*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Firefox v3.0 Gran Paradiso Alpha 1 julkaistu

Kirjoittaja Petteri Pyyny (Google+) @ 11.12.2006 04:40 Kommentteja (23)

Firefox v3.0 Gran Paradiso Alpha 1 julkaistu Firefoxin kehitystiimi on julkaissut ensimmäisen ns. alpha -version tulevasta Firefox v3.0:sta. Uusi versio kulkee koodinumellä "Gran Paradiso" ja sisältää uuden sivujen rendausmoottorin, Gecko v1.9:n.
Kehitystiimi painottaa julkaisussaan, että versio on tarkoitettu vain testauskäyttöön ja se on kaikkea muuta kuin vakaa versio. Ns. normaalikäyttäjien tulee käyttää jatkossakin Firefox v2.0-versiota, kunnes aikanaan v3.0:sta julkaistaan lopullinen, tuotantoon sopiva versio.

Testausta pelkäämättömille, Windowsille tarkoitettu Firefox v3.0 Gran Paradiso alpha 1 löytyy kuitenkin jo download.fi-sivuiltamme, tarkemmin sanottuna täältä:

http://www.download.fi/verkko_ohjelmat/selaimet/firefox.cfm

Edellinen Seuraava  

23 kommenttia

111.12.2006 4:47

Noh, eihän siinä muu auta kuin asentaa tuo yhdelle koneelle ja alkaa testaamaan :)

211.12.2006 5:03

Minäkin ajattelin kokeilla jokos olisi parannuksia tuohon 2:s versioon verrattuna..mutta kait siitä parempi tulee kuin ie7:sta, luulisin.

311.12.2006 5:57

Hirvittävää vauhtia vääntävät uusia versioita tosta tuliketusta.

411.12.2006 6:09

Jokohan tässä näkyis kaikki ie:n sivustut niinku pitäis ettei rivit hyppis ihan minne sattuu.
Aina välillä on sivuja jotka ei sit millään näy ff:llä liekkö joku epäkelpo sivusto tai sit käyttäjässä vika..?

511.12.2006 6:12

Kun testasin ie7:aa, vastaan tuli paljon useammin sivujen kanssa ongelmia tai ainakin sivut näyttivät oudoilta.

611.12.2006 6:31

Saahan sitä Firefoxiinkin esim. IETabin jolla varmasti näkyy sivut samanlaisesti kun IE:ssä! :)

711.12.2006 6:35

Asentuuko kakkosen päälle, vai saako rinnalle?

811.12.2006 6:44

Asentuu päälle. Mutta jos muutat asennus kansion, niin sitten saat asennettua rinnakkain. Ne molemmat selaimet käyttävät samaa työpöytä pikakuvaketta, joka tarkoittaa sitä että joudut käynnistämään toisen aina kansiosta käsin.

911.12.2006 8:12

Käyttävät samaa pikakuvaketta???
Saahan noita pikakuvakkeita lisättyä työpöydälle miten haluaa ja ne voi asettaa osoittamaan ihan mihin kansioon vain?

1011.12.2006 8:22

Ohops. Nyt olen taas puoli unessa kijoitellut vähän omiani.=)

Siis silloin kun tuo 2.0 julkaistiin, niin sitä tuli asennettua muutamiin koneisiin rinnakkain vanhemman kanssa, ja ne oletus arvoiset pikakuvakkeet hiukan sekoilivat. Tietenkin niitä polkuja saa muutettua niinkuin itse haluaa, ja tehtyä uusia kuvakkeita.

Enpä tosiaan tiedä miten tuo 3.0 käyttäytyy. Olen taas vähän sekoillut.=p

1111.12.2006 10:08

Pitää varmaan koittaa tuota tuolla vanhemmalla kovalevyllä.

Ja onhan noissa beta julkasuissa aina jotain pikku vikaa...


1211.12.2006 10:19

Koskas ne julkasee tähän 2.0 päivityksen? Kun tuntuisi kavereilla kaatuilevan jonkun verran. Ja itelläni Windows Media player ei näy kunnolla tässä ff 2.0:ssa

1311.12.2006 10:46

Tovottavasti olis tossa korjattu nuo 2 version
"pikku" bugit

1411.12.2006 12:13

Joo voishan tota kokkeilla.

1511.12.2006 12:26

@Massikka
Sattuuko kavereillasi asennettuna FF2 myös tuo suomenkielinen oikoluku (voikko/soikko/mikälie)? Itselläni kaatuili juuri tuon oikoluvun takia, mutta poisto putsasi ongelmat :)

1611.12.2006 13:16

Kaatu ku yritti näyttää riemurasian joulukalenterin luukku nro. 10 tonttutytön videota... =)

1711.12.2006 13:50

Tero93:Mulla kaatu tasan samaan kohtaan. :)

1811.12.2006 14:14

Täältä löytyy ohjeistusta tuota kahden eri version rinnakkain käyttöä helpottamaan. Eli luot molemmille versioille omat käyttäjäprofiilit ja tämän jälkeen niille suorat pikakuvakkeet. Tällä tavoin versiot eivät sokoita toistensa profiileja ja esim laajennukset, jotka eivät olu uuden version kanssa yhteensopivia, eivät aiheuta ongelmia.

