*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Sonyn uusi Blu-ray-soitin maksaa alle 500 dollaria

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 5.6.2007 14:23 Kommentteja (15)

Sonyn uusi Blu-ray-soitin maksaa alle 500 dollaria Sonyn BDP-S300-soitin on saanut hinnanalennuksen ennen laitteen virallista julkaisua. Sony esitteli uutta Blu-ray-soitinta helmikuussa, jolloin soittimen myyntihinnaksi arvioitiin 599 dollaria. Eilen Sony kuitenkin ilmoitti kesäkuussa myyntiin tulevan BDP-S300-soittimen suositushinnan laskevan 499 dollariin.
Sonyn alennuksen myötä kyseessä on halvin markkinoilta löytyvä Blu-ray-soitin. Aikaisemmin kyseistä titteliä piti hallussa Sonyn PlayStation 3 -pelikonsoli, jonka hinta on noin 600 dollaria.

Sonyn ensimmäinen Blu-ray-soitin (BDP-S1) julkaistiin noin puoli vuotta sitten ja silloin sen hinta oli noin 1000 dollaria. Sonyn on siis saanut puolitettua edullisimman soittimen hinnan puolessa vuodessa. Sonyn mukaan hintaa voidaan laskea, koska Blu-ray-soittimien kysyntä on kasvussa ja soittimien valmistuskustannukset laskevat jatkuvasti.

Sonyn hinnanalennus oli odotettavissa, sillä halvin HD DVD -soitin maksaa tällä hetkellä noin 250 dollaria. Sonyn BDP-S300-soitin on ominaisuuksiltaan parempi kuin HD DVD:tä tukevan Toshiban edullinen HD-A2-soitin, sillä se tukee mm. DVD-elokuvien skaalausta 1080p resoluutioon, mutta molemmat soittimet kelpaavat peruskäyttöön mainiosti.

Lähteet:
Digitoday
BBC News

Edellinen Seuraava  

15 kommenttia

15.6.2007 14:55

Nyt vois jo ajatella ostavansa blue-ray soittimen... Onko toi 500$ soitin jo suomes?

25.6.2007 15:14

Täällä Lahdessa Veikon Kone myi yksi päivä Lg:n Blue ray soitinta 299 !!!Arvatkaa v.... kun ei ollut rahaa just silloin sijoittaa siihen :(

35.6.2007 15:24

Eli odotettavissa on myös luultavasti PS3:sen hinnan lasku.

45.6.2007 16:47

Tampereellakin Veikon Koneesta olisi saanu Blu-Ray soittimen 299EUR, ainoa MUTTA oli se pienellä painettu osa, piti ostaa kallis taulutöllö sen kanssa :)

55.6.2007 17:11

Tätä ollaankin jo jonkin aikaa odotettu. Vielä kun perusmallin Blu-ray soittimen saisi noin 300€ hintaan ja hyvän mallin 500€ hintaan, voisi jo alkaakin miettimään sellaisen hankkimista. Nyt on kyllä vielä vähän turhan hintava laite...

65.6.2007 17:21

Minun mielestäni ihan törkeän hintainen soitin edelleen, kun ottaa huomioon, että pleikkari maksaa "vain" noin sata dollaria enemmän. Jos nyt olisi itse pakko ostaa joku Blu-ray-toistin, niin kyllä sitten investoisin tuon satasen enemmän ja ostaisin pleikkarin.

75.6.2007 18:39

Niin onhan ps3 halpa blue ray soittimiin nähden. Mutta onhan soitin aina soitin ja pelikonsoli on pelikonsoli...

85.6.2007 19:49

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ville777:
Niin onhan ps3 halpa blue ray soittimiin nähden. Mutta onhan soitin aina soitin ja pelikonsoli on pelikonsoli...

PS3:sen soitin ominaisuuksia on kyllä kehuttu paremmiksi kuin muiden normaalien Blu-Ray soittimien...

96.6.2007 3:48

Odotellaan että hinta laskee, ei ole kiire ostaan sitä heti, jos ylimääräistä rahaa on niin miksei sen voisi ostaa mutta kun ei oikein olisi, kyllä se on kohta kaikissa koneissa kuten aikoinaan odoteltiin polttavaa dvd asemaa.

106.6.2007 5:20

On toi silti aika tyyris perusjampan pistää 350-400€ soittimeen josta ei edes tiedä pysyykö se formaattina tulevaisuudessa. Noista ei edes tiedä onko laatu parantunut kun eikös joissain näissä alkuajan soittimissa ollut suuria puutteita ym.

116.6.2007 5:45

Vieläkin ihan liian kallis...

Lainaus:
PS3:sen soitin ominaisuuksia on kyllä kehuttu paremmiksi kuin muiden normaalien Blu-Ray soittimien...

Niin verrattuna niihin pariin ekaan ilmestyneeseen soittimeen.

126.6.2007 18:49

Kumma juttu vaan että alle 500 dollarin soitin jenkeissä maksaakin suomessa yli 500€.

138.6.2007 14:51

Kohtahan vois ostaa tommosen.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 8.6.2007 @ 14:53

1410.6.2007 16:08

Odotettavissa vuoden sisään myös ps3:n hinnan lasku luulisin :)

1510.6.2007 18:31

Eikös uutisissa ollut hinnanlaskusta?

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Uutisarkisto