*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Firefox 2.0 ladattavissa jo tänään

Kirjoittaja Jari Ketola @ 23.10.2006 11:22 Kommentteja (33)

Firefox 2.0 ladattavissa jo tänään Vaikka Firefox 2.0 -selaimen virallinen julkaisupäivä onkin vasta huomenna, on selain ladattavissa Mozillan palvelimelta jo nyt. Versiotietojen perusteella selain käyttää samaa "moottoria", kuin aikaisemmin julkaistu v2.0 RC3 (Gecko/20061010 Firefox/2.0).
On mahdollista, joskin epätodennäköistä, että selaimen asennuspaketit päivitetään vielä ennen virallista julkaisua. Joka tapauksessa nyt julkaistu Firefox v2.0 on ladattavissa Download.fi-sivustolta. Suomenkielisen version löydät Mozillan sivulta.

Lataa Firefox v2.0 osoitteesta:

http://www.download.fi/verkko_ohjelmat/selaimet/firefox.cfm

Edellinen Seuraava  

33 kommenttia

123.10.2006 11:25

kyllä lolifox on paras :D

223.10.2006 11:37

jes. eipä tätä kyllä oo ootellu kun en oo tienny että on tulossa ,mutta jes. oli kyl sen aikakin.

323.10.2006 11:54
Hz4
Inactive

Noniin ladattua tuli:P... äääh rupes kyllä vähän kyrpimään kun noita ominaisuuksia on vähän muutettu tuohon edelliseen verrattuna:( tai sitten vain evottelen:)

423.10.2006 12:08

mites on ton kielipaketin laita...?

523.10.2006 12:18

Eipä sitten muuta kuin testiin vain :)

623.10.2006 12:42

iha hyvä kuhan noi lisäosatki saadaan päivitettyy et toimii uudes versios..:D

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 23.10.2006 @ 12:44

723.10.2006 13:01

Lainaus:
iha hyvä kuhan noi lisäosatki saadaan päivitettyy et toimii uudes versios..:D
Onhan ne jo saanut. Esim. Fasterox, joka ei suoraan tue 2.0 versiota saadaan aika yksinkertaisesti tukemaan:

1. Lataa työpöydälle laajennus (fasterfox.xpi)
2. Aukaise .xpi paketti 7-zippillä (WinRarilla en itse ole onnistunut)
3. Etsi install.rdf ja aukaise se notepadilla.
4. Muuta sieltä kohta <em:maxVersion>1.5.0.*</em:maxVersion>-> <em:maxVersion>2.*</em:maxVersion>

Eli ainoastaan 1.5.0. muuttuu muotoon 2.

5. Tallenna muutokset.
6. Ota paketista (*xpi) kiinni ja vie se Firefox-pikakuvakkeen päällä ja pudota se sinne.

Jos "oppaasta" olisi apua niille joiden käyttämät laajennukset ei tue vielä 2.0 versiota.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 23.10.2006 @ 14:17

823.10.2006 14:08

Jahas, laitetaas käyttöön vaan.

923.10.2006 14:21
pisberg
Inactive

juuh pitääpi kokeilla

1023.10.2006 14:26

Mozillan sivuilta löytyy jo suomen kielen oikoluku
https://addons.mozilla.org/firefox/3604/

1123.10.2006 16:05

hieno juttu tuo oikoluku. pitää vaan aldata suomenks se kun kaikki sanat on virheellisii muuten :D

1223.10.2006 17:09

Hyvin toimii! :) Eikä mitään olennaisia laajennuksiakaan jäänyt toimimatta, mitä nyt pari pientä.

Huomatkaa sit käynnistää Firefox uudestaan KAHDESTI kun ootte asentanu sen kielipaketin. Ite en huomannut lukea ohjeita niin pitkälle ja tuskailin miten sen sais toimimaan.

1323.10.2006 19:10

Vois pistää tuleman ja kokeilla

1424.10.2006 7:04

hyvältä tuntuu tää 2.0

1524.10.2006 9:30

hienosti toimii, kokeilin muuten ie7 kaakin. Muuten hyvä mutta heti oli jotain pomppuikkunaa ruutu täynnä. Eipä ole paljoa parantunut se. Mozilla sen sijaan toimii eikä ole mitään haitakkeita näkynyt

1624.10.2006 15:12

olenko minä siis ainut jolla kyseinen versio toimii päin hevon-antitaivasta.... välilehdet eivät toimi ollenkaan ja kirjanmerkkien lisäys toimii vajaasti ja kaikke muuta mitä en ole ottanut niin kovasti huomioon

1724.10.2006 15:46

Woo! Firefox on paras!

1824.10.2006 17:06

jaa... alko toimiin kun asensin uudellee eri lähteestä

1925.10.2006 9:42
Sarion
Inactive

Mistä lähteestä latasit? Minulla ei toimi kun Firefoxin sivuilta tänään latasin, ei vain toimi. Välilehdet ei toimi, en saa siirrettyä vanhan selaimen välilehtiä uuteen sillä niitä ei tuossa uudessa ole. Hakupalkki ei toimi siin äei ole yhtään paikkaa mistä hakea jne.. ONGELMIA ON.

2025.10.2006 10:01

latasin enklannin kielisen nii alko toimiin

2125.10.2006 10:08

no nyt ku otin tost moskillan etusivult tän soomenkiilisen nii toimii

2225.10.2006 10:58
Sarion
Inactive

Mulla ei.. Pitää ilmeisesti siirtyä Operaan..

