*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Toshiba vahvisti HD-DVD-soitinten hintojen laskun

Kirjoittaja Ilkka Ketola @ 29.3.2007 08:44 Kommentteja (19)

Toshiba vahvisti HD-DVD-soitinten hintojen laskun Toshiba on vahvistanut, että yhtiö laskee HD-DVD-soittimiensa hintoja ainakin Yhdysvaltojen markkinoilla. Huhtikuusta alkaen edullisin soitin, HD-A2, maksaa 399 dollaria (ennen 499 dollaria). Yhtiö kertoi myös tuovansa markkinoille uuden edullisen 1080p-teräväpiirtokuvaa toistavan soittimen, HD-A20:n.
HD-A20-soitin tulee maksamaan huhtikuusta alkaen 499 dollaria ja on Toshiban soittimista edullisin 1080p-toistoon kykenevä laite. Toshiba laskee myös parhaiten kaupaksi käyneen toisen sukupolven HD-DVD-soittimen, HD-XA2:n, hintaa. Hinta laskee tuhannesta dollarista 799 dollariin.

HD-DVD-leiri ilmoitti myös uusista elokuvajulkaisuista. Heinäkuuhun mennessä luvataan yli 70 uutta HD-DVD-julkaisua, joiden mukana on mm. Matrix-trilogia, Dreamgirls ja Bourne Identity (Medusan verkko).

Toshiba ilmoitti hintojen laskusta vain muutaman päivän sen jälkeen, kun Sony ilmoitti tuovansa markkinoille oman edullisemman Blu-ray-soittimensa, BDP-S300:n, jonka hinta Yhdysvalloissa on 599 dollaria.

Suomessa edullisin tapa saada itselleen Blu-ray-soitin on ostaa PlayStation 3 -konsoli (noin 580 euroa 20 gigatavun kovalevyllä). Xbox 360:n omistajat voivat ostaa itselleen HD-DVD-aseman lisälaitteena. Suomessa asema maksaa noin 200 euroa.

Lähteet:
BetaNews
High-Def Digest

Edellinen Seuraava  

19 kommenttia

129.3.2007 9:04

Vielä muutama pykälä alemmas niin alkaa olemaan hyvä. Sitten enää odotellaan uudempia "sukupolvia" noista laitteista, ei niitä ekoja oikeen viitti hankkia ^^

Lainaus:
Xbox 360:n omistajat voivat ostaa itselleen HD-DVD-aseman lisälaitteena. Suomessa asema maksaa noin 200 euroa.

Eikä tarvi edes omistaa boxia, tietokone riittää :p

229.3.2007 12:16

harkitsen vakavasti tuon xbox-aseman hankkimista, mutta tuollainen Toshiba näyttäisi räkkihyllyssä paljon paremmalta..? Kohta alkaa jo varmaan filmivuokraamoihinkin tulla HD-kamaa?

329.3.2007 12:28

Kuka näitä haluaa ostaa? Leffa tarjonta on suorastaan mitätön.

429.3.2007 12:48

Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää että se on HD DVD, eikä HD-DVD :)

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 29.3.2007 @ 12:48

529.3.2007 14:37

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Huntta:
Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää että se on HD DVD, eikä HD-DVD :)

Aivan yhtä tärkeä asia kuin Kb:n ja KB:n ero... Ei ketään kiinnosta, kuitenkin ymmärretään mistä puhutaan.

Itse olen enemmän blu-rayn kannattaja, ja toivoisin noiden soitinten hintojen tippuvan vielä tuostakin. Leffatarjonta saisi kyllä kasvaa lähiaikoina, meinaan kun turha sellaista soitinta on ostaa, jos ei ole mitään katsottavaa. Tällä hetkellä on kyllä järkevintä ostaa PS3, jos haluaa blu-rayta käyttää.

629.3.2007 14:55

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Huntta:
Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää että se on HD DVD, eikä HD-DVD :)

Aivan yhtä tärkeä asia kuin Kb:n ja KB:n ero... Ei ketään kiinnosta, kuitenkin ymmärretään mistä puhutaan.
On sitten 8x ero, että onko nyt kyseessä KiloByte vai Kilobit. Parempi vertaus olisi Blue-Ray / Blu-Ray ;)

729.3.2007 15:31

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti pain83:
Kuka näitä haluaa ostaa? Leffa tarjonta on suorastaan mitätön.
nyt niitä on vasta viimeaikoina alkanut tulemaan enemmän: http://www.discshop.fi/shop/prod_categor...te=movies&&ref=

830.3.2007 8:08

Lainaus:

