*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

The Pirate Bay järjestää varjoviisut

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 8.5.2007 20:44 Kommentteja (20)

The Pirate Bay järjestää varjoviisut Viikonloppuna järjestettävät Euroviisut saavat myös internetissä epäviralliset varjoviisut, kun The Pirate Bay tarjoaa viisuesitykset ja oman äänestyksen kaikille halukkaille.
EurovisionTorrents-sivustolta löytyy videot kaikkien maiden viisuesityksistä, jotka voi katsella suoraan sivuilta Flash-videoina tai ladata ne itselleen Pirate Bayn kautta. Tämän lisäksi sivuilta löytyy pieni tietopaketti jokaisen maan edustajasta ja tiedot siitä ketkä ovat tehneet kyseisen maan viisun. Käyttäjät voivat myös kommentoida eri maiden ehdokkaita ja näiden videoita.

Tärkein ominaisuus on kuitenkin mahdollisuus laittaa viisukappaleet omaan järjestykseen ja samalla päättää muiden sivuston käyttäjien kanssa minkä maan edustajan kuuluisi voittaa Euroviisut tänä vuonna. Normaalista käytännöstä poiketen myös oman maan viisuehdokasta voi äänestää ja äänestykseen kelpaavat äänet mistä maasta tahansa. Tämänhetkisen äänestyksen kymmenen suosituinta maata voit tarkistaa täältä. Varjoviisujen tulokset julkaistaan lauantaina tuntia ennen virallisten viisujen alkua.

EurovisionTorrents on jatkoa aikaisemmalle OscarTorrentsille, jossa järjestettiin varjoäänestys Oscar-pysteistä. Kumpikaan palvelu ei todennäköisesti miellytä tekijänoikeusjärjestöjä, mutta ainakin toistaiseksi palvelut ovat saaneet toimia rauhassa.

Lähteet:
Slyck
Piraattiliitto

Edellinen Seuraava  

20 kommenttia

18.5.2007 21:37

noi videot on kopioitu ylen sivuilta :D

http://www.yle.fi/eurovision/main.php?id=2776

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 8.5.2007 @ 21:59

28.5.2007 23:08

"Lord Pingu May 8

Finland rocks! Lordi last year and now this! :D

and all we can send to this competion from Sweden is a gay with no body hair.. think I’m moving to finland now."

jeh, suomi toisena, käykääs äänestään meijät ykköseksi :D

39.5.2007 2:07

Ei käydä.. :/ tekee pahaa noi idols-äpärät

49.5.2007 2:14

Ei käydä.. :/ tekee pahaa noi idols-äpärät

59.5.2007 3:47

No pakarisen vinkuminen on ihan perseestä, mutta niin on kyllä suurin osa muistakin. Varsinkin tuo ruotsin esitys. :D

69.5.2007 4:58

Lainaus:
pakarisen vinkuminen on ihan perseestä

Eiköhän toi kuvaa kaikkia Euroviisukappaleita kautta aikojen...se on ennakkovaatimus Euroviisulle.

79.5.2007 5:23

Lainaus:
[quote]pakarisen vinkuminen on ihan perseestä

Eiköhän toi kuvaa kaikkia Euroviisukappaleita kautta aikojen...[/quote]
Ei pidä paikkaansa... Suomen viimevuoden edustaja ainakin rokkasi !!!

89.5.2007 5:38

No jo on kummaa porukkaa. Toivokaa samantien, että saahaa jenkeiltä huomenna turpiin jääkiekossa :) euroviisut biisit on aina ihan käsittämättömiä, tosin löytyy aina muutama helmi EHKÄ. Hanna Pakarinen kuuluu kyllä suomen edustajista parhaimmistoon heti lordin jälkeen. Ei se lordikaan mitää kovin hyvää heviä ole..mää veikkaan että hanna on melko korkeella lauantaina.

(käykää sitte vaikka ruottia äänestää ku heillä on "thö" Ark! ruottalaista homopoppia parhaimmillaan)

on muute nyt ekana suomi :D kheheh.

