*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Hintavertailu taskuun

Kirjoittaja Petteri Pyyny (Google+) @ 3.5.2007 12:35 Kommentteja (9)

Hintavertailu taskuun AfterDawnin laitevertailupalvelu sai tänään uuden, kevyen sisaruksen. Olemme avanneet mobiilisivuillamme kevennetyn version laitevertailustamme, jonka avulla hintavertailu elektroniikkakaupoissa käydessä helpottuu.
Veikkaan, että moni muukin on törmännyt kaupoissa käydessään "hypertarjouksiin" ja olisi halunnut tietää, kuinka hyvä tarjous on oikeasti kyseessä. Mobiililaitteille tarkoitettu hintavertailumme näyttää samat tuotteiden hinnat, jotka löytyvät "isosta" laitevertailustammekin, mutta näppärän kompaktissa koossa. Tämän lisäksi laitteista näytetään käyttäjien antamien äänten keskiarvo ja mikäli laitteesta on kirjoitettu käyttäjäarvioita, myös niiden lukeminen onnistuu. Palvelu on täysin ilmainen (luonnollisesti datayhteydestä pitää maksaa omalle operaattorille) ja toimii kaikissa vähänkin moderneissa kännyköissä (palvelu vaatii puhelimelta XHTML-tuen).

Kevennetty hintavertailumme löytyy osoitteesta

wap.afterdawn.com/laitehaku.cfm

Tai vaihtoehtoisesti suoraan mobiilisivujemme wap.afterdawn.com kautta, valitsemalla etusivulta linkin "Suomeksi" ja sieltä "Hintavertailu"-linkin.

Kuten tavallista, palaute ja kehitysideat ovat erittäin tervetulleita.

Edellinen Seuraava  

9 kommenttia

13.5.2007 12:56
henkettu
Inactive

Hienoa! Kiitos tästä.

23.5.2007 13:02

Itse olen selaillut kännykän mini-operalla aD:tä jo kuukausia silloin, kun tietokone ei ole lähettyvillä. Tosin HTML:änä... Olisiko wap-sivut olleet kevyempiä? (kuvien latauksen olen estänyt selaimella, ettei mene laskua liikaa.)

Käteväähän tuo. Pitää laittaa bookmarkkeihin!

Sitä ei ikinä tiedä missä, miten ja kuka millonkin kusettaa.

33.5.2007 13:12

itsekin ad:ta selailen kännykän operalla kun konetta ei ole. Joku voisi tosiaan sanoa onko wap sivut kevyempiä ?

43.5.2007 13:16

Nuo mobiilisivut on suunniteltu niin, että ne mahtuvat nätisti myös kännykän näyttöön ilman sivusuunnan scrollailua (valtaosassa laitteita). Tuosta miniversiosta puuttuvat mm. kuvat, sivupalkit, jne, joten voi sanoa, että kyllä, tuo versio on selkeästi kevyempi. Teknisiä tietoja, laitteiden kuvia tai arvostelumahdollisuutta miniversiosta ei löydy, mutta tämä on ollut tarkoituskin, eli ideana oli tehdä sellainen versio palvelusta, josta voi nopeasti tarkistaa hinnat muualla, kun törmää omasta mielestään hyvään tarjoukseen kauppoja kierrellessä.

53.5.2007 13:48

Ihan hyvä juttu joo.

Mutta sitten tulee mutta. Miksi kännyköille suunnatulla sivulla on "ylimääräisiä" tyylimäärittelyitä sekä graafinen logo?

Ainakin omasta mielestäni olisi parempi jättää kännykkäpuolelle ainoastaan se sisältö ja sekin tiivistettynä (vaikka sitten vapaaehtoisesti laajennettuna), ettei tarvitsisi miettiä sitä siirtyvää dataa.

Kuitenkin uskoisin, että sitä informaatiota kännykällä haetaan ja grafiikkasivut voidaan sitten katsoa kiinteähintaisella internet-yhteydellä joka nykyään löytyykin jo monesta taloudesta.

Eli lyhyesti: Ei mitään ylimääräistä itse sisällön lisäksi kännykkäsivuille.

Toivottavasti ylläpito noteeraa tämän kommentin.

