*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Blu-ray ja HD DVD tietokoneeseen 1200 dollarilla

Kirjoittaja Lauri Jämsä @ 18.3.2007 07:19 Kommentteja (29)

Blu-ray ja HD DVD tietokoneeseen 1200 dollarilla LG on julkaissut sisäisen SATA-liitännällä varustetun tietokoneen 5,25" laitepaikkaan asennettavan HD DVD Combo -aseman. Moniformaattiasema osaa kirjoittaa Blu-ray-levyjä ja toistaa HD DVD -levyjä.
Levyasema on ensimmäinen laatuaan maailmassa. LG onkin erikoistunut laitteisiin, jotka tukevat molempia sinilaser-formaatteja. GGW-H10N lukee ja kirjoittaa myös seuraavia formaatteja: DVD+R, DVD-R, DVD+RW, DVD-RW, CD-R ja CD-RW.

Blu-ray-levyille kirjoittaminen onnistuu 4-kertaisella nopeudella, jos kyseessä on yksikerroksinen levy. Kaksikerroksisen levyn tapauksessa maksimikirjoitusnopeus tippuu puoleen. 4-kertaisella nopeudella poltettaessa 25 gigatavun tallentamiseen kuluu aikaa noin 24 minuuttia. Tavalliset DVD-levyt valmistuvat 10-kertaisella nopeudella.

Markkinoille GGW-H10N:n odotetaan saapuvan toukokuussa 2007 järisyttävällä 1200 dollarin hintalapulla varustettuna.


Lähteet:
CrunchGear
DailyTech

Edellinen Seuraava  

29 kommenttia

118.3.2007 7:23

ei osaa kirjoittaa hd-dvd:tä.....miks joku haluais tollasen. Tekis kunnon combon eikä tollasta rampaa

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 18.3.2007 @ 07:57

218.3.2007 7:35

Lainaus:
GGW-H10N lukee ja kirjoittaa myös seuraavia formaatteja: DVD+R, DVD-R, DVD+RW, DVD-RW, CD-R ja CD-RW.

Siis eikö asema osaa edes DL DVD-levyjä kirjoittaa?

318.3.2007 7:46

aika harvalla tuohon on varaa

418.3.2007 7:58

harva tuollaista rampaa versiota haluaa, ja vielä maksaa noin paljon. Ei kiitos.

518.3.2007 8:12

Todennäköisesti joku välimalli. Jotkut onnettomat erehtyy ostamaan ja muutaman kuukauden päästä tulee markkinoille malli, joka on paljon kehittyneempi.

En kyllä näe yhtään järkevää syytä, miksi tuollainen pitäisi ostaa.

618.3.2007 8:18

Lainaus:
Siis eikö asema osaa edes DL DVD-levyjä kirjoittaa?
Lähteet eivät kertoneet tätä, mutta todennäköisesti osaa.

718.3.2007 8:20

Mielestäni tämä HD-DVD ja Blue-Ray pelleily on mennyt ihan turhaksi, itse en ainakaan hankkisi noin kalliita levy asemia, saati sitten itse levyjä, kun vaan maksavat niin helvetisti !

818.3.2007 8:38

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Attin:
Mielestäni tämä HD-DVD ja Blue-Ray pelleily on mennyt ihan turhaksi, itse en ainakaan hankkisi noin kalliita levy asemia, saati sitten itse levyjä, kun vaan maksavat niin helvetisti !

No älä hanki. Mikä tässä pelleilyssä on turhaa? Laitteita ostavat ne, jotka eivät ole ihan persaukisia ja jotka haluavat nauttia uusista teräväpiirtoformaateista uusilla teräväpiirtotelkkareillaan.

918.3.2007 8:47

Eipä ole onneksi mitään kiirusta tuommoisen hankkimiseen. Vuoden-parin päästä noita saa kaupasta kuin kaupasta muutamalla kympillä ja tuolloin laitteet ovat varmasti teknisesti kehittyneempiäkin.

Jätetään hautumaan vain :)

1018.3.2007 8:51

ostaa mielummin kummatkin erikseen tulisi halvemmaksi

1118.3.2007 8:52

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti d-hunter:
Eipä ole onneksi mitään kiirusta tuommoisen hankkimiseen. Vuoden-parin päästä noita saa kaupasta kuin kaupasta muutamalla kympillä ja tuolloin laitteet ovat varmasti teknisesti kehittyneempiäkin.

