*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Laitelisäyskilpailu: Voita PS3

Kirjoittaja Petteri Pyyny (Google+) @ 30.3.2007 16:43 Kommentteja (31)

Laitelisäyskilpailu: Voita PS3 Laitelisäyskilpailu: Voita PS3
Eilen uutisoimme kännykkävertailumme avajaisten yhteydessä lyhyesti ns. laitelisäyskilpailustamme, jossa annamme eniten "lisäyspisteitä" kasaan keränneelle käyttäjällemme uudenkarhean Sony PlayStation 3-pelikonsolin. Koska kilpailu herätti samantien massiivista mielenkiintoa, ajattelimme täsmentää kilpailun tarkat ehdot omana uutisenaan.

Eli, kilpailun tarkoituksena on täydentää AfterDawnin laitevertailusta löytyvien laitteiden määrää ja tietoja. Tämä tarkoittaa, että haluamme lisäysehdotuksia ja korjausehdotuksia kaikkiin laitevertailusta löytyviin laiteryhmiin. Eli toivomme lisättäväksi taulutelevisioita, litteitä näyttöjä, digibokseja, puhelimia, DVD-soittimia ja PC:n digisovittimia. Koska tarkoituksena on luoda globaali tietokanta laitteiden spekseistä, hyväksymme myös mm. Yhdysvaltojen markkinoille tarkoitetut taulutelevisiot, Japanissa myytävät DVD-soittimet, jne. Kunhan laitteiden tiedot ovat täsmälliset ja oikein, se riittää.

Kilpailuaika alkoi 29.3.2007 ja päättyy 1.6.2007 klo 07:00 Suomen aikaa. Kilpailussa kerätään "lisäyspisteitä", jotka muodostuvat seuraavasti:
  • 10 pistettä == laitteen lisäys täydellisillä tiedoilla (vähintään 75% tiedoista täytetty)
  • 5 pistettä == laitteen lisäys vajailla tiedoilla (väh. 30% tiedoista täytetty)
  • 1 piste == laitteen lisäys (alle 30% tiedoista täytetty)
  • 2 pistettä == kuvan lisäys laitteeseen (vain laadukkaat kuvat hyväksytään, mielellään vain valmistajien julkaisemia tuotekuvia)
  • 2 pistettä == (jonkun muun lisäämän) laitteen tietojen päivitys (vähintään 4 tietuekenttää)
  • 1 piste == (jonkun muun lisäämän) laitteen tietojen päivitys (alle 4 tietuekenttää)
  • -15 pistettä == virheellisten tietojen lisäys (per laite)

Säännöt tarkemmin:
  • Eniten lisäyspisteitä saavuttanut käyttäjä palkitaan Suomessa myynnissä olevalla versiolla Sony Playstation 3 -konsolista. Toiseksi ja kolmanneksi eniten pisteitä saavuttanutta käyttäjää palkitaan AfterDawnin tuotepalkintoja sisältävällä lahjapakkauksella.
  • Kaikki lisäysehdotukset ja korjausehdotukset hyväksytään tai hylätään AfterDawnin ylläpidon toimesta ja päätökset ovat lopullisia.
  • Hylätyistä lisäys- ja korjausehdotuksista ei anneta pisteitä.
  • Korjausehdotuksia ei voi yhdistää, eli yhtä laitetta koskevien korjausehdotusten maksimipistemäärä on kaksi pistettä.
  • Kullekin laitteelle hyväksytään vain yksi kuva ja hyväksyntä tehdään ylläpidon toimesta -- jälleen, päätös on lopullinen.
  • Mikäli useampi käyttäjä on ehdottanut täsmälleen samoja korjauksia tai samoja kuvia, hyväksytään vain ensimmäiseksi vastaanotetut ehdotukset.
  • Vain Suomessa pysyvästi asuvat käyttäjät käyttäjät voivat osallistua kilpailuun
  • Voittajille ilmoitetaan sähköpostitse voitosta sähköpostiosoitteeseen, joka on liitetty heidän AfterDawnissa käyttämäänsä käyttäjätunnukseen. Mikäli lähetettyyn sähköpostiin ei vastata 2 viikon (14 vuorokauden) sisällä, siirtyy voitto seuraavaksi eniten pisteitä saavuttaneelle käyttäjälle.
  • Kaikki voitot toimitetaan kunnossa ja ehjänä olevina Suomen Postin kuljetettavaksi. AfterDawn ei myönnä palkinnoille takuu- tai palautusoikeutta.
  • Palkintoja ei voi lunastaa rahana eikä niitä voi vaihtaa muihin palkintoihin tai tuotteisiin.
  • Palkinnon voittamisesta mahdollisesti aiheutuvat kulut maksaa voittaja, ei AfterDawn Oy.
  • Kilpailuaika alkaa 29.3.2007 klo 7:01 ja päättyy 1.6.2007 klo 7:00
  • Kilpailuun eivät saa osallistua AfterDawnin työntekijät, osakkaat eivätkä heidän perheenjäsenensä.

