*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Xbox 360:n 65 nm:n versio valmis syksyksi?

Kirjoittaja Ilkka Ketola @ 30.4.2007 20:11 Kommentteja (9)

Xbox 360:n 65 nm:n versio valmis syksyksi? DigiTimesin julkaiseman jutun mukaan Xbox 360:n grafiikkaprosessori Xenosin 65 nanometrin versio valmistuu syksyksi. Vaikka keskusprosessori Xenon saadaan siirrettyä parannetulle valmistustekniikalle jo kesään mennessä, ei päivitetyllä piirilevyllä myytävää Xboxia todennäköisesti nähdä kaupoissa vasta kuin syksyllä.
Valmistustekniikan siirto 90 nm:stä 65 nm:iin vähentää lämmöntuottoa ja pienentää komponenttien kokoa. Microsoft haluaa päivittää konsolinsa piirilevyn varmasti mahdollisimman pian, sillä pienempien ja viileämpien komponenttien ansiosta tuotanto voidaan suunnitella edullisemmaksi ja laitteen kestävyys paranee. Kuitenkin useiden eri versioiden suunnittelu on tehotonta, joten Microsoft päivittänee koko laitteen suunnittelun kerralla.

Parannukset eivät ole välttämättä ulospäin kovinkaan näkyviä, vaan suurimmat muutokset tapahtunee laitteen sisällä. Selvin muutos saattaa olla hiljentynyt melu, sillä laitetta pitää viilentää vähemmän. Tehostunut tuotanto alentaa pitkällä aikavälillä myös tuotantokustannuksia, mikä lopulta heijastuu kuluttajille hinnanlaskuna.

Xbox Eliten hankintaa harkitsevien kannalta huhut tarkoittavat sitä, että mahdollisesti kannattaisi odottaa syksyyn. Tällöin itselleen voi saada viileämpänä pyörivän ja pidempi ikäisen konsolin.


Lähde:
Ars Technica

Edellinen Seuraava  

9 kommenttia

130.4.2007 20:51
henkettu
Inactive

Niin siis toi tulee varmaan jenkkilään syksyllä. Suomeen se tulee joskus vuonna kettu..

230.4.2007 21:06

Ei ihme, että MS haluaa tuon mahdollisimman nopeasti markkinoille, kun nyt bokseja posahtelee yhtenään. :/

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 30.4.2007 @ 21:10

31.5.2007 4:44

Hmm.. Omallalaillaan tämä harmittaa. Olin ostamassa Eliteä, mutta siinäpä on tuon vanhemman tekniikan osat. Vastaavasti Elitessä tulee kaikkea kivaa roipetta mukana, mitä ei välttämättä tuohon tungeta.

41.5.2007 7:08

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Kaakatus:
Hmm.. Omallalaillaan tämä harmittaa. Olin ostamassa Eliteä, mutta siinäpä on tuon vanhemman tekniikan osat. Vastaavasti Elitessä tulee kaikkea kivaa roipetta mukana, mitä ei välttämättä tuohon tungeta.

ei sit auta kun ostaa kummatkin versiot...=)
no joo luulis et MS siirtyy pelästään 65 nm käyttöön jolloin pitäis Elitestäkin löytyä toi uusi prosessori...

51.5.2007 8:50

Mistä tuo tieto on että boxeja kusahtelee yhtenään,kun mistään muualta ei ole silmiin tuollaista osunut.

61.5.2007 9:06

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Supo:
Mistä tuo tieto on että boxeja kusahtelee yhtenään,kun mistään muualta ei ole silmiin tuollaista osunut.
Itsekin olen tuollaista joiltakin foorumeilta lukenut, että niitä olisi jonkinlaisia määriä hajonnut. Ei nyt välttämättä ihan "yhtenään" kuitenkaan.

71.5.2007 9:41

Kaikkiahan konsoleita hajoilee, mitkä on ekoissa erissä tullut, mutta se on hyvin pieni määrä. Kaikesta Microsoftiin liittyvästä vaan uutisoidaan niin näkyvästi, että illuusio Xboxien hajoilemisista pinttyy ihmisten mieliin... Tai jotain siihen suuntaan. Jokainen tehköön teoriansa. :D

81.5.2007 16:17

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Kaakatus:
Kaikkiahan konsoleita hajoilee, mitkä on ekoissa erissä tullut, mutta se on hyvin pieni määrä. Kaikesta Microsoftiin liittyvästä vaan uutisoidaan niin näkyvästi, että illuusio Xboxien hajoilemisista pinttyy ihmisten mieliin... Tai jotain siihen suuntaan. Jokainen tehköön teoriansa. :D
http://pelaajalehti.com/2007/03/30/yli-p...rasta-jo-rikki/
http://www.konsolifin.net/bbs/showthread.php?t=34661

Ja muutenkin mitä foorumeilta lueskellut niin aika paljon niitä hajoaa. :/
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 1.5.2007 @ 16:18

91.5.2007 17:03

Ui jui. Tää on ihan loistava juttu. Sitten jään odottelemaan syksyyn. Jää PS3 hommaamatta. Ehkä?

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Esineiden murskaus hydraulisella prässillä onnistuu nyt myös Androidilla ja iOS:lla Esineiden murskaus hydraulisella prässillä onnistuu nyt myös Androidilla ja iOS:lla (23.4.2017 17:55)
Tamperelainen Hydraulic Press Channel ja Johannes Linnama ovat tehneet mobiilipelin, joka antaa pelaajalle mahdollisuuden kokeilla esineiden murskausta hydraulisella prässillä. Hydraulic ....
Suosituimpaan BitTorrent-sovellukseen suuri muutos: Siirtyy verkkoselaimeen Suosituimpaan BitTorrent-sovellukseen suuri muutos: Siirtyy verkkoselaimeen (22.4.2017 20:50)
Markkinoiden suosituin BitTorrent-sovellus (ainakin länsimaissa) uTorrent (tai µTorrent) on tekemässä suuria uudistuksia. Vuonna 2005 ensimmäistä kertaa julkaistu sovellus on tarjonnut kuluttajille ....
1 kommentti
Microsoft haastaa Chromebookit uusilla Surface-laitteilla Microsoft haastaa Chromebookit uusilla Surface-laitteilla (22.4.2017 20:16)
Microsoftin viime vuosien onnistuneimmat laitteet ovat kantaneet Surface-brändin nimeä. Yhtiön Windows 10 -tabletit ja -läppärit ovat keränneet valtavasti kehuja, jonka lisäksi myyntilukematkin ....
Galaxy S8:n punertava näyttö saa korjauksen, mutta poistaako se ongelmaa? Galaxy S8:n punertava näyttö saa korjauksen, mutta poistaako se ongelmaa? (22.4.2017 20:00)
Samsungin uutuuslaite Galaxy S8 on saapunut jo ensimmäisten ennakkotilaajien kätösiin ympäri maailman ja Suomessakin laite saapuu kauppoihin ensi viikolla, mutta Samsungilla on yhä yksi ongelma ....
Tietojen mukaan uusia, kiiltäviä Pokémoneja saapumassa pian Tietojen mukaan uusia, kiiltäviä Pokémoneja saapumassa pian (22.4.2017 18:29)
Viime vuoden sensaatiopeli Pokémon Go on edelleen suosittu, ainakin silloin, kun päivityksiä saapuu. Päivityksiä ja sitä myöten uusia Pokémoneja on aiempien tietojen mukaan määrä odottaa vasta ....

Uutisarkisto