Kuka näitä haluaa ostaa? Leffa tarjonta on suorastaan mitätön.
Mielestäni nykyinen valikoima on jo kaikkea muuta kuin mitätön ja määrä kasvaa kokoajan, joten ainoat syyt miksei laitteistoaan päivittäisi ovat joko A. ei yksinkertaisesti halua siirtyä HD aikaan (tosin vuosien saatossa pakko) tai sitten B. ei yksinkertaisesti ole varaa. Useimmilla kallistunee rehellisesti sanottuna vaihtoehtoon B, vaikka tunnen itsekkin monia, ketkä sitä vaihtoehdolla A perustelevat. Yleensä kärähtäminen tapahtuu siinä vaiheessa kun kyseiset henkilöt pari HD leffaa katsottuaan takeltevalla äänellä edelleen koettavat perustella, ettei heitä moinen kiinnosta, vaikka näkee naamasta, etteivät he usko juttujaan itsekkään.

http://www.dvdplaza.fi/forums/forumdisplay.php?f=172

Ylläolevasta linkistä voit alkaa tutustumaan tarkemmin kuinka mitätön tuo elokuva määrä on tällä haavaa.

930.3.2007 8:46

Lainaus:
Aivan yhtä tärkeä asia kuin Kb:n ja KB:n ero...
Mikä siinä on niin vaikeaa käsittää, että se on kB(kilobyte) eikä KB(kelvinbyte).

1030.3.2007 10:06

Lainaus:

Mikä siinä on niin vaikeaa käsittää, että se on kB(kilobyte) eikä KB(kelvinbyte).

:SS
Liitty aika vitusti HD DVD:n hintojen laskuun?

1130.3.2007 10:37

Lainaus:
[quote]
Kuka näitä haluaa ostaa? Leffa tarjonta on suorastaan mitätön.
Mielestäni nykyinen valikoima on jo kaikkea muuta kuin mitätön ja määrä kasvaa kokoajan, joten ainoat syyt miksei laitteistoaan päivittäisi ovat joko A. ei yksinkertaisesti halua siirtyä HD aikaan (tosin vuosien saatossa pakko) tai sitten B. ei yksinkertaisesti ole varaa. Useimmilla kallistunee rehellisesti sanottuna vaihtoehtoon B, vaikka tunnen itsekkin monia, ketkä sitä vaihtoehdolla A perustelevat. Yleensä kärähtäminen tapahtuu siinä vaiheessa kun kyseiset henkilöt pari HD leffaa katsottuaan takeltevalla äänellä edelleen koettavat perustella, ettei heitä moinen kiinnosta, vaikka näkee naamasta, etteivät he usko juttujaan itsekkään.

http://www.dvdplaza.fi/forums/forumdisplay.php?f=172

Ylläolevasta linkistä voit alkaa tutustumaan tarkemmin kuinka mitätön tuo elokuva määrä on tällä haavaa.[/quote]Vai olisiko parempi tukea Blu-Rayta mikä on teknisesti parempi ja millä on isompi tuki takanaan (studio ja laitevalmistaja)? Jokainen ostettu HD DVD soitin vain pitkittää ihmisten siirtymistä uuteen formaattiin.

1230.3.2007 10:38

Lainaus:

Mielestäni nykyinen valikoima on jo kaikkea muuta kuin mitätön ja määrä kasvaa kokoajan, joten ainoat syyt miksei laitteistoaan päivittäisi ovat joko A. ei yksinkertaisesti halua siirtyä HD aikaan (tosin vuosien saatossa pakko) tai sitten B. ei yksinkertaisesti ole varaa. Useimmilla kallistunee rehellisesti sanottuna vaihtoehtoon B, vaikka tunnen itsekkin monia, ketkä sitä vaihtoehdolla A perustelevat. Yleensä kärähtäminen tapahtuu siinä vaiheessa kun kyseiset henkilöt pari HD leffaa katsottuaan takeltevalla äänellä edelleen koettavat perustella, ettei heitä moinen kiinnosta, vaikka näkee naamasta, etteivät he usko juttujaan itsekkään.

http://www.dvdplaza.fi/forums/forumdisplay.php?f=172

Ylläolevasta linkistä voit alkaa tutustumaan tarkemmin kuinka mitätön tuo elokuva määrä on tällä haavaa.
Vai olisiko parempi tukea Blu-Rayta mikä on teknisesti parempi ja millä on isompi tuki takanaan (studio ja laitevalmistaja)? Jokainen ostettu HD DVD soitin vain pitkittää ihmisten siirtymistä uuteen formaattiin.

1330.3.2007 10:52

Lainaus:

Vai olisiko parempi tukea Blu-Rayta mikä on teknisesti parempi ja millä on isompi tuki takanaan (studio ja laitevalmistaja)? Jokainen ostettu HD DVD soitin vain pitkittää ihmisten siirtymistä uuteen formaattiin.

Miksi alettaisiin tukea formaattia, jonka takana on yhtiö joka pelleilee rootkit suojauksillaan ja lisenssisäädöillään, harrastaa sisällönrajoitusta, kusettaa kuluttajaa jne...? Eikä bluray ole pärjännyt hd dvd:lle vielä missään kuvanlaatuvertailussa

Eikä ole koskaan ennenkään teknisesti parempi voittanut, vaan se joka on kuluttajalle mieleisempi, turvallisempi, ja kestävämpi.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 30.3.2007 @ 10:54

1430.3.2007 11:34

Lainaus:
Aivan yhtä tärkeä asia kuin Kb:n ja KB:n ero...
Lainaus:
Mikä siinä on niin vaikeaa käsittää, että se on kB(kilobyte) eikä KB(kelvinbyte).

Ai että iso K tarkoittaa mielestäsi vain Kelviniä? Se voi tarkoittaa myös lukua 250, alkuaine kaliumia, Kambodzan autojen kansallistunnusta yms. Ja kyllä se kilo yleensä lyhennetään isolla K:lla. ("K is an obsolete abbreviation for kilobyte (now kB or KB.") Ja Kb sekä KB eivät ole sama asia. Kb tarkoittaa kilobittiä, KB taas kilotavua. Yksi tavu sisältää 8 bittiä, joten 1KB=8Kb. [/päteminen]
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 30.3.2007 @ 11:35

1530.3.2007 21:50

Lainaus:
Liitty aika vitusti HD DVD:n hintojen laskuun?
Yhtä paljon, kuin asian esille ottaneen.

Lainaus:
Ai että iso K tarkoittaa mielestäsi vain Kelviniä?


Kyllä se ainakin kansainvälisen yksikköjärjestelmän mukaan on näin.
Lainaus wikipediasta: http://fi.wikipedia.org/wiki/Kansainv%C3...4rjestelm%C3%A4

Lainaus:
Järjestelmän tunnukset kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella, paitsi jos ko. mittayksikön nimi on johdettu erisnimestä. Esimerkiksi paineen SI-tunnus on Pa (keksijän Blaise Pascalin mukaan), mutta itse yksikkö on pascal.


Ja yllätys yllatys, Kelvin tulee erisnimestä.


Lainaus:
Se voi tarkoittaa myös lukua 250, alkuaine kaliumia, Kambodzan autojen kansallistunnusta yms.
Nämäkö sitten ovat mielestäsi realistisia vaihtoehtoja Kelvinille?

Lainaus:
Ja kyllä se kilo yleensä lyhennetään isolla K:lla. ("K is an obsolete abbreviation for kilobyte (now kB or KB.") Ja Kb sekä KB eivät ole sama asia. Kb tarkoittaa kilobittiä, KB taas kilotavua. Yksi tavu sisältää 8 bittiä, joten 1KB=8Kb.
Ei ilmaista, kuin jossain jenkkilän puolella.
Tuskin tarvitseekaan mainita, mutta sitaatissasi /jonka lähdettä et viitisnyt mainita), sanotaan selvästi "obsolete".
Suomessahan vastikkeet ovat: kb ja kt. [/parempipäteminen]
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 30.3.2007 @ 21:50

1631.3.2007 5:49

Onhan pieni "c", myös valonopeuden yksikkö, ja samalla ominaislämpökapasiteetin (...vai lämpökapasiteetin? toinen näistä oli iso "C").

Offtopicciahan tää.

1731.3.2007 6:25

Siis se nyt on ihan vitun sama mitä siinä käyttää, Xelos vaan halus vähän yrittää pätee kun on juuri ala-asteen fysiikan tunnilla oppinut kelvinin yksikön

1831.3.2007 18:26

Ktllä tässä ollaan jo yliopisto tasolla, eikä opintoihin kuulu fysiikka. Päteminen tosin on verissä, myönnettäkööt.

191.4.2007 0:10

Lisättäköön tuosta K:sta sen verran vielä, että olkoonkin niin, että jos ihan tarkkoja ollaan, se on kelvinin lyhenne, niin käytännössä sitä paljon käytetään myös bittien ja tavujen kanssa. Tämä K:n tulkinta onkin sitten varsin mielenkiintoinen. Usein sillä tarkoitetaan sitä, että kyse olisi 1024 (2^10) vs k olisi 1000. Toisaalta näin ei kuitenkaan ole aina ja jos aivan tarkkoja ollaan ja uskotaan wikipeidaa, niin virallinen merkintätapa tuolle 1024:lle olisi Ki. Itse en muista koskaan nähneeni käytännössä missään noita Ki, Gi, vaan kyllä nuo käyttöjärjestelmät taitavat pääsääntöisesti käyttää merkintätapana pelkkää K:ta, G:tä, ... (ja tarkoittavat siis K=1024, G=2^20)... vastaavasti erilaisten tallennemedioiden valmistajilla on tapana puhua 1000:sta. Voitaneen vielä todeta, että asiayhteydestä voitanee päätellä usein myös jotakin.. kelvinbytet ei minun mielestäni juuri kuulosta yhtään sen järkevämmiltä, kuin kaliumbytet.

joo no alkaa kyllä meneen niin rajusti off topic, että en jatka tästä tän enempää...

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 1.4.2007 @ 00:13

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Uutisarkisto