*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Xbox 360 -pelikonsolin jäähdytysratkaisut paranevat

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 13.6.2007 23:21 Kommentteja (11)

Xbox 360 -pelikonsolin jäähdytysratkaisut paranevat Microsoftin Xbox 360 -pelikonsolin ylikuumeneminen on aiheuttanut harmaita hiuksia joillekin konsolin omistaville henkilöille ja pahimmassa tapauksessa konsoli saattaa hajota ylikuumenemisen takia kesken kiivaimman pelisession.
Myös Microsoft on huomannut asian ja tällä viikolla tulleiden tietojen mukaan ongelmaan on tehty korjaus parannetun jäähdytysratkaisun avulla. Uudessa jäähdytysratkaisussa konsolin Xenos-grafiikkapiirin jäähdytystä on tehostettu erillisellä jäähdytyssiilillä, johon lämpö johdetaan heatpipe-tekniikan avulla.

Toistaiseksi uutta jäähdytysratkaisua on löydetty vain huollossa käyneistä konsoleista. Microsoft ei ole myöskään antanut mitään virallista tiedotetta uudistuksesta, joten tällä hetkellä ei ole varmuutta siitä, päätykö uudistus lopulta myös uusiin Xbox 360 -pelikonsoleihin vai jääkö se ainoastaan huollossa käyvien konsolien parannukseksi.


Alkuperäinen jäähdytysratkaisu


Uusi jäähdytysratkaisu



Lähteet:
Xbox-Scene
TechSpot

Edellinen Seuraava  

11 kommenttia

114.6.2007 6:27

ei vaan itellä ollu mitään ohjelmaa jäähyjen kanssa viakka on noita 10h sessioita ollu O.o

214.6.2007 17:04

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti thejammy:
ei vaan itellä ollu mitään ohjelmaa jäähyjen kanssa viakka on noita 10h sessioita ollu O.o

opettele kirjottamaan tosta saa mitää selvää, mitä _vitun_ ohjelmaa niihin jäähyihin tarvitaan? "mä tarvin tähän mun XBoxin silleen ajurit et se kylmentää paremmin"

314.6.2007 17:17

Ja sotamise voisi myös siistiä tekstiänsä..thejamylla ollu vaa liian monta asiaa kerralla mielessä kirjoittaessaan kommenttiaan :D hyvin tuon ymmärsi kuitenkin. Kummaa avautumista sotamiseltä. ohjelmaa -> ongelmaa. Ei se niin hankalaa ole.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 14.6.2007 @ 17:18

414.6.2007 17:21

Tarviiko siis meitsii jotain softaa et sais tää mun boxin jäähtyy kun käy hyrräää tosi hottina?????

514.6.2007 17:23

et tarvi etkä saa

614.6.2007 17:24

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti DJhessu:
Tarviiko siis meitsii jotain softaa et sais tää mun boxin jäähtyy kun käy hyrräää tosi hottina?????

Jos lataat jotku ihme ajurit ni saat siitä tuulettimesta kylmempää ilmaa

714.6.2007 17:55

\o/ FLAME WAR \o/

No mutta asiaan, ite en omista kyseistä laatikkoa, mutta kaverilla iski kerran punainen valo koneeseen. Se lähti poismihan boottaamalla, ja saahan sen pyyvän valon korjattuakin.

814.6.2007 18:17

Lainaus:
Jos lataat jotku ihme ajurit ni saat siitä tuulettimesta kylmempää ilmaa

Jaa et ohjelmallisesti saadaan jotenkin ilmaa jäähdytettyä xboxin sisällä?? xD

Miks kaikki puhuu jostai ihme ohjelmasta o_O? Siks että thejammy kirjotti vahingossa 'ohjelmaa' eikä 'ongelmaa'? Luulis nyt tosta tajuavan >_<

Mutta hyvä että tohon "ongelmaan" on tulossa ratkaisua, vaikka mitään ongelmaa ei koskaan täällä olekkaan ollut

914.6.2007 20:08

Niinhän ne tajuaakin, kunhan muutenvaan perseilee.

1015.6.2007 8:56

w00t tää uutinen tuli ensin suomks ja vasta sitten englanniks \0/ go suomi go

1115.6.2007 23:00

Kai kun meillä on 007. ;D

Hyvä, kun jäähy parani.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Windows levittäytyy kaikkialle – Tältä näyttää Windows termostaatissa Windows levittäytyy kaikkialle – Tältä näyttää Windows termostaatissa (20.7.2017 12:16)
Älypuhelinbuumin laantuessa teknologiayhtiöiden fokus on siirtynyt levittämään langattoman tiedonsiirron mahdollisuuksia arkipäiväisempiin laitteisiin, joissa tiedonkäsittelyllä saadaan aikaa ....
4 kommenttia
Facebook haastaa jälleen foorumit – Esitteli uuden viestintäkanavan Facebook haastaa jälleen foorumit – Esitteli uuden viestintäkanavan (20.7.2017 11:30)
Facebook on ottanut käyttöön jälleen uuden yhteisöllisen ominaisuuden, jonka avulla kiinnostavat henkilöt, yhteisöt tai brändit voivat olla tiiviimmin yhteydessä faneihinsa. Ominaisuuden nimi ....
Apple paljastaa tutkimustietojaan julkisesti – Yrittää houkutella tutkijoita Apple paljastaa tutkimustietojaan julkisesti – Yrittää houkutella tutkijoita (20.7.2017 09:07)
Apple harvemmin puhuu julkisesti mitä kaikkea sen tuotekehityslaboratorioissa oikein puuhataan, mikä on hankaloittanut esimerkiksi tutkijoiden rekrytointia. Monet huippututkijat haluavat julkistaa ....
Apple julkaisi iOS 10.3.3-version iPhonelle ja iPadille Apple julkaisi iOS 10.3.3-version iPhonelle ja iPadille (19.7.2017 23:20)
Apple on julkaissut mobiilialustastaan uuden version kaikkien kuluttajien saataville. Uusi versio on nyt tarjolla kaikille iOS 10:tä tukeville laitteille. Päivityksen voi asentaa iPhonelle, ....
Nokia-puhelimia valmistavan HMD Globalin toimitusjohtaja sai kenkää Nokia-puhelimia valmistavan HMD Globalin toimitusjohtaja sai kenkää (19.7.2017 20:40)
HMD Global tuli tunnetuksi viime vuonna hankkiessaan oikeudet Nokia-brändiin puhelinmarkkinoilla ja vuokratessaan lisenssejä mobiiliteknologioihin Nokialta. Sittemmin yhtiö on julkaissut useita ....

Uutisarkisto