*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Toshibalta HD DVD -tallennin 600 gigatavun kiintolevyllä

Kirjoittaja Lauri Jämsä @ 12.6.2007 15:06 Kommentteja (11)

Toshibalta HD DVD -tallennin 600 gigatavun kiintolevyllä Toshiba on kertonut tuovansa Japanin markkinoille kaksi uutta versiota virittimillä varustetuista tallentavista HD DVD -laitteistaan.
VARDIA-sarjaan kuuluvan RD-A600-mallin sisuksiin on ahdettu 600 gigatavua tallennuskapasiteettia, kaksi digitaalista teräväpiirtoviritintä sekä tallentava HD DVD -asema. Liitäntöjäkin löytyy moneen lähtöön, esimerkkeinä Firewire- sekä HDMI-lähdöt.

RD-A300 on identtinen isomman veljensä rinnalla, ellei kiintolevyn kokoa oteta huomioon. Halvemman mallin kiintolevy on kooltaan 300 gigatavua.

Laitteen tallentavalla HD DVD -asemalla tallennuksen luvataan onnistuvan ainakin HD DVD-R -levyille sekä DVD-RAM/R/RW-levyille.

Hintaa uusimmalla mahdollisella tekniikalla höystetyllä tallentavalla viihdekeskuksella tulee olemaan suolaiset 200 000 jeniä (noin 1230 euroa). Japanissa laitteen luvataan tulevan myyntiin myöhemmin tänä vuonna.










Lähteet:
Engadget HD
Toshiba

Edellinen Seuraava  

11 kommenttia

112.6.2007 15:29

Noniin aika vakuuttava vehje :D
Hintakaan ei ole aivan älytön noilla ominaisuuksilla (en silti tolla hinnalla ostais)

212.6.2007 15:47

Näyttää meidän videonauhurilta.

312.6.2007 16:18

HEh olin juuri itsekkin sanomassa, että näyttää aivan nauhurilta! :/ ominaisuudet ovat mahtavat.. hintaa nyt on vähän liikaa meitsin lompakolle. :( mutta jos rikas mies olisin niin tuollaisen kotiin kiikuttaisin ;) Tietenkin jätti telkkarin ja satojen tyhjien levyjen kanssa ;)

412.6.2007 16:21

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti myllis:
Näyttää meidän videonauhurilta.
Hyvähyvä, juuri tällaisilla kommenteillahan sitä kannattaa kommentoida uutisia... 10pistettä, papukaijamerkki ja taputtelua päälaelle pesismailalla.

Ja asiaan, kyllähän tuollainen laite kelpaisi omaan olkkariin. Hinta todellakin on suolainen, mutta niinhän se alussa kaikilla uutuuslaitteilla. Ominaisuuslista vaikuttaa varsin kattavalta, mutta kun entiset kamppeet ovat analogia-ajalta perusdigiboksia lukuun ottamatta, tulisi kohtuuttoman kallis tikki päivittää koko kalusto kerralla, joten hintojenlaskua odotellessa... :)

512.6.2007 16:26

jusunakkia mukaillen, ei tosiaankaan ominaisuuksiin nähden mikään ihan törkeä hinta, mutta en silti ostaisi.

612.6.2007 17:01

Hinnat kun tippuu niin tommonen sopisi kuin nakutettu tänne mun olohuoneeseen...

712.6.2007 17:16

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti myllis:
Näyttää meidän videonauhurilta.
Perskeles, ihan samaa olisin kommentoinut! :D Toiha on ihan videonauhurin näköne :D

812.6.2007 17:45

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti myllis:
Näyttää meidän videonauhurilta.
Hyvähyvä, juuri tällaisilla kommenteillahan sitä kannattaa kommentoida uutisia... 10pistettä, papukaijamerkki ja taputtelua päälaelle pesismailalla.

Ja mikä vika tuossa kommentissa herran mielestä mahtoi olla? Missä lukee, ettei uutiskuvia saisi kommentoida? Mielestäni ihan asiallinen kommentti, varsinkin kun tuo näyttää ihan 90-luvun puolivälin videonauhurilta. Ominaisuudet ovat kyllä loistavat.

912.6.2007 18:37

Hienohan toi on, hillityn tyylikäs. Ei mikään markettihopea.

1012.6.2007 18:50

Kyllä olisin jo melkein odottanut jotain hi-tech lookkia tuolta... Mutta siis sisältö itsestään on asia joka tässä oli tärkeintä.

1113.6.2007 13:04

On ihan viksu vekotin... Tuo saavuttaa kotiteattereista tutun "termien taakse piiloutuvan" olemuksen, kuten kuuluukin! Mielestäni nuo futuristiset hulabaloot kuuluu tuonne pelikonsoli puolelle, mutta makunsa kullakin. Milloinkahan saamme suomenkamaralle vastaavan, vaikkapa sisarmalli, 1 Teran kovolla :)

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Uusi älypuhelinmerkki ei flopannutkaan – Puhelin tulee nyt saataville Uusi älypuhelinmerkki ei flopannutkaan – Puhelin tulee nyt saataville (18.8.2017 13:35)
Toukokuun lopulla ryminällä älypuhelinmarkkinoille yrittäneen Essentialin kompurointi kesän aikana on ollut hirvittävää katsottavaa, mutta yhtiö näyttää vihdoin saanen rivinsä kuntoon ja se ....
Kiusallista nettideittaamista? Badoossa voi käydä videopuheluita Kiusallista nettideittaamista? Badoossa voi käydä videopuheluita (18.8.2017 12:57)
Aikoinaan kyseenalaisilla keinoilla käyttäjiä Facebookista kahminut deittipalvelu Badoo on lisännyt sovellukseensa mahdollisuuden käydä videopuheluita "mätsien" kesken. Ajatuksena on, että ....
iPhone 5s:n tietoturvasuorittimen salausavaimet paljastui – tutkijat pääsevät koodiin käsiksi iPhone 5s:n tietoturvasuorittimen salausavaimet paljastui – tutkijat pääsevät koodiin käsiksi (18.8.2017 11:40)
Nimimerkkiä xerub käyttävä hakkeri väittää selvittäneensä iPhone 5s -älypuhelimen Secure Enclave -tietoturvapiirin firmwaren salausavaimen. Secure Enclave -piiri on osa älypuhelimen A7-järjestelmäpiiriä ....
Meneekö sormi suuhun iOS 11:n kanssa? Näin otat kaiken irti uudesta moniajosta Meneekö sormi suuhun iOS 11:n kanssa? Näin otat kaiken irti uudesta moniajosta (18.8.2017 11:11)
Applen tuotteita on kehuttu monesti siitä syystä, että niiden käyttölogiikan omaksuminen ei vaadi ohjekirjaa, vaan kaikki "vaan toimii". Monessa tapauksessa Applen tuotteet ovat varmasti hyvin ....
Nintendo Switch jyräsi myydyimmäksi konsoliksi heinäkuussa Nintendo Switch jyräsi myydyimmäksi konsoliksi heinäkuussa (18.8.2017 11:04)
Nintendolla voidaan olla tyytyväisiä kuluvasta vuodesta. Yhtiön tuorein konsoli, Nintendo Switch, on kärsinyt aiemmin kroonisista toimitusvaikeuksista, mutta tilanne helpotti vihdoin heinäkuussa. ....

Uutisarkisto