*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

LimeWire filtteröi Adoben tuotteet pois

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 12.11.2006 14:14 Kommentteja (8)

LimeWire filtteröi Adoben tuotteet pois LimeWire P2P-ohjelmaa tekevä Lime Wire LLC aloittaa sensuroimaan Adoben ohjelmia koskevia hakuja ohjelmassaan. Acrobat, Photoshop ja After Effects hakusanat tuottavat tulevaisuudessa vähemmän hakutuloksia luvattomiin kopioihin Adoben ohjelmista. Toimenpiteen tarkoitus on parantaa ohjelman laillisuutta ja suojata käyttäjiä haittaohjelmilta, viruksilta ja oikeusjutuilta.
Toimenpide ei kuitenkaan ole toistaiseksi automaattinen vaan käyttäjän pitää itse LimeWireä asentaessa valita että hän haluaa käyttää sisällönsuodatusta. Tulevaisuudessa asia voi muuttua ja ohjelmistoyhtiöt saattavat maksaa siitä ettei heidän ohjelmiensa luvattomia kopioita löydy P2P-verkoista kovin helposti.

Tämä ei ole ainoa asia LimeWiressä joka kertoo tulevista muutoksista. Aikaisemmin ohjelmaan lisättiin popup-ikkuna, joka huomautti käyttäjälle ettei tällä ole lisenssiä ladata kyseistä tiedostoa tai musiikkikappaletta ja kysyi haluaako käyttäjä varmasti ladata tiedoston.

Muutokset saattavat kieliä siitä ettei Lime Wire LLC:n usko voittoihin käynnissä olevissa oikeusjutuissa ole kovin suuri ja muutoksilla koitetaan parantaa palvelun laillisuutta ja näin mahdollisesti sopia oikeusjutut oikeuden ulkopuolella tai ainakin laskea mahdollisia korvaussummia.

Lähteet:
Torrentfreak
LimeWire

Edellinen Seuraava  

8 kommenttia

112.11.2006 14:19

Ketähän tuo varoitus mahtaa liikuttaa?

212.11.2006 14:19

mitähän limeWirellä voi ladata sen jälkeen jos pystyy pelkkää laillistä kamaa ladattu?

312.11.2006 14:44

Kuulostaa vähän samanlaiselta hommalta kuin se, että röökiaskien kylkeen lätkäistiin laput:"Rökning kan döda!!!". En usko kenenkään oikeasti lopettaneen tupakointiaan niiden takia. Varmaan näillä varoituksilla on yhtä tehokkaat vaikutukset.

Tietysti voi olla, että eri tekijänoikeuksien haltijat pakottavat vahingonkorvauksilla uhaten Limen pistämään nuo filtterit pakollisiksi. Sellaisiksi ettei käyttäjä voi niitä kiertää. Sen jälkeen Limen ei tietysti olisi enää mitään järkeä ohjelmaansa tehdä, kun ei sitä kukaan käyttäisi. Ja siitäkös RIAA ja kumppanit vasta innoissaan olisivat.

412.11.2006 15:53

On tämä kuitenkin selkeästi parempi suunta, kuin, että yritetään oikeusteitse kaataa ohjelmistot ja niiden käyttäjät.

512.11.2006 19:17

Tämä ei nyt ihan suoraan liity asiaan, mutta en ymmärrä, että miten joku voi sulkea p2p-ohjelman toimintaa? Siis miten voi estää sen toiminnan?

612.11.2006 20:01

Lainaus:
Tulevaisuudessa asia voi muuttua ja ohjelmistoyhtiöt saattavat maksaa siitä ettei heidän ohjelmiensa luvattomia kopioita löydy P2P-verkoista kovin helposti.

Näinkö se menee? Jos ei pahalla, niin sitten hyvällä.. Jaa..

Sebu92:Käsittääkseni ohjelman kehitys vaan loppuu, jolloin pikkuhiljaa ohjelmaa kuihtuu pois.

713.11.2006 10:47

Hyvää kehitystä! Kunhan vain alkaisi toimimaan kunnolla ja pistäisi piraatin miettimään, milloin lataa laillista ja milloin vähemmän laillista tavaraa. Tällaisilla filttereille tulee helposti ongelmaksi suodatuksen laajuus: laillinenkin tavara suodatetaan joissain tilanteissa ja tämähän on todella haitallista avoimelle tiedonkululle.

Ideaalisesti toimiessaan clientti ilmoittaisi, milloin tiedosto on laillinen ja milloin ei, mutta toiminto tuskin tulee koskaan teknisesti mahdolliseksi. Ja kyllä laillistakin tavaraa p2p-verkoista haetaan!

823.12.2006 14:37
henkettu
Inactive

-

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 13.11.2007 @ 17:55

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Tinder toimii myös netissä: Ei enää tarvetta mobiilisovellukselle Tinder toimii myös netissä: Ei enää tarvetta mobiilisovellukselle (29.3.2017 09:51)
Suosittu deittipalvelu Tinder on toiminut toistaiseksi ainoastaan mobiililaitteilla, joiden kautta sovellus pystyy hankkimaan GPS:n ansiosta tarkkaa sijaintidataa etäisyyksien määrittämistä ....
Käytätkö Lumiaa? Messenger lopettaa toimimisen tällä viikolla Käytätkö Lumiaa? Messenger lopettaa toimimisen tällä viikolla (28.3.2017 12:30)
Facebook on lähettänyt sähköpostia käyttäjilleen, jotka käyttävät yhtiön omistamaa Messenger-pikaviestintä Windows Phone 8.1 -laitteilla. Sähköpostisa kerrotaan, että sovellus lopettaa toiminnan ....
7 kommenttia
Isoisä selvisi 8-vuotiaan takomasta luottokorttilaskusta – Google korvaa kaiken Isoisä selvisi 8-vuotiaan takomasta luottokorttilaskusta – Google korvaa kaiken (28.3.2017 11:31)
Google on heltynyt korvaamaan 8-vuotiaan Clash Royale -pelissä tekemän 6400 euron luottokorttilaskun. Pojan äidin mukaan ilman korvausta perhe olisi joutunut etsimään uuden asunnon. Massiivinen ....
1 kommentti
Musk aikoo seuraavaksi kehittää aivotietokoneen Musk aikoo seuraavaksi kehittää aivotietokoneen (28.3.2017 10:51)
Elon Musk on miljoonan idean mies, joka tuntuu tarttuvan kiinni yhä utopistisimmista projekteista. Wall Street Journalin mukaan Musk aikoo seuraavaksi kehittää teknologiaa, jonka avulla aivoihin ....
Sääntö-Saksa iskee: YouTube-kanavan on hankittava viranomaisilta lähetyslupa Sääntö-Saksa iskee: YouTube-kanavan on hankittava viranomaisilta lähetyslupa (28.3.2017 09:55)
Kun uusi tekniikka tai uudet toimintatavat kohtaavat vanhan maailman lainsäädännön, niin tuloksena syntyy helposti absurdeja tilanteita. Tästä hyvänä esimerkkinä tuore tapaus Saksasta. Saksalaisten ....
3 kommenttia

Uutisarkisto