2325.10.2006 12:00

kokeilepa poistaa mozilla ja asentaa toiseen hakemistoon.

2425.10.2006 16:21

Jaksaisko joku tiivistää että mitä tässä 2.0 on uutta? En jaksa lukea nyt lontoota.. :D
kiitän

2525.10.2006 16:36

Ensimmäisinä tulee mieleen:

- ns. Oikoluku.
- Uusi perusteema
- "kaatuneen" istunnonpalautus (esim. JOs kone kaatuu, niin seuraavan kerran kun käynnistät FFn pääset jatkamaan siitä missä olit)
- Välilehtien hallintaa parannettu (jokaisen välilehden yläkulmassa vakiona "sulje"-näppäin)
- Liuta tietoturvapäivityksiä.

2625.10.2006 17:00

Juu okei.. noista tuo Oikoluku kiinnostaa, mitä se käytännössä meinaa ja missä tilanteessa siitä on hyötyä?


Burmansimpanssi
AMD Athlon 64 3500+, 1 Gt DDR RAM, Ati Radeon x700 256 Mt, Seagate 250gb 7200 rpm SATA, 19" litteä näyttö, Logitech MX518, Windows Xp Home, Nokia 6230i

2726.10.2006 13:22

huono juttu menneet poistamaan huuto.net etsintä ikkunasta

2826.10.2006 13:28

Lainaus:
Oikoluku kiinnostaa, mitä se käytännössä meinaa ja missä tilanteessa siitä on hyötyä?
Kun kirjoitat esim. afterdawniin viestiä, niin "virheellinen" sana on alleviivattu punaisella. Hyötyä on siinä että typoja ei tule niin paljoa itse viestiin, jos ne korjaa.

Toimii siis samalla tavalla kuin Wordissa ja OpenOfficen Writerissa oikoluku.

2926.10.2006 13:48
Tirulii
Inactive

Asensin tämän 2.0 ja hyvin toimii omalla käyttäjälläni.
Kun muut tämän tietokoneen käyttäjät käynnistävät Firefoxin niin niille tulee sellainen Firefox vikasietotila ilmoitus. Miten tämän saa korjattua? Siis omalle käyttäjälleni ei tule tätä ilmoitusta.
EDIT: Sain pienen koodauksen jälkeen toimimaan.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 26.10.2006 @ 14:43

3026.10.2006 17:37

"huono juttu menneet poistamaan huuto.net etsintä ikkunasta"

aii.. miten niin? ja hakukoneitahan voi itse lisätä ja poistaa siitä.

3127.10.2006 7:46

ei löytynyt mistään valikosta ja onkos siitä jo suomenkiellinen versio?

3227.10.2006 7:57

mistä? mozillasta? onhan siitä ollu jo aikoi sit.. onhan tos uutiseski jo sanottu et suomenkielinenki löytyy.. http://www.mozilla.fi

3328.10.2006 19:43
mahco
Inactive

Ei toimi kielipaketti vaikka käynnistäisi kuinka usein
mozillan....................

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

iPhonen muisti täynnä? Näillä ohjeilla saat lisää tallennustilaa iPhonen muisti täynnä? Näillä ohjeilla saat lisää tallennustilaa (6.12.2016 13:53)
Jos omistat 16 gigatavun tallennusmuistilla varustetun iPhonen tai iPadin, on laitteesi näytöllä melko varmasti vilahtanut silloin tällöin Tallennustila melkein täynnä -varoitus, joka ilmoittaa ....
Kauppa ilman kassalla jonottamista – Amazon aikoo tehdä siitä totta Kauppa ilman kassalla jonottamista – Amazon aikoo tehdä siitä totta (6.12.2016 12:26)
Amazon on jo neljän vuoden ajan kehittänyt ruokakauppaa, josta voisi yksinkertaisesti lähteä pois kun ostokset on kerätty hyllyiltä kauppakassiin. Kassalla jonottaminen jäisi historiaan kokonaan. ....
3 kommenttia
Netflix lupaa tuplasti enemmän sisältöä – Panostaa tosi-TV:hen Netflix lupaa tuplasti enemmän sisältöä – Panostaa tosi-TV:hen (6.12.2016 11:17)
Netflix aikoo kaksinkertaistaa alkuperäistuotantojen ensi vuonna, kertoo yhtiön sisältöjohtaja Ted Sarandos. Tämän vuoden aikana Netflix saanut valmiiksi omia tuotantoja noin 500 tunnin verran ....
1 kommentti
VW yrittää kääntää autottomuuden voitoksi – Perusti uuden kyytipalvelun VW yrittää kääntää autottomuuden voitoksi – Perusti uuden kyytipalvelun (6.12.2016 10:26)
Kyytipalvelu Uber on omalla esimerkillään osoittanut, että sijoittajapiireissä liikkuu paljon rahaa toimivien liikennepalveluiden kehittäjille ja kaupunkien liikennöinnin uudistaminen voi olla ....
Microsoft perusti uuden chat-robotin – Politiikasta se ei saa puhua Microsoft perusti uuden chat-robotin – Politiikasta se ei saa puhua (6.12.2016 09:42)
Viime keväänä Microsoft esitteli tekoälyosaamistaan Tay-nimisellä Twitter-botilla, jonka luvattiin kykenevän keskustelemaan luontevasti muiden mikroblogipalvelun käyttäjien kanssa. Internet ....

Uutisarkisto