*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Limewire haastaa RIAA:n oikeuteen

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 26.9.2006 10:24 Kommentteja (24)

Limewire haastaa RIAA:n oikeuteen Heinäkuussa RIAA:lta haasteen saanut Lime Group on puolestaan esittänyt oman vastakanteensa RIAA:ta vastaan. Lime Group myöntää että se on kehittänyt ja jaellut Limewire ohjelmaa, mutta muut RIAA:n omassa oikeushaasteessa esittämät syytekohdat se kiistää. Lime Group syyttää samalla RIAA:ta ja musiikkiteollisuutta kilpailulakien rikkomisesta, kuluttajien harhaanjohtamisesta ja muista rikkeistä.
"RIAA päämäärä oli selvä: tuhota kaikkia online musiikinjakelupalvelut, joita RIAA ei omistanut tai hallinnut tai pakottaa kyseiset palvelut yhteistyöhön samalla rajoittaen näiden palveluiden toimintaa, että RIAA voisi hallita digitaalisen musiikin jakelua ja hinnoittelua, aiheuttaen samalla haittaa kuluttajille" ote vastakanteesta. "Tämä oikeusjuttu on vain yksi osa suuresta salaliitosta, jonka tarkoitus on tuhota kaikki innovaatiot, joita oikeuksienomistajat eivät voi hallita ja jotka häiritsevät heidän liiketoimiaan" toinen ote vastakanteesta.

Lime Groupin mahdollisuudet menestyä oikeudessa ovat kuitenkin heikot. RIAA on aikaisemmin voittanut jutut BearSharea, Groksteria, MetaMachinea, Sharman Networksia ja iMeshia vastaan ja nämä firmat ovat joutuneet maksamaan yhteensä yli 200 miljoonan dollarin edestä korvauksia. Vaikka suurin osa jutuista on sovittu oikeuden ulkopuolella, on Limewiren hankala kääntää Groksterin ja StreamCast Networksin luoma ennakkotapaus tai todistaa väitteitään RIAA:n toiminnasta.

Lähteet:
Slyck
Vastakanne (PDF)

Edellinen Seuraava  

24 kommenttia

126.9.2006 10:28

Mut eikös se ole, ettei isoille jehuille vittuila, vai onko se riia niin iso?

226.9.2006 10:34

No joo, onhan se hyvä että välillä näinkin päin...

Kenelläkään muuten tietoa tuosta RIIA:sta että kenelle nuo korvausmiljoonat oikein menevät, jakaako RIAA ne eteenpäin levyyhtiölle ja artisteille jotka ne oikeudet omistavat vai pitääkö se ne itse käyttäen niitä sitten muihin samanlaisiin oikeustoimiin ym. menoihin?

326.9.2006 10:58

Kunpa limewire voittais ^^

(en usko, mutta toivotaan =)

426.9.2006 11:12
Hz4
Inactive

Toi RIAA on yks prkl iso vitsi:D Limewire sais kyl voittaa:)

Kuten MannFred asian ilmaisi: "en usko, mutta toivotaan".

526.9.2006 11:13

Keräystä pystyyn vain Limewiren puolesta... periaatteesta jokusen euron laittas varmaa moni muukin ku allekirjoittanut...

626.9.2006 11:13

Lainaus:
Kunpa limewire voittais ^^

(en usko, mutta toivotaan =)
juuri näin, saisi RIIA maistaa omaa lääketättään :)

726.9.2006 11:19

toivottavasti voittaa ja limewirelle tuo yli 200 miljoonaa korvauksia :D

826.9.2006 11:25

Onkohan ne ihan tosissaan ton haasteen kanssa? Vai olisko kyseessä joku julkisuus temppu..

