*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Xbox 360 saa näppäimistön

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 8.4.2007 17:00 Kommentteja (23)

Xbox 360 saa näppäimistön Nykyisillä pelikonsoleilla voi pelaamisen lisäksi tehdä myös paljon muuta. Musiikin kuuntelu, elokuvien katseleminen ja internetin selaaminen onnistuu nykyään lähes kaikilla pelikonsoleilla. Microsoftin tulevan Xbox 360 dashboard -päivitys mahdollistaa Microsoftin Messengerin käyttämisen konsolilla ja koska konsolin ohjaimella viestien kirjoittaminen kavereille ei ole maailman nopein asia on Microsoft päättänyt lanseerata Xbox 360:lle oman näppäimistön. Kyseessä ei ole kuitenkaan standardi tietokoneen näppäimistö, vaan kyseessä on peliohjaimeen liitettävä mininäppäimistö.
Tarkemmat tiedot näppäimistöstä puuttuvat, mutta se on tarkoitus julkaista kesällä ja näppäimistössä on 47 näppäintä. Tuotekuvissa on nähtävillä skanditon näppäimistö ja tällä hetkellä ei ole varmuutta tuleeko näppäimistöstä lokalisoituja versioita eri markkina-alueille.

Näppäimistön julkaisu nostaa myös spekuloinnin Xbox 360:n mahdollisesta internetselaimesta taas esille, sillä Xbox 360 on ainoa uuden sukupolven pelikonsoli, jossa ei ole internetselainta ja näppäimistö helpottaisi huomattavasti selaimen käyttämistä.





Lähteet:
GameSpot
CVG

Edellinen Seuraava  

23 kommenttia

18.4.2007 17:23

huvittavan näkönen mutta ihan mahtava juttu!

28.4.2007 17:40

Eikö tuommonen mokkula haittaa peliä?
Vai saako sen irti? -näytti ainakin saumakohtaa olevan.

38.4.2007 17:46

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti BlasterX:
Eikö tuommonen mokkula haittaa peliä?
Vai saako sen irti? -näytti ainakin saumakohtaa olevan.
Kyseessä ei ole kuitenkaan standardi tietokoneen näppäimistö, vaan kyseessä on peliohjaimeen liitettävä mininäppäimistö.

Uutinen kannattaa myös lukeakin.

48.4.2007 19:27

Ei oikein innosta näppis peliohjaimessa.

58.4.2007 19:32

Jos tuossa on hyvä napakka tuntuma, niin kyllähän se toki kirjoitusta auttaa, mutta jotenkin olisin toivonut, että olisivat julkaisseet täys kokoisen näppiksen X360 tyylillä. Kun muilla on liiketunnistin ohjaimet, niin boksiin voitaisiin laittaa näppis ja hiiri.

68.4.2007 20:48
jmpk
Inactive

Kerta näppäimistö on ohjaimeen liitettävä, niin tuskin kestää kauhean pitkään, ennekuin logitech tai joku muu kehittää samaan liittimeen menevän täysiverisen näppäimistön.

79.4.2007 7:17

Luultavasti jos poksiin tulisi suoraan hiiri ja näppis, alkaisivat jotkut vinkua että, tämä ei ole tietokone, vaan konsoli.

89.4.2007 7:33

Näyttää aika jännältä :D

99.4.2007 8:08

vaikee kuvitella, että miten tolla oikeasti nopeaa kirjotusta sais tehtyä. Oikei eihän se ois ku satunnaisiin mesesessioihin tarkoitettu, mutta vaivalloinen kirjottaminen ei tosiaan ole hauskaa, teki sitten mitä hyvänsä.

109.4.2007 8:19

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Predahi:
vaikee kuvitella, että miten tolla oikeasti nopeaa kirjotusta sais tehtyä. Oikei eihän se ois ku satunnaisiin mesesessioihin tarkoitettu, mutta vaivalloinen kirjottaminen ei tosiaan ole hauskaa, teki sitten mitä hyvänsä.

Kyllä uskoisin, että tolla nopeasti kirjoittaa.
Itellä oli kännykässä qwerty-näppis ja vaikka oli kuinka pieni niin yhteen tekstariin meni se 3 sekunttia, joten ei tollakaan kovin kauaa luulis menevän. Ainakaan mulla ;)

119.4.2007 8:21
AfterDawn Addict

Tuohan on vähän kuin kännykkää naputtelis, paitsi nopeempaa kun noissa napeissa ei ole kuin yksi toiminta kussakin.

129.4.2007 10:21

Kyllä tuo nopeuttaa kirjoittamista huomattavasti, jos vertaa sitä boksin tämänhetkiseen kirjoitustapaan.

139.4.2007 11:08

Aika näppärän oloinen lisäosa ohjaimeen. En usko, että toi pahemmin häiritsee ohjaimen normaalia käyttöä ja kirjoittaminen pädillä ainakin nopeutuu. Nyt vain Xbox360 omistajat innolla odottamaan omaa IE7 versiota.

