*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Koirat haistoivat 150 000 piraattilevyä

Kirjoittaja Lauri Jämsä @ 2.4.2007 14:37 Kommentteja (28)

Koirat haistoivat 150 000 piraattilevyä Malesiassa käytössä olevat 'piraattikoirat' ovat jälleen auttaneet virkavaltaa uuden ratsian onnistumisessa.
Kahdelle mustalle labradorinnoutajalle, Luckylle ja Flolle, ratsian onnistuminen oli jo toinen täyspotti. Ensimmäisessä suuressa koirien avustamassa ratsiassa saatiin takavarikoitua noin 3 miljoonan dollarin arvosta väärennettyjä elokuva- ja pelilevyjä.

Tämänkertainen löydös oli täysin koirien ansiota. New Sunday Times -lehden mukaan piratismin vastaisten joukkojen vihjeen perusteella suorittamassa ratsiassa ei aluksi löytynyt epäiltyjä piraattitallenteita, mutta Luckyn ja Flon avustuksella samaisesta kohteesta löydettiin ainakin 150 000 väärennettyä levyä. Kätkettyjen tallenteiden arvoksi arvioidaan yli 430 000 dollaria.

DVD-levyjen hajun tunnistavat koirat ovat olleet oiva apu viranomaisille, ja väärennetyt levyt paikantavia vesseleitä tullaankin käyttämään myös tulevissa operaatioissa.

Piraattipomot lupasivat ensimmäisen onnistuneen ratsian jälkeen palkkion koirien tappamisesta. Malesian viranomaiset ovatkin ottaneet uhkauksen tosissaan ja kiristäneet turvatoimia kallisarvoisten koirien turvallisuuden ylläpitämiseksi.


Lähde:
Reuters

Edellinen Seuraava  

28 kommenttia

12.4.2007 14:57



I smell pirate discs, wufh wufh ;)

22.4.2007 15:19

Kiitos Lucky ja Flo, että saatiin piraatit kiinni...

Lainaus:
Piraattipomot lupasivat ensimmäisen onnistuneen ratsian jälkeen palkkion koirien tappamisesta. Malesian viranomaiset ovatkin ottaneet uhkauksen tosissaan ja kiristäneet turvatoimia kallisarvoisten koirien turvallisuuden ylläpitämiseksi.


Kauheeta.... =(
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 2.4.2007 @ 15:22

32.4.2007 15:50

En kyllä noiden koirien tappamista hyväksy alkuunkaan. Sen sijaan voisivat kouluttaa vastaiskuksi koiran joka osaa käyttää kopiointivehkeitä :)

42.4.2007 16:05

hih go dogs go :P kuhan eivät tänne tuu nuukii. Näyttävät mallia RIIA:lle kuinka sitä oikeesti toimitaan.

52.4.2007 16:06

Olisi juu aika huvittavaa, jos kouluttaisivat piraattikoiran, jolloin ei itse tarvitsisi tehdä työtä. Mitenköhän nuo poliisit suunsa panisivat? Koiriahan on hankalampi pidättää.

62.4.2007 16:15

no selvä... mitähän seuraavaks tulee??

72.4.2007 16:37



Hyvää työtä...

82.4.2007 16:41
Alterdu
Inactive

Poltetut levyt haisee kilometrien päähän..

92.4.2007 16:51

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Alterdu:
Poltetut levyt haisee kilometrien päähän..
Siis haistaako ne painetut levyt vai tälläiset kotipolttoiset??

102.4.2007 17:09

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Alterdu:
Poltetut levyt haisee kilometrien päähän..
Siis haistaako ne painetut levyt vai tälläiset kotipolttoiset??
Hyvin todennäköistä että koti-viritelmät :-p, tuo painettu plätty kun on tehty erilailla ja siinä ilmeiseti ei tule sellaista poltonhajua (palaneen) tai vastaavaa, sehän on ns "valsattu..."

112.4.2007 18:01

Eiköhän nuo "painettuja piraattilevyjä" tunnista, en ainakaan ihan heti usko että kukaan jaksaa polttaa 3 miljoonan dollarin arvosta levyjä... Helpompiakin tapoja varmasti löytyy, eli eiköhän noilla ole jotkin omat "painokoneet" millä noita vääntävät.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 2.4.2007 @ 18:01

122.4.2007 23:38

kyllä on ainakin minulle uutta tekniikkaa jos levyjä voi jo "painaa" :P

133.4.2007 4:04

Siinähän sitten etsivät koirien ja kissojen kanssa jos jollakulla on koti/"koti"elokuvia.