99.5.2007 5:59

Lainaus:
Ei pidä paikkaansa... Suomen viimevuoden edustaja ainakin rokkasi !!!

Poikkeus vahvistaa säännön.

109.5.2007 7:04

Lainaus:
käykää sitte vaikka ruottia äänestää ku heillä on "thö" Ark! ruottalaista homopoppia parhaimmillaan
Eikös Euroviisut ole kautta aikan ollut "sateenkaarikansan" juhlaa? Näin minä olen käsittänyt...

119.5.2007 8:19

Lainaus:

Eikös Euroviisut ole kautta aikan ollut "sateenkaarikansan" juhlaa? Näin minä olen käsittänyt...
Niih, ollaan avoin kaikille ja ilosia. Arvostetaan monikulttuuria euroopassa ja tietenkin lordia. Mielestäni Euroviisujen tarkoitus on yhdistää eikä samaistua. Monet taas tottuneet siihen samanlaiseen musiikkiin mitä euroviisut on tuonut ja eivät halua muutosta. Toiset taas ei kiinnosta koko p*sk* syynä sen samanlaisuus. Itse henkilökohtaisesti seuraan Suomalaista jääkiekkoa 100x mielummin ja jos euroviisut ei mene päälle niin tulee katottuu noi euroviisut.

Hauska toi piratebayn toiminta ja toivottavasti keksivät monta erilaista tällaista, esim. Cannes. Myös monet pienemmät Gaalat olisivat tervetulleita eikä pelkästää huomiota herättävät juhlat millä annetaan "provo" käsitys
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 9.5.2007 @ 08:20

129.5.2007 8:59

Euroviisujen biisit on tosiaan jotain järjetöntä, esiintyjillä ei ole lahjoja nimeksikään, mutta silti kansa on aivan "hurmiossa".

Lordi jo hieman tasoa nosti (silti en pidä bändin asenteesta (biisit + asut eivät sovi yhteen)), mutta vielä olisi petrattavaa.

Hanna Pakarinen nyt varmaan Arkin kanssa parhaat esiintyjät, mutta kummatkaan eivät mitään huippuja ole.
Olisi hienoa nähdä kunnon bändien/artistien taisto esim. HeviViisut :D

In Flames, Trivium, Deftones, Soilwork, Entwine (Suomi!!), Metallica ym. :D

Siinä olisi jo katsomisen arvoiset viisut.

EDIT:
Jotta mummelitkin katsoisi voisi tasoa hieman laskea laittamalla lämppäriksi HeviArin laulamaan jotain lälläriä

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 9.5.2007 @ 09:01

139.5.2007 9:45

joo sepä tuossa onkin, että isot kuuluisat bändit ei hevillä viisuihin lähde mukaan. He eivät mainetta enempää kaipaa eikä varsinkaan maineensa leimaamista euroviisuilla. Ehkä joku päivä, kun viisuissa alkaa murros ja tyylit vaihtuu kunnolla.

Suomesta esim HIM euroviisuihin :D tai mitähä eurooppa tykkäis vaikkapa kotiteollisuudesta. Jokatapauksessa enää ei ole paluuta tangokuninkaisiin ym.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 9.5.2007 @ 09:46

149.5.2007 12:51

Ranska on noista tämänvuotisista esiintyjistä parhaasta päästä, pakarisen vinkuminen ei oikein kuullosta miltään. Ranskaa on näemmä äänestänyt moni muukin!

159.5.2007 14:28

Tässä tietty voi myös jännätä missä vaiheessa YLE kuulee tästä... ja koska se iskee kyntensä Piratebay;hin.

169.5.2007 15:22

Ei tule kesää, kun on tuollainen edustaja meillä.


Varjoviisut on hyvä idea. Pääsee katsauttamaan muiden maiden edustajat.

