*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Microsoftin oFone - humoristinen haastaja iPhonelle

Kirjoittaja Ilkka Ketola @ 10.5.2007 08:51 Kommentteja (18)

Microsoftin oFone - humoristinen haastaja iPhonelle Microsoft on päättänyt, ettei se jää tumput suorina seuraamaan, kun Applen iPhone-puhelin kylpee mediahuomiossa. Yhtiö esittelikin jo ennen iPhonen markkinoilletuloa oman mullistavan kapulansa, oFonen. Tosin oFone ei ole oikeasti tulossa markkinoille, vaan ainoastaan yhtiön vitsi.
Häkeltävä oFone "esiteltiin" videolla Microsoftin mobiili- ja sulautettuihin järjestelmiin keskittyneessä seminaarissa toukokuun alussa. Pääpuhujana paikalla ollut Robbie Bach korosti, ettei yhtiö oikeasti ole julkaisemassa tuotetta. Videolla haluttiin vain korostaa eri yhteyksissä käytettävän mobiililaitteen suunnittelun haasteellisuutta.

Videolla nähtävä oFone vastaa iPhonen haasteisiin luovasti. Kosketusnäytön ja asennontunnistuksen sijaan laitteessa on peräti kolme näppäimistöä, jotka ovat käyttäjän vapaasti muokattavissa. Laitteen ohjelmistoalusta on myös niin helppo, että vaikka nelivuotias osaa koodata sille ohjelmia.

Laite aktivoi käyttäjänsä myös sosiaalisen kanssakäymiseen ja liikkumiseen. Näppäimistöt auki levitettynä oFone nimittäin toimii myös bumerangina.

Microsoft on myös jaksanut jonkin verran panostaa itse videoon, vaikka kyseessä onkin vain vitsi. Katso ja arvioi itse laitteen käyttökelpoisuus:


Lähteet:
Seattle Post Intelligencer
Engadget

Edellinen Seuraava  

18 kommenttia

110.5.2007 9:07

Höhö, olipa kuiva :D

210.5.2007 9:34

Jaa a, minusta ruma kapine, en osta ja en usko että menstyy.

310.5.2007 9:41

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Kaakao:
Jaa a, minusta ruma kapine, en osta ja en usko että menstyy.
Siis kyseessähän on pelkkä vitsi..

410.5.2007 9:49

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Kaakao:
Jaa a, minusta ruma kapine, en osta ja en usko että menstyy.
Siis kyseessähän on pelkkä vitsi..
Niin minäkin asian käsitin....mutta kukapa ei haluaisi sekoittaa kännykkä ja mp3-valmistajien pasmoja...bisnes on bisnes.

510.5.2007 10:35

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Kaakao:
Jaa a, minusta ruma kapine, en osta ja en usko että menstyy.
Taisit vain katsoa videon?

Uutisessa:
"Yhtiö esittelikin jo ennen iPhonen markkinoilletuloa oman mullistavan kapulansa, oFonen. Tosin oFone ei ole oikeasti tulossa markkinoille, vaan ainoastaan yhtiön vitsi."



EDIT: liiat quotet pois...
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 10.5.2007 @ 10:37


610.5.2007 11:32

Ajatuksena tuo voisi olla jopa mielenkiintoinen laite. Onhan noita avautuvia puhelimia nytkin. Jospa joku vielä kehittää jotain vastaavaa ihan oikeasti ja vähän toimivampaan muotoon. Microsoftilla on onneksi varaa näihin mainoksiin, ihan huvittavahan tuo oli.

710.5.2007 12:09

Kallis on vitsi, mutta kenties takana lymyää totuus ;D Mielenkiintoisen näköinen härpäke, mutta voisi käytännössä olla vaikeahkokäyttöinen. Esim. tekstiviestinluentapätkä, missä tyyppi pyöritti kapulaa, kuinka pitkään itse jaksaisit pyöritellä puhelinta lukiessasi viestiä? :D

810.5.2007 13:09

Niin just BlasterX, katoin vain videon kiireesssä, sorppe vaan.

910.5.2007 13:29

En ottais tota vaikka maksettais :D ( ainakaan melkein :D )
iPhone ftw!