143.4.2007 4:54

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti julliwau:
kyllä on ainakin minulle uutta tekniikkaa jos levyjä voi jo "painaa" :P
Heh, oletko luullut että kaikki kaupoissa julkaistut DVD:t poltetan? :) Voithan kirjoittaa paperillekkin käsin tai voit tulostaa siihen tulostimella. ;)

153.4.2007 5:55

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti villae:
Eiköhän nuo "painettuja piraattilevyjä" tunnista, en ainakaan ihan heti usko että kukaan jaksaa polttaa 3 miljoonan dollarin arvosta levyjä... Helpompiakin tapoja varmasti löytyy, eli eiköhän noilla ole jotkin omat "painokoneet" millä noita vääntävät.
Siis on olemassa "levynteko2 koneita jotka polttavat pintaan monta levyä kerralla, jos nyt en väärin muista niin teki 6 levyä kerralla ja "poltto" nopeus olisi ollut cd 32 x ja dvd 16...jos laskee 10 min saa tavalliselle dvd:lle niin tunnissa saisi 6-levyä x 6...

163.4.2007 6:19

...aprillia...

173.4.2007 6:39

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti J-lalli:
...aprillia...
Sarkasmia?

Ei aninakaan aprillia ;)
Tottahan tämä on http://en.wikipedia.org/wiki/Lucky_and_Flo


183.4.2007 9:15

sai viikon naurut :D
Enpä ole ennen kuullut "piraattileffoja nuuskivista koirista".

193.4.2007 10:03
zalazane
Inactive

Että sellasta... :)

203.4.2007 13:37

Toivon, että kyseiset koirat kuolevat.

213.4.2007 14:04

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti sivamatti:
Toivon, että kyseiset koirat kuolevat.
Hmm... Olen minäkin enemmän kissaihmisiä, mutta tuollaista en kyllä noille koirille toivo.

Tommoset mielipiteet vois mun mielestä pitää siellä omalla puolella... Vähän asiatonta

223.4.2007 14:20
IMF
Inactive

asiatonta ja asiatonta kaikki on joskus aina jonkun mielestä asiatonta,ja kuka nyt haluaisi piraattilevyjä haistavan koiran.(en minä ainakaan!!)XD

233.4.2007 16:09

Meijän entinen koira näytti ihan samanlaiselta kuin tuo vasemmanpuoleinen koira tuossa blasterx:n laittamassa kuvassa. Liekkö siinä olisi ollut potentiaalia moiseen? :D

244.4.2007 16:53

hehheh... :D

255.4.2007 12:54

Mitäs tuo, meirän koira haistaa cd.ltä onko Jamppa Tuomista Vai Metallicca.

Heh, jos taiwanilaisella (sama missä maassa) cd/dvd tehtaalla pannaan joka viides levy omaan myyntiin(piraatti) ja loput tilaajan pakaaseihin ei mikään hau hau-rotu pysty sitä haistamaan.

265.4.2007 15:18

Hieno foorumi vertailla ihmisten moraalia! Yllättävän monella on aivan sama, mitä tekee, luvallista tai luvatonta, kunhan itselle on hyötyä. Mutta annas olla kun joku polkee omia oikeuksia niin kyllä valitetaan surkeasti. Turpa kiinni, ellei ole puhtaat jauhot...

T:Moraalin vartija

275.4.2007 16:31

Älähän ny Vänskä eihä myö nii tosiissaan ja tässä ketjussahan on kyllä kyse koirista.

2831.5.2007 15:09
Avernite
Inactive

Juu, lueskelin tuossa rivien välistä ja sain sellaisen kuvan että olisi ikäänkuin pelkoa siitä, että Suomeen tuotaisi samanlaisia koiria... Noo, eipä hätää, kun ajatellaan paljonko normaalin huumekoiran kouluttaminen vie aikaa saati rahaa, niin paljonkohan sitten DVD-koiran koulutus mahtaisi maksaa?

Epäilisin että sen verran maksaa että ei Suomen valtio lähde ainakaan vielä moisiin hankkeisiin mukaan.

(Toivoisin niin. xD)

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Uutisarkisto