1911.12.2006 14:46

No tekis vaan mieli tietää, että toimiiko tuo oletusarvoisesti paremmin kuin 2.0. Nimittäin kun päivitin 1.5->2.0, niin alkoi yli miljoonan pikselin kuvat vetämään cpu-käytön 100%:iin, samoin kuin flashit.

2011.12.2006 15:46

Meikäläinen ruksuttelee edelleen versiolla 1.5.0.8. Linux-puolella ainakin Fedora Core:n käyttäjille ei tuota 2.0:aa valmiina pakettina edes tarjoiltu. Tietty kyllähän sen itse voi kääntää ja jossain vaiheessa minäkin sitä pikaisesti testasin. Foorumeilla liikku juttua, että eivät viitsi vaivautua tuon FF2.0:n takia. Turhaan vaan saa painia uusien bugien kanssa, kun oli jo silloin tiedossa, että 3.0 olis tarkotus julkasta ens vuoden alussa. En oikeestaan edes tiedä mikä pointti tossa koko 2.0:ssa oli, mutta ei se minua haittaa. Saahan niitä uusia versioita puskea ulos vaikka viikon välein jos tykkää.

2111.12.2006 17:09

Juu, mutta käyttäjät vähän turhautuu jos liian usein pitäisi päivitellä. Vaan samaa mieltä edellisten kanssa, että ei tuossa 2-versiossa mitään varsinaisia parannuksia vanhaan tunnu olevan.

Tuntuu, että ei tuota kakkos versiota oikein edes tehty jos nyt on jo uutta ja innovatiivista valmiina niin paljon, että voi uuden version rakentaa.

2211.12.2006 17:27

Mulla ainakin toi kolmonen vuotaa niin muistiin että 512mb keskumuistilla imi gigan...

2316.12.2006 13:29

@Tero83 (Junior Member) 11.12.2006 11:16
Kaatu ku yritti näyttää riemurasian joulukalenterin luukku nro. 10 tonttutytön videota... =)

-Minulla ainakin toimii video hyvin. Katso, löydätkö ratkaisua ongelmaan täältä:
http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?t=206213

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Ubisoftin synttärikampanja jatkuu, nyt ilmaiseksi Assassin's Creed 3 Ubisoftin synttärikampanja jatkuu, nyt ilmaiseksi Assassin's Creed 3 (8.12.2016 19:36)
Ubisoft viettää 30. juhlavuottaan ja on juhlistanut sitä ilmaispelien avulla. Kaikkiaan seitsemän peliä on lisätty tarjolle ilmaisina latauksina yhtiön omasta Uplay-alustasta vuoden saatossa. ....
Voit joutua pettymään – iPhoneen ei olekaan tulossa suurta uudistusta Voit joutua pettymään – iPhoneen ei olekaan tulossa suurta uudistusta (8.12.2016 18:23)
Spekulointi seuraavan sukupolven iPhonen sisältämistä uusista ominaisuuksista tuntuu alkavan vuosi vuodelta aikaisemmin. Varhaisessa vaiheessa alkaneiden huhujen huono puoli on siinä, että vaikka ....
Samsung kaappaa Applen idean? Galaxy S8:aan ei tule kotinäppäintä Samsung kaappaa Applen idean? Galaxy S8:aan ei tule kotinäppäintä (8.12.2016 17:41)
Ensi vuoden alussa julkaistaviin Galaxy S8 -sarjan älypuhelimiin on tulossa koko etualan kattava näyttö, kertoo Bloomberg. Applenkin on huhuttu kehittävän vastaavaa älypuhelinta ensi vuodeksi. ....
1 kommentti
Tulevaisuus tulee: BBC testaa Ultra HD -videon jakelua netissä Tulevaisuus tulee: BBC testaa Ultra HD -videon jakelua netissä (8.12.2016 15:20)
YouTube ja Netflix ovat olleet edelläkävijöitä Ultra HD -sisältöjen verkkojakelun testauksessa, mutta hiljalleen myös muut palveluntarjoajat ovat aloittaneet omat testinsä. Tuoreimpana esimerkkinä ....
YouTube maksoi muusikoille yli miljardi dollaria – Se ei riitä YouTube maksoi muusikoille yli miljardi dollaria – "Se ei riitä" (8.12.2016 14:55)
Taylor Swift ja monet muut artistit ovat kritisoineet voimakkaasti YouTubea ja Spotifyta siitä, että ne mahdollistavat musiikin kuuntelemisen täysin ilmaiseksi. Molemmissa tapauksissa artistit ....
4 kommenttia

Uutisarkisto