*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

LG:n hybridisoitin Suomeen

Kirjoittaja Lauri Jämsä @ 22.3.2007 16:52 Kommentteja (15)

LG:n hybridisoitin Suomeen LG Electronics on tuomassa huhtikuussa BH100-hybridisoittimensa Suomenkin markkinoille. Erikoiseksi soittimen tekee se, että sillä on mahdollista toistaa sekä Blu-ray- että HD DVD -levyjä. LG kertoo "Super Multi Blue Player -soittimensa tarjoavan kuluttajille parasta mahdollista joustavuutta, modernia muotoilua sekä uuden tason kuvaelämyksiä.
Moniformaattisoitin pääsi julkisuuteen LG:n uutisoitua tammikuun alussa, ennen CES-messuja, tuovansa markkinoille maailman ensimmäisen hybridisoittimen. Laite ei kuitenkaan tukenut DVD Forumin määräämiä ehtoja HD DVD -nimen käytöstä, koska soitin ei osannut toistaa levytyypin interaktiivista iHD-materiaalia. Soitin saapui kuitenkin puutteistaan huolimatta Yhdysvaltojen markkinoille helmikuun alussa.

BH100:n interaktiiviset toiminnot perustuvat BD-Java-tekniikkaan, joka mahdollistaa Blu-ray-levyjen valikoiden ja muiden edistyksellisten ominaisuuden toiston. iHD-tukea laitteeseen ei olla saatu mahdutettua, joten HD DVD -levyjä katsottaessa on tyydyttävä pelkkään elokuvaan, koska interaktiivisen sisällön toisto ei onnistu.

Video- ja audioformaateissa löytyy. Tuettuja ovat muun muassa seuraavat: MPEG-2, VC-1, H.264, MPEG1/2 audio, Dolby Digital, Dolby Digital+, DTS ja DTS-HD audio. Myös DVD-levyjen katseluominaisuus löytyy varustettuna 1080i-tarkkuuteen asti yltävällä skaalauksella. Itse HD-materiaalin saa ulos täydellä 1080p-tarkkuudella.

BH100 saapuu LG:n lehdistötiedotteen mukaan myymälöihin huhtikuun alussa, ja sen arvonlisäverollinen vähittäissuositushinta on 1599 euroa (Yhdysvalloissa 1199 dollaria). Tarkemmat tuotetiedot löytyvät lähteestä.


Lähteet:

LG Finland

Edellinen Seuraava  

15 kommenttia

122.3.2007 17:01
henkettu
Inactive

Ollaaks ilosia, kun toi ei ole kallis..

222.3.2007 17:14

Lainaus:
arvonlisäverollinen vähittäissuositushinta on 1599 euroa (Yhdysvalloissa 1199 dollaria)
Mukavan hintanen kieltämättä =)

322.3.2007 17:25

700e kalliimpi kuin jenkeissä? (1199$=898€)
noh, tietää ainakin mistä tilata - siis jos ostaisin...

423.3.2007 2:04

Laitteen laadukkuus ratkoo pitkälti onko tuo hinta kallis vai ei. Lisäksi nuo suositushinnat ja hinnat millä se oikeasti lähtee kaupasta ovat yleensä aina kaksi täysin eriasiaa. Jos joku oikeasti koettaa myydä suositushinnoilla tai lähellä niitä niin kannattaa kyllä juosta ja kovaa :D

Mutta jos tuo on laadulleen aivan perusverme niin hinta on aika korkea kun esim. Samsungin BD-P1000 + Hitachi HD-E1 lähtee melko kivuttomasti tuohon 1400-1500€ jo useimmista liikkeistä. Tuttu myyjä + hyvä tinkaus tai tilaus saksasta pudottaa useimmiten vieläkin.

Jos taas laite on laadulleen noin yleisesti laadukas (mitä hieman tosin epäilen johtuen jo tuosta iHD:n puuttumisesta) niin hinta olisi jo paremmin linjassa. Esim. Panan ja Hitachin kunnon soittimien hinnat ovatkin pakettina jo jonkun matkaa päälle 2000€.