Onnea kilpailuun!

Edellinen Seuraava  

31 kommenttia

130.3.2007 17:05
henkettu
Inactive

Kuinkakohan paljon tarvitaa pisteitä voittoon?

230.3.2007 17:15

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti henkettu:
Kuinkakohan paljon tarvitaa pisteitä voittoon?

itse veikkaan että voittoon tarvitaan tunnin panostus päivittäin?
n.700-1000 pistettä voisi olla aika osuva?
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 30.3.2007 @ 17:17

330.3.2007 17:25
henkettu
Inactive

Aika sairaasti.. Mulla on nyt vissiin 25 pistettä.. Ei jaksa. Mut mä luulen että tarvitaaan enemmän, ku toi n.700-1000.

430.3.2007 17:31

Ihmetyttää, että miks videotykit ei kuulu tohon laitevertailuun? alkaa olla jo joka pojalla, ja yleistyvät hirveetä vauhtia....??

530.3.2007 18:49

Sillä työmäärällä voisi jo melkein ostaa ps3:n. :D Mutta autan kuitenkin mielelläni muutenkin laitteiden lisäyksessä/tietojen täsmennyksessä.

630.3.2007 19:09

Työmäärällä joo... Mutta palkinnoksi saatu tuntuu aina hienommalta :)

730.3.2007 19:40

Sitä paitsi eiköhän täällä suurin osa ole kuitenkin niin no-lifejä, ettei kisan voittamiseen menevä aika ole mistään pois ;)

Hieno idea.

830.3.2007 20:31

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti wildass:
Ihmetyttää, että miks videotykit ei kuulu tohon laitevertailuun? alkaa olla jo joka pojalla, ja yleistyvät hirveetä vauhtia....??
Tulossa. Kuten myös vahvistimet.

930.3.2007 20:41

--duppeli

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 30.3.2007 @ 20:58

1030.3.2007 20:50

Vahvistimien maailma on vaikea. Kaiuttimet vielä vaikeampi ellei jopa mahdoton "virtuaali" vertailtavaksi.
Miten tuon vahvistinvertailun toteutatte? Jos sen tekee "digiboksien" vertailulla niin arvostelut, hinnat ja ominaisuudet häviää sen todellisuuden ulkopuolelle. Miten esim. teho vertailut? onko ne valmistajan ilmoittamia? vai tuleeko rinnalle esim 8ohm jatkuva tehdasluvattuun tehon vertailemiseksi? Edes laskennallinen, kun sitä oikeaa ei ihmisillä ole mahdollisuutta testata... Ja tuleeko luvattuun tehoon maininta onko se maksimi/jatkuva/piikki tai kuten PA-laitteissa "vähintään näin paljon aina ja aina ja voi olla enemmänkin"?

Vai tuleeko vertailusta kotikuluttajaversio eikä niinkään todellinen laitevertailu?

