*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

BREIN koettaa lopettaa Demonoidin toimintaa

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 27.6.2007 23:13 Kommentteja (16)

BREIN koettaa lopettaa Demonoidin toimintaa Hollannin antipiratismiorganisaatio BREIN yrittää sulkea suositun Demonoid BitTorrent-trakkerin, vaatimalla Demonoidin internet-palveluntarjoajaa sulkemaan sivuston.
BREIN sai viime viikolla ennakkopäätöksen, jossa everlasting.nu BitTorrent-trakkerin todettiin auttavan käyttäjiä tekijänoikeudella suojatun materiaalin lataamisessa. Tämän vuoksi everlasting.nu-palvelulle internet-yhteyksiä tarjonnut Leaseweb joutuu luovuttamaan everlasting.nu-palvelun omistajan nimen ja henkilötiedot BREIN:ille sekä sulkemaan everlasting.nu-palvelun pois verkosta.

BREIN sai asiasta tehokkaan ennakkotapauksen, jonka voimalla se koettaa nyt sulkea Demonoidia. Myös Demonoidin palvelimista ja internet-yhteyksistä huolehtii Leaseweb. Leasewebin asiakkaisiin kuuluvat näiden kahden lisäksi mm. Torrentspy- ja BTjunkie-sivustot, mutta oikeuden päätöksen myötä sivustot todennäköisesti siirtyvät piakkoin toiseen valtioon.

Itse Demonoid on tällä hetkellä alhaalla ja käyttäjiä tervehditään tiedotuksilla, joiden mukaan palvelu on kokenut pieniä teknisiä ongelmia, jotka eivät liity BREIN:in vaatimuksiin. BREIN:in edustaja Tim Kuik epäilee kuitenkin, että Demonoidin ylläpitäjät koettavat piiloutua. Kuik sanoo myös, että BREIN:in tarkoituksena on poistaa myös muut vastaavat sivustot verkosta.

Tutkimusyhtiö TNO:n mukaan 94 prosenttia Demonoidin torrent-tiedostoista mahdollistaa tekijänoikeudella suojatun sisällön lataamisen.

Lähteet:
TorrentFreak
Slyck

Edellinen Seuraava  

16 kommenttia

128.6.2007 3:04

Hyvä, näin ne asiat hoituvat, ei muuta kuin linjat poikki vaan, jos eivät itse älyä lopettaa laitonta linkitysta.

Varmaan Google suljetaan seuraavaksi, jos siihen ei tehdä jotain superfilttereitä, joilla suodattaa kaikki tekijän oikeudellinen materaali pois.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 28.6.2007 @ 03:04

228.6.2007 7:08

Johan on markkinat, eli kolmasmaailmansota lähellä mpaa ja riaa vs ihmiset...voi helvetti. Joten tuntuu että tuosta jahtaamisesta on tullut itsetarkoitus kun linkithän eivät itsessään ole laittomia. Joten pian käy niin että ns internet lakkaa olemasta kun kaikki todetaan laittomaksi...

328.6.2007 8:55

Irkkiäni ette saa!

428.6.2007 9:28

Voihan vittu. Olen tässä pari päivää katsellut tuota tekstiä, ja ajattelin, ettei kaikki ole ihan totta. Miksikähän he kusettavat? Tämä, minulle ehkä tärkein trackeri on näköjään menossa. Ja isohunt myös. Mihin tämä maailma on menossa? Onneksi on vielä mininova ja piratebay.

528.6.2007 14:10

Se siitä Hollannin maineesta vapaamielisenä maana. Siihenhän on jo totuttu, että kaiken maailman jenkkiorganisaatiot tekee tämmöistä, mutta osataan sitä näemmä muuallakin.

Todella harmi homma. Mutta Demonoidin torrentit näyttäisivät toistaiseksi toimivan. Ehtii ladata vielä kaikki keskeneräiset laittomuudet, ennen kuin palvelu kokonaan kuolee. ;)

628.6.2007 14:53

Juu, mulla on myös vielä 2 demonoidin torskaa seedaamassa, ja kyllä joku niitä imee. Toivottavasti ei hollannin BREIN. ;)

728.6.2007 17:21

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Sebu92:
Voihan vittu. Olen tässä pari päivää katsellut tuota tekstiä, ja ajattelin, ettei kaikki ole ihan totta. Miksikähän he kusettavat? Tämä, minulle ehkä tärkein trackeri on näköjään menossa. Ja isohunt myös. Mihin tämä maailma on menossa? Onneksi on vielä mininova ja piratebay.

noo mininovan toimintatapa on hieman erilainen demonoidiin ja piratebayhyn verrattuna. Suurin osa Mininovan torrenteista menee piratebayn ja demonoidin träkkereiden kautta. Mutta hyvä että Piratebay on vielä pystyssä.

