*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

PS3-pelien hinnoittelu Euroopassa selvinnyt

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 26.2.2007 20:23 Kommentteja (13)

PS3-pelien hinnoittelu Euroopassa selvinnyt Sony on julkaissut PlayStation 3 -peliensä hinnoittelun Euroopassa. Blu-ray-levyillä julkaistavien pelien kuten Motorstorm ja Resistance: Fall of Man suositushinta on 59,99 euroa. Sonyn hinnoittelu ei päde kuin Sonyn itse julkaisemille peleille, joten muut julkaisijat voivat päättää peliensä hinnoittelun itse. Sama käytäntö on muissakin pelikonsoleissa. Fyysisten levyjen ohella pelejä voi ostaa myös PlayStation Networkin kautta. Näitä pelejä ovat mm. BlastFactor, flOw, Super Rub ja Tekken 5: Dark Resurrection ja näiden pelien hinnat vaihtelevat ainakin aluksi 2,99 ja 9,99 euron välillä.
Peleihin tulee saataville myös ostettavaa lisäsisältöä kuten uusia kappaleita SingStariin tai uusia autoja, ratoja ja pelimuotoja MotorStormiin. Uuden sisällön hinta alkaa 0,99 eurosta, mutta varsinaista hintakattoa ei ole annettu.

Maksullisen sisällön ohella PlayStation Networkista löytyy ilmaista sisältöä kuten Gran Turismo HD Concept, joten internet-yhteyden omistavat pääsevät pelaamaan konsolilla vaikka eivät konsolin hankinnan yhteydessä ostaisi pelejä erikseen.

Microsoftin Xbox 360 ja Nintendon Wii käyttävät hyvin samanlaisia hinnoittelumenetelmiä, joten ainakin tällä osa-alueella konsolit ovat hyvin tasaveroisia, eikä pelaajan tarvitse hylätä konsoliaan liian kalliiden pelien takia. Kaikille konsoleille löytyy myös yksinkertaisempia ja edullisempia pelejä laitteiden verkkopalveluista, jos täysihintaiset uutuudet eivät kiinnosta. Kaikki konsolit tukevat myös aikaisempien versioidensa pelejä, joten edullista ja laadukasta sisältö löytyy jo nyt markkinoilta.

Lähteet:
Sony (lehdistötiedote)
Sony (lehdistötiedote)

Edellinen Seuraava  

13 kommenttia

127.2.2007 4:40

Aivan törkeä hinta? 60e/peli on enemmän kuin monella on varaa käyttää edes ruokaan viikossa! Ja sitten taas ihmetellään kun suojauksia murretaan ja waretetaan...kannattaisi mennä vaan itseensä jälleen kerran.

227.2.2007 5:19

Itse olen hyljännyt konsolini johtuen kalliista peleistä.
Toisaalta konsoli oli ps 1, mutta silloin haettiin virosta kaikki pelit. Oli aitoja tai ei kun sai 20 markan hintaan (aidot maksoivat muistaakseni päälle 150markkaa).

Ettei ketään ala urputtamaan tästä, niin tuolloin virosta halvan kaman hakeminen oli laillista

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 27.2.2007 @ 05:21

327.2.2007 5:21

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti myung:
Aivan törkeä hinta? 60e/peli on enemmän kuin monella on varaa käyttää edes ruokaan viikossa!
*REPS* :D
Nykyäänhän lähes kaikki uudet PS2, PS3, Xbox, Xbox360, PC, (myös Wii?) pelit maksaa tuon 60 euroa, ja noista peleistähän voi olla monen kuukauden, joidenkin kohdalla jopa vuoden tai useammankin iloa. Joten miten voit edes verrata niitä noin suoraan ruokaan? Ei niitä pelejä ole tarkoitus joka viikko ostaa...

427.2.2007 5:39

Lainaus:
Nykyäänhän lähes kaikki uudet PS2, PS3, Xbox, Xbox360, PC, (myös Wii?) pelit maksaa tuon 60 euroa

Jep. Xbox360 ja PS3 peleistä tuon hinnan vielä "ymmärtää", mutta miten jotkut Wiin pelit voi saman maksaa, kumminkin aika karun näkösiä pelejä :p

527.2.2007 6:03

Lainaus:
[quote]Nykyäänhän lähes kaikki uudet PS2, PS3, Xbox, Xbox360, PC, (myös Wii?) pelit maksaa tuon 60 euroa

Jep. Xbox360 ja PS3 peleistä tuon hinnan vielä "ymmärtää", mutta miten jotkut Wiin pelit voi saman maksaa, kumminkin aika karun näkösiä pelejä :p[/quote]

Mutta niiden tekeminen hyviksi wiin ohjaukselle on vaikeempaa ja veikkaanki et nintendo laskee ainaki omien pelejensä hintaa vuoden sisällä kuten aina ennenki..
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 27.2.2007 @ 06:04

627.2.2007 6:14

no ei kai se ohjauksen tekeminen pelintekijöille enää mitään lisää maksa, yhtä helppoa se on kun normaalinkin ohjaimen

727.2.2007 6:31

www.puolenkuunpelit.com
PS3-pelit:
Motorstorm ainoana 59,9€, muut korkeintaan kympin enemmän.

boxille näyttää lähtevän halvimmillaan alle 30€ jotakin tarjouspelejä ja kalleimmat ovat 67,9€

827.2.2007 9:00

pelien nhinnat ovat mielestäni aivan linjassa muiden viihdehyödykkeiden kanssa, köyhälle on kaikki kallista niinkuin sanonta kuuluu!

