*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Logitechilta PS3-oheislaitteita

Kirjoittaja Lauri Jämsä @ 16.3.2007 12:05 Kommentteja (17)

Logitechilta PS3-oheislaitteita Logitech on kertonut CeBIT-messuilla tuovansa markkinoille PlayStation 3 -pelikonsolille suunnattuja oheislaitteita. PS3:n Euroopan julkaisua silmällä pitäen julkaistujen tuotteiden on määrä saapua markkinoille pikapuoliin.
Innovatiivisin oheislaite julkaistuista taitaa olla ChillStream Controller, jossa on sisäänrakennettu tuuletusjärjestelmä. 40mm tuuletin puhaltaa peliohjaimen syövereistä viileää ilmaa pelaajan käsiin viilentäen kovia pelisessioita. Hintaa jäähdytetyllä ohjaimella tulee olemaan noin 39 euroa.

Internetin käyttöön Cordless MediaBoard on omiaan. Medianäppäimistöstä löytyy myös kannettavista tietokoneista tuttu kosketuslevy (touchpad) sekä pystyvierityspalkki. Omakseen tämän pelitovereiden kanssa kommunikointia helpottavan näppäimistön saa 69 euron hinnalla.

Cordless Precision Controller on langaton peliohjain, joka tarjoaa jopa 150 tunnin toiminta-ajan kahdella AA-paristolla. Ohjaimen on tarkoitus löytyä kaupan hyllyistä 44 euron hinnalla varustettuna, kun PlayStation 3 julkaistaan Euroopassa 23.3.

Muita julkaisuja ovat muun muassa HDMI-kaapeli sekä kuulokemikrofoni.


Lähteet:
FinanzNachrichten
CNET

Edellinen Seuraava  

17 kommenttia

116.3.2007 12:26

Lainaus:
Innovatiivisin oheislaite julkaistuista taitaa olla ChillStream Controller, jossa on sisäänrakennettu tuuletusjärjestelmä. 40mm tuuletin puhaltaa peliohjaimen syövereistä viileää ilmaa pelaajan käsiin viilentäen kovia pelisessioita. Hintaa jäähdytetyllä ohjaimella tulee olemaan noin 39 euroa.
Heh, siitäpä tarpeellinen laite :)

216.3.2007 12:50

Lainaus:
Muita julkaisuja ovat muun muassa HDMI-kaapeli sekä kuulokemikrofoni.
Nämä ovatkin aivan uusia ja innovatiivisiä julkaisuja! :)

...ei, mutta oikeesti, eikö Sony pakkaa HDMI:tä teräväpiirto-soittimen mukaan?! Kai ne tunkee jonku hikisen komposiitin sinne...? :D

316.3.2007 13:10

prkl kun tuo erikoispitkään kestävä ohjain maksaa vaan 44€.... xbox360 tavan ohajina+akku maksaa about 50-60€...

416.3.2007 13:39

Sitteku pleikka kolomonen löytää ittensä täältä talosta nii tuo tuuletin ohjain kyllä on melkee pakkohankinta :DD Kädet tuppaa aina vähä hikoilee kuumimpien pelisessioiden aikana.. :D

516.3.2007 14:42

aika turha ohjain mun mielestä, ois hyvä jos tulis jlku hdmi noiltakin

616.3.2007 17:57

Tulihan joskus Xboxsillekin sellainen tuulettimella varustettu ohjain ja sen idean keksi Microsoft itse.
BTW: toi näppäimistö on pakkohankinta.

717.3.2007 2:43

Tuon näppäimistön ansiosta PS3 pääsee kyllä ihan uusiin ulottuvuuksiin...

817.3.2007 8:14

eikös tuo näppis oo langaton...? jos niin saakohan sen kii tietokoneesee? ois meinaa hyvä nii ei tartteis hiirtä pitää tvn vieres ku vois pelkäl näppäimistöl vaihella leffoi :D

917.3.2007 13:51

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti SuomiP:
eikös tuo näppis oo langaton...? jos niin saakohan sen kii tietokoneesee? ois meinaa hyvä nii ei tartteis hiirtä pitää tvn vieres ku vois pelkäl näppäimistöl vaihella leffoi :D
Onhan noita... Esim. Logitech DiNovo Edge, hintaa tolla on rutkasti, mut laatua sitäki enmmän...

Jos halvemman touchpad-näppiksen haluut, niin mee verkkokaupan näppiksiä selaileen

1017.3.2007 14:52

mut ku toi näppis on halvin mitä oon nähny nii siks kysyin..

1117.3.2007 14:58

Kysyisin sitä vaan, että onko tossa ChillStream:ssa liikkeentunnistusta ja kuinkakohan pitkä sen johto on? Ja miten ihmeessä on mahdollista että toi ohjain on halvempi kun Sonyn oma ohjain? Noooh.. Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa se hämmästyttää ja kummastuttaa pientä kulkijaa.

