*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Xbox 360:n näppäimistö markkinoille syyskuussa

Kirjoittaja Lauri Jämsä @ 11.7.2007 13:03 Kommentteja (17)

Xbox 360:n näppäimistö markkinoille syyskuussa Microsoftin toukokuussa paljastama Xbox 360 -pelikonsolin ohjaimeen liitettävä mininäppäimistö sai viimeinkin hinnan ja julkaisupäivämäärän.
9. syyskuuta 2007 markkinoille saapuva Xbox 360 Messenger Kit sisältää ohjaimeen liitettävän näppäimistön lisäksi myös erilliset yhden liittimen kuulokkeet, koska itse näppäimistö vie alkuperäisen kuulokemikrofonin liitinpaikan. Hintaa uutuudella tulee olemaan Yhdysvalloissa 29,99 dollaria.

Microsoftin toukokuussa julkaisema Xbox 360:n käyttöympäristöpäivitys toi tuen Windows Live Messenger -pohjaiselle pikaviestinnälle. Uusi näppäimistö helpottaa kirjoittamista selvästi, ja peli- sekä elokuvasessioiden aikana onkin mahdollista viestiä samanaikaisesti jopa kuuden ystävän kanssa.

Uutuusnäppäimistöstä ei ole ainakaan tämänhetkisten tietojen mukaan tulossa skandinaavisilla merkeillä varustettua versiota, joten suomalaisille äidinkielellä kirjoittaminen tuskin sujuu kovinkaan mallikkaasti.

Täysveristä QWERTY-näppäimistöä naputellaan peukaloilla, joten kirjoittaminen tuntunee lähinnä matkapuhelimen peukaloinnilta. Toki näppäimistö tuo pelikonsoliviestinnän aivan uudelle tasolle, varsinkin, kun viestiminen on mahdollista kesken kovimmankin pelitimmellyksen.


Lähteet:
Xbox 360 Fanboy

Edellinen Seuraava  

17 kommenttia

111.7.2007 13:14

Huvittavan näköinen vehje :D

211.7.2007 13:31

Hiukan lelun näköinen. Ja jotenkin tulee ainakin tuosta kuvasta mieleen kovin alkukantainen näppäimistö, jostain 90 luvulta. mutta kuva hämää kokoa melkoisesti.

311.7.2007 14:31

Xbox 360 saa näppäimistön(8 huhtikuuta 2007) Uutisessa on parempi/selkeämpi kuva näppiksestä..
http://fin.afterdawn.com/uutiset/arkisto/9306.cfm/

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 11.7.2007 @ 14:34



blind_peer

411.7.2007 14:37

Nuo näppäimet ei kyllä näytä mitenkään miellyttäviltä, hmm, ja miten tuota niinko pietään sylissä vaikokö?!

511.7.2007 15:23

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti maakezu:
Nuo näppäimet ei kyllä näytä mitenkään miellyttäviltä, hmm, ja miten tuota niinko pietään sylissä vaikokö?!
Se laitetaan ihan ohjaimeen kiinni.

611.7.2007 17:06

Selkeämpi kuva uutisessa olisi poikaa.

http://www.gamepro.com/microsoft/xbox360/games/news/images/108308-5.jpg

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 11.7.2007 @ 17:06

711.7.2007 17:35

No nyt meni mulleki jakeluun..


Samsung 5 Series | NP530U3B

811.7.2007 18:05

Parempi tuo on kuin perusohjain, mutta ei tuostakaan mitään tule. Ihan kunnon näppis on paljon parempi.

911.7.2007 19:53

Miksi ihmeessä ostaa ensin xpoks, sitte erillinen dvd-asema (hd) ja nyt vielä näppis? Samalla rahallahan saa jo suht kohtalaisen pc:n jolla pyörii sekä hd-leffat, että kaikki uusimmat pelit täysin siedettävillä asetuksilla.
Voi tuota ihmisten loputonta typeryyttä ja mikkisoftin palvontaa ;)

1011.7.2007 20:48

Ja noi lisäosat on pakko ostaa kaikki?