927.2.2007 12:22

Eikä köyhällä ole varaa ostaa halpaa.

Tullut todettua. Maksan kyllä noista peleistä mitä pyydetään, jos sattuisi huono ostos tulemaan niin ainahan sen voi myydä eteenpäin halvemmalla...

1027.2.2007 18:05

Hinnat näyttäisivät olevan huomattavasti alempana mitä oli odotukset aiemmin. Wiin pelit ovat kyllä euroopassa kalleita, verraten amerikkaan siellä pelit sille maksavat noin 35€.

1128.2.2007 7:21

Lainaus:
Kaikki konsolit tukevat myös aikaisempien versioidensa pelejä, joten edullista ja laadukasta sisältö löytyy jo nyt markkinoilta.
Ei pidä Euroopassa paikkaansa ollenkaan tuo väite PS3:n osalta, koska Euroopassa kuluttajat saavat PS3:n ostaessaan riisutun mallin verrattuna Japaniin ja Yhdysvaltoihin. Tästä Euroopassa myytävästä PS3 mallista puuttuu piiri, jonka avulla emuloidaan PS2:n pelejä ja pelien emulointi hoidetaan softan avulla. Sonyn virallisen tiedotteen mukaan PS3:n Euroopan julkaisun yhteydessä taaksepäinyhteensopivien pelien määrä on rajoitettu eli kuluttajat maksavat huomattavan paljon ekstraa verrattuna Japaniin ja Yhdysvaltoihin ja siitä kiitoksena he saavat Sonylta huomattavasti riisutun mallin PS3:sta. Missähän vaiheessa Sony tajuaa, että jossain vaiheessa tulee eurooppalaisilla raja vastaan ja liika on liikaa kaikkien julkaisupäivän myöhästymisten yms. sekoilujen jälkeen, puhumattakaan älyttömästä ohjaimesta. xD

129.3.2007 15:49

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti myung:
Aivan törkeä hinta? 60e/peli on enemmän kuin monella on varaa käyttää edes ruokaan viikossa! Ja sitten taas ihmetellään kun suojauksia murretaan ja waretetaan...kannattaisi mennä vaan itseensä jälleen kerran.
ei tässä sitä väitettykään mut toi on sun mielipide ei mua kiinnosta paskan vertaa mitä pelit maksaa kuhan ei mee yli 70e

139.3.2007 16:25
nokandu
Inactive

Jussi93 voisi miettiä kannanottojaan ja mennä vaikka töihin... Meitäkään ei kiinnosta **** vertaa mikä on henkilökohtainen hintarajasi :P

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

PlayStation 4:n voittokulku jatkuu – Jo yli 50 miljoonaa myytyä konsolia PlayStation 4:n voittokulku jatkuu – Jo yli 50 miljoonaa myytyä konsolia (7.12.2016 18:31)
Sony on onnistunut myymään jo yli 50 miljoonaa PlayStation 4 -pelikonsolia. Lukemaan sisältyy niin vuonna 2013 lanseeratun PlayStation 4:n myynti kuin tänä syksynä esitellyn PlayStation 4 Pron myyntikin. ....
Chrome päivittyy Androidilla – Sisältää uuden lataushallinnan Chrome päivittyy Androidilla – Sisältää uuden lataushallinnan (7.12.2016 18:13)
Tietokoneille vähän aika sitten julkaistussa Chrome 55:ssä huomattavin muutos aiempaan oli flash-selainlaajennoksen kytkeminen pois päältä oletuksena. Androidilla moiselle ei ole tarvetta, sillä ....
iPhonen muisti täynnä? Näillä ohjeilla saat lisää tallennustilaa iPhonen muisti täynnä? Näillä ohjeilla saat lisää tallennustilaa (6.12.2016 13:53)
Jos omistat 16 gigatavun tallennusmuistilla varustetun iPhonen tai iPadin, on laitteesi näytöllä melko varmasti vilahtanut silloin tällöin Tallennustila melkein täynnä -varoitus, joka ilmoittaa ....
Kauppa ilman kassalla jonottamista – Amazon aikoo tehdä siitä totta Kauppa ilman kassalla jonottamista – Amazon aikoo tehdä siitä totta (6.12.2016 12:26)
Amazon on jo neljän vuoden ajan kehittänyt ruokakauppaa, josta voisi yksinkertaisesti lähteä pois kun ostokset on kerätty hyllyiltä kauppakassiin. Kassalla jonottaminen jäisi historiaan kokonaan. ....
5 kommenttia
Netflix lupaa tuplasti enemmän sisältöä – Panostaa tosi-TV:hen Netflix lupaa tuplasti enemmän sisältöä – Panostaa tosi-TV:hen (6.12.2016 11:17)
Netflix aikoo kaksinkertaistaa alkuperäistuotantojen ensi vuonna, kertoo yhtiön sisältöjohtaja Ted Sarandos. Tämän vuoden aikana Netflix saanut valmiiksi omia tuotantoja noin 500 tunnin verran ....
2 kommenttia

Uutisarkisto