*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Xbox 360:n 65 nm:n versio valmis syksyksi?

Kirjoittaja Ilkka Ketola @ 30.4.2007 20:11 Kommentteja (9)

Xbox 360:n 65 nm:n versio valmis syksyksi? DigiTimesin julkaiseman jutun mukaan Xbox 360:n grafiikkaprosessori Xenosin 65 nanometrin versio valmistuu syksyksi. Vaikka keskusprosessori Xenon saadaan siirrettyä parannetulle valmistustekniikalle jo kesään mennessä, ei päivitetyllä piirilevyllä myytävää Xboxia todennäköisesti nähdä kaupoissa vasta kuin syksyllä.
Valmistustekniikan siirto 90 nm:stä 65 nm:iin vähentää lämmöntuottoa ja pienentää komponenttien kokoa. Microsoft haluaa päivittää konsolinsa piirilevyn varmasti mahdollisimman pian, sillä pienempien ja viileämpien komponenttien ansiosta tuotanto voidaan suunnitella edullisemmaksi ja laitteen kestävyys paranee. Kuitenkin useiden eri versioiden suunnittelu on tehotonta, joten Microsoft päivittänee koko laitteen suunnittelun kerralla.

Parannukset eivät ole välttämättä ulospäin kovinkaan näkyviä, vaan suurimmat muutokset tapahtunee laitteen sisällä. Selvin muutos saattaa olla hiljentynyt melu, sillä laitetta pitää viilentää vähemmän. Tehostunut tuotanto alentaa pitkällä aikavälillä myös tuotantokustannuksia, mikä lopulta heijastuu kuluttajille hinnanlaskuna.

Xbox Eliten hankintaa harkitsevien kannalta huhut tarkoittavat sitä, että mahdollisesti kannattaisi odottaa syksyyn. Tällöin itselleen voi saada viileämpänä pyörivän ja pidempi ikäisen konsolin.


Lähde:
Ars Technica

Edellinen Seuraava  

9 kommenttia

130.4.2007 20:51
henkettu
Inactive

Niin siis toi tulee varmaan jenkkilään syksyllä. Suomeen se tulee joskus vuonna kettu..

230.4.2007 21:06

Ei ihme, että MS haluaa tuon mahdollisimman nopeasti markkinoille, kun nyt bokseja posahtelee yhtenään. :/

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 30.4.2007 @ 21:10

31.5.2007 4:44

Hmm.. Omallalaillaan tämä harmittaa. Olin ostamassa Eliteä, mutta siinäpä on tuon vanhemman tekniikan osat. Vastaavasti Elitessä tulee kaikkea kivaa roipetta mukana, mitä ei välttämättä tuohon tungeta.

41.5.2007 7:08

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Kaakatus:
Hmm.. Omallalaillaan tämä harmittaa. Olin ostamassa Eliteä, mutta siinäpä on tuon vanhemman tekniikan osat. Vastaavasti Elitessä tulee kaikkea kivaa roipetta mukana, mitä ei välttämättä tuohon tungeta.

ei sit auta kun ostaa kummatkin versiot...=)
no joo luulis et MS siirtyy pelästään 65 nm käyttöön jolloin pitäis Elitestäkin löytyä toi uusi prosessori...

51.5.2007 8:50

Mistä tuo tieto on että boxeja kusahtelee yhtenään,kun mistään muualta ei ole silmiin tuollaista osunut.

61.5.2007 9:06

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Supo:
Mistä tuo tieto on että boxeja kusahtelee yhtenään,kun mistään muualta ei ole silmiin tuollaista osunut.
Itsekin olen tuollaista joiltakin foorumeilta lukenut, että niitä olisi jonkinlaisia määriä hajonnut. Ei nyt välttämättä ihan "yhtenään" kuitenkaan.

71.5.2007 9:41

Kaikkiahan konsoleita hajoilee, mitkä on ekoissa erissä tullut, mutta se on hyvin pieni määrä. Kaikesta Microsoftiin liittyvästä vaan uutisoidaan niin näkyvästi, että illuusio Xboxien hajoilemisista pinttyy ihmisten mieliin... Tai jotain siihen suuntaan. Jokainen tehköön teoriansa. :D

81.5.2007 16:17

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Kaakatus:
Kaikkiahan konsoleita hajoilee, mitkä on ekoissa erissä tullut, mutta se on hyvin pieni määrä. Kaikesta Microsoftiin liittyvästä vaan uutisoidaan niin näkyvästi, että illuusio Xboxien hajoilemisista pinttyy ihmisten mieliin... Tai jotain siihen suuntaan. Jokainen tehköön teoriansa. :D
http://pelaajalehti.com/2007/03/30/yli-p...rasta-jo-rikki/
http://www.konsolifin.net/bbs/showthread.php?t=34661

Ja muutenkin mitä foorumeilta lueskellut niin aika paljon niitä hajoaa. :/
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 1.5.2007 @ 16:18

91.5.2007 17:03

Ui jui. Tää on ihan loistava juttu. Sitten jään odottelemaan syksyyn. Jää PS3 hommaamatta. Ehkä?

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Kumpi kannattaa ostaa, Nokia 8 vai OnePlus 5? Kumpi kannattaa ostaa, Nokia 8 vai OnePlus 5? (17.8.2017 14:26)
HMD Globalilta on viime vuoden lopusta lähtien odotettu kieli pitkällä lippulaivapuhelinta, joka näyttäisi millaista rautaa Nokia-puhelimet parhaimmillaan ovat. Sellainen puhelin esiteltiin ....
7 kommenttia
Apple pistää rahat pöytään – Hyökkää Netflixiä vastaan omilla tuotannoilla Apple pistää rahat pöytään – Hyökkää Netflixiä vastaan omilla tuotannoilla (17.8.2017 11:52)
Apple aikoo sijoittaa tulevan vuoden aikana miljardi dollaria TV-ohjelmien hankintaan ja tuotantoon, kertoo Wall Street Journal. Yhtiö on jo pidemmän aikaa puhunut palveluliiketoiminnan kasvattamisesta, ....
1 kommentti
Tältä näyttää LG:n V30 – Yksi syksyn kiinnostavimmista älypuhelimista Tältä näyttää LG:n V30 – Yksi syksyn kiinnostavimmista älypuhelimista (17.8.2017 11:08)
Useiden Android-vuotojen takuuvarma lähde, Evan Blass, on julkaissut Twitter-tilinsä kautta lehdistökuvan myöhemmin tässä kuussa esiteltävästä LG V30 -lippulaivapuhelimesta. Kuten odottaa saattoi, ....
Teknologiayhtiöt nousivat vastarintaan – Siivoavat valkoisen ylivallan kannatuksen piiloon Teknologiayhtiöt nousivat vastarintaan – Siivoavat valkoisen ylivallan kannatuksen piiloon (17.8.2017 09:41)
Yhdysvalloissa poliittinen keskustelu on kiihtynyt Charlottesvillen levottomuuksien seurauksena. Virginialaiseen kaupunkiin julistettiin hätätila äärioikeiston mielenosoituksen takia, jotta ....
3 kommenttia
Tässä on uusi Nokia 8 – Lippulaiva kaksoiskameralla Tässä on uusi Nokia 8 – Lippulaiva kaksoiskameralla (16.8.2017 22:03)
HMD Global on laajentanut Android-pohjaisten Nokia-puhelimien valikoimaa neljännellä mallilla. Uusi Nokia 8 edustaa yhtiön tuoteportfolion ylempää hintaluokkaa ja sen luvataan haastavan muut ....
3 kommenttia

Uutisarkisto