829.6.2007 9:11

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Deettee:
Irkkiäni ette saa!
:P ettekä mun

929.6.2007 12:20

Ja taas maailma pelastuu? ikävä kyllä nurkan takana odottaa jo p2p:n seuraava aalto jonka valvonta on yhtä helppoa kun zunamin pysäyttäminen kärpäslätkällä.

1030.6.2007 15:36

toivottavasti piratebay ei kaadu, eikä varmana kaadukkaan

111.7.2007 10:13

http://www.demonoid.com/index.php

Lainaus:
July 1

There was a delay with our new hardware that pushes the site return for Wednesday.
The Forum is now back online though.
Onkohan totta?
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 1.7.2007 @ 10:14

121.7.2007 14:03
jartsi12
Inactive

Uskoisin että sivu aukeaa kohta kun foorumikin on saatu jo takaisin :P

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 1.7.2007 @ 14:05

131.7.2007 14:17

No keskiviikkona nähdään. Toivottavasti käyttävät ja ratiot on jäljellä.

144.7.2007 3:27

No, demonoid on taas auki ja käyttäjät + ratiot on jäljellä.

154.7.2007 9:45
jartsi12
Inactive

Taisi olla tämäkin uutinen aika paskaa, demonoidin sivuilla ainakaan kukaan ei ole sanonut sanaakaan BREINistä.

164.7.2007 12:35

Itsellekin tuli mieleen, että nyt on kyllä jo the inquirerin tasolle menty. En väitä kuitenkaan mitään, koska minulla ei ole varmaa tietoa todellisuudesta. Tiedä sitten viitsisikö heiltä kysyä, potkivat kuitenkin pois. ;)

Onko kellään mitään linkkiä muualle kuin the inquireriin tai muuhun, ehkäpä Agentin lähde?

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 5.7.2007 @ 17:27

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Ubisoftin synttärikampanja jatkuu, nyt ilmaiseksi Assassin's Creed 3 Ubisoftin synttärikampanja jatkuu, nyt ilmaiseksi Assassin's Creed 3 (8.12.2016 19:36)
Ubisoft viettää 30. juhlavuottaan ja on juhlistanut sitä ilmaispelien avulla. Kaikkiaan seitsemän peliä on lisätty tarjolle ilmaisina latauksina yhtiön omasta Uplay-alustasta vuoden saatossa. ....
Voit joutua pettymään – iPhoneen ei olekaan tulossa suurta uudistusta Voit joutua pettymään – iPhoneen ei olekaan tulossa suurta uudistusta (8.12.2016 18:23)
Spekulointi seuraavan sukupolven iPhonen sisältämistä uusista ominaisuuksista tuntuu alkavan vuosi vuodelta aikaisemmin. Varhaisessa vaiheessa alkaneiden huhujen huono puoli on siinä, että vaikka ....
Samsung kaappaa Applen idean? Galaxy S8:aan ei tule kotinäppäintä Samsung kaappaa Applen idean? Galaxy S8:aan ei tule kotinäppäintä (8.12.2016 17:41)
Ensi vuoden alussa julkaistaviin Galaxy S8 -sarjan älypuhelimiin on tulossa koko etualan kattava näyttö, kertoo Bloomberg. Applenkin on huhuttu kehittävän vastaavaa älypuhelinta ensi vuodeksi. ....
1 kommentti
Tulevaisuus tulee: BBC testaa Ultra HD -videon jakelua netissä Tulevaisuus tulee: BBC testaa Ultra HD -videon jakelua netissä (8.12.2016 15:20)
YouTube ja Netflix ovat olleet edelläkävijöitä Ultra HD -sisältöjen verkkojakelun testauksessa, mutta hiljalleen myös muut palveluntarjoajat ovat aloittaneet omat testinsä. Tuoreimpana esimerkkinä ....
YouTube maksoi muusikoille yli miljardi dollaria – Se ei riitä YouTube maksoi muusikoille yli miljardi dollaria – "Se ei riitä" (8.12.2016 14:55)
Taylor Swift ja monet muut artistit ovat kritisoineet voimakkaasti YouTubea ja Spotifyta siitä, että ne mahdollistavat musiikin kuuntelemisen täysin ilmaiseksi. Molemmissa tapauksissa artistit ....
4 kommenttia

Uutisarkisto