926.9.2006 11:52

hahaa salaliitto, kohta häviää RIAA:n ja MPAA:n uskottavuus..(ellei oo hävinny jo kauan aikaa sit)

1026.9.2006 12:02

Eipä ole riaa:n toiminnassa ollu mitään tolkkua tähän mennessä joten toivottavasti häviää. Järjetöntä yrittää ajaa alas kaikki p2p ohjelmien tekijät pelkästään sen takia et saa ite laskuttaa ihan liikaa digitaalisesta musiikista.

1126.9.2006 12:02

Kovan haasteen ovat pistäneet. Nyt ei voi kuin toivoa, että Lime voittaa. Olisi taas yksi "ennakkotapaus" lisää.

1226.9.2006 12:02

Tuskin ne Limellä itsekkään voittoonsa uskoo, mutta kannattaahan sitä aina kokeilla. Kun nyt olivat muutenkin RIAA:n takia polviaan myöten kusessa, niin ei siinä ollut enää hirveästi menetettävää. Hyökkäys on tunnetusti paras puolustus.

Ei muuta kuin onnea pojille tappelussa tuulimyllyjä vastaan.

1326.9.2006 12:11

Lainaus:

on Limewiren hankala kääntää Groksterin ja StreamCast Networksin luoma ennakkotapaus tai todistaa väitteitään RIAA:n toiminnasta.
Ei lienee suurikaan yllätys. Kun rikkaamman sana on laki (ja mikäli ei sattuisi olemaan niin tehdään kiireesti lakimuutos) niin vähän turhalta pyristelyltähän tuo tuntuu. Mutta silti pojot yrityksestä ja toivotaan parasta.

1426.9.2006 13:15

Jahas, mitenkähän käy. Minä ainakin toivon limen:n voittavan..

1526.9.2006 13:16

peukut pystyy limewiren puolesta!

1626.9.2006 14:26

Oikeaa meininkiä... voi kun olisivat yhditäneet voimansa joku vuosi sitten RIAA:ta vastaan, saattaisimme olla eri tilanteessa nyt.

...mutta toivokaamme parasta!

1726.9.2006 14:40

"Hyökkäys on tunnetusti paras puolustus"

Kyseessä on taktinen vastakanne jolla on tarkoitus saada OMAT hyvin todennäköiset miljoonakorvaukset RIAA:lle tiputettua hieman alemmaksi.

todennäköisintä on että asia siis sovitaan oikeussalien ulkopuolella ja Lime maksaa silti itsensä kipeäksi/konkurssiin!

Eli ei kannata lähetellä dollareita apuun, muistakaa eräänkin torrent träkkerin haaste/uho/rahainkeruu ja sitten sovitaan

1826.9.2006 22:10

himpo: Voit olla oikeassa. Ei olisi mitään järkeä lähteä haastamaan yhtään mitään muutoin, tappio on ennakkotapausten nojalla lähes varma.

Yli on mennyt pahasti nykyään tämä tekijänoikeus vouhotus. Varastaa ei saa, mutta joku raja pitäisi olla tässäkin. Normaalilta ihmiseltä varastetaan suunnilleen elämä jos jää USA:ssa kiinni jostain "50cent - In da club" biisin lataamisesta kerran koneelleen. Koko maailma on kohta jokin yksi suuri poliisivaltio, jossa kansalaisilta ajetaan kaikki oikeudet alas yksi kerrallaan.

1927.9.2006 0:45

Joskus näinkinpäin. Jenkkilässä valitettavasti voittaa ne, joilla on eniten massia..

2027.9.2006 20:14

Aivan acido, mutta pitää olla hyvät suhteet korkeemmalle taholle ja tuomareihin. Niin se RIAA ja muut turhuudet voittavat nuo.

2128.9.2006 22:55

se olisi aika ylläty jos limewire tämä jutun voittaisi..

who knows, who knows?!?!

2229.9.2006 9:56

SlimeWarea RIAA:n niskaan!

