 10-kertaiseksi ;)

------------------------

uutisessa typo:
Lainaus:
Hinnanpudotus jälkeisiä myyntitilastoja ei ole vielä julkaistu.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 24.7.2007 @ 18:37

1024.7.2007 19:41
jaskpaska
Inactive

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jaskpaska:

Hieno juttu! Kyllä se Xboxi vielä jää jälkeen :)
Tätäkään en ymmärtänyt? vedonlyöntiä? :)

Ajatusleikkiä: jos eka myyään yks omena ja toisella viikolla 10 omenaa, myynti on noussut 10-kertaiseksi ;)

------------------------

Kun on ollut juttua siitä kuinka X360 jyrää markkinat ja PS3 myy aivan paskasti jne.. Niin on kiva kuulla kun Pleikkari on alkanut nousemaan. Ja olen itse PS-fanboy joten tottakai kannatan sitä ja toivon/uskon että Pleikkari menee boxin ohi. :)
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 24.7.2007 @ 19:43

1125.7.2007 4:12

ahaa, no sitte :D

1225.7.2007 22:35

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jaskpaska:

Ja olen itse PS-fanboy joten tottakai kannatan sitä ja toivon/uskon että Pleikkari menee boxin ohi. :)

Uskokoon ken tahtoo ;)

Tjoo, 135% huonoista luvuista ei ole hirveästi. Ja nämä 60GB mallithan vain myydään pois alta, jotta saadaan se hinta 80GB mallin myötä takas sinne 600 dollariin, "jes."

1326.7.2007 17:35
jaskpaska
Inactive

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti MaTiAz44:

Ja nämä 60GB mallithan vain myydään pois alta, jotta saadaan se hinta 80GB mallin myötä takas sinne 600 dollariin, "jes."
Mitä helkkaria?! 80GB tulossa...? :S

1426.12.2007 19:52

Kyllä, 80GB versio ON tulossa, hintana nykyisten tietojen mukaan $499 (pitäisi sisältää Motorstorm,Resistance + toinen ohjain)

joten, eipä tuolla niin paljoa väliä ole..

hyvä sony jatkakaa samaan malliin! :)

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Uutisarkisto