*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

LimeWire filtteröi Adoben tuotteet pois

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 12.11.2006 14:14 Kommentteja (8)

LimeWire filtteröi Adoben tuotteet pois LimeWire P2P-ohjelmaa tekevä Lime Wire LLC aloittaa sensuroimaan Adoben ohjelmia koskevia hakuja ohjelmassaan. Acrobat, Photoshop ja After Effects hakusanat tuottavat tulevaisuudessa vähemmän hakutuloksia luvattomiin kopioihin Adoben ohjelmista. Toimenpiteen tarkoitus on parantaa ohjelman laillisuutta ja suojata käyttäjiä haittaohjelmilta, viruksilta ja oikeusjutuilta.
Toimenpide ei kuitenkaan ole toistaiseksi automaattinen vaan käyttäjän pitää itse LimeWireä asentaessa valita että hän haluaa käyttää sisällönsuodatusta. Tulevaisuudessa asia voi muuttua ja ohjelmistoyhtiöt saattavat maksaa siitä ettei heidän ohjelmiensa luvattomia kopioita löydy P2P-verkoista kovin helposti.

Tämä ei ole ainoa asia LimeWiressä joka kertoo tulevista muutoksista. Aikaisemmin ohjelmaan lisättiin popup-ikkuna, joka huomautti käyttäjälle ettei tällä ole lisenssiä ladata kyseistä tiedostoa tai musiikkikappaletta ja kysyi haluaako käyttäjä varmasti ladata tiedoston.

Muutokset saattavat kieliä siitä ettei Lime Wire LLC:n usko voittoihin käynnissä olevissa oikeusjutuissa ole kovin suuri ja muutoksilla koitetaan parantaa palvelun laillisuutta ja näin mahdollisesti sopia oikeusjutut oikeuden ulkopuolella tai ainakin laskea mahdollisia korvaussummia.

Lähteet:
Torrentfreak
LimeWire

Edellinen Seuraava  

8 kommenttia

112.11.2006 14:19

Ketähän tuo varoitus mahtaa liikuttaa?

212.11.2006 14:19

mitähän limeWirellä voi ladata sen jälkeen jos pystyy pelkkää laillistä kamaa ladattu?

312.11.2006 14:44

Kuulostaa vähän samanlaiselta hommalta kuin se, että röökiaskien kylkeen lätkäistiin laput:"Rökning kan döda!!!". En usko kenenkään oikeasti lopettaneen tupakointiaan niiden takia. Varmaan näillä varoituksilla on yhtä tehokkaat vaikutukset.

Tietysti voi olla, että eri tekijänoikeuksien haltijat pakottavat vahingonkorvauksilla uhaten Limen pistämään nuo filtterit pakollisiksi. Sellaisiksi ettei käyttäjä voi niitä kiertää. Sen jälkeen Limen ei tietysti olisi enää mitään järkeä ohjelmaansa tehdä, kun ei sitä kukaan käyttäisi. Ja siitäkös RIAA ja kumppanit vasta innoissaan olisivat.

412.11.2006 15:53

On tämä kuitenkin selkeästi parempi suunta, kuin, että yritetään oikeusteitse kaataa ohjelmistot ja niiden käyttäjät.

512.11.2006 19:17

Tämä ei nyt ihan suoraan liity asiaan, mutta en ymmärrä, että miten joku voi sulkea p2p-ohjelman toimintaa? Siis miten voi estää sen toiminnan?

612.11.2006 20:01

Lainaus:
Tulevaisuudessa asia voi muuttua ja ohjelmistoyhtiöt saattavat maksaa siitä ettei heidän ohjelmiensa luvattomia kopioita löydy P2P-verkoista kovin helposti.

Näinkö se menee? Jos ei pahalla, niin sitten hyvällä.. Jaa..

Sebu92:Käsittääkseni ohjelman kehitys vaan loppuu, jolloin pikkuhiljaa ohjelmaa kuihtuu pois.

713.11.2006 10:47

Hyvää kehitystä! Kunhan vain alkaisi toimimaan kunnolla ja pistäisi piraatin miettimään, milloin lataa laillista ja milloin vähemmän laillista tavaraa. Tällaisilla filttereille tulee helposti ongelmaksi suodatuksen laajuus: laillinenkin tavara suodatetaan joissain tilanteissa ja tämähän on todella haitallista avoimelle tiedonkululle.

Ideaalisesti toimiessaan clientti ilmoittaisi, milloin tiedosto on laillinen ja milloin ei, mutta toiminto tuskin tulee koskaan teknisesti mahdolliseksi. Ja kyllä laillistakin tavaraa p2p-verkoista haetaan!

823.12.2006 14:37
henkettu
Inactive

-

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 13.11.2007 @ 17:55

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Mitä uutta Netflixistä löytyy? HIGH.FI kertoo kaikki uusimmat lisäykset Mitä uutta Netflixistä löytyy? HIGH.FI kertoo kaikki uusimmat lisäykset (9.12.2016 16:51)
Uutisvahtipalvelu HIGH.FI:hin on tänään lisätty uusi sisältökategoria. Vaikka päivitys on periaatteessa pieni, saattaa siitä olla keskimääräistä enemmän iloa palvelun käyttäjille. Palvelun ....
Näin estät henkilöitä WhatsAppissa Näin estät henkilöitä WhatsAppissa (9.12.2016 14:01)
Mikäli et halua enää vastaanottaa puheluita tai tekstiviestejä WhatsApp-kontaktiltasi, voit estää yhteystiedon erittäin helposti. Kun asetat henkilölle eston WhatsAppissa, hän ei enää näe viimeksi ....
Näin estät puhelut ja tekstiviestit tietyistä puhelinnumeroista Androidissa ja iPhonessa Näin estät puhelut ja tekstiviestit tietyistä puhelinnumeroista Androidissa ja iPhonessa (9.12.2016 11:58)
Jos WhatsAppissa estämältäsi henkilöltä alkaa tulla häirikköpuheluita ja -tekstiviestejä tai olet joutunut esimerkiksi aggressiivisen telemarkkinoinnin maalitauluksi, voi omaa arkea helpottaa ....
Uusi suomalainen hittipeli julkaistiin myös iPhonelle Uusi suomalainen hittipeli julkaistiin myös iPhonelle (9.12.2016 10:08)
Suomalaisen Fingersoftin kehittämä Hill Climb Racing 2 -mobiilipeli on julkaistu iPhonelle ja iPadille. Peli julkaistiin Andridille jo viime viikolla. Androidilla Hill Climb Racing 2 on menestynyt ....
Poikkeuksellinen päivitys Galaxy Note7:ään – Estää akun latautumisen Poikkeuksellinen päivitys Galaxy Note7:ään – Estää akun latautumisen (9.12.2016 09:37)
Kun markkinoille pääsee mahdollisesti vaarallisia laitteita, pyritään kaikki myydyt tuotteet tietysti kutsumaan takaisin. Entä jos kaikkia myytyjä laitteita ei saadakaan kerättyä takaisin, vaan ....
3 kommenttia

Uutisarkisto