*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Apple päivitti iPhonea

Kirjoittaja Lauri Jämsä @ 19.6.2007 16:57 Kommentteja (11)

Apple päivitti iPhonea Apple ilmoitti tekevänsä vielä muutoksia kuun lopussa Yhdysvalloissa myyntiin tulevaan iPhone-matkapuhelimeensa. Viimeistellyssä myyntiversiossa tullaan näkemään pidempikestoinen akku sekä paremmin naarmuuntumista kestävä näyttö.
Uusi akku kestää iPhonessa Applen mukaan kahdeksan tuntia puhumista, seitsemän tuntia videoiden katselua, kuusi tuntia internetkäyttöä tai 24 tuntia musiikin kuuntelua. Valmiusaikaa päivitetystä puhelimesta löytyy yli kymmenen vuorokautta, 250 tuntia.

Alkuperäinen muovipintainen näyttölasi on vaihdettu niin ikään parempaan. Uusi pinnoite on lasinen, joten puhelimen näyttö sietää kolhuja selvästi muovista paremmin. Uuden lasipinnoitteen luvataan soveltuvan myös videokäyttöön muovista paremmin.

"iPhone on maailmassa ensimmäinen laatuaan, emmekä malta odottaa, että saamme tämän maagisen tuotteen kuluttajien käsille 11 päivän kuluttua", kertoi Applen toimitusjohtaja Steve Jobs eilen lausunnossaan.

iPhone tulee olemaan saatavilla Yhdysvalloissa ainoastaan AT&T:n omistaman Cingular Wireless LLC:n kautta. Eurooppaan iPhonen odotetaan saapuvan vielä tämän vuoden puolella.


Lähteet:
BetaNews
ITviikko.fi

Edellinen Seuraava  

11 kommenttia

119.6.2007 17:11

on se tyylikkään näkönen.. mutta kyllä pysyn tässä pinkissä n72:sessa enkä mene heti ensimmäiseen erään näppejäni tuhrimaan. on varmaan kelpo peli, mutta kestääköhän tuo oikeen ku on kosketusnäyttö???

219.6.2007 17:22

Ei passais avaimien kanssa ainakaan samaan taskuun pistää =)...Ihan hienon näkönen luuri.

319.6.2007 17:44

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Joel89:
Ei passais avaimien kanssa ainakaan samaan taskuun pistää =)...Ihan hienon näkönen luuri.

Toi on kyllä ongelma, pitäs olla silkkiset taskut että uskaltaa laittaa =)

419.6.2007 20:42

Kosketusnäyttö: paskaantuu->pyyhitään liinalla->näyttö naarmuuntuu->itketään netissä....

Eiih, taas jäi lukematta uutinen kunnolla, mutta kyllä se lasikin siinä naarmuuntuu, ei tietty niin helposti kuin muovi, saati sitten sen iskunsietoherkkyys vrt. muovi kun ei kovin paksu voi olla

"iPhone on maailmassa ensimmäinen laatuaan", no tottahan toki näitä tungetaan lisää markkinoille tyydyttämään teinien ja trenditietoisten ihmisten "ai"-nälkää, siinäpä nokialle haastetta.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 19.6.2007 @ 20:55

519.6.2007 20:58

Uudessa puhelimessa on se alun viehätys sen parisen viikkoa/kk ja sen jälkee ei tuu paljon enää varottua ja suojeltua :D.

Elikkä parin viikon/kk päästä puhelin vasta tulee kunnon käyttöön ja tällöin näkee sitten kuinka puhelin kestää.

Toivottavasti nyt tulis kunnollinen tuosta iPhonesta, eikä mtn kuraa jota työnnetään kesken eräisenä markkinoille pakosta, vain brändin vetovoimaan luottaen.

620.6.2007 7:15

Muistan kun ipod tuli ja kaikki ruikutti että se ei tule toimimaan ja vain ns "hippihoppareille" ja superhifisteille tehty laite ja kuinkas kävikään? Jos se edes laitteena on samaa tasoa kuin ipod tulee siitä kova sana...nokia hoi, onks siellä suunnitteluosatolla ketään vai lomalla jo muutaman vuoden ? :-)

