*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

YouTuben mobiiliversio avattu

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 17.6.2007 23:14 Kommentteja (17)

YouTuben mobiiliversio avattu Suosittu YouTube videopalvelu on laajentanut toimintaansa myös mobiililaitteiden suuntaan uuden YouTube Mobile -palvelun myötä. Kyseessä ei kuitenkaan ole lopullinen mobiiliversio sivustosta ja tällä hetkellä palvelusta ei löydy kuin murto-osa tavallisen YouTuben videoista.
YouTube Mobilen käyttämistä varten mobiililaitteesta pitää löytyä XHTML-yhteensopiva selain ja RTSP-, 3GP-, H.263- ja AMR-tekniikoita tukeva mediasoitin. Tämän lisäksi YouTube suosittelee, että videoita katsellaan vain datayhteydellä, jossa on kiinteää hinnoittelu. YouTube Mobilen käyttäminen itsessään on ilmaista, joten ainoat kulut koostuvat matkapuhelinoperaattorin perimistä datasiirtomaksuista.

Palvelun pitäisi toimia lähes kaikilla uusilla matkapuhelimilla ja ainoa jarruttava tekijä tällä hetkellä on yhteyden nopeus. GPRS-yhteydellä videoiden katsominen ei onnistu tarpeeksi sulavasti, joten mobiililaitteen on oltava WLAN-, EDGE- tai 3G-verkkojen parissa, jos tarkoituksena on saada mahdollisimman sujuva katseluelämys.

Toistaiseksi YouTube Mobilen videoita ei voi tallentaa matkapuhelimeen, vaan ne on streamattava aina, kun niitä haluaa katsella. Omien videoiden lähettäminen YouTubeen onnistuu myös, mutta toistaiseksi videoiden lähettäminen on tehtävä MMS-viestillä.

Lähteet:
Gizmodo
Pronet Advertising

Edellinen Seuraava  

17 kommenttia

118.6.2007 1:12

Mahtavaa, sain sopivasti nokian n95:sen muutama päivä sitten. Kyllä tällä varmasti katsellaan näitä =)
Kyllähän näitä pystyi katsella ilman mitään vastaavia palveluita jo jonkin aikaa.

218.6.2007 8:36

mukava olis testata jos olis liittymässä kiintee datamaksu, hirvittää ajatuskin paljonko laskua tulee parin videon jälkeen siirretyn datan perusteella.

318.6.2007 9:14

hieno juttu, pitää testata samantien

418.6.2007 9:30
henkettu
Inactive

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti kane_k:
hirvittää ajatuskin paljonko laskua tulee parin videon jälkeen siirretyn datan perusteella.
Riippu tietty liittymästä... Sonera ilmoittaa, ( käsittääkseni?) että hinta olis 90 snt/h.

518.6.2007 11:02

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti henkettu:
Sonera ilmoittaa, ( käsittääkseni?) että hinta olis 90 snt/h.
Hintahan tulee siirretyn datamäärän mukaan, eikä yhteydessä kulutetun ajan mukaan.. Näin minä ainakin olen ymmärtänyt. :D Korjatkaa jos olen väärässä. Mut tietenkin se riippuu liittymästä...

618.6.2007 12:52

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti henkettu:
Sonera ilmoittaa, ( käsittääkseni?) että hinta olis 90 snt/h.
Hintahan tulee siirretyn datamäärän mukaan, eikä yhteydessä kulutetun ajan mukaan.. Näin minä ainakin olen ymmärtänyt. :D Korjatkaa jos olen väärässä. Mut tietenkin se riippuu liittymästä...
Mulla ainankin(firman liittymä) hinta koostuu siirretystä datamäärästä. Tosin onhan noit liittymii jo vaikka minkälaisia.

718.6.2007 15:45

Muuten todellä kätevää mutta en kuitenkaan usko EDGEn tai 3Gn olevan tarpeaksi nopea tuohon hommaan puhumattakaan valtavasta pakettidatalaskusta...

818.6.2007 16:06

siis tietenkin pitää laajakaista olla kännyssä, voi tulla yllättävän kalliiksi kun innostuu katseleen ;)

En saa noita videoita auki kännyllä, sivut latautuu tosi vikkelää vaikka onki vaan 128kbit laajakaista täs, mutta mitään ei tapahdu kun painan watch video. Luultavasti vaan evotan tai sitten puhelin ei tue

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 18.6.2007 @ 16:08

918.6.2007 16:36
henkettu
Inactive

Niinhän se on, että yleensä se riippuu siirrettäväst datasta, mutta jotain tällaista mä luin Iltasanomista...

