*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

ShareReactor teki paluun

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 7.9.2006 07:41 Kommentteja (38)

ShareReactor teki paluun Aikanaan erittäin suosittu P2P-sivusto ShareReactor on palannut toimintaan parin vuoden hiljaiselon jälkeen. Sveitsin viranomaiset sulkivat ShareReactorin palvelimet maaliskuussa 2004 kun he takavarikoivat Christian Riesenin (aka Simon Moon) tietokoneet.
Simon Moon ilmoitti ettei hän kuitenkaan jatka uudella sivustolla ja että hän myi ShareReactor domainnimen kuukausi sitten uudelle omistajalle. Itse sivusto pysyy kuitenkin edelleen samanlaisena ja tulee jatkossakin tarjoamaan ed2k-linkkejä. Suurin osa vanhoista linkeistä on vielä tallella ja sivustolle on ilmestynyt myös uusia linkkejä. Sivuston päivittämisestä vastaa osittain sama kaarti kuin aikaisemminkin, mutta mukana on myös uusia auttajia.

ShareReactorin suosio tuskin saavuttaa aikaisempia mittojaan, koska BitTorrent on P2P-tekniikkana reilusti suositumpi, mutta sivustoa tullaan kehittämään ominaisuuksiltaan paremmaksi. Yhtenä uutena ominaisuutena sivustolla näkyy monilta BitTorrent -sivustoilta tuttu lähteiden ja lataajien määrä jokaiselle tiedostolle. Joitakin on huolestuttanut tieto että ShareReactorin foorumi pyörii Hollywood Interactive, Inc nimisen firman palvelimella, mutta nimestään huolimatta Hollywood Interactive vaikuttaa tavalliselta internet-palveluntarjoajalta.

Lähde:
Slyck

Edellinen Seuraava  

38 kommenttia

17.9.2006 7:49

Sharereactorin kulta-aikana siellä kävi vilinä ja tavaraa oli saatavilla laidasta laitaan. Saas nähdä miten on hiljentynyt ed2k verkko torrentin aikakaudella.

27.9.2006 8:00

Welcome Back! :)
Nopeasti tarkasteltuna näyttää erittäin lupaavalta sivustolta.

37.9.2006 10:18

Siis mitenkäs tuolta nyt noita ladataan?
Ei toimi siis samalla tavalla kuin torrentit?
jotain ed2k -linkkejä?

47.9.2006 10:20

Kyllä!!
Helkkarin hyvä. Ite käytän edelleen ed2k:ta torrentin lisäksi.

57.9.2006 10:54

Eikös Azureus osaa ladata sekä torrentit että ed2k (ainaki jollai pluginillä?)

67.9.2006 11:06

Aika aavemaista kun kaikki viestit foorumilla vuodelta 2002.

77.9.2006 11:12

Ilomielin toivotan tämän takaisin :)

87.9.2006 11:17

Legendaarinen saittihan tuo on ei siitä mihinkään pääse. Kuitenkin veikkaan myös, ettei samanlaiseen suosioon pääse enää kuin aikanaan oli.

97.9.2006 11:18

siis miten tuolta ladataa?
Onko tää joku laillinen sivu?

107.9.2006 11:20

en ymmärrä tästä mitää...

117.9.2006 12:04

Tietämättömät lukekaa http://fi.wikipedia.org/wiki/EDonkey2000 (jotain infoa)
Tervetuloa takaisin ;)

127.9.2006 12:07

Hieno homma saada vanha kunnon ShareReactor takaisin!

137.9.2006 12:11

Lainaus:

Onko tää joku laillinen sivu?


Sivu on laillinen, 99% linkkien päässä olevista tiedostoista ei ole.

147.9.2006 12:31

Eikös eDonkeyssä ole jonkin sortin spywarea?
tai ainakin jossain sen versiossa.

157.9.2006 12:52

sitä en tiedä onko edonkeyssä pöpöjä. Mutta lataa emule, siin ei ainaskaan ole mitään spywareja.
Ei varmaankaan saa samanlaista suosiota kuin silloin ennen.
Eikö ne pojat täällä tiedä mikä on ed2k???

167.9.2006 12:58

tervetuloa vaan takaisin <3

177.9.2006 14:24

@jokke70
Huomasin saman ilmiön...taitaa olla niin nuoria warettajia, että eivät tunne yhtä alan legendaarisinta sivua ja sen käyttämää ed2k verkkoa. :)

187.9.2006 14:36

Vanha kunnon SR... :)

Tervetuloa takaisin!


--Computers are like air conditioners, they stop working properly if you open windows--

http://www.if-not-true-then-false.com/ || http://www.gentoo.org/ || http://my.afterdawn.com/juppe22/

197.9.2006 14:51

nice sharereactor on taas täällä. mitä siitä on, 6 vuotta?