Onhan se totta, että esim. yli 2000€ soittimista on todella kova hinta noin rahana, mutta jos HD:ta haluaa standista on se hyväksyttävä ja alettava vertaamaan hintoja sen jälkeen sillä periaatteella, että ilmaiseksi noita nyt ei satu saamaan :)

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 23.3.2007 @ 02:06

home cooking is killing the restaurant industry

523.3.2007 5:40

Niin siis suomessa 1500 (jossa alv) mukana mutta siihen se kiva suomilisä eli jotakuinkin 2000€....ebay onn hyvä ostospaikka..

623.3.2007 8:20

Huh huh. Kylläpäs on kallis. Ei kenelläkään normaalilla kuluttajalla oo tommoseen varaa, ellei sitten satu olemaan todella rikas.

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mjk:
Niin siis suomessa 1500 (jossa alv) mukana mutta siihen se kiva suomilisä eli jotakuinkin 2000€....ebay onn hyvä ostospaikka..

Ebayssa kylläkin liikkuu aika paljon huijareita.

E: typo
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 23.3.2007 @ 08:20

723.3.2007 10:04

Lainaus:
Ebayssa kylläkin liikkuu aika paljon huijareita.


Todellakin aika epäilyttävä sivusto muutenkin...
sry. meni vähän OT.

823.3.2007 10:15

Kallis...

Ostaa mielummin xBox 360 + HD DVD asema (700€?) ja PS3 (650€?)

Yht. 1350€ ja sulla on varmasti naapuruston paras elokuva/peli-koneisto

(vrt. 1500€ soitin?! mitä järkee...?)

923.3.2007 11:41
henkettu
Inactive

Totta... Mut eihän noi pelikone soittimet itse asias oo kovin hyvii ollu ainkaa tähän mennessä.. En sitte tiiä näistä 3 sukupolven vehkeistä...

Siis tietenkin X3 ha PS3 on sitte oaljon muitakin ominaisuuksia, kuten pelit...

1023.3.2007 12:17

Lainaus:
[quote]Ebayssa kylläkin liikkuu aika paljon huijareita.


Todellakin aika epäilyttävä sivusto muutenkin...
sry. meni vähän OT.[/quote]
Niimpä, mutta kyllä sieltä ainakin minä olen kaikki saanut mitä olen ostanut, mutta kyllä siellä noita hujareitakin riittää, kuten tuollaisessa yleensäkkin.

1123.3.2007 16:25

1599 euroa whaat?! Eikös tuolla hinnalla saa jo molemmat HD-DVD ja BD -soittimet ostettua?

1223.3.2007 16:30
henkettu
Inactive

On se kallis.Mitäköhän ensimmäiset DVD soittimet makso? Varmaan yhtä paljo..

1324.3.2007 8:37

No, nyt tulee näitä hybridisoittimia, mikä ei ole mikään yllätys.
Seuraavaksi tietokoneeseen hybridiasemia... ja polttavia...
Pian levyt maksaa alle euron/kpl ja MPAA haastaa koko euroopan käräjille.

1427.3.2007 3:21

Lainaus:
... arvonlisäverollinen vähittäissuositushinta on 1599 euroa (Yhdysvalloissa 1199 dollaria).

Kallis on ja hintaero suuri. Mielestäni aika normaalia on, että USA:n hinnat ovat samat, kuin täällä, mutta dollareina..

1199$ + sanotaan, et maks 50$-70$ postitus/vakuutus, siihen tulli (varmaan about jotain 4%) ja sitten alv 22% = n. 1585$ - 1610$ = n. 1194.77€ - 1213.62€

Kyllähän tuossa aika hyvin säästöä tulee.. toisaalta takuuasiat saattaa aiheuttaa ongelmia.. mitähän Saksassa maksais? No en jaksa selvittää, kun en ole kyseistä laitetta ostamassa.. tarvis varmaan ensin ostaa telkkari tai muu vastaava... xDD

1527.3.2007 4:19

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti JamPS:

Pian levyt maksaa alle euron/kpl ja MPAA haastaa koko euroopan käräjille.
Hahhahhahhahhaa, totta...

CM 690 II Advanced, i5 2500K, MSI P67A-C43, Scythe Mugen-2 Revision B, XFX Pro550 80+ pronze, CORSAIR DDR3-1600 2*2G CL9 VENGEANCE, AMD r9 290x directCU II 4GB ,Samsung 830 SSD 128Gb+ 4.5 teraa, Win 7.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Uutisarkisto