63.5.2007 14:19

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti d-hunter:
Eli lyhyesti: Ei mitään ylimääräistä itse sisällön lisäksi kännykkäsivuille.
Hyviä pointteja, mutta todellisuudessa sivut ovat jo varsin tiivistetyt. Laajakin hakutulos-sivu on kooltaan vain n. 3 kilotavua gzipattuna (valtaosa mobiiliselaimista tulee gzip-pakattua siirtoa), ja arvostelutähdet vievät muutaman lisäkilotavun. Taustavärit, logo ja tähdet eivät kaistaa tai kukkaroa juuri rasita, mutta tekevät sivujen katselusta hieman miellyttävämpää.

Mobiilisivuja voidaan tulevaisuudessa kehittää puristisempaan suuntaan, tai ainakin tarjota nykyisen version rinnalle vielä astetta kevyempää ulkoasua.

73.5.2007 15:32

ihan kiva, vaikka en tuota tule paljon käytettyä kun ei toi wap ole niin lähellä sydäntä.olisi viellä jos saisi noin rss syöteet muotoon jota myös tuo sonyericssonin rss rss-reader tukisi.kuitenkin on tuota sivu tullut koulussa katottua kun on ollut tylsää.

84.5.2007 5:31

Nyt olisi ollut käyttöä mikroaaltouunien vertailulle, ehkäpä tulevaisuudessa AD paikkaa tämänkin tyhjiön. ;)

94.5.2007 9:02

Olis ihan kiva jos noihin wap-sivuihin saisi KAIKKI kommentit kerral ettei tarvis yksitellen selata. Niis esiintyy joskus ihan hyodyllistaki tietoa... "Aat ja oot pallojen kanssa" puuttuu tan mini-operan takia. Ei nailla psykologian tunneilla muutakaa oo.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Nyt ne ovat täällä: Pokemon Go kolmas sukupolvi saapui! Nyt ne ovat täällä: Pokemon Go kolmas sukupolvi saapui! (8.12.2017 22:37)
Vuoden 2016 kesällä julkaistu Pokemon Go on onnistunut pitämään kymmenet miljoonat ihmiset kävelemässä pitkin maita ja mantuja jo puolentoista vuoden ajan. Pelin kehittäjä Niantic on aktiivisesti ....
Elon Musk vahvisti – Aikoo kehittää oman piirin itsestään ajaviin autoihin Elon Musk vahvisti – Aikoo kehittää oman piirin itsestään ajaviin autoihin (8.12.2017 15:57)
Elon Musk paljasti torstaina pidetyssä yksityistilaisuudessa, että Tesla kehittää parhaillaan omaa tekoälylaskentaan suunniteltua piiriä, jolla voitaisiin suorittaa itsestään ajavan auton edellyttämät ....
1 kommentti
Nämä olivat vuoden 2017 ladatuimmat ohjelmat Suomen App Storessa Nämä olivat vuoden 2017 ladatuimmat ohjelmat Suomen App Storessa (8.12.2017 15:22)
Kuluvan vuoden päättymistä kunnioittaakseen Apple on julkaissut listat tämän vuoden suosituimmista sovelluksista ja mobiilipeleistä. Suomen App Storessa suureen suosioon nousivat pikaviestisovellukset, ....
Apple panostaa vihdoin iPhonen akkuihin? Luvassa korotus kapasiteettiin Apple panostaa vihdoin iPhonen akkuihin? Luvassa korotus kapasiteettiin (8.12.2017 13:21)
Koolla on väliä, mitä tulee älypuhelimien akkuihin. Uutta iPhonea havitteleville onkin luvassa iloisia uutisia, sillä KGI Securitiesin analyytikko Ming-Chi Kuo ounastelee uusimmassa raportissaan ....
Windows 10:n ensi vuoden päivityksestä tihkuu tietoja Windows 10:n ensi vuoden päivityksestä tihkuu tietoja (8.12.2017 11:10)
Windows 10:lle ensi vuoden huhtikuussa julkaistava Redstone 4 -ohjelmistopäivitys tulee sisältämään parannetun virranhallinnan ja tuen eSIM-teknologialle. Ajatuksena on kehittää käyttöjärjestelmää ....

Uutisarkisto