207.9.2006 14:57
Kuikkis
Inactive

Jos olisit lukenut uutisen tietäsit...
"ShareReactor on palannut toimintaan parin vuoden hiljaiselon jälkeen."

217.9.2006 16:24

Welcome back ShareReactor...

227.9.2006 17:10

Siinä se näkyy. Ei voi tekijänoikeusmafia mitään tehdä, kun ei ole mitään laitonta tehty. Turhaan taas tuhlattiin viranomaisten resursseja. Keskittyisivät oikeasti rikosten ratkomiseen, eikä tällaiseen pelleilyyn.
Tai vaihtoehtoisesti, sulkisivat sitten koko internetin, viime kädessä se on ihan sama, nappaanko ed2k-linkin tuolta vai haenko torrent-tiedoston googlen haulla. Kummatkin on yhtä laillisia tai laittomia.

237.9.2006 17:33

Eikai siitä voi olla vain 2 vuotta? Tuntuu että eMulen kulta-ajasta on jo ikuisuus. No turhaltahan tuo nyt vaikuttaa kun kaikki käyttää torrentteja. Olisivat vaan suosiolla alkaneet tarjoamaan torrentteja samalla laadulla kuin ed2k linkkejä. Joskus muinoin tiedoston nimessä .ShareReactor. oli tae laadusta.

247.9.2006 17:43

Mistä tämä höpötys ed2k:sen "kuolemisesta" on lähtenyt liikkeelle? eDonkey/eMule voivata molemmat hyvin ja hakkaavat BitTorrentit mennen tullen. Itse olen löytänyt niin lailliset kuin "laittomatkin" tiedostot ongelmitta.

257.9.2006 18:36

Aah vanha kuningas on palannut. Katsotaas kuinka kauan menee että noilla on torrent palvelin. Mutta hyvä että tuli kunnon P2P sivusta takaisin.

267.9.2006 19:46

Tuntuu et siit olis paljo enemmän aikaa ku tää mesta suljettiin. Itse lopetin edonkeyn käytön sillon ku kyseinen mesta ajettiin alas.. Täytyy varmaan nyt ladata se emule ja katsoa miten homma lähtee pelittämään! Hyvä uutinen tämä kaikin puolin on! :)

277.9.2006 21:55

Ja emule laulaa 24/7?

288.9.2006 10:50

ShareReactor rules!
Teretulemast takaisin

299.9.2006 8:16

Jep tervetuloa takaisin. Kaikkein huvittavinta on että imutukseni jäi kesken kun tuo suljettiin. Nyt olen huomannut että osa vanhoista imuista on lähetnyt toimimaan. (pitäisi varmaan joskus poistaa turhat pois).

3010.9.2006 6:49

Taitaa olla aika ajanut ohi sharereactorista. Ei siinä mitään hienoa kun tuli takaisin mutta torrentit on jo menneet ohi. Emule kun kaikesta huolimatta on liian hidas jakelukanava nykyään.

Vai onko emule ohjelmissa jotain uutta kikka kolmosta nykyään nopeuksien suhteen??? En ole juuri edellisen Sharereactorin bustauksen jälkeen käyttänyt koko Emulea joten sen takia tiedustelen tässä samalla.

3110.9.2006 12:04

Väitteet Ed2k hitaudesta ei mielestäni ole oikeita. Tämä käsitys johtuu siitä että useimmat käyttävät vain pientä osaa Ed2k kapasiteetista.
Ladattaessa vain muutamaa tiedostoa kerralla jää nopeus todellakin hitaaksi. Mutta Lisäämällä samaan aikaanladattavien tiedostojen määrää nousee nopeus lähes samassa suhteessa tiedosto määrän kanssa.
Määrän voi helposti nostaa useisiin satoihin, jolloin Ed2k pärjää vertailussa hyvin muihin vertaisverkkoihin.

Jos hitaus johtuu käyttäjästä niin ei siitä pidä ohjelmaa syyttää.
Sehän on sama kuin ajaisi autolla vain ykkös vaihteella ja valittaisi hitaudesta.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 10.9.2006 @ 12:06

3210.9.2006 14:04

Samaa mieltä Cosmo78 kanssa. ed2k on parhaimmillaan kun imutettavien kohteiden määrä on massiivinen ja konetta pitää auki päällä ympäri vuorokauden. Kun imutukset pääsevät vauhtiin tulee dataa hyvää vauhtia.

3311.9.2006 13:37

Cosmo87 olen käyttänyt Emulea siitä asti kun sinulla on ollut vaipat vielä käytössä. Jos sallit näin kuvainnollisesti ilmoittaa. Tiedän kyllä miten homma toimii Emulen kanssa mutta kun en imuttele ENÄÄN massiivisia määriä tiedostoja kerrallaan vaan sen mitä tarvin. Töitäkin pitää tehdä ja muitakin velvotteita, joten ei aika yksinkertaisesti riitä.

