*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Toshibalta HD DVD -tallennin 600 gigatavun kiintolevyllä

Kirjoittaja Lauri Jämsä @ 12.6.2007 15:06 Kommentteja (11)

Toshibalta HD DVD -tallennin 600 gigatavun kiintolevyllä Toshiba on kertonut tuovansa Japanin markkinoille kaksi uutta versiota virittimillä varustetuista tallentavista HD DVD -laitteistaan.
VARDIA-sarjaan kuuluvan RD-A600-mallin sisuksiin on ahdettu 600 gigatavua tallennuskapasiteettia, kaksi digitaalista teräväpiirtoviritintä sekä tallentava HD DVD -asema. Liitäntöjäkin löytyy moneen lähtöön, esimerkkeinä Firewire- sekä HDMI-lähdöt.

RD-A300 on identtinen isomman veljensä rinnalla, ellei kiintolevyn kokoa oteta huomioon. Halvemman mallin kiintolevy on kooltaan 300 gigatavua.

Laitteen tallentavalla HD DVD -asemalla tallennuksen luvataan onnistuvan ainakin HD DVD-R -levyille sekä DVD-RAM/R/RW-levyille.

Hintaa uusimmalla mahdollisella tekniikalla höystetyllä tallentavalla viihdekeskuksella tulee olemaan suolaiset 200 000 jeniä (noin 1230 euroa). Japanissa laitteen luvataan tulevan myyntiin myöhemmin tänä vuonna.










Lähteet:
Engadget HD
Toshiba

Edellinen Seuraava  

11 kommenttia

112.6.2007 15:29

Noniin aika vakuuttava vehje :D
Hintakaan ei ole aivan älytön noilla ominaisuuksilla (en silti tolla hinnalla ostais)

212.6.2007 15:47

Näyttää meidän videonauhurilta.

312.6.2007 16:18

HEh olin juuri itsekkin sanomassa, että näyttää aivan nauhurilta! :/ ominaisuudet ovat mahtavat.. hintaa nyt on vähän liikaa meitsin lompakolle. :( mutta jos rikas mies olisin niin tuollaisen kotiin kiikuttaisin ;) Tietenkin jätti telkkarin ja satojen tyhjien levyjen kanssa ;)

412.6.2007 16:21

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti myllis:
Näyttää meidän videonauhurilta.
Hyvähyvä, juuri tällaisilla kommenteillahan sitä kannattaa kommentoida uutisia... 10pistettä, papukaijamerkki ja taputtelua päälaelle pesismailalla.

Ja asiaan, kyllähän tuollainen laite kelpaisi omaan olkkariin. Hinta todellakin on suolainen, mutta niinhän se alussa kaikilla uutuuslaitteilla. Ominaisuuslista vaikuttaa varsin kattavalta, mutta kun entiset kamppeet ovat analogia-ajalta perusdigiboksia lukuun ottamatta, tulisi kohtuuttoman kallis tikki päivittää koko kalusto kerralla, joten hintojenlaskua odotellessa... :)

512.6.2007 16:26

jusunakkia mukaillen, ei tosiaankaan ominaisuuksiin nähden mikään ihan törkeä hinta, mutta en silti ostaisi.

612.6.2007 17:01

Hinnat kun tippuu niin tommonen sopisi kuin nakutettu tänne mun olohuoneeseen...

712.6.2007 17:16

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti myllis:
Näyttää meidän videonauhurilta.
Perskeles, ihan samaa olisin kommentoinut! :D Toiha on ihan videonauhurin näköne :D

812.6.2007 17:45

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti myllis:
Näyttää meidän videonauhurilta.
Hyvähyvä, juuri tällaisilla kommenteillahan sitä kannattaa kommentoida uutisia... 10pistettä, papukaijamerkki ja taputtelua päälaelle pesismailalla.

Ja mikä vika tuossa kommentissa herran mielestä mahtoi olla? Missä lukee, ettei uutiskuvia saisi kommentoida? Mielestäni ihan asiallinen kommentti, varsinkin kun tuo näyttää ihan 90-luvun puolivälin videonauhurilta. Ominaisuudet ovat kyllä loistavat.

912.6.2007 18:37

Hienohan toi on, hillityn tyylikäs. Ei mikään markettihopea.

1012.6.2007 18:50

Kyllä olisin jo melkein odottanut jotain hi-tech lookkia tuolta... Mutta siis sisältö itsestään on asia joka tässä oli tärkeintä.

1113.6.2007 13:04

On ihan viksu vekotin... Tuo saavuttaa kotiteattereista tutun "termien taakse piiloutuvan" olemuksen, kuten kuuluukin! Mielestäni nuo futuristiset hulabaloot kuuluu tuonne pelikonsoli puolelle, mutta makunsa kullakin. Milloinkahan saamme suomenkamaralle vastaavan, vaikkapa sisarmalli, 1 Teran kovolla :)

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Uutisarkisto