*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Ylen uusi netti-TV avattu

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 15.6.2007 12:45 Kommentteja (29)

Ylen uusi netti-TV avattu Yle on tänään avannut uuden netti-TV:n. YLE Areena -palvelu sisältää videomateriaalin lisäksi myös mahdollisuuden kuunnella Ylen radiokanavia. Tarjolla ovat kaikki Yleisradion radio- ja televisio-ohjelmat, joiden esitysoikeussopimukset sallivat niiden esittämisen internetin kautta.
Uutta ohjelmistoa tulee palveluun jatkuvasti, mutta osa sisällöstä on palvelussa vain rajoitetun ajan. Tämä aika määräytyy esitysoikeuksien mukaan, joten ohjelmat saattavat olla palvelussa vain viikon tai jopa vuoden verran.

Rajoituksia löytyy myös katselupaikan suhteen, sillä osa osa videoista on tekijänoikeudellisista syistä katsottavissa vain Suomessa. Sama koskee myös radiokanavia, joista ainoastaan Radio Peili on kuunneltavissa ulkomailla.

Uudemman sisällön lisäksi Areenan sivuilta löytyy tuttu Elävän arkisto, jonka kätköistä löytyy myös iäkkäämpää materiaalia Ylen alkuajoista lähtien.

Areenan aineisto on jaettu ohjelmatyyppien mukaan kymmeneen kategoriaan, joita ovat uutiset, urheilu, ajankohtaisohjelmat, asiaohjelmat, oppiminen ja tiede, kulttuuri, musiikki, viihde, draama ja lapset. Valikoimasta löytyy myös ulkomaisten TV-sarjojen jaksoja ja mm. Henry Rollins Show -ohjelmaan voi tutustua palvelun kautta.

Areena on tällä hetkellä avoin kaikille, mutta myöhemmin palvelu tulee vaatimaan rekisteröitymistä ja TV-luvan maksamista, jos koko palvelun tarjonnasta haluaa nauttia. Tekniikan osalta luotetaan Microsoftin Windows Media -ratkaisuihin. Sen suomien DRM-ominaisuuksien avulla on mahdollista, että palveluun tulee myöhemmin sisältöä, jonka katseluaikaa tai kertoja on rajoitettu. Täten on mahdollistaa ainakin teoriassa useiden ulkomaisten TV-sarjojen katselun Areenan kautta.

Ylen säännösten mukaan Areenan sivut löytyvät sekä suomeksi että ruotsiksi. Tällä hetkellä palvelussa tuntuu olevan ruuhkaa, joten toivottavasti palvelun toimivuus paranee tulevaisuudessa.

Lähteet:
ITviikko
YLE

Edellinen Seuraava  

29 kommenttia

115.6.2007 13:12

Huoh... Eikö Yle oo osannu varata tippaakaan kaistaa palvelulle?

215.6.2007 15:30

Lainaus:
myöhemmin palvelu tulee vaatimaan rekisteröitymistä ja TV-luvan maksamista

Viikon paras läppä :)
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 15.6.2007 @ 15:32

315.6.2007 15:35

Hieno idea, mutta täytyy kyllä jättää testiajo yölle kun näyttää olevan hieman tukossa tuo palvelu.

415.6.2007 15:41

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti k0jootti:
Hieno idea, mutta täytyy kyllä jättää testiajo yölle kun näyttää olevan hieman tukossa tuo palvelu.

HIEMAN tukossa...

515.6.2007 17:15

Sivuthan on niin hitaat, että ei pysty mitään tekemään. Nyt ladannut jo yhtä sivua ainakin 5 min ja vielä lataa eikä loppua näy ja kello on sentään jo yli yhdeksän...

615.6.2007 17:44

Njoo-o hyvin toimii ylen netti-tv kun sivukaan ei aukea :D

no eipä tuo haita... tuskin tulee suuremmin edes käytettyäkään...

715.6.2007 19:25

Mitä nyt huonolla ruotsilla ymmärsin niin Yle on ilmeisesti tuplannut kaistan palvelulle.