1010.5.2007 14:09

Pikkasen oli rouhee "mainos" Mikkisoftan huumori ei siis rajoitu pelkästään käyttiksiin.

1110.5.2007 16:35

onks tää läppä xDDDDD tollaks ne meenas jotain myydä :DDDDD

1210.5.2007 16:37

joo ois pitäny lukee toi xDDD eka siis :DD

1310.5.2007 16:50

Ihme, että piti ukoilla pokka koko "esittely" -videon ajan...sen verran erikoinen kapistus oli..

Onhan tämä hyvää viihdettä, mutta markkinoilla kukaan ei sitä ostaisi, onneksi olikin vain vitsi.

1410.5.2007 17:01

Loistavaa parodiaa nykypuhelimien surkeasta muotoilusta ja kammottavista käyttöliittymistä sekä niiden ohjelmoinnista! :D

Ja vielä hienompia ovat nämä apple-fanpoikien kommentit :D

1510.5.2007 18:18

Huomasin että tämä on vitsi, mutta olis kiva nähä se nelivuotiaan koodama softa.

1611.5.2007 2:39

Onkohan MS:llä jokin ahdistus päällä kun Applen iPhone jyrää.

1711.5.2007 5:30

vitsinä hyvä, video taas ei. Todella nörttimäinen käsikirjoitus videolle ja toteutus aivan surkeeta luokkaa. Jos MS haluaa panostaa vitsiin ne vois laittaa vähän rahaaki siihen. Uutisena tämä olisi voinut jättää pois.

1811.5.2007 13:23

Minä kylläkin tekisin tuolla rahaa. Jos olisin elokuvatuottaja niin semmoinen futuristinen Xena Warrior Princess 2142 ois kuin omiaan tuolle. Täti voisi viskoa tuota oFonea tuon hmm... minkälie sijaan =P.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

PlayStation 4:n voittokulku jatkuu – Jo yli 50 miljoonaa myytyä konsolia PlayStation 4:n voittokulku jatkuu – Jo yli 50 miljoonaa myytyä konsolia (7.12.2016 18:31)
Sony on onnistunut myymään jo yli 50 miljoonaa PlayStation 4 -pelikonsolia. Lukemaan sisältyy niin vuonna 2013 lanseeratun PlayStation 4:n myynti kuin tänä syksynä esitellyn PlayStation 4 Pron myyntikin. ....
Chrome päivittyy Androidilla – Sisältää uuden lataushallinnan Chrome päivittyy Androidilla – Sisältää uuden lataushallinnan (7.12.2016 18:13)
Tietokoneille vähän aika sitten julkaistussa Chrome 55:ssä huomattavin muutos aiempaan oli flash-selainlaajennoksen kytkeminen pois päältä oletuksena. Androidilla moiselle ei ole tarvetta, sillä ....
iPhonen muisti täynnä? Näillä ohjeilla saat lisää tallennustilaa iPhonen muisti täynnä? Näillä ohjeilla saat lisää tallennustilaa (6.12.2016 13:53)
Jos omistat 16 gigatavun tallennusmuistilla varustetun iPhonen tai iPadin, on laitteesi näytöllä melko varmasti vilahtanut silloin tällöin Tallennustila melkein täynnä -varoitus, joka ilmoittaa ....
Kauppa ilman kassalla jonottamista – Amazon aikoo tehdä siitä totta Kauppa ilman kassalla jonottamista – Amazon aikoo tehdä siitä totta (6.12.2016 12:26)
Amazon on jo neljän vuoden ajan kehittänyt ruokakauppaa, josta voisi yksinkertaisesti lähteä pois kun ostokset on kerätty hyllyiltä kauppakassiin. Kassalla jonottaminen jäisi historiaan kokonaan. ....
4 kommenttia
Netflix lupaa tuplasti enemmän sisältöä – Panostaa tosi-TV:hen Netflix lupaa tuplasti enemmän sisältöä – Panostaa tosi-TV:hen (6.12.2016 11:17)
Netflix aikoo kaksinkertaistaa alkuperäistuotantojen ensi vuonna, kertoo yhtiön sisältöjohtaja Ted Sarandos. Tämän vuoden aikana Netflix saanut valmiiksi omia tuotantoja noin 500 tunnin verran ....
2 kommenttia

Uutisarkisto