Jätetään hautumaan vain :)

No tuskin vielä vuoden parin päästä tuota irtoaa mistään alle parin saturaisen. DVD on kuitenkin teknisesti sen verta kehittynyt, että kaikki eivät sille ihan hetkeen korvaajaa kaipaa. Tilanne ei siis ole ihan sama kuin DVD:n tullessa markkinoille. Myöskään tämä kilpailutilanne tuskin nopeuttaa DVD:n korvaamista, moni kun tahtoo ensin odottaa, että formaattisodan voittaja on selvillä.

1218.3.2007 9:06

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mufasalol:
ei osaa kirjoittaa hd-dvd:tä.....miks joku haluais tollasen. Tekis kunnon combon eikä tollasta rampaa


Minäkin ihmettelen juuri tuota ja tuolla hinnalla !

1318.3.2007 9:58

hinnassa on vieläki yksi nolla liikaa.. en ainakaan itse ostais tollasta...

1418.3.2007 10:05

Juu ei ei vielä, antaahan ajan kulua, dvd:lle mahtuu vielä mun kamat hyvin.

1518.3.2007 11:54

Varmaan aika nopeesti tulee tollakin hinta alas.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 18.3.2007 @ 11:55

1618.3.2007 12:19

Kallista on.

1718.3.2007 13:14

No onko ihmekkään jos on kallis kun niin uutta tekniikka oli. Kun polttavat dvd-asemat tuli nii ne makso enemmä.

1818.3.2007 15:33
jmpk
Inactive

herää vain kysymys että mikä tässä maksaa, ei ainakaan materiaalit.

1918.3.2007 18:52

Lainaus:
herää vain kysymys että mikä tässä maksaa, ei ainakaan materiaalit.
Alussa jokaisesta uudesta laitteesta otetaan suurempaa katetta tuotantomäärien ollessa pieniä. Lisäksi alussa maksaa laitteeseen käytetty aika(kehitystyö ym.), mainostaminen jne..
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 18.3.2007 @ 19:03

2019.3.2007 5:05

^Näimpä, ihmiset tuntuvat vain aina unohtavan tuon kun uutta tekniikkaa tulee tarjolle..

Tilanne katsaus n.10 vuoden takaa
http://mikropc.net/nettilehti/artikkeli.jsp?id=ec_615

2119.3.2007 14:44

rampa tosiaan. Seuraava asema, mikä kannattaa ostaa, on oikeastaa Blu-ray/HD-DVD/DVD+-/CD rw,

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 19.3.2007 @ 14:47

2219.3.2007 21:56

Lainaus:
GGW-H10N:n odotetaan saapuvan toukokuussa 2007 järisyttävällä 1200 dollarin hintalapulla
niin kuten moni jo sanut on täysin ***** tuhlata 1200€ kun sillä saa kumatkin tallentavina erikseen ?

no eipä LG ikinä ole mitään hyvää tehnytkään mitä muut ei olisi tehnyt paremmin

2320.3.2007 11:23

Tällä hetkellä aivan turhaa...

Tuolla 1200€:llä sais ainaki 6kpl 0.5Tb ulkosia (alennuksesta...)

+ paremman tiedonsiirron, kestävyyden(?), yhteensopivuuden.

ainoastaan koossa häviää, tosin 3Tb: pinon Blu-ray -levyjä voittaa helposti

2420.3.2007 12:09

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Attin:
Mielestäni tämä HD-DVD ja Blue-Ray pelleily on mennyt ihan turhaksi, itse en ainakaan hankkisi noin kalliita levy asemia, saati sitten itse levyjä, kun vaan maksavat niin helvetisti !

No älä hanki. Mikä tässä pelleilyssä on turhaa? Laitteita ostavat ne, jotka eivät ole ihan persaukisia ja jotka haluavat nauttia uusista teräväpiirtoformaateista uusilla teräväpiirtotelkkareillaan.
Aivan näin, ja vielä se täytyy lisätä tuohon että minua ei haittaa ainakaan noiden kallis hinta . Ne tippuvat aikanaan ja toisilla on aikaa odottaa että milloin asia muuttuu niin että tulee yhdistelmä levyjä tai sitte kunnon yhdistelmä soittimia jne. Sitä paitsi ollaan onnellisia että noita edes tulee ,jos ne eivät ostaisi noita joilla on rahaa niin emme me muut saisi niitä sitten kehittyneempänä halvemmalla , heh heh.


