*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Xbox 360:n ja PlayStation 3:n hinta laskemassa?

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 10.6.2007 10:48 Kommentteja (14)

Xbox 360:n ja PlayStation 3:n hinta laskemassa? Vaikka uuden sukupolven pelikonsoleiden kilpailu on vasta aluillaan, on Nintendo tällä hetkellä selvässä johdossa, jos konsolien paremmuutta mitataan tämänhetkisillä myyntiluvuilla. Nintendon Wiitä myydään tällä hetkellä enemmän kuin Sonyn PlayStation 3- ja Microsoftin Xbox 360 -pelikonsoleita yhteensä.
Monien mielestä Wiin suosion yhtenä merkittävänä tekijänä on konsolin kohtuullisen edullinen hinta, joka vetoaa myös satunnaisiin pelaajiin. Markkinoilla odotetaankin nyt, että Microsoft ja Sony laskevat pelikonsoliensa hintoja, jotta ne pystyvät kilpailemaan paremmin Nintendon kanssa.

Microsoftin David Hufford vahvisti, että konsolin hinta vaikuttaa suuresti kuluttajan päätökseen, kun hankitaan uutta pelikonsolia. Huffordin mukaan 199 dollaria on se raja, jonka jälkeen pelikonsolin kiinnostavuus kasvaa tavallisten kuluttajien silmissä. Tämän rajapyykin myötä myös konsolien myynti nousee huomattavasti.

Tällä hetkellä kuitenkin kaikki uuden sukupolven pelikonsolit maksavat Yhdysvalloissa enemmän kuin 199 dollaria. Lähimmäksi tuota hintaa pääsee Wii, joka maksaa 250 dollaria. Seuraavana on Xbox 360, jonka oheislaitteiltaan "riisutun" Core-version saa 299 dollarilla. PlayStation 3 on tässä suhteessa kilpailijoitaan huomattavasti jäljessä, sillä Yhdysvaltojen markkinoilla on vain 60 gigatavun kiintolevyllä varustettua mallia konsolista, jonka hinta on tällä hetkellä 599 dollaria.

Wiille tuo lisäarvoa myös mukana tuleva Wii Sports -peli. Xbox 360:n tai PlayStation 3:n ostajat joutuvat hankkimaan pelinsä erikseen tai maksamaan lisää bundle-paketeista, joissa on mukana jokin peli konsolille.

Huffordin esittämä 199 dollarin hinta voisi soveltua myös Xbox 360:n seuraavaksi hinnaksi, joka tarkoittaisi 100 dollarin hinnanalennusta. Sonyn kohdalla hinnanalennuksen suuruudesta ei ole tietoa, mutta arviot vaihtelevat 100-200 dollarin välillä. PlayStation 3:n halventumista puoltavat tiedot Blu-ray-tekniikan valmistuskustannuksien laskemisesta, joiden myötä Sony laski BDP-S300-soittimen hintaa aiemmin tällä viikolla. Kumpikaan yritys ei ole kuitenkaan vahvistanut alennuksia, joten konsolien hinnat saattavat pysyä samana vielä jouluun saakka.

Lähteet:
Shacknews
High-Def Digest

Edellinen Seuraava  

14 kommenttia

110.6.2007 10:56

Voisikin harkita Xbox360:n ostoa, jos 200 eurolla saisi =)

210.6.2007 11:01

joo tolla lähtis :)

310.6.2007 11:05

Lainaus:
Huffordin esittämä 199 dollarin hinta voisi soveltua myös Xbox 360:n seuraavaksi hinnaksi, joka tarkoittaisi 100 dollarin hinnanalennusta.
Tuolla tarkoitetaan varmasti Corea? Jotenka Premium 299€?
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 10.6.2007 @ 11:09

Älä Yritä Jos Et Osaa!!


Säännöt: http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/2717

410.6.2007 11:20

Vähän myöhässä tuli tämäkin uutinen, hinnanalennus ehdittiin kiistämään jo eilen, kun itse uutinen on jo varmaan viikon myöhässä:

http://xbox360.qj.net/Hufford-puts-a-lid...pg/49/aid/94737

510.6.2007 12:05

^^Tottakai hinnanalennukset kielletään ettei myynti pysähdy.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 10.6.2007 @ 12:06

610.6.2007 13:27

Jos core malli maksaa 200 €:a, niin tottakai voisin ostaa, mutta entä se omien kiintolevyjen tuki? Ei viitti ostaa hirveen kallista Microsoftin kiintolevyä.

710.6.2007 14:24

Sitä voikin sitten miettiä, että onko se konsolin hinta se mikä niitä kuluttajia kiinnostaa vai se, että pari peliä maksaa puolet käteen jäävästä palkasta. Asian voi laskea myös niin, että jos yhden pelin hinnalla käy katsomassa 5, 6 tai jopa 7 elokuvaa ja silti saa viihdettä pitemmäksi aikaa, on jossain jotain mätää.

810.6.2007 15:02

Nykyisillä hinnoilla ei mitään konetta kyllä tule ostettua,paitsi ehkä Wiin.Xbox ja PS3 kiinnostaa kuitenkin enemmän,joten hinnanlaskua odotellessa.200 euroa olis kyl jo mahtava hintaluokka,mut menee varmaan ikä,ennenkuin laskua tulee ton verran...