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 30.3.2007 @ 20:53

--

1131.3.2007 3:49

En usko tuhannen pisteen riittävän juuri mihinkään. 1000 pistettä saa kun lisää 100 näyttöä ja tässähän on vielä 63 päivää aikaa.

1231.3.2007 4:19

Nyt kun tarkemmin ajattelee, todella hyvä idea tämä tälläinen kisa. Laitteita tulee nopeasti, halpaa työvoimaa. :D Kivoja tällaiset kisat.

1331.3.2007 5:56

Meneekös kannettavat DVD-soittimet tuonne DVD-soitin osastoon?


Tietokoneiden osia ette varmaan tuonne laita?
"Tavoitteemme oli ja on edelleen hyvin yksinkertainen: tarjota parasta mahdollista tietoutta eri digitaalimedioiden kehityksestä ja uutisista."
Eipä taida ihan tuohon kategoriaan täsmätä?

1431.3.2007 6:17

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Peppi_:
Vahvistimien maailma on vaikea. Kaiuttimet vielä vaikeampi ellei jopa mahdoton "virtuaali" vertailtavaksi.
Miten tuon vahvistinvertailun toteutatte? Jos sen tekee "digiboksien" vertailulla niin arvostelut, hinnat ja ominaisuudet häviää sen todellisuuden ulkopuolelle. Miten esim. teho vertailut? onko ne valmistajan ilmoittamia? vai tuleeko rinnalle esim 8ohm jatkuva tehdasluvattuun tehon vertailemiseksi? Edes laskennallinen, kun sitä oikeaa ei ihmisillä ole mahdollisuutta testata... Ja tuleeko luvattuun tehoon maininta onko se maksimi/jatkuva/piikki tai kuten PA-laitteissa "vähintään näin paljon aina ja aina ja voi olla enemmänkin"?

Vai tuleeko vertailusta kotikuluttajaversio eikä niinkään todellinen laitevertailu?

Jep vahvistimet voi olla kyllä vähän liian vaikea tohon. Mielestäni vahvistin on sellainen vehje, että se pitää ihan itse testata oikeissa olosuhteissa oikeilla kaiuttimilla, jotta saa itselle parhaan.

1531.3.2007 6:58

Ihan hyvä kisa, mutta ei jaksa, eikä pysty. Sattuu olemaan tota elämää tietokoneen ulkopuolella :)

1631.3.2007 7:05

Lainaus:
Jep vahvistimet voi olla kyllä vähän liian vaikea tohon. Mielestäni vahvistin on sellainen vehje, että se pitää ihan itse testata oikeissa olosuhteissa oikeilla kaiuttimilla, jotta saa itselle parhaan.
Ideana on lähinnä tarjota mahdollisuus ominaisuusvertailuun, ja laitevalikoiman rajaamiseen nimenomaan niiden perusteella. Eli jos on tiedossa, että tarve on vahvistimelle, jossa on 2 HDMI inputtia, tuki 8-kanavaiselle äänelle ja monihuonetuki, voi sopivat laitteet etsiä laitevertailusta sen sijaan että kahlaisi kunkin valmistajan valikoiman läpi sopivaa mallia etsien.

Toisaalta keskivertokuluttaja tuskin kantaa vahvistinta kotiin kuultavaksi. Kaiuttimet toki täytyy kotona kuunnella, mutta jos niihin panostaa esim. n. 1000 euroa pari, saman hintaluokan vahvistimella vahvistin ei taatusti ole se äänenlaatua rajoittava tekijä kokoonpanossa. =)

1731.3.2007 11:21

Onnea kisaan! Jos vielä olisin työtä vailla niin tässä olisikin sopivaa puuhaa.

1831.3.2007 11:52
henkettu
Inactive

Mistäs noita tän hetkisiä pisteitä saa tiedustella, vai saako ollenkaan?

