*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

AllofMP3.com suljettu

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 3.7.2007 12:52 Kommentteja (27)

AllofMP3.com suljettu Internetissä musiikkia myynyt AllofMP3.com-sivusto on suljettu. Sivuston sulki Venäjän hallitus, jota on painostettu voimakkaasti sivuston sulkemiseksi.
Vaikka AllofMP3.com ei ole enää toiminnassa, jatkuu vastaava toiminta edelleen MP3Sparks-sivustolla. AllofMP3.com:in käyttäjät siirtyivät automaattisesti MP3Sparksiin ja sivustolle voivat rekisteröityä myös uudet käyttäjät. MP3Sparks lisensoi musiikkia eri tekijänoikeusviranomaisten kautta kuin AllofMP3.com, joten palvelun laillisuus Venäjän ulkopuolella on toistaiseksi kysymysmerkki.

AllofMP3.com:illa oli ennen sulkemistaan noin kuusi miljoonaa käyttäjää, jotka ostivat Venäläisen musiikkipalvelun edullisia kappaleita. Länsimaisten tekijänoikeusjärjestöjen mielestä palvelu ei kuitenkaan ollut laillinen. Tämän vuoksi palvelua kohtaan tehtiin pakotteita, joiden vuoksi mm. luottokortilla musiikin ostaminen palvelusta ei enää onnistunut.

Pakotteista huolimatta palvelun toiminta jatkui. Tämän vuoksi Yhdysvallat tiettävästi esti Venäjän pääsyn Maailman kauppajärjestön (WTO) jäseneksi. Venäjä ei kuitenkaan aikaisemmin juuri puuttunut tähän asiaan, mutta Yhdysvalloille ja Venäjälle tärkeiden neuvotteluiden alla Venäjä on päättänyt sulkea AllofMP3.com:in toiminnan.

Lähteet:
Piraattiliitto
TorrentFreak

Edellinen Seuraava  

27 kommenttia

13.7.2007 13:04

Minkä vitun takia ne aina väittävät tuon olevan "mainteinance", "crash", tai tai joku? Mikseivät vain kerro, mitä on tapahtunut. Minua ärsyttää suuresti tuo, kuten varmaan viestistä huomaa.

E:Itse asiaan, aika huono homma, että tuo suljettiin. Eikö kiristys ole laitonta myös valtioitten välillä? Mutta kyllä se, että venäjä pääsee wto:n jäseneksi on paljon tärkeämpää kuin joku (helvetin hyvä) nettimusiikkikauppa. Sinällään hyvä päätös venäjän valtiolta.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 3.7.2007 @ 13:07

23.7.2007 13:15

No eiköhän omistajat ole jo tarpeeksi rikkaita, että voivat lopettaa.

33.7.2007 13:37

Eihän tällä ole mitään vaikutusta elämääni, mutta silti harmi, että nämä lobbaajat kykenevät vaikuttamaan niin plajon omien rajojensa taaksekkin.

43.7.2007 13:39

MP3Spark -sivusto on muuden täysin sama kuin allofmp3 ainoastaan domain ja nimi vaihtuivat eli toiminta jatkuu eri nimellä.. se on sitten eri asia sitten kuinka pitkään, se jatkuu...

Toimiiko mp3sparks myös suomessa siis maksut luottokortilla (visa)?

53.7.2007 14:01

no huh huh, sai lobbaajat lopulta mitä halusivatkin. R.I.P AllofMP3.com

63.7.2007 14:08
RIVER2
Inactive

Lainaus:
Tämän vuoksi Yhdysvallat tiettävästi esti Venäjän pääsyn Maailman kauppajärjestön (WTO) jäseneksi.

Just. Kohta ne erottaa Ruotsin tuosta järjestöstä piratebayn takia.

73.7.2007 14:59

Lainaus:
Just. Kohta ne erottaa Ruotsin tuosta järjestöstä piratebayn takia.

ihme, etteivät ole vielä erottaneet.

83.7.2007 15:05

Hyvä vaan että waretus loppuu kun järjestöt sitä haluaa.
Suomestakin loppui aikanaan viinan juonti kieltolain aikana, ja nyt jos seksipalvelujen ostaminen kriminalisoidaan, niin loppuu maailman vanhimman ammatin harjoittaminenkin.
Lisäksi pidin kovasti laista, joka kielsi kännykkään puhumisen ajon aikana, nyt ei sitäkään ongelmaa ole.
Ja ajatella jos koskaan ei olisi kielletty huumeiden käyttöä, nythän joku teini voisi polttaa kannabistuotteita ja päihtyä niiden vaikutuksesta. huhhuh, onneksi on olemassa lait, jotka estävät moiset kauheudet.