1018.6.2007 22:01

Oha noit avoimii wlan spottei nykysi joka mestas :) Ei ongelmia laskuista!

1119.6.2007 0:30

Meillä himassa voi käyttää naapurin wlania, eli kännyssä wlan päällä 24/7... kotona. Vähän turha paikka, muuten hyvä. :D

1219.6.2007 12:54
henkettu
Inactive

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti sivamatti:
Meillä himassa voi käyttää naapurin wlania, eli kännyssä wlan päällä 24/7... kotona. Vähän turha paikka, muuten hyvä. :D
Onks se naapuri antanu luvan, vai käytätkö ihan laittomasti vaan?

1319.6.2007 13:56

Tuskin siel lupii on kyselty :D Mitäs pitää verkkoaan avoimena :)

1419.6.2007 14:20

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti sivamatti:
Meillä himassa voi käyttää naapurin wlania, eli kännyssä wlan päällä 24/7... kotona. Vähän turha paikka, muuten hyvä. :D
Onks se naapuri antanu luvan, vai käytätkö ihan laittomasti vaan?

Ei mitään lupia :)

1519.6.2007 15:12
henkettu
Inactive

Aha, sepäs mukavaa...

Terv. Naapuri :C

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 19.6.2007 @ 15:12

1625.6.2007 8:12

nojaa saisivat nyt laitettua toimimaan tuon psp taitaa sen jotekin kikkailemalla saadakkin mutta silti. toimiikohan tuo 6630?

1725.6.2007 14:24
henkettu
Inactive

En saanu N73 toimimaan, mutta en kul hirveesti yrittänytkään..

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Uusia paljastuksia Samsungin tulevasta Bixbystä Uusia paljastuksia Samsungin tulevasta Bixbystä (19.1.2017 21:23)
Samsungin tulevien Galaxy S8 -huippumallien ominaisuuksista on puhuttu julkistuksen lähestyessä enevissä määrin, mutta iso osa huhuilusta on keskittynyt mm. näyttöön ja muihin hardisominaisuuksiin. ....
Nokian huippukameralla varustettua vanhaa Lumiaa käytettiin DNA:n sekvensointiin mikroskooppina Nokian huippukameralla varustettua vanhaa Lumiaa käytettiin DNA:n sekvensointiin mikroskooppina (19.1.2017 20:19)
Useimmat suomalaisista muistavat varmasti menneiden vuosien Lumia-älypuhelimista erityisesti hurjalla kameralla varustetun Lumia 1020 -mallin. Nokian 808 PureView'n hirviömäisellä 41 megapikselin ....
Testissä Roccatin pöytätilaa säästävä mekaaninen näppäimistö Suora FX Testissä Roccatin pöytätilaa säästävä mekaaninen näppäimistö Suora FX (19.1.2017 20:08)
Edellinen Roccatilta testissä ollut pelinäppäimistö oli Ryos MK FX, joka muistutti ulkomuodoltaan lähinnä scifi-sarjojen avaruusaluksen hallintakonsolia. Suora FX tähtää toiseen ääripäähän, ....
Vuotokuva tarjoaa uuden näkymän mahdollisesta Galaxy S8:n etupaneelista Vuotokuva tarjoaa uuden näkymän mahdollisesta Galaxy S8:n etupaneelista (19.1.2017 19:07)
Galaxy S8:n vuotokuvia on levinnyt viimeisten viikkojen aikana verkossa runsaanlaisesti, mutta tässä vaiheessa yhtäkään kuvaa ei ole pidetty kovinkaan suurella varmuudella aitona laitteena – ....
Yli 100 000 kuvaa Suomen historiasta julkaistiin vapaasti käytettäväksi Yli 100 000 kuvaa Suomen historiasta julkaistiin vapaasti käytettäväksi (19.1.2017 18:36)
Museoviraston on julkaissut digitoimansa yli 100 000 kuvaa kaikkien vapaasti käytettäväksi. Kuvat on lisensoitu CC BY 4.0 -linsessillä, joten niitä voi käyttää vapaasti missä tarkoituksessa ....
1 kommentti

Uutisarkisto