*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Panasonicin Blu-ray-soitin Suomeen lokakuussa

Kirjoittaja Ilkka Ketola @ 5.9.2006 10:48 Kommentteja (14)

Panasonicin Blu-ray-soitin Suomeen lokakuussa Blu-ray-soittimet ennättävät sittenkin Suomeen ennen kilpailevia HD-DVD-soittimia. Panasonic tuo DMP-BD10-soittimensa Suomen kauppoihin jo ensi kuun aikana, kun innokkaimmat HD-DVD:n kannattajat pääsevät ostoksille vasta marraskuun puolessa välissä.
DMP-BD10 osaa toistaa uudet Blu-ray-standardin mukaiset bd-videolevyt. Lisäksi soitin osaa toistaa tavalliset DVD- ja CD-levyt. Panasonic jopa kehaisee tavallisten DVD-levyjen kuvan näyttävän Blu-ray-soittimella ja teräväpiirtosignaalilla katsottuna paremmalta kuin perinteisillä laitteistokokoonpanoilla. DMP-BD10 muuntaa tavallisen DVD-levyn kuvasignaalin teräväpiirtotelevisioon sopivaksi. Soitin toistaa myös br-levyjen monikanavaäänen.

Panasonic DMP-BD10DMP-BD10 tukee myös Panasonicin omaa HDAVI-rajapintaa, joka on tarkoitettu kotiteatterin laitteiston hallintaa helpottamaan. HDAVI ohjaa sitä tukevia (eli Panasonicin) laitteita siten, että ne ovat hallittavissa yhdellä kaukosäätimellä, ja järjestelmä osaa itse sammuttaa ja käynnistää tarvittavat laitteet.

Blu-rayta odotellessa voi aikaa kuluttaakseen käydä tutustumassa Suomen Panasonicin sivustoon. Sivuilta löytyy mukava flash-animaatio, joka esittelee BD10-soitinta sekä Blu-rayn yleistä toimintaa.

Lähde:
Digitoday

Aiheet Blu-ray
Edellinen Seuraava  

14 kommenttia

15.9.2006 11:09

senkun tulkoot... hinta varmaan jotain 500€ ja ylöspäin eli ei olla ostamassa ennenkuin hinta on 70€ ja leffat 5€

25.9.2006 11:09

ja mitähän tämä lysti sitten tuleekaan maksamaan? huh huh, eipä edes uskalla ajatella asiaa.

35.9.2006 11:33

Riippuen speckseistä niin hinnan pitäisi olla tuolla 600-1000€ paikkeilla. Ainakaan kalliimpi kuin HD-DVD soitin se ei saisi olla jos meinaavat kauppaa alkaa tekemään. Tai ainakin olettaisin, että kun laadullisesti ei kaikkien tähän astisten juttujen perusteella pitäisi eroa olla (joidenkin mielestä hd-dvd näyttää jopa paremmalta) niin se ostetaan mikä halvemmalla saadaan.

45.9.2006 11:37

taas yksi turha keksintö... pitääkö sen laadun nyt olla niin vatun tarkkaa... kohta nähdään värmään ihokudokset tällä menolla

55.9.2006 12:29

heheh.. turhiaha kaikki keksinnöt on olleet tulen jälkee. Pärjäshän ne luolamiehetki.

65.9.2006 12:55

Turhauttavaa on vain se, ettei kyennyt saamaan yhteistä formaattia aikaiseksi...

75.9.2006 13:40

Jep. Taas on pari kappaletta uusia formaatteja, joiden suojauksia on kehitetty sadoilla miljoonilla. Tämän takia levyt ovat ylihintaisia mikä taas lisää kopiointia. Ja aina löytyy se 16-vuotias norjalainen joka ne suojaukset murtaa. Noh, onhan tuollainen pari kymentä giganen siirrettävä media ihan näppärä...mutta en kyllä silti ole ensimmäisten joukossa uutta soitinta hommaamassa.

85.9.2006 13:41

Lainaus:

Turhauttavaa on vain se, ettei kyennyt saamaan yhteistä formaattia aikaiseksi...
Tuossa nimeomaan on se "ongelman" ydin. Kuitenkin itse uskoisin, että jos tuo formaattisota tuntuu jatkuvan pidempään niin uskon, että rautavalmistajat alkavat tuoda dualformat vehkeitä. Se on taas kuluttajan voitto, kun kaikki pelittää, osta sitten mitä lystää.

*EDIT:typo*
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 5.9.2006 @ 13:43

95.9.2006 14:55

Pitkään aikaan en tule tuollaista tarvimaan. Tulevasta formaatista ei ole vielä mitään tietoa. Nyt niitä on kaksi, jotka eivät ole keskenään yhteen sopivia. Onkohan todellisuudessa niin iso parannus. Perinteinenkin DVD on ihan hyvä mikäli se on hyvin tehty, mikä on ikävä kyllä harvinaisuus.

105.9.2006 18:01

Saas nähdä tuleeko tästä uusi VHS-Betamax-Video2000-sota

115.9.2006 19:25

Joka laitteeseen vaan se Ricohin kehittämä vempain(http://fin.afterdawn.com/uutiset/arkisto/7736.cfm), niin mulla ei ole mitään näitä vastaan. :)

125.9.2006 20:26
AfterDawn Addict

Eiköhän näissä uusissa, niin HD-DVD kuin Blueray, vehkeissä ole paljon lapsuksia sun muita nautinnon karkottajia tuon korkean hinnan lisäksi. Varrotaan parempia aikoja :)

136.9.2006 3:54

Heti kun nykyinen telkkari menee hajalle, niin ostan kyllä teräväpiirtodigitelkkarin samantien.. :D

Silloin voisi ajatella myös uusien vehkeidenkin päivittämistä..

Mutta tuon hinta se vaan on isoin pointti.. Eikös jossain pelikonsolissakin ollut tuo Blu-ray?

Kaikkea en tässä maailmassa tiedä, Kaikkea en tule tietämäänkään, Eikä kyllä sen puoleen välttämättä kiinnosta hevon hel***tiäkään.. :D

146.9.2006 5:46

Tätä sotaa on oikeastaan ollut hