*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Microsoft julkaisi uuden version Xbox 360 -pelikonsolista

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 28.3.2007 12:04 Kommentteja (25)

Microsoft julkaisi uuden version Xbox 360 -pelikonsolista Pitkään huhuttu uusi versio Xbox 360 -pelikonsolista sai tänään vahvistuksen, kun Microsoft viimein julkaisi laitteen. Aiemmin työnimellä Zephyr kulkenut versio tunnetaan nyt virallisesti Xbox 360 Elite -nimellä.
Elite sisältää mustan Xbox 360 -pelikonsolin, jossa erona aiempiin versioihin on HDMI-ulostulo ja kiintolevyn vaihtuminen 120 gigatavun malliin. Kiintolevyn mukana tulee kaapeli, jonka avulla vanhemman kiintolevyn sisällön saa kopioitua uudelle kiintolevylle. HDMI-ulostuloa ei saa vanhempiin Xbox 360:n versioihin, mutta suurempi kiintolevy tulee muidenkin ostettavaksi noin 180 euron hintaan. Itse Elite-paketin hinta on noin 480 euroa. Konsolin mukana tulee langaton ohjain (väri musta), mustat kuulokkeet ja HDMI-kaapeli. Konsolin ostajalle on luvassa myös kuukauden ilmainen Xbox Live Gold -jäsenyys.

Huhuista huolimatta Elite ei sisällä HD DVD -asemaa, uudempaa suoritinta tai mitään tiettyä versiota DVD-asemasta. Nykyiset Xbox 360 -pelikonsolit eivät myöskään katoa kauppojen hyllyiltä, vaan Elitestä tulee vain malliston lippulaiva. Eliten toimitukset kauppoihin pitäisivät alkaa ensi kuun lopulla.

Eliten lisäksi Microsoft kertoi uusista yhteistyökumppaneista, jotka tulevat tarjoamaan elokuvia ja TV-sarjoja Xbox Live Marketplacella. Paramount Pictures tuo mukanaan mm. Braveheart (Braveheart – taipumaton), Team America: World Police ja World Trade Center -elokuvat. Warner Bros on lupautunut julkaisemaan Sublime ja Babylon 5: The Lost Tales -elokuvat samaan aikaan sekä Xbox Live Marketplacella että DVD:llä. A&E network tuo palveluun sarjoja kuten Criss Angel Mindfreak (Criss Angel - tajunnanräjäyttäjä) ja Gene Simmons Family Jewels.

ADV Films tuo anime elokuvia ja sarjoja palveluun, mutta tarkempia tietoja sisällöstä ei ole saatavilla. Yhtiön jakelemiin ohjelmiin kuuluu kuitenkin Neon Genesis Evangelion. National Geographic laajentaa tarjontaa mm. dokumenteilla ja luonto-ohjelmilla, jotka antavat HD-tasoisena aivan toisenlaisen katseluelämyksen. New Line Cinema tuo mukanaan elokuvia kuten Snakes on a Plane, Austin Powers: The Spy Who Shagged Me (Austin Powers: Agentti, joka tuuppasi minua) ja Magnolia. Extreme-urheilua tarjoileva TotalVid tuo mukanaan palveluun urheiluohjelmia, kuten lumilautailua ja kamppailulajeja. TV-sarjojen ja elokuvien myymisestä Yhdysvaltojen ulkopuolella ei mainittu toistaiseksi mitään, joten suomalaiset Xbox Liven käyttäjät eivät voi ainakaan toistaiseksi nauttia Xbox Live Marketplacen tarjonnasta.

Lähteet:
Xbox-Scene.com
Joystiq
New York Times

Edellinen Seuraava  

25 kommenttia

128.3.2007 12:34

Kyllä se valkoinen versio on vaan nätimpi ;)

228.3.2007 12:36
AfterDawn Addict

Joo, kyllä se on :D Hintaki noussu vähän turhan paljo.

328.3.2007 13:13

Väri on hyvä ,mutta jos edelleen odottaisi, että tuotekehitys saa siihen mukaan vielä hd dvd:n.

428.3.2007 13:23

Tuo kovo on kyllä riistohintainen erikseen ostettuna...

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 28.3.2007 @ 13:23

528.3.2007 14:01

Meidän mustien DVD/VHS, Digiboxi + TV viereen tommonen sopis loistavasti.

Tosin HDMI on jo käytössä ja telkkarista kun vaan yks kpl niitä löytyy...

628.3.2007 14:28

onko sovittimia että tuon saisi liitettyä av liitäntään tai tietokoneen näyttöön?

728.3.2007 15:13

noniin tässähän se nähtiin. ps3:n veroinen xbox specseiltään niin kipuaa jo hinta noin korkealle. siihen lisää tuon 200 euron hd dvd-aseman niin xbox360 on saman hintainen kuin ps3. lienee jo erittäin vaikeaa puhua ps3:n hirvittävästä hinnasta ainakin x360 verratessa.

828.3.2007 15:35
Kelju90
Inactive

Tietääkös kukaan muuten mitä zephyr tarkottaa?

928.3.2007 15:35

Nätimpi ulkoasu... =)

1028.3.2007 15:37

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Predahi:
noniin tässähän se nähtiin. ps3:n veroinen xbox specseiltään niin kipuaa jo hinta noin korkealle. siihen lisää tuon 200 euron hd dvd-aseman niin xbox360 on saman hintainen kuin ps3. lienee jo erittäin vaikeaa puhua ps3:n hirvittävästä hinnasta ainakin x360 verratessa.

No ei sitä voida noin ottaa. Kyllähän se tiedetään että ps3 myydään nyt jo tappiolla ja siksi ei samoilla specseillä voida päästä alempaan hintatasoon. "hirvittävästä hinnasta" puhutaan vain siksi että siinä juuri on se kiinteä blueray sun muuta, joka nostaa sen hinnan hivittäväksi.

1128.3.2007 15:58

Olen itse hieman pettynyt uudistuksiin. Olin aivan innoissaan kun kuulin että on tulossa uus 360, mutta... Miksi ne ei oo voinut tehdä tuosta hiljaisempaa/viileämpää kun kerran nyt olisi ollut mahdollisuus? Sitten toinen juttu toi hinta. Kyllä on yksi liitin ja kovalevy nostanut hintaa reilusti. Ei tolla "isolla" kovalevyllä kuitenkaan tee mitään kun ei sille voi kuitenkaan asentaan mitään DivX-leffoja, jotka veisi tilaa.

Olin hommaamassa tuota, mutta nyt pitää miettiä uudelleen ostanko kuitenkin PS3:sen.

Harmi...

1228.3.2007 16:13

Itse tykkään enemmän mustasta väristä

1328.3.2007 16:13

Alkaa jo olla aika naurettavaa tämä Xboxin toiminta. Lyödään yllättäen uusi versio vanhasta ja laitetaan väriksi musta, jotta PS3 ostajat ostaisivat vahingossa XO:n, onneksi PS3 tarjoaa parempaa. Tämä on vain minun mielipide.

1428.3.2007 16:22

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti smansung:
Tämä on vain minun mielipide.

Aika huono sellainen...lol...

1528.3.2007 16:38

Menee kyllä jo naurettavaksi. Ennemmin hankkii riistohintaisen PS3:n kuin riistohintaisen boxin. Ja mistä se MS noita mitättömän pieniä kiintolevyjä repii? Luulin että ainakaan tuommoisia pienempiä ei olisi valmistettu enää aikoihin, tai isommat eivät enää ole yhtään kalliimpia.

1628.3.2007 16:53

Maksaa vähän enemmän kun edellinen versio uutena, ja tässä on jotain bonuksia josta hinta johtuu. Mitä ihmeellistä?

Aina voi ostaa sen edellisen version, ei se katoa kaupoista. Ei kyllä tämän uuden version ostamisessa mitään järkeä olisi mielestäni...varsinkaan jos vanhan jo omistaa.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 28.3.2007 @ 16:58

1728.3.2007 17:13

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Supo:
Väri on hyvä ,mutta jos edelleen odottaisi, että tuotekehitys saa siihen mukaan vielä hd dvd:n.
Muistaakseni jostain olen kuullut/lukenut että Microsoft ei laita Xboxiin hd dvd:tä ollenkaan?.

1828.3.2007 17:23

Onko tossa muuten jossain että milloin tulee suomeen, vai onko jo? tai sit en löydä?

1928.3.2007 17:55

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti kawasaki7:
Onko tossa muuten jossain että milloin tulee suomeen, vai onko jo? tai sit en löydä?
Jostain taisin lukaista että huhtikuun lopulla tulis suomeen myyntiin. Tiedä sitten muistanko väärin...

2028.3.2007 17:56

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti smansung:
Tämä on vain minun mielipide.
Lainaus:
Aika huono sellainen...lol...
Mielipiteitä ei voi milloinkaan arvostella hyviksi tai huonoiksi, koska ne ovat henkilökohtaisia.

2129.3.2007 3:13

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Kelju90:
Tietääkös kukaan muuten mitä zephyr tarkottaa?
Mansikkalajike se ainakin on ;)

2229.3.2007 5:29

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti smansung:
Tämä on vain minun mielipide.
Lainaus:
Aika huono sellainen...lol...
Mielipiteitä ei voi milloinkaan arvostella hyviksi tai huonoiksi, koska ne ovat henkilökohtaisia.
Itseasiassa mielipiteen arvo on usein suoraan verrannollinen perustelun vakuuttavuuteen :) Mielipiteilleensä on hyvä antaa jotain tukea.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 29.3.2007 @ 05:32

2329.3.2007 13:08

Lainaus:
Itseasiassa mielipiteen arvo on usein suoraan verrannollinen perustelun vakuuttavuuteen :) Mielipiteilleensä on hyvä antaa jotain tukea.

Joo'o, mut mielipide on silti aina mielipide, eikä sen tarvi olla oikeassa, koska se olisi sillon "tietoa". (Tiedon klassinen määritelmä: "Tieto on tosi, hyvin perusteltu uskomus." Kyl tosta filosofiasta on jotain hyötyä ;) ) Eli mielipide on vaan tuo "uskomus", sen ei tarvi olla perusteltu tai tosi.

Tosin olet siinä oikeassa, että hyvähän niille on antaa tukea ihan faktoilla jne.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 29.3.2007 @ 13:08

2430.3.2007 11:04

Lainaus:
Tietääkös kukaan muuten mitä zephyr tarkottaa?


Eikös zepryh ole länsituuli.

Ei ainakaan värissä ole valittamista.

2531.3.2007 8:28

Komean värinen kyllä, mutta en silti osta

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Google Talk poistuu kokonaan, uudistuksia Androidin viestisovelluksiin Google Talk poistuu kokonaan, uudistuksia Androidin viestisovelluksiin (25.3.2017 18:56)
Google Talk tuli monille tunnetuksi mm. Gmailin lisäominaisuutena, josta käytettiin usein mm. nimeä Gchat. Jo yli kymmenen vuotta vanhan sovelluksen käyttäjiä on yritetty siirtää uuteen Hangouts-alustaan ....
Ensimmäinen koeajo Teslan Model 3:n julkaisuehdokkaalla Ensimmäinen koeajo Teslan Model 3:n julkaisuehdokkaalla (25.3.2017 17:17)
Teslan perustaja ja toimitusjohtaja Elon Musk on julkaissut Twitterissä videon, jossa esitellään ensimmäistä koeajoa tulevan Model 3 -mallin myöhäisellä testiversiolla, niin kutsutulla julkaisuehdokkaalla ....
Tässä ovat yli 100 uudistunutta emojia: vampyyri, parsakaali ja saunoja Tässä ovat yli 100 uudistunutta emojia: vampyyri, parsakaali ja saunoja (25.3.2017 16:56)
Unicode Consortium on julkaissut tulevat uudet ja uudistuneet emojit. Omia tunnereaktioita voi lähettää pian entistä paremmin älylaitteilla, kun uudet kuvat saapuvat Emoji 5.0 -paketissa. ....
Kevään hittielokuva uhattiin vuotaa nettiin – Kiristäjälle kävi köpelösti Kevään hittielokuva uhattiin vuotaa nettiin – Kiristäjälle kävi köpelösti (24.3.2017 18:51)
Apple ei ole ainoa bitcoin-kiristyksen kohteeksi joutunut suuryritys, sillä myös 20th Century Foxilta ja Dreamworksilta on yritetty lypsää rahaa virtuaalivaluutan muodossa. Elokuvajättien ....
1 kommentti
Operaattori saa jatkossa myydä käyttäjien selailuhistorian mainostajille Operaattori saa jatkossa myydä käyttäjien selailuhistorian mainostajille (24.3.2017 13:06)
Republikaanienemmistöinen senaatti on ehdottanut muutosta lainsäädäntöön, joka sallisi operaattorien myydä käyttäjistään keräämää selailuhistoriaa ja muuta dataa suoraan mainostajille.
8 kommenttia

Uutisarkisto