179.5.2007 17:46

Ei nyt helv* voi pakarinen voittaa. Mulla lentää laatta pelkästään siitä tiedosta että se on siellä edustamassa suomea. :S

1810.5.2007 3:09

Toivottavasti yle tajuaa tuon varjoviisujen promootioarvon nuorien parissa eikä lähde oikeustoimiin piraatteja vastaan

Lainaus:
Ei pidä paikkaansa... Suomen viimevuoden edustaja ainakin rokkasi !!!
Viimevuoden viisuvoitto oli puhtaasti Sonyn ja Ylen promootion ansiota. Viisuissa biisit ovat aina jollain tapaa "kierrätettyjä": Viime vuonna Voitto tuli mutta ei sekään poista sitä seikkaa, että ei loordikaan tuossa "kierrätyksessä" poikkeusta tehnyt. Musiikillisilla ansioilla viisuja ei voiteta ikinä.

1910.5.2007 14:46

Lainaus:
Ei pidä paikkaansa... Suomen viimevuoden edustaja ainakin rokkasi !!!

Lainaus:

Viimevuoden viisuvoitto oli puhtaasti Sonyn ja Ylen promootion ansiota.... Musiikillisilla ansioilla viisuja ei voiteta ikinä.

Ettäs kehtaat >:(

...ens yönä Lordi tulee sun uniis ja hänen kosto on oleva kauhia ;)
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 10.5.2007 @ 14:46

2011.5.2007 18:20

Toivottavasti Ukraina voittaa, jotta pysyisi Euroviisujen taso ennallaan. Tänä vuonna on kyllä aivan ihmeen paljon sekoja esiintyjiä: Foliohatuisia vinkujia ja taitaa useammassakin yhtyeessä olla meikattuja miehiä hameet päällä.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Nokian huippukameralla varustettua vanhaa Lumiaa käytettiin DNA:n sekvensointiin mikroskooppina Nokian huippukameralla varustettua vanhaa Lumiaa käytettiin DNA:n sekvensointiin mikroskooppina (19.1.2017 20:19)
Useimmat suomalaisista muistavat varmasti menneiden vuosien Lumia-älypuhelimista erityisesti hurjalla kameralla varustetun Lumia 1020 -mallin. Nokian 808 PureView'n hirviömäisellä 41 megapikselin ....
Testissä Roccatin pöytätilaa säästävä mekaaninen näppäimistö Suora FX Testissä Roccatin pöytätilaa säästävä mekaaninen näppäimistö Suora FX (19.1.2017 20:08)
Edellinen Roccatilta testissä ollut pelinäppäimistö oli Ryos MK FX, joka muistutti ulkomuodoltaan lähinnä scifi-sarjojen avaruusaluksen hallintakonsolia. Suora FX tähtää toiseen ääripäähän, ....
Vuotokuva tarjoaa uuden näkymän mahdollisesta Galaxy S8:n etupaneelista Vuotokuva tarjoaa uuden näkymän mahdollisesta Galaxy S8:n etupaneelista (19.1.2017 19:07)
Galaxy S8:n vuotokuvia on levinnyt viimeisten viikkojen aikana verkossa runsaanlaisesti, mutta tässä vaiheessa yhtäkään kuvaa ei ole pidetty kovinkaan suurella varmuudella aitona laitteena – ....
Yli 100 000 kuvaa Suomen historiasta julkaistiin vapaasti käytettäväksi Yli 100 000 kuvaa Suomen historiasta julkaistiin vapaasti käytettäväksi (19.1.2017 18:36)
Museoviraston on julkaissut digitoimansa yli 100 000 kuvaa kaikkien vapaasti käytettäväksi. Kuvat on lisensoitu CC BY 4.0 -linsessillä, joten niitä voi käyttää vapaasti missä tarkoituksessa ....
Netflix kasvaa hurjaa vauhtia – 100 miljoonan tilaajan raja lähestyy Netflix kasvaa hurjaa vauhtia – 100 miljoonan tilaajan raja lähestyy (19.1.2017 15:42)
Netflixin räjähdysmäiselle kasvulle ei näytä tulevan loppua. Yhtiön suoratoistopalveluun liittyi viime vuoden lopulla yhteensä yli seitsemän miljoonaa uutta tilaajaa, joista yli viisi miljoonaa ....

Uutisarkisto