Edit: Eipä kyllä siltä vaikuta.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 15.6.2007 @ 19:27

815.6.2007 19:33

Njoo-o, vähä tuntuu olevan jumissa... katsella sitten tuossa aamuneljän maissa josko väki olis tajunnut mennä nukkumaan :)

915.6.2007 23:09

Manne-tv näkyy juuri nyt ja hyvin. klo. 03.jotain

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 15.6.2007 @ 23:10

1015.6.2007 23:28

Mulla toimii myös hyvin tähän aikaan, 3.28. Öitä.

1116.6.2007 0:24

Kyl wörkkii perkuleen hyvin 4.22 kello :)

1216.6.2007 12:04

hmmm.eipä toimi sanoo että olen ulkomaalta ja tekijänsuoja hommelin takia en voi katsoa.en ole viellä kuullut että Turku olisi erotettu suomesta.=P

1316.6.2007 13:06

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti firece:
hmmm.eipä toimi sanoo että olen ulkomaalta ja tekijänsuoja hommelin takia en voi katsoa.en ole viellä kuullut että Turku olisi erotettu suomesta.=P

hahahaa :D tamperelaisten hakemus tais mennä vihdoinkin läpi :)

1416.6.2007 13:45

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti firece:
hmmm.eipä toimi sanoo että olen ulkomaalta ja tekijänsuoja hommelin takia en voi katsoa.en ole viellä kuullut että Turku olisi erotettu suomesta.=P
*OFFTOPIC*

Eipä heränny tänäänkään turhaan, vaan onko tuo varmasti totta?

:D :D :D :D :D :D
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 16.6.2007 @ 13:45

1516.6.2007 14:38

Lauantai ilta. Katson ajankohtaista kakkosta eikä pätki lainkaan. Aukesi moitteetta, vaikka asun Turussa. Ja ihan mielenkiintoisia aiheitakin, ainoa miinus tulee siitä, ettei pysty kelaamaan ohjelmaa. Johtuneeko omasta koneesta, asuinmaastani vai jostain muusta.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 16.6.2007 @ 14:45

1616.6.2007 14:50

Mä asun kanssa Turussa, toimii moitteetta.

1716.6.2007 15:30

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Sebu92:
Mä asun kanssa Turussa, toimii moitteetta.
joo se olikin vitsi painotteinen mutta kuitenkin totta.epäläisin että vika löytyy soneran liittymästä joka muutenkin niin huonosti toimii.

1816.6.2007 16:21

mahtavaa, nyt voi kattoa ajankohtaisohjelmia milloin haluaa.

1916.6.2007 16:52

Loistava veto Yleltä!

2016.6.2007 17:38

Mulla on soneran yhteys kanssa, sekin toimii moitteetta. ;)

2117.6.2007 9:41

Käykää antamassa palautetta, että laittavat reilusti kaistaa palvelulleen

http://areena.yle.fi/palaute

Itse en ole saanut vielä mitään näkymään tai kuulumaan.

2217.6.2007 12:33

Itse katsoin hai Manne-TV:n tänään noin kello 13. Ei mitään ongelmaa. Yhteysnopeus 2mb...

2318.6.2007 16:33

Hieno juttu. Kauan onkin jo tullut odotettu, että ylexiä voi kuunnella netin kautta.

2421.6.2007 10:17

Tullut tota nyt vähän aikaa kokeiltua. Ainakaan hakutoiminto ei pelaa. Jossain vaiheessa se ei löytänyt oikeastaan yhtikäs mitään vaikka etsi sanoilla "reinikainen", jolla olisi pitänyt jotain löytyä, koska reinikaispätkiä sielä on. Hakutulokset muutenkin liki tyhjiä.
Dynaamiset sivujen osoitteet bugaa ihan kympillä vielä päälle.

Toinen paska puoli on sisältö. Onhan sielä toki paljon sellaista, joka kiinnostaa, mutta juuri niitä dokumentteja jään kaipaamaan, joita ne eivät tekijänoikeuksien takia sinne saa jakoon.

2521.6.2007 15:46

reinikainen =Elävä arkisto
Areena

2621.6.2007 15:46

Tuplat...