Lime Group tokaisi totuutta ilmaan. Tekijänoikeusmafia tuomiolle salaliitoista ja vapaan kilpailun, sananvapauden ja kuluttajan oikeuksien rikkomisesta ja polkemisesta.

Tosin yksityisten kansalaisten oikeudet ja muutkaan ihmisoikeudet eivät ole olleet USA:n nykyhallitsijoiden suosiossa. RIAA varmaan vaatinee kohta kongressilta lakia joka määrittelisi piratismin terrorismiksi...

231.10.2006 9:08

Lainaus:

Lime Group tokaisi totuutta ilmaan. Tekijänoikeusmafia tuomiolle salaliitoista ja vapaan kilpailun, sananvapauden ja kuluttajan oikeuksien rikkomisesta ja polkemisesta.

Täsmälleen näin! RIAA, MPAA ja muut vastaavat ovat liikaa aivopesseet lainsäätäjiä ympäri maapallon säätämään sellaisia lakeja, jotka rikkovat YK:n vuoden 1948 ihmisoikeusjulistuksen XXX artiklaa vaatimalla, että saman julistuksen XXVII artiklan nojalla rikotaan toiselle osapuolelle saman julistuksen XIX artiklan nojalla taattua oikeutta.

Olisi aika vasta-aivopestä nämä lainsäätäjät säätämään laki kuluttajien oikeuksista tekijänoikeuslobbareja vastaan.

244.10.2006 17:10
Jarmio
Inactive

onko kellään tietoa millon toi oikeus on?

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

PlayStation 4:n voittokulku jatkuu – Jo yli 50 miljoonaa myytyä konsolia PlayStation 4:n voittokulku jatkuu – Jo yli 50 miljoonaa myytyä konsolia (7.12.2016 18:31)
Sony on onnistunut myymään jo yli 50 miljoonaa PlayStation 4 -pelikonsolia. Lukemaan sisältyy niin vuonna 2013 lanseeratun PlayStation 4:n myynti kuin tänä syksynä esitellyn PlayStation 4 Pron myyntikin. ....
Chrome päivittyy Androidilla – Sisältää uuden lataushallinnan Chrome päivittyy Androidilla – Sisältää uuden lataushallinnan (7.12.2016 18:13)
Tietokoneille vähän aika sitten julkaistussa Chrome 55:ssä huomattavin muutos aiempaan oli flash-selainlaajennoksen kytkeminen pois päältä oletuksena. Androidilla moiselle ei ole tarvetta, sillä ....
iPhonen muisti täynnä? Näillä ohjeilla saat lisää tallennustilaa iPhonen muisti täynnä? Näillä ohjeilla saat lisää tallennustilaa (6.12.2016 13:53)
Jos omistat 16 gigatavun tallennusmuistilla varustetun iPhonen tai iPadin, on laitteesi näytöllä melko varmasti vilahtanut silloin tällöin Tallennustila melkein täynnä -varoitus, joka ilmoittaa ....
Kauppa ilman kassalla jonottamista – Amazon aikoo tehdä siitä totta Kauppa ilman kassalla jonottamista – Amazon aikoo tehdä siitä totta (6.12.2016 12:26)
Amazon on jo neljän vuoden ajan kehittänyt ruokakauppaa, josta voisi yksinkertaisesti lähteä pois kun ostokset on kerätty hyllyiltä kauppakassiin. Kassalla jonottaminen jäisi historiaan kokonaan. ....
5 kommenttia
Netflix lupaa tuplasti enemmän sisältöä – Panostaa tosi-TV:hen Netflix lupaa tuplasti enemmän sisältöä – Panostaa tosi-TV:hen (6.12.2016 11:17)
Netflix aikoo kaksinkertaistaa alkuperäistuotantojen ensi vuonna, kertoo yhtiön sisältöjohtaja Ted Sarandos. Tämän vuoden aikana Netflix saanut valmiiksi omia tuotantoja noin 500 tunnin verran ....
2 kommenttia

Uutisarkisto