1931.3.2007 13:01

Ei näköjään saa =)

2031.3.2007 13:22
henkettu
Inactive

Näköjään?

2131.3.2007 21:24

Lainaus:
Vain Suomessa pysyvästi asuvat käyttäjät käyttäjät voivat osallistua kilpailuun
hmm ääh olkoot

Lainaus:
Mikäli lähetettyyn sähköpostiin ei vastata 2 viikon (14 vuorokauden) sisällä, siirtyy voitto seuraavaksi eniten pisteitä saavuttaneelle käyttäjälle
päättyy 1.6.2007 klo 7:00 juts kesällä kuin moni on PC:een ääressä
Lainaus:
Kaikki voitot toimitetaan kunnossa ja ehjänä olevina Suomen Postin kuljetettavaksi
nauroin itteni sohvalta alas siis että posti toimittaa sen ehjänä :)
Lainaus:
Palkinnon voittamisesta mahdollisesti aiheutuvat kulut maksaa voittaja, ei AfterDawn Oy
eli posti ym kulut 30€ -> ?


eks nö***t PC osaajat vietä muutenkin kaiken aikansa PC:een ääressä nyt he tekevät jotain hyödyllistäkin noh ohan 80% AD palstan infosta hyödyllistä nytkin

kuka muuten tarkistaa että tiedot on oikein ja mistä että ei tuu 1 x 2 tyylistä veikkaus kuponkia ?

kilpailut on aina hyväksi ne piristävät nukuksissa olevaa toimintaa kuhan kukaan ei ota sitä liian tosissaan koska sillon homma karkaa käsistä

Lainaus:
Toisaalta keskivertokuluttaja tuskin kantaa vahvistinta kotiin kuultavaksi. Kaiuttimet toki täytyy kotona kuunnella
ei niin jos siinä lukee Yamaha niin se on jo hyvä ei oo High-End mutta sellainen johon hyvin monella on varaa ja kaikki neli numeroiset yamahat on tosi hyviä hinta laatu suhteeltaan

mutta kuten Ketola ja muut sanoi niin ei niitä voi verrata kuin liittimien määrä koska sing son sung vahvistimessa on samat specsit kuin jossa hyvässä mutta loppu tulos täysin eri eli se mitä kuulet tai ne antaa kaijuttimille "ruokaa"

Lainaus:
Ihmetyttää, että miks videotykit ei kuulu tohon laitevertailuun? alkaa olla jo joka pojalla, ja yleistyvät hirveetä vauhtia
niin mut DVD plazassa on jo tuhansia sivuja melkein joka tykistä tosin puolet täyttä jaskaa joku haukuu hyvän tykin koska kapula ei sovi käteen vaikka kuvan laatun pitäisi ratkaista

viestissä ei ole tarkoitus morkata \ haukkua ketään noi asiat vain tuli mieleen

222.4.2007 12:37

Lainaus:
niin mut DVD plazassa on jo tuhansia sivuja melkein joka tykistä tosin puolet täyttä jaskaa joku haukuu hyvän tykin koska kapula ei sovi käteen vaikka kuvan laatun pitäisi ratkaista

joo, niin on afrikassakin kuuma, mut edelleen ei tykkejä AD:ssa. :D
äläkä vedä hernettä ;)
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 2.4.2007 @ 12:41

232.4.2007 16:09

Ihan kiva kipauilu, vaikka on turha mun osallistua.

248.4.2007 8:36
Ter0
Inactive

Joo ihan hyvä juttu.Olen tonne tietoihin jo jotain lisäillykkin,mutta en usko,että voitan tätä kisaa.Mut tää on kyl hieno juttu :D

258.4.2007 8:41
Ter0
Inactive

Ihmettelen vaa ku eilen lisäilin tonne noit tietoi eikä vielkää oo päivitetty.

268.4.2007 18:24

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Ter0:
Ihmettelen vaa ku eilen lisäilin tonne noit tietoi eikä vielkää oo päivitetty.
En tiä... Sama juttu mullaki, mut kyl ne sinne tuli sitte loppujen lopuks. Kai ne joitain sieltä seuloo tjsp.