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 21.6.2007 @ 15:49

2721.6.2007 16:59

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti NUIJJA:
reinikainen =Elävä arkisto
Areena
Joo!!! Tiedän, että niitä pätkiä on, mutta kun haulla ei löydy. Tarkemmin juuri Areenan haulla ei löydy. Noihan pitäs pelata jotenkin yhteen, kun tossa Areenan etusivullakin noita reinikaisia on ollut.

Sen verta vielä lisättävä, että en oikein kässää tota kun pitää olla "Elävä arkisto" ja sitten "Areena". Mikähän noissa loppupeleissä on erona? "Elävä arkisto" on kai joku vanhan sisällön varasto, mutta toisaalta tuo "Areenakin" kerää materiaalia, jotka myöhemmässä vaiheeessa on sitten vanhaa tuotantoa.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 21.6.2007 @ 17:05

2821.6.2007 18:03

Juu ei löydy areenan haulla, mutta sieltähän se ohjantuu oikealta arkistoon.

Mikä liet syynä tuohon eri sivustoihin, vai jääneenkö tuo elävä arkisto myös jatkossa vapaasti katseltavaksi.
Viit>>>

Lainaus:
palvelu tulee vaatimaan rekisteröitymistä ja TV-luvan maksamista

2917.7.2007 14:39

Saakos Vista HP:n omilla kaluilla talteen YLE Areenan radiolähetyksen? Sound Recorder tallentaa tyhjää kun ei ole mikrofonia.

Vai vaatiiko jotain lisää?

Vai onko luvallistakaan?

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Tässäkö Rovion seuraava hittipeli? Battle Bay tulossa saataville maailmanlaajuisesti Tässäkö Rovion seuraava hittipeli? Battle Bay tulossa saataville maailmanlaajuisesti (29.4.2017 21:42)
Rovion uusi Battle Bay -mobiilipeli tulee saataville maailmanlaajuisesti 5. toukokuuta. Battle Bay on reaaliaikainen moninpeli, jossa pelaajat kiitävät merellä viidestä pelaajasta koostuvassa ....
Hakkerit vuotivat jaksoja Netflixin kesäkuussa ensi-iltansa saavasta Orange is the New Black -tuotantokaudesta Hakkerit vuotivat jaksoja Netflixin kesäkuussa ensi-iltansa saavasta Orange is the New Black -tuotantokaudesta (29.4.2017 21:25)
TheDarkOverlord-hakkeriryhmä aikoo jatkaa vuotoja myös Orange is the New Black -sarjan jälkeen. Asiasta uutisoi TorrentFreak. TheDarkOverlord kertoo saaneensa Orange is the New Black -sarjan ....
Samsung Galaxy S8 ja LG G6 tulivat myyntiin Suomessa Samsung Galaxy S8 ja LG G6 tulivat myyntiin Suomessa (28.4.2017 17:42)
Odotetut Android-älypuhelimet saapuivat tänään myymälöihin. Helmikuussa MWC-messuilla esitelty LG G6 tuodaan myyntiin yhteistyössä Gigantin kanssa, minkä lisäksi puhelimen voi löytää operaattorien ....
Bitcoinin arvo nousi kaikkien aikojen ennätyslukemiin Bitcoinin arvo nousi kaikkien aikojen ennätyslukemiin (28.4.2017 17:11)
Bitcoinin arvo kävi eilen uusissa ennätyslukemissa. Kirjoitushetkellä Bitcoinin arvo on noin 1300 dollaria eli noin 1200 euroa. Eilen yhden Bitcoinin arvo oli korkeimmillaan noin 1340 dollaria. ....
iPhone-sovellusten hinnat nousevat – 0,99 euron sovellukset jäävät historiaan iPhone-sovellusten hinnat nousevat – 0,99 euron sovellukset jäävät historiaan (28.4.2017 14:04)
Apple on päättänyt korottaa App Storessa myytävien mobiilisovellusten hintaa. Alhaisin hintaluokka nousee 0,99 eurosta 1,09 euroon. Vastaava hintakorotus tehdään myös Meksikossa ja Tanskassa. ....
2 kommenttia

Uutisarkisto