1112.7.2007 4:31

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti lolli2:
Miksi ihmeessä ostaa ensin xpoks, sitte erillinen dvd-asema (hd) ja nyt vielä näppis? Samalla rahallahan saa jo suht kohtalaisen pc:n jolla pyörii sekä hd-leffat, että kaikki uusimmat pelit täysin siedettävillä asetuksilla.
Voi tuota ihmisten loputonta typeryyttä ja mikkisoftin palvontaa ;)
Niinpä. Olen myös aika pitkälle tuon PC:n kannalla, vaikka kaikki hyvät pelit ei sille tulekkaan. Enkä muutenkaan tue Microsoftin tuotteita. ;)

1212.7.2007 5:52

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti lolli2:
Miksi ihmeessä ostaa ensin xpoks, sitte erillinen dvd-asema (hd) ja nyt vielä näppis? Samalla rahallahan saa jo suht kohtalaisen pc:n jolla pyörii sekä hd-leffat, että kaikki uusimmat pelit täysin siedettävillä asetuksilla.
Voi tuota ihmisten loputonta typeryyttä ja mikkisoftin palvontaa ;)
Miksi nuo muka olisi pakko-ostoksia? Itselleni ainakin HD-lehvat eivät vielä ole ajankohtaisia, näppäimistölläkään en tee mitään, saman asian hoitaa kuulokehärpäke. Ei taida tuolla mainitsemallasi budjetilla vielä kummoista PC:tä saada, ei AINAKAAN pelikäyttöön. Kummaa PC-miehen urputusta, ainakaan tuota boxia ei tarvii päivitellä joka hemmetin vuosi että pelit pyörii, eikä tarvii asennella ja ihmetellä jos jokin peli ei toimikkaan.

1312.7.2007 13:45

Lainnaus:

Miksi nuo muka olisi pakko-ostoksia? Itselleni ainakin HD-lehvat eivät vielä ole ajankohtaisia, näppäimistölläkään en tee mitään, saman asian hoitaa kuulokehärpäke. Ei taida tuolla mainitsemallasi budjetilla vielä kummoista PC:tä saada, ei AINAKAAN pelikäyttöön. Kummaa PC-miehen urputusta, ainakaan tuota boxia ei tarvii päivitellä joka hemmetin vuosi että pelit pyörii, eikä tarvii asennella ja ihmetellä jos jokin peli ei toimikkaan.
Kuka se onkaan väittäny, että ne ois pakko ostaa? Ja että koko asia koskee juuri sinua? Kummaa konsolimiehen urputusta kun lukea ei osaa.
Mutta tosta päivityshommelista oon kyllä samaa mieltä, itellänikin meni 1800€ viime päivitykseen, sillä ois saanu monta konsolia.
Mutta kun oma pelimaku ei pyöri noiden konsolipelien mukana, vaan vaadin esim. realismia ja sitähän saa konsoleilta hakea kissojen ja koirien kanssa...

Ja itellänikin on kyllä mikkisofta bannassa :)

1413.7.2007 16:30

Kaikilla mikkisofta-boikotti, pelaatteko mac os x:llä?

Itsekään en tykkää paljoa konsoleista, lähinnä sen takia ettei ole hiirtä. Tämä kylläkin lähinnä haittaa fps-pelien kanssa.

1514.7.2007 11:37

Lainaus:

Kuka se onkaan väittäny, että ne ois pakko ostaa? Ja että koko asia koskee juuri sinua? Kummaa konsolimiehen urputusta kun lukea ei osaa.
Tuosta aikaisemmasta viestistä sain sellaisen käsityksen että HD-DVD asema ja näppis pitää myös hommata, niin kuin XO ei toimisi ilman niitä. Ja hyvähän se on että ne nimenomaan voi hommata ERIKSEEN, eikä niistä ole pakko maksaa jos kyseinen ominaisuus ei sinua kiinnosta. Muutenkin minusta vähän tyhmää mennä vertailemaan xboxia ja media PC:tä, Xbox on selvästi räätälöity pelaamiseen, kun taas media PC on huomattavasti kätevämpi media-toistimena.