149.4.2007 15:02

Äkkiseltään kyllä tuntuisi paremmalle normaalikokoinen näppis Xbox360 tyyliin rakennettuna, mutta kaipa tuollakin jotain tekee...

Eiköhän se nettiselainkin tule tässä kevään/kesän aikana jossakin päivityksessä.

159.4.2007 16:19

on kyl aika pieni tuo, kun ottaa ohjaimen käteen ja kattoo siihen väliin niin huomaa.... vaikka ois tavalliset sormet niin saattaa tulla aika paljon typoja tuolla kirjottaessa, saati jos on nakkisormet :)

169.4.2007 16:56
SotaOrava
Inactive

Siis pakko kai ton olla ihan omanlainen ohjain eikä lisäosa ? Koska ei tossa alhaalla ole mitään dataporttia, kuuloke ja mikkiportti ? Ääniohjausko tossa sitten ois? :O

179.4.2007 18:13

Lainaus:
kyseessä on peliohjaimeen liitettävä mininäppäimistö.

189.4.2007 18:55

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti SotaOrava:
Siis pakko kai ton olla ihan omanlainen ohjain eikä lisäosa ? Koska ei tossa alhaalla ole mitään dataporttia, kuuloke ja mikkiportti ? Ääniohjausko tossa sitten ois? :O
Kyllä minä olen ihan selkeesti noiden kuvien perusteella huomaavinani kuuloke-/mikrofoniliittimen näppäimistön alalaidassa.

199.4.2007 18:59

Ihan näpsäkän näkönen laite. Itsekkin huomasin ton kuuloke/mikkiportin laidalla, oiskohan se 3,5 vai 2,5mm?

2010.4.2007 5:46

uhh toihan siis näyttää hyvältä!kunnon joikkarilta vaikkenmä itse Xsää omistakkaan.melkeimpä voisi harkita konsolin ostamista.

2114.4.2007 18:33

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Kaakatus:
Jos tuossa on hyvä napakka tuntuma, niin kyllähän se toki kirjoitusta auttaa, mutta jotenkin olisin toivonut, että olisivat julkaisseet täys kokoisen näppiksen X360 tyylillä. Kun muilla on liiketunnistin ohjaimet, niin boksiin voitaisiin laittaa näppis ja hiiri.
Joo, 360:stä ei luultavasti tule mitään tietokonetta, eikä se ole vieläkään, eli hiirellä ei tee yhtikäs mitään.

2210.7.2007 12:35

Siis näkeekö tavalliset dvd-elokuvat ilman erikseen ostettavaa kaukosäädintä?
Joka vanhassa piti hankkia-

2310.7.2007 20:15

Kyllä näkee

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Tankkipelin kehittäjä osti suomalaisen pelistartupin Tankkipelin kehittäjä osti suomalaisen pelistartupin (2.12.2016 13:01)
PC-pelikehittäjät ovat viime aikoina laajentuneet mobiilipelimarkkinoille ostamalla sektorilla jo markkinaosuuksia kahmineita yrityksiä. Esimerkiksi Activision Blizzard osti Candy Crush -pelejä ....
Omistatko Huawein puhelimen? Tarkista saatko Android Nougat -päivityksen Omistatko Huawein puhelimen? Tarkista saatko Android Nougat -päivityksen (2.12.2016 12:26)
Huawei aikoo päivittää ensi vuoden alussa kaikkiaan kuusi puhelinmallia Android 7.0 Nougatiin. Näin kertovat HDBlog.it- ja Android Central -sivustot, jotka eivät kuitenkaan paljasta tietojensa lähdettä. ....
Pelaajat poikkeavat massasta – Joka toinen päivittänyt Windows 10:een Pelaajat poikkeavat massasta – Joka toinen päivittänyt Windows 10:een (2.12.2016 11:16)
Steamin marraskuisten tilastotietojen mukaan lähes puolet pelaajista on siirtynyt Windows 10:een. Satunnaisotantaan perustuvien lukemien mukaan 48,37 prosenttia PC-pelaajista käyttää 64-bittistä ....
2 kommenttia
Älykaiuttimet tulevat – Amazon ja Intel sopivat yhteistyöstä Älykaiuttimet tulevat – Amazon ja Intel sopivat yhteistyöstä (2.12.2016 10:53)
Vielä pari vuotta sitten Internet of Things oli hyvin epämääräinen käsite, jota käytettiin lähes kaikissa pöhinäpuheissa, mutta kukaan ei oikein tuntunut käsittävän mitä se käytännössä oikein ....
Lumioista tuttu ominaisuus tulossa Androidille – MediaTek esitteli uudet piirit Lumioista tuttu ominaisuus tulossa Androidille – MediaTek esitteli uudet piirit (2.12.2016 10:32)
Taiwanilainen mobiilipiirikehittäjä MediaTek on esitellyt kaksi uutta suorituskykyisiin älypuhelimiin suunnattua järjestelmäpiiriä. Helio X23 ja Helio X27 ovat muun Helio X20 -malliston mukaisesti ....

Uutisarkisto