720.6.2007 13:54
fenlanren
Inactive

Kosketusnäyttöjä olen itse käyttänyt joissakin ravintoloissa töissäni ja todennut että kestävät ainakin kassakoneessa hemmetin hyvin. Tuossa ympäristössä ohuen muovipinnan omaavalle (ei mitään pleksiä, ihan lcd+kalvo) näytölle roiskuu/kulkeutuu liköörejä, maitoa, mehuja ja muuta sellaista. Näyttöä näppäillään sormenpäillä, kynsillä, kynillä jne. Ja 3 vuotta on niitä käytetty paikoissa, joissa itse olen joskus duunaillut. En usko että kosketusnäyttö normaalikäytössä hajoilee, jollei siihen kohdistu huomattavia iskuja tms. Itse päätyössäni maccia käyttävänä iPhone varmasti tulee hankittua jo käyttiksen puolesta. Design on kyllä kiva plussa, toivottavasti hinta ei nouse eroissa vastaavaa dollarimäärää kovemmaksi.
"iPhone on maailmassa ensimmäinen laatuaan", no joiltain ominaisuuksiltaa kyllä, mutta lg:n ke850 on myös melko hieno http://www.slashphone.com/89/6073.html . iPhonen akun kesto puheajan puolesta on kyllä aika utopistinen, en usko ennen kuin koen. Varsinkin kun bluetooth on päällä suurimman osan ajasta.

821.6.2007 12:44

Luultavasti Applen pojat pakkaa mukaan samanlaisen kotelon kuin iPodille ja vielä samanlaisen setin "sukkia" kun iPodille saa. Kaikki rahastusta!

921.6.2007 14:59

Badaas mikä ei olisi rahastusta? Melkein kaikkia tuotteita tehdään voitot mielessä. Itse en ole kyllä ostamassa tuota värkkiä, odotan että kilpailijat tekevät saman ja hinta laskee kilpailun myötä. No oli miten oli tuo pitäisi saada useampaan paikkaan myyntiin äkkiä tai floppi tulee.

1021.6.2007 17:42

Aika raskaast kyll liioteltu toi akun kesto :D tai sit ne on keksin jotai ihan uutta!

1121.6.2007 18:35

"Onko euro-iphone kuollut jo ennen julkaisua"
http://omenafarmi.omenamehu.org/?p=360

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Käytätkö Lumiaa? Messenger lopettaa toimimisen tällä viikolla Käytätkö Lumiaa? Messenger lopettaa toimimisen tällä viikolla (28.3.2017 12:30)
Facebook on lähettänyt sähköpostia käyttäjilleen, jotka käyttävät yhtiön omistamaa Messenger-pikaviestintä Windows Phone 8.1 -laitteilla. Sähköpostisa kerrotaan, että sovellus lopettaa toiminnan ....
5 kommenttia
Isoisä selvisi 8-vuotiaan takomasta luottokorttilaskusta – Google korvaa kaiken Isoisä selvisi 8-vuotiaan takomasta luottokorttilaskusta – Google korvaa kaiken (28.3.2017 11:31)
Google on heltynyt korvaamaan 8-vuotiaan Clash Royale -pelissä tekemän 6400 euron luottokorttilaskun. Pojan äidin mukaan ilman korvausta perhe olisi joutunut etsimään uuden asunnon. Massiivinen ....
Musk aikoo seuraavaksi kehittää aivotietokoneen Musk aikoo seuraavaksi kehittää aivotietokoneen (28.3.2017 10:51)
Elon Musk on miljoonan idean mies, joka tuntuu tarttuvan kiinni yhä utopistisimmista projekteista. Wall Street Journalin mukaan Musk aikoo seuraavaksi kehittää teknologiaa, jonka avulla aivoihin ....
Sääntö-Saksa iskee: YouTube-kanavan on hankittava viranomaisilta lähetyslupa Sääntö-Saksa iskee: YouTube-kanavan on hankittava viranomaisilta lähetyslupa (28.3.2017 09:55)
Kun uusi tekniikka tai uudet toimintatavat kohtaavat vanhan maailman lainsäädännön, niin tuloksena syntyy helposti absurdeja tilanteita. Tästä hyvänä esimerkkinä tuore tapaus Saksasta. Saksalaisten ....
1 kommentti
Bungie valmistautuu Destiny 2:n julkaisuun – Markkinointikampanja lähti käyntiin Bungie valmistautuu Destiny 2:n julkaisuun – Markkinointikampanja lähti käyntiin (28.3.2017 09:38)
Bungie ja Activision ovat aloittaneet Destiny 2:n kiusoittelukampan Twitterissä julkaistulla viestillä. Markkinointikampanja lähti käyntiin yksinkertaisella kuvalla, jossa näkyy Destiny-teksti ....

Uutisarkisto