Lainaus:
Ja itellänikin on kyllä mikkisofta bannassa :)
Pyöriikö PC:lläsi mahdollisesti Linux?

1614.7.2007 13:51

Lainaus:

Tuosta aikaisemmasta viestistä sain sellaisen käsityksen että HD-DVD asema ja näppis pitää myös hommata, niin kuin XO ei toimisi ilman niitä. Ja hyvähän se on että ne nimenomaan voi hommata ERIKSEEN, eikä niistä ole pakko maksaa jos kyseinen ominaisuus ei sinua kiinnosta. Muutenkin minusta vähän tyhmää mennä vertailemaan xboxia ja media PC:tä, Xbox on selvästi räätälöity pelaamiseen, kun taas media PC on huomattavasti kätevämpi media-toistimena.

Pyöriikö PC:lläsi mahdollisesti Linux?
Se olikin vaan sellanen esimerkki, kuinka paljon siihen saa rahaa uppoamaan jos laittaa kaikki härvelit. Härvelit jotka tulee normiPCn mukana :)

Ja vastaus tohon linuxiin, niin vähän sinne päin...

1715.7.2007 6:56

Mutta miten saat samalla rahalla pc:n, jolla pelaat pelejä yhtä näteillä grafiikoilla, kuin boxin ja kaikki sen lisäosat. Ja väitätkö, ettei hd-dvd asema tietokoneelle maksa? Tottakai koneella voi katsoa hd-sisältöä ilman asemaa, mutta niin voi boksillakin.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

PlayStation 4:n voittokulku jatkuu – Jo yli 50 miljoonaa myytyä konsolia PlayStation 4:n voittokulku jatkuu – Jo yli 50 miljoonaa myytyä konsolia (7.12.2016 18:31)
Sony on onnistunut myymään jo yli 50 miljoonaa PlayStation 4 -pelikonsolia. Lukemaan sisältyy niin vuonna 2013 lanseeratun PlayStation 4:n myynti kuin tänä syksynä esitellyn PlayStation 4 Pron myyntikin. ....
Chrome päivittyy Androidilla – Sisältää uuden lataushallinnan Chrome päivittyy Androidilla – Sisältää uuden lataushallinnan (7.12.2016 18:13)
Tietokoneille vähän aika sitten julkaistussa Chrome 55:ssä huomattavin muutos aiempaan oli flash-selainlaajennoksen kytkeminen pois päältä oletuksena. Androidilla moiselle ei ole tarvetta, sillä ....
iPhonen muisti täynnä? Näillä ohjeilla saat lisää tallennustilaa iPhonen muisti täynnä? Näillä ohjeilla saat lisää tallennustilaa (6.12.2016 13:53)
Jos omistat 16 gigatavun tallennusmuistilla varustetun iPhonen tai iPadin, on laitteesi näytöllä melko varmasti vilahtanut silloin tällöin Tallennustila melkein täynnä -varoitus, joka ilmoittaa ....
Kauppa ilman kassalla jonottamista – Amazon aikoo tehdä siitä totta Kauppa ilman kassalla jonottamista – Amazon aikoo tehdä siitä totta (6.12.2016 12:26)
Amazon on jo neljän vuoden ajan kehittänyt ruokakauppaa, josta voisi yksinkertaisesti lähteä pois kun ostokset on kerätty hyllyiltä kauppakassiin. Kassalla jonottaminen jäisi historiaan kokonaan. ....
5 kommenttia
Netflix lupaa tuplasti enemmän sisältöä – Panostaa tosi-TV:hen Netflix lupaa tuplasti enemmän sisältöä – Panostaa tosi-TV:hen (6.12.2016 11:17)
Netflix aikoo kaksinkertaistaa alkuperäistuotantojen ensi vuonna, kertoo yhtiön sisältöjohtaja Ted Sarandos. Tämän vuoden aikana Netflix saanut valmiiksi omia tuotantoja noin 500 tunnin verran ....
2 kommenttia

Uutisarkisto