Ohjelmassahan itsessään ei ole mitään vikaa vaan käyttäjissä jotka pihtaavat omaa uploadia.

Käytän toki Emulea välillä mutta kun jotain pientä tiedostoa pitää odottaa viikkokaupalla niin hermothan siinä menee :) Samat tiedostot tulee torrentilla nopeammin eli yleensä 5 minuutissa. Ja jako prosentit pyörii muutaman tuhannen paikkeilla muutamilla vakio trackkereillä.

3412.9.2006 16:49

Juuri tuon takia eDonkey sopii minulle. Viikot kun tekee töitä, aasi latailee hissukseen tiedostot sillä välin. Viikonlopun tultua sitten vaan katsoo lataukset, heittää roskakoriin ja pistää uudet latautumaan (mikäli siis on mitään tarvetta ladata).

Tosin en menettäisi yöuniani, vaikka kaikki p2p-ohjelmat lakkaisivat toimimasta. Nykyään kun nuo DVD elokuvien hinnat alkaa olla suht'kohdillaan, tulee ostettua hyvät elokuvat (ja jotkut huonotkin) vaikka netistä saisi ilmatteekskin =/

3512.9.2006 18:25

Joo kaikki hyvät ja valitut DVD ostetaan kuitenkin...noita paskempia leffoja voi sitten vuokrata. P2P ei ole välttämätön, mutta on se kiva olla olemassa ja se on tulevaisuutta...tuskin tosin ed2k muodossa.

369.10.2006 12:19
joppe91
Inactive

Miten kun koitan ladata tuolta jotain niin kun painaa sen tiedoston auki mitä haluu ladata niin se sanoo et sivua ei voi näyttää.
Ja se näyttää sen joka tiedoston kohdalla

3717.11.2006 20:15

Torrent puoli on hyvä nopeutensa ansiosta, mutta ed2 puolelta löytyy vieläkin sellaisia vanhempia juttuja, mitä ei tulla koskaan BT puolella edes "julkaisemaan".
"They Were Expendable" kuka löytää? :) tai mistä voi vuokrata. :)

3817.11.2006 21:07

Lainaus:

Domain blocked by advertiser


Jälleen kerran SR on kadonnut. Jääkäämme siis odottamaan legendan seuraavaa tulemista....

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Kauppa ilman kassalla jonottamista – Amazon aikoo tehdä siitä totta Kauppa ilman kassalla jonottamista – Amazon aikoo tehdä siitä totta (6.12.2016 12:26)
Amazon on jo neljän vuoden ajan kehittänyt ruokakauppaa, josta voisi yksinkertaisesti lähteä pois kun ostokset on kerätty hyllyiltä kauppakassiin. Kassalla jonottaminen jäisi historiaan kokonaan. ....
Netflix lupaa tuplasti enemmän sisältöä – Panostaa tosi-TV:hen Netflix lupaa tuplasti enemmän sisältöä – Panostaa tosi-TV:hen (6.12.2016 11:17)
Netflix aikoo kaksinkertaistaa alkuperäistuotantojen ensi vuonna, kertoo yhtiön sisältöjohtaja Ted Sarandos. Tämän vuoden aikana Netflix saanut valmiiksi omia tuotantoja noin 500 tunnin verran ....
VW yrittää kääntää autottomuuden voitoksi – Perusti uuden kyytipalvelun VW yrittää kääntää autottomuuden voitoksi – Perusti uuden kyytipalvelun (6.12.2016 10:26)
Kyytipalvelu Uber on omalla esimerkillään osoittanut, että sijoittajapiireissä liikkuu paljon rahaa toimivien liikennepalveluiden kehittäjille ja kaupunkien liikennöinnin uudistaminen voi olla ....
Microsoft perusti uuden chat-robotin – Politiikasta se ei saa puhua Microsoft perusti uuden chat-robotin – Politiikasta se ei saa puhua (6.12.2016 09:42)
Viime keväänä Microsoft esitteli tekoälyosaamistaan Tay-nimisellä Twitter-botilla, jonka luvattiin kykenevän keskustelemaan luontevasti muiden mikroblogipalvelun käyttäjien kanssa. Internet ....
Tekoälyn testaus avautuu: Googlen DeepMind julkaisi testialustansa lähdekoodin Tekoälyn testaus avautuu: Googlen DeepMind julkaisi testialustansa lähdekoodin (5.12.2016 18:50)
Alphabetin tekoälytutkimusta harjoittava DeepMind-yritys on päättänyt avata sen omien algoritmien testaamiseen käytetyn testiohjelman lähdekoodin kaikkien hyödynnettäväksi. DeepMind Lab -niminen ....

Uutisarkisto