*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Xbox 360:n elokuvien ja TV-sarjojen lataukset tukossa yleisöryntäyksestä

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 23.11.2006 21:17 Kommentteja (16)

Xbox 360:n elokuvien ja TV-sarjojen lataukset tukossa yleisöryntäyksestä Microsoftin Xbox 360:n uusi elokuvien ja TV-sarjojen latauspalvelu on tukkiutunut suurten käyttäjämäärien takia. Varsinkin HDTV-elokuvien ja -sarjojen latauksissa on esiintynyt ongelmia niiden suuren tiedostokoon takia. Microsoft on pahoitellut ongelmia ja sanoo että kyseessä on vain väliaikainen ongelma, jota korjataan parhaillaan.
Latauksien hinnoittelu on TV-sarjojen kohdalla yhden jakson osalta 160 Microsoft Pointsia tavallisesta versiosta ja 240 MS Pointsia HDTV-versiosta, eli noin 1.85 tai 2.80 euroa per jakso. Uutuuselokuvien vastaavat hinnat ovat 320 ja 480 pistettä (noin 3.70 ja 5.60 euroa) ja vanhempien elokuvien kohdalla 240 ja 360 pistettä (noin 2.80 ja 4.20 euroa). TV-sarjojen jaksot saa omistukseen pysyvästi, elokuvat vuokrataan ja "vuokra-aika" on 14 vuorokautta ja kun elokuvan katselun aloittaa, voi elokuvan katsoa 24 tunnin sisällä niin monta kertaa kuin haluaa.

Palvelun laajentamisesta Yhdysvaltojen ulkopuolelle ei ole toistaiseksi kerrottu mitään. Muiden maiden kansalaiset pääsevät kyllä tarkistamaan palvelun sisältöä tekemällä Xbox Live -tilin ja ilmoittamalla kotimaaksi Yhdysvallat, mutta ostaminen ei onnistu, ellei myös luottokortti ole rekisteröity Yhdysvaltoihin.

Palvelusta löytyviä sarjoja ja elokuvia ovat mm. CSI, CSI: Miami, CSI: New York, NCIS, Pimp My Ride, South Park, The Shining (Hohto), Three Kings (Kolme kuningasta) ja V for Vendetta (V niin kuin verikosto).

Lähteet:
Xbox.com
Kotaku
Gizmodo

Edellinen Seuraava  

16 kommenttia

123.11.2006 21:41

ihme ettei m$ oo osannu varautua ruuhkaan

224.11.2006 2:31

Oho, leffathan ovat jopa järkevän hintaisia. Eikä ihan heti taida kaupasta saada tuolla hinnalla HDTV-leffojakaan.

324.11.2006 2:35

Onko noissa sarjoissa/elokuvissa tekstitykset? Voisi kiinostaa vaikken omista koko uutta boxsia.

424.11.2006 2:56

Minäkin ihmettelen tuota ettei osattu arvioida intoa, ja hinnatkin ovat jotenkuten siedettävät..ja tekstitystä ei ole kun ovat jenkkiversioita eli ei tekstejä.

524.11.2006 3:48

Voihan noissa olla tekstit kuuroja varten. Eikö tuo hinta ole ihan normi vuokrahinta?

624.11.2006 4:53

Rikkivety
Kyllä on normaalin hintaista vuokrausta, mutta eipä tartte lähtee ärrälle/makuuniin kävelee kun ulkona on vaan loskaa ja vettä tulee taivaan täydeltä =)
Suomeen vaan samanlaisia systeemeitä ja paljon!!!

724.11.2006 4:54

nuohan on aika halpoja nuo leffat.

824.11.2006 5:33

Hmm, mielenkiintoista, mutta milloinkahan keksivät pistää normi vuokrahintoja paremmaksi?

924.11.2006 8:55

Kuka olisi uskonut, että juuri Microsoft tuo ensimmäisenä järkevän hintaiset leffat nettiin? Nyt näyttää hyvältä. Vielä kun saataisiin Suomeen ja teksteillä. Sarjojen hinnat ovat ehkä hieman yläkanttiin suhteessa leffoihin, mutta kenelläpä näkyy ilmaiseksi HDTV resolla CSI. :P

1024.11.2006 9:25

Mielenkiintosta nähdä meneekö tää ohi itunesista videoitten myynnissä

m$ vs apple

1124.11.2006 12:04

Mahtava juttu sanon minä. Onkos tuolla Prison Breakkia tai Lostia ladattavana`?

1224.11.2006 12:51

Ei ole, tuolla hieman pitempi lista: http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=5037

1324.11.2006 14:20

Eiköhän tämä eurooppaan rantaudu ja varmaankin saadaan lisäksi suurempi kovo. Milloin, se onkin sitten oleellisempi tieto?

1427.11.2006 10:41

tämähän vaikuttaa jo ihan kivalta ollakseen mikkisofta.

1510.12.2006 13:34

suomeen tätäkin saa oottaa ehkä vuonna 2020 ja silloinkin ilman tekstityksiä!! saisivat edes teräväpiirto lähetukset ensin näkymään suomessa ni sitte olis jo jotain.. ja kuulostaapa tosi kätevälle odottaa puolet elämästä että se HDTV laadulla tuleva leffa latautuu ja syö puolet xboxin naurettavan pienestä kiintolevystä.. ennemmin tosiaan lähtee vaikka kahlaamaan sinne loskaan ja hakee ärrältä leffan jonka haluaa katsoa nyt eikä viikon päästä.

1618.12.2006 14:46
Delarent
Inactive

vaik nois lehvois onki rajoitettu katseluaika niin eipä oo vaikeet tökkästä piuhaa pc:seeseen kii ja nauhoitella siitä kaikes rauhas...tai no... ennemmin tai myöhemmin ku joku kunnon mediacenter xbox360 kehitetään nii eiköhän ne voida sit jo kopsataki levylle jollaa ohjelmalla

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Uutisarkisto