279.4.2007 18:01

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Ter0:
Ihmettelen vaa ku eilen lisäilin tonne noit tietoi eikä vielkää oo päivitetty.
Kaikki ehdotukset käyvät läpi ylläpidon seulan ennen niiden lisäystä julkiseen listaan ja tässä on oltu pääsiäistä viettämässä itse kukin. Noita käsittelemättömiä näyttää olevan taas "jokunen" tuolla odottamassa, hoidamme ne kuntoon lähipäivinä. Ja dupejahan ei systeemiin voi vahingossa lisätä, sillä vaikka ehdotusta ei olisi hyväksytty, saman laitteen ehdottaminen vie korjaussivulle, ei lisäyssivulle.

2826.5.2007 14:07

Oonko ymmärtänyt oikein, että kuvien lisääminen ei vaikuta tuohon pisteytykseen, jolla voisi voittaa tuon PS3:n?

En tiedä mistä tuon sain päähäni, mutta kysyn nyt varmuuden vuoksi.

2926.5.2007 14:33
henkettu
Inactive

# 2 pistettä == kuvan lisäys laitteeseen (vain laadukkaat kuvat hyväksytään, mielellään vain valmistajien julkaisemia tuotekuvia)

3026.5.2007 15:55

Niin sitähän minäkin :D

312.6.2007 8:15

Joko pisteet on laskettu?

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Tulevaisuus tulee: BBC testaa Ultra HD -videon jakelua netissä Tulevaisuus tulee: BBC testaa Ultra HD -videon jakelua netissä (8.12.2016 15:20)
YouTube ja Netflix ovat olleet edelläkävijöitä Ultra HD -sisältöjen verkkojakelun testauksessa, mutta hiljalleen myös muut palveluntarjoajat ovat aloittaneet omat testinsä. Tuoreimpana esimerkkinä ....
YouTube maksoi muusikoille yli miljardi dollaria – Se ei riitä YouTube maksoi muusikoille yli miljardi dollaria – "Se ei riitä" (8.12.2016 14:55)
Taylor Swift ja monet muut artistit ovat kritisoineet voimakkaasti YouTubea ja Spotifyta siitä, että ne mahdollistavat musiikin kuuntelemisen täysin ilmaiseksi. Molemmissa tapauksissa artistit ....
1 kommentti
Super Mario Runista tulossa uusi villitys? Peliä pääsee kokeilemaan Applen myymälöissä Super Mario Runista tulossa uusi villitys? Peliä pääsee kokeilemaan Applen myymälöissä (8.12.2016 12:23)
Nintendon on määrä julkaista odotettu Super Mario Run -mobiilipeli iPhonelle ja iPadille 15. joulukuuta. Esimakua uudesta pelistä on kuitenkin tulossa saataville jo tänään, paljasti Nintendon ....
Bluetoothista uusi versio – Nopeuteen ja kantomatkaan iso parannus Bluetoothista uusi versio – Nopeuteen ja kantomatkaan iso parannus (8.12.2016 11:40)
Bluetooth SIG on julkaissut kehittämästään langattomasta tiedonsiirtostandardista viidennen version, jonka luvataan mahdollistavan monipuolisemmat IoT-laitteet sekä niiden joustavamman käytön kotona. ....
Applekaan ei pysty haastamaan Spotifyta? Jää tilaajamäärissä jälkeen Applekaan ei pysty haastamaan Spotifyta? Jää tilaajamäärissä jälkeen (8.12.2016 11:09)
Vuoden 2015 kesällä lanseerattu Apple Music -suoratoistopalvelu on kerännyt tähän mennessä 20 miljoonaa tilaajaa. Pitempään markkinoilla toimineella Spotifylla on syyskuussa päivitetyn tilastotiedon ....

Uutisarkisto