1217.3.2007 18:20
mijuve
Inactive

Mut jos on kotona jo langaton näppis toisessa koneessa niin eikö se voi ottaa usb reijästä irti ja laittaa vastaanottimen ps3 usp reikään ja siinä se :) homma wörkkii Ja kait tohon käy normaali näppiski, ku mul on ainaki omas koneessa joku 2 metrin johto... niin aina ku chattailee niin vähäks aikaa liukuu siihen lähemmäs.. ku eihän sitä kokoajan tarvi olla siellä homessa tai mitä ne on. pelit tulee ykösenä, sit leffat ja lopuksi kaikki muu :)

Hyvä että tulee vähä halvempiki ohjain myyntii ku 2 ohjainta on pakko olla ja 1 tulee mukana vaan. sonyn ohjain maksaa yli 50... ostan ton 35€ohjaimen. Toivottavasti se sisältää ne kaikki SIXAXISen ominaisuudet kuten sen liikkeentunnistuksen. : /

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 17.3.2007 @ 18:23

1319.3.2007 7:55

Lainaus:
Ja miten ihmeessä on mahdollista että toi ohjain on halvempi kun Sonyn oma ohjain?
Taisit unohtaa Sony-lisän. ;)

1419.3.2007 22:13

Lainaus:
Logitech on kertonut CeBIT-messuilla tuovansa markkinoille PlayStation 3 -pelikonsolille
niin Logitech ja joytech ovat yksiä suurimpia consoli ja PC "lisä" tavaroiden valmistajia
Lainaus:
...ei, mutta oikeesti, eikö Sony pakkaa HDMI:tä teräväpiirto-soittimen mukaan
kyl varmaan mut myydään hän PS2 AV kaapelia kaupassa vaikka se tulee joka PS2 consolin mukana koska ihmisiltä se voi mennä rikki tai se johto on liian lyhyt
Lainaus:
miten ihmeessä on mahdollista että toi ohjain on halvempi kun Sonyn oma ohjain
ite en ole ikinä ostanut "aitoa" PS2 tai PS1 ohjainta koska niissä on sony vero esim Clas Ohlson tai verkkokauppa myy tarvike ohjaimia alkaen 15€ kpl toimii kuin aito mutta puttuu sony PS logo :)
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 19.3.2007 @ 22:16

1520.3.2007 17:26

Kummastuttaa kovin, miksi vakio PS3-ohjaimet ei voi olla saman mallisia kuin vaikka tuo tuuletettu ohjain. On samaa disainia kateltu jo yli kymmenen vuotta, ja varmasti siinä ajassa on keksitty yhtä jos toista parantelun kohdetta.

Testasin Digieckspossa tuota PS3-ohjainta ja suurin ulkoinen muutos oli L2 ja R2 nappian muuttaminen liipasinmaisemmiksi, joka lähinnä Dualshock kakkoseen tottunutta häiritsi, mutta ei niin pahasti, etteikö siihen tottuisi. On vaan suht turha muutos, kun ois voinu saman tien ergonomisoida koko ohjaimen. Noh, jos siitä ei ole ennen rakkoja saanut niin kai sillä jatkossakin pärjää. Näyttää vaan suhteellisen rumalta, kun vertaa mihin tahansa parin vuoden ikäiseen ohjaimeen. Outo veto sinäänsä kun muuten konsolia rakennettaessa on panostettu täysillä ulkonäköön.

Ihan hyvä silti, että nakkasivat sen banaaniohjaimen tunkiolle.

1621.3.2007 12:46

Lainaus:
Kummastuttaa kovin, miksi vakio PS3-ohjaimet ei voi olla saman mallisia kuin vaikka tuo tuuletettu ohjain
no ite en haluaisi eri mallista koska varsinki PS1 aikoihin pelasin tosi paljon kun oli jalka kipsissä consolilla ja kyllä sen ja nyky aikaisista ohjaimista sopii parhaiten ainakin mun käteen X-box ohjain kohtalaisen hanurista eikä sovi millään mun käteen mutta onneks siihenki saa tarvike ohjaimena PS "look like" ohjaimen no tää on mun mieli pide
Lainaus:
Näyttää vaan suhteellisen rumalta, kun vertaa mihin tahansa parin vuoden ikäiseen ohjaimeen
ei se ulkonäkö vaan se toimivuus \ käytännöllisyys
Lainaus:
Outo veto sinäänsä kun muuten konsolia rakennettaessa on panostettu täysillä ulkonäköön.

mitä tossa lueskellut joskus netistä jenkki sivuja niin suurin osa piti PS2 ohjainta parhaimpana consoli ohjaimena ehkä siinä syy eikä X-box 360 ohjainkaan muuttunut vanhasta Xboxista verrattuna nintendo oli ainut joka teki suuria ohjain muotoilu \ käytettävyys eroja

PS3 infoa ehkä ?

olihan ne joskus eri malleja kokeillut tässä muutama

malli 1

malli 2

malli 3

malli 5

malli 6


1714.4.2007 6:08
mijuve
Inactive

Lainaus:
Kysyisin sitä vaan, että onko tossa ChillStream:ssa liikkeentunnistusta ja kuinkakohan pitkä sen johto on? Ja miten ihmeessä on mahdollista että toi ohjain on halvempi kun Sonyn oma ohjain? Noooh.. Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa se hämmästyttää ja kummastuttaa pientä kulkijaa.
Samma kysyisin minä.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Uutisarkisto