910.6.2007 15:15

Harkitsisin ostoa jos hinta laskisi 100-200€ niin hintaa olisi 399-499
niin ei olisi enää niin kallis kone.

1010.6.2007 15:54

Kuhan Xbox Premium on alle 300€ vois alkaa mietiä sitä.

Wiin idea ei oikein iske. Jos haluan lyödä golfia tai tehdä jotain muuta mahdollista teen sen kyllä ihan oikeasti(oma mielipide).

PS3 hinta ei oikein iske, kuhan alle 300€ niin voin mietiä. Vain yksi kone tulee tähän taloon, jos sekään.

Tällä hetkellä on Xbox360 1-0-0 wiistä ja ps3sta

1110.6.2007 16:10

minä olen ajatellut etten pidä kiirettä tuon ps3:n hankinnassa kun luulen että siitäkin tulee sellainen slim malli kuten playstation kakkosestakin.. jos olen oikeassa niin siinä pitäisi myös olla paremmat lukupäät yms. kuten kävi ps 2:hden ja ps onen kanssa :) tulevaisuus kertoo ja toivottavasti ymmärsitte mitä tarkoitin.

1210.6.2007 19:51

Ite oisin ostamassa boksia... Ois kiva jos hinta laskis ennen sitä...

1312.6.2007 0:16
oappi
Inactive

ei oikein nappaa hankkii mitää konsolia... Useemmat pelit mitä pelaan on sellasii et on paljo huonompi pelaa millää muulla ku hiiri+ näppi yhdistelmällä...eli sellaset c&c ja fps pelit iskee kyl eniten ja ainaki omasta mielestä ihan tuskaa jollain consolilla. Wii on siitä hyvä et se ei oikeestaa yritäkkää tehä sellasta jolla vois fps iä pelaa vaa keskittyy enemmä sellasii joita nyt konsolilla voi pelaa. Miks turhaa väkisin viedä konsolille sellasta mikä sille ei tuu koskaa täydellisesti sopii..

1412.6.2007 4:51

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti oappi:
ei oikein nappaa hankkii mitää konsolia... Useemmat pelit mitä pelaan on sellasii et on paljo huonompi pelaa millää muulla ku hiiri+ näppi yhdistelmällä...eli sellaset c&c ja fps pelit iskee kyl eniten ja ainaki omasta mielestä ihan tuskaa jollain consolilla. Wii on siitä hyvä et se ei oikeestaa yritäkkää tehä sellasta jolla vois fps iä pelaa vaa keskittyy enemmä sellasii joita nyt konsolilla voi pelaa. Miks turhaa väkisin viedä konsolille sellasta mikä sille ei tuu koskaa täydellisesti sopii..

Kyllähän pleikkarilla ainakin joillain peleillä toimii näppis+hiiri. Mutta mitä turhia niitä pelejä pleikkarilla pelaamaan kun kerta PC:lläkin voit ;)
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 12.6.2007 @ 04:52

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Mitä uutta Netflixistä löytyy? HIGH.FI kertoo kaikki uusimmat lisäykset Mitä uutta Netflixistä löytyy? HIGH.FI kertoo kaikki uusimmat lisäykset (9.12.2016 16:51)
Uutisvahtipalvelu HIGH.FI:hin on tänään lisätty uusi sisältökategoria. Vaikka päivitys on periaatteessa pieni, saattaa siitä olla keskimääräistä enemmän iloa palvelun käyttäjille. Palvelun ....
Näin estät henkilöitä WhatsAppissa Näin estät henkilöitä WhatsAppissa (9.12.2016 14:01)
Mikäli et halua enää vastaanottaa puheluita tai tekstiviestejä WhatsApp-kontaktiltasi, voit estää yhteystiedon erittäin helposti. Kun asetat henkilölle eston WhatsAppissa, hän ei enää näe viimeksi ....
Näin estät puhelut ja tekstiviestit tietyistä puhelinnumeroista Androidissa ja iPhonessa Näin estät puhelut ja tekstiviestit tietyistä puhelinnumeroista Androidissa ja iPhonessa (9.12.2016 11:58)
Jos WhatsAppissa estämältäsi henkilöltä alkaa tulla häirikköpuheluita ja -tekstiviestejä tai olet joutunut esimerkiksi aggressiivisen telemarkkinoinnin maalitauluksi, voi omaa arkea helpottaa ....
Uusi suomalainen hittipeli julkaistiin myös iPhonelle Uusi suomalainen hittipeli julkaistiin myös iPhonelle (9.12.2016 10:08)
Suomalaisen Fingersoftin kehittämä Hill Climb Racing 2 -mobiilipeli on julkaistu iPhonelle ja iPadille. Peli julkaistiin Andridille jo viime viikolla. Androidilla Hill Climb Racing 2 on menestynyt ....
Poikkeuksellinen päivitys Galaxy Note7:ään – Estää akun latautumisen Poikkeuksellinen päivitys Galaxy Note7:ään – Estää akun latautumisen (9.12.2016 09:37)
Kun markkinoille pääsee mahdollisesti vaarallisia laitteita, pyritään kaikki myydyt tuotteet tietysti kutsumaan takaisin. Entä jos kaikkia myytyjä laitteita ei saadakaan kerättyä takaisin, vaan ....