93.7.2007 15:11

Lainaus:

ihme, etteivät ole vielä erottaneet.
Siitä on hiukan hankalempaa yksittäisen valtion toimesta erotta toista valtiota. Siihen liittymisen taas voi yksittäinen valtio aikalailla estää.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 3.7.2007 @ 15:11

103.7.2007 15:31

Yksi asia tässä vain kummastuttaa. Miten on mahdollista, että jokin tekijänoikeusrikkomus voi nostattaa tälläisen boikottiaallon? Kuitenkaan mitään sanahelinää kummempaa ei tehdä, kun Venäjä raiskaa Tsetseniaa ja Itäeurooppaa? Ympäristöasioista tai ihmisoikeusloukkauksista puhumattakaan.

113.7.2007 15:46

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Melonipuu:
Yksi asia tässä vain kummastuttaa. Miten on mahdollista, että jokin tekijänoikeusrikkomus voi nostattaa tälläisen boikottiaallon? Kuitenkaan mitään sanahelinää kummempaa ei tehdä, kun Venäjä raiskaa Tsetseniaa ja Itäeurooppaa? Ympäristöasioista tai ihmisoikeusloukkauksista puhumattakaan.
Kysehän on siitä, että jenkit haluaa painostaa tekijänoikeuksillaan Venäjää omien intressien takia ja Venäjä haluaa jotain jonka jenkit voi estää ihan helposti perustelemalla.
Tsetseniat sun muut ovat luku sinänsä, joihin jenkkien on hankala puuttua sattuneesta syystä ja eurooppalaiset ei voi vaikka haluisivatkin, koska ovat Venäjän energian varassa.

123.7.2007 16:39

Mikä tuossa paikassa sitten oli se "paha"? Se, että myivät edulliseen hintaan niitä biisejä?

133.7.2007 17:12

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Hammeri:
Mikä tuossa paikassa sitten oli se "paha"? Se, että myivät edulliseen hintaan niitä biisejä?
se että maksetut rojaltit jäi venäjälle...

EDIT: Tosin nekin Amerikkalaisessa mittakaavaassa aivan LIIAN pienet. :D
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 3.7.2007 @ 17:13

143.7.2007 18:29

Juu, mun mielestä ihan hyvä juttu, että ajettiin alas. Ei todellakaan ollut laillinen musiikkikauppa, mutta ei toisaalta myöskään mitään 'sharing is caring' -meininkiä. Sitä todellista piratismia. Rikastutaan toisten tekemällä musiikilla.

153.7.2007 20:09
RIVER2
Inactive

Lainaus:
Suomestakin loppui aikanaan viinan juonti kieltolain aikana
Oletko nukkunut hissan tunneilla? Miksikä se laki poistettiin käytöstä? No siksi koska suomi ei nyt ole nyt niin raitista kansaa että rupeaisi tommoista lakia noudattamaan. Ihmiset myi viinaa "mustassa pörssissä", keittivät sitä itse ja salakuljettivat sitä ulkomailta. Niin sellaista lakia sovelletaan.

Ja samalla tavalla jotkut soveltavat tuota uutta tekijänoikeuslakia. Myyvät laittomia kopioita kadulla, jakelevat laitonta tavaraa vertaisverkossa tai sitten tämä Allofmp3.com juttu.

163.7.2007 20:53

Lainaus:

Oletko nukkunut hissan tunneilla? Miksikä se laki poistettiin käytöstä? No siksi koska suomi ei nyt ole nyt niin raitista kansaa että rupeaisi tommoista lakia noudattamaan. Ihmiset myi viinaa "mustassa pörssissä", keittivät sitä itse ja salakuljettivat sitä ulkomailta. Niin sellaista lakia sovelletaan.

Ja samalla tavalla jotkut soveltavat tuota uutta tekijänoikeuslakia. Myyvät laittomia kopioita kadulla, jakelevat laitonta tavaraa vertaisverkossa tai sitten tämä Allofmp3.com juttu.
Taisi koko kommentointi ollakkin ironiaa... siis Maksavaan kommentti.

174.7.2007 13:08

Ei pahalla kellekkään, mutta aika puusilmä saa olla, ettei tajua tuon koko kommentin ironiaa. Siis juurikin Maksavaan kommentin ironiaa.

185.7.2007 7:51

Eipä tullut pahemmin supportoitua tuota Allofmp3:sta, eikä sen menetys kummempi ole. Venäjällä tosin pahempiakin ongelmia, kuten tuossa aiemmin mainittiin...

195.7.2007 10:48

Tämän tekijänoikeusasian paras puoli taitaa olla se, että yhä nuorempien ihmisten silmät avautuvat näkemään maailman juuri sellaisena kuin se on.