-Sammy56-

2520.3.2007 16:23

People seem willing to argue endlessly over the question of which is a better format, DAT or MD. But any answer must first consider the intended field of use. For professional studio work, where lossless duplication is a feature too compelling to live without, DAT is the clear winner. Depending upon the field recording environment, a good argument can be made in favor of DAT due to its relative immunity to shock during recording. But as a consumer audio format, which was Sony's intention for MiniDisc, I think MD is second to none, and here I present an argument in favor of MD over DAT for consumer use.

niin isot pojat tappelee aina ei tainut sony ja kumppanit oppia MiniDisc vs muu media sony loppasi muita ja kehu omaansa niin tehokkaasti että MiniDisc hävisi yhtä nopeasti kuin tulikin eikä se DVD mihinkään häviä pitkään aikaa CD oli ennen MiniDisc ja on vieläkin ja se hinta ratkaisee esim nokia 1xxx ja 3xxx sarjaa myydään satoja kun taas N9x sarjaa myydään vain muutamia

2620.3.2007 16:28

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Sokar80:

niin isot pojat tappelee aina ei tainut sony ja kumppanit oppia MiniDisc vs muu media sony loppasi muita ja kehu omaansa niin tehokkaasti että MiniDisc hävisi yhtä nopeasti kuin tulikin eikä se DVD mihinkään häviä pitkään aikaa CD oli ennen MiniDisc ja on vieläkin ja se hinta ratkaisee
Ihan tiedoks että minidiscejä käytetään viellä todella paljon eri ammateissa. Esim reportterit todella useasti nauhoittavat haastattelunsa minidisceihin, samoin kuin äänimiehet, tallentaa useasti myös minidisceihin jos ei ole mahdollista tallentaa suoraan kameraan tai kovolle jne. Samoin todella useat klassiset konsertit tallennetaan pienemmissä saleissa minidisc soittimille.

2720.3.2007 16:45

Lainaus:
Ihan tiedoks että minidiscejä käytetään viellä todella paljon eri ammateissa
niin eri ammateissa on tavaroita jos perus ihminen ehkä kuulee jotain mutta ei saa

niin no tarkoitin normaali sukan kuluttajan näkö kulmasta enkä työ välineistä niin ja uusinta musiikki levyä on CD tai DVD anttilassa ym kaupassa myynissä

2820.3.2007 17:19

niin eikö tämä formaatti sodan voittaja ole ollut jo jonkin aikaa selvillä...

http://fin.afterdawn.com/uutiset/arkisto/8415.cfm

mutta riittääkö tuokaan sodan voittoon?

2928.2.2008 16:06

Blu-Ray HD-DVD Combo asema 239.00 € vuodessa hinta tippunut 1000€

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Videoesittely – Samsung Galaxy Note 8:n tärkeimmät ominaisuudet Videoesittely – Samsung Galaxy Note 8:n tärkeimmät ominaisuudet (23.8.2017 18:57)
Samsungin hetki sitten esittelemä Galaxy Note8 -älypuhelin tulee Suomessa myyntiin syyskuun 15. päivänä ja se maksaa rapsakat 1029 euroa. Note 8:n tarkemmat tekniset tiedot löytyvät edellä ....
Tässä on Samsungin Galaxy Note8 -huippupuhelin – Näin paljon se maksaa Suomessa Tässä on Samsungin Galaxy Note8 -huippupuhelin – Näin paljon se maksaa Suomessa (23.8.2017 18:24)
Samsung esitteli tänään New Yorkissa järjestetyssä lehdistötilaisuudessa Galaxy Note8 -älypuhelimen. Yhtiön tuoteportfoliossa isojen high-end-puhelimien sarjaan kuuluvalla puhelimella yritetään ....
Microsoft kehitti uuden piirin – Reaaliaikaista tekoäly palvelimiin Microsoft kehitti uuden piirin – Reaaliaikaista tekoäly palvelimiin (23.8.2017 14:54)
Microsoft esitteli Hot Chips -symposiumissa tekoälylaskentaan suunnitellun laskentakortin. Project Brainwave -nimellä tunnetun kehityshankkeen tavoitteena on luoda piiri, jonka avulla voidaan ....
Karu muistutus – Säätiedoilla sinusta tehdään kauppatavaraa Karu muistutus – Säätiedoilla sinusta tehdään kauppatavaraa (23.8.2017 10:31)
Huippusuosittu AccuWeather-sääsovellus on jäänyt kiinni käyttäjän sijainnin paikannuksen mahdollistavan datan keräämisestä, vaikka sovellusta on erikseen kielletty pääsemästä paikkatietoon käsiksi. ....
2 kommenttia
Ostitko tämän kopterin? Se on pakko päivittää viimeistään ensi viikolla Ostitko tämän kopterin? Se on pakko päivittää viimeistään ensi viikolla (23.8.2017 09:00)
Kopteriyhtiö DJI on julkaisee uudelle Spark-minikopterilleen pakollisen ohjelmistopäivityksen, jolla pyritään korjaamaan laitteen virranhallinnassa havaitut virheet. DJI:n mukaan se julkaisee ....

Uutisarkisto