205.7.2007 13:50

hmm.. ainakaan täällä ei ole pääsyä moiselle sivustolle mp3sparks.com

215.7.2007 16:29

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Dylo:
hmm.. ainakaan täällä ei ole pääsyä moiselle sivustolle mp3sparks.com

Joo, siihen on asennettu suodatin, joka haistelee oletko oikeasti ostamassa sivustolta jotain vai vaan menossa katsomaan.
Ota oikea asenne, tee ostopäätös, ja kokeile uudelleen vaikka eri päätteellä, niin voit onnistua :)

225.7.2007 17:44

Mä en päässy kanskaan, kait niillä on hyvät valheenpaljastimet. Mielessäni väitin, että olen menossa ostamaan jotain. ;)

Tosiaan, miksei sivusto sitten toimi?


AMD Athlon 3200+ | Asus A7V8X-LA | 1024MB (512MB x2) | 7600gs core 500mhz mem. 400mhz | 160Gt + 250Gt

235.7.2007 22:00

Lukeeko noita alkuperäisiä postauksia väki kunnolla?
missä välissä siellä sanottiin osoitteeksi mp3sparks.COM ?
olisko mitään jos vaihtais ton lopun vaikka johonkin toiseen päätteeseen?
Voi kokeilla vaikka .fi josko se sittenkin olis suomessa :P

246.7.2007 6:22

Kyllä sen vain pitäisi olla mp3sparks.com, usko pois. Mutta se ei tällä hetkellä ainakaan minulla toimi.


AMD Athlon 3200+ | Asus A7V8X-LA | 1024MB (512MB x2) | 7600gs core 500mhz mem. 400mhz | 160Gt + 250Gt

256.7.2007 19:51

Eli jos joku ei vielä kuullut, niin nyt huhutaan venäjän hallituksen ajaneen tuon mp3sparksinkin alas. Alltunes.com (tms) on ilmeisesti sitten seuraava allofmp3-korvike.

Mutta tosiaankin, tätä hommaa vastustan, vaikka waretuksesta sitten löytyy erilaisia mielipiteitä.

267.7.2007 16:14

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Sebu92:
Kyllä sen vain pitäisi olla mp3sparks.com, usko pois. Mutta se ei tällä hetkellä ainakaan minulla toimi.

Ei voi olla noin vaikeata.
Kokeile vaikka tätä PAINA MINUA

277.7.2007 17:12

Anteeksi, olin näköjään väärässä. Jossain oli puhuttu .comista, siitä sen kai sitten otin.


AMD Athlon 3200+ | Asus A7V8X-LA | 1024MB (512MB x2) | 7600gs core 500mhz mem. 400mhz | 160Gt + 250Gt

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Tankkipelin kehittäjä osti suomalaisen pelistartupin Tankkipelin kehittäjä osti suomalaisen pelistartupin (2.12.2016 13:01)
PC-pelikehittäjät ovat viime aikoina laajentuneet mobiilipelimarkkinoille ostamalla sektorilla jo markkinaosuuksia kahmineita yrityksiä. Esimerkiksi Activision Blizzard osti Candy Crush -pelejä ....
Omistatko Huawein puhelimen? Tarkista saatko Android Nougat -päivityksen Omistatko Huawein puhelimen? Tarkista saatko Android Nougat -päivityksen (2.12.2016 12:26)
Huawei aikoo päivittää ensi vuoden alussa kaikkiaan kuusi puhelinmallia Android 7.0 Nougatiin. Näin kertovat HDBlog.it- ja Android Central -sivustot, jotka eivät kuitenkaan paljasta tietojensa lähdettä. ....
Pelaajat poikkeavat massasta – Joka toinen päivittänyt Windows 10:een Pelaajat poikkeavat massasta – Joka toinen päivittänyt Windows 10:een (2.12.2016 11:16)
Steamin marraskuisten tilastotietojen mukaan lähes puolet pelaajista on siirtynyt Windows 10:een. Satunnaisotantaan perustuvien lukemien mukaan 48,37 prosenttia PC-pelaajista käyttää 64-bittistä ....
2 kommenttia
Älykaiuttimet tulevat – Amazon ja Intel sopivat yhteistyöstä Älykaiuttimet tulevat – Amazon ja Intel sopivat yhteistyöstä (2.12.2016 10:53)
Vielä pari vuotta sitten Internet of Things oli hyvin epämääräinen käsite, jota käytettiin lähes kaikissa pöhinäpuheissa, mutta kukaan ei oikein tuntunut käsittävän mitä se käytännössä oikein ....
Lumioista tuttu ominaisuus tulossa Androidille – MediaTek esitteli uudet piirit Lumioista tuttu ominaisuus tulossa Androidille – MediaTek esitteli uudet piirit (2.12.2016 10:32)
Taiwanilainen mobiilipiirikehittäjä MediaTek on esitellyt kaksi uutta suorituskykyisiin älypuhelimiin suunnattua järjestelmäpiiriä. Helio X23 ja Helio X27 ovat muun Helio X20 -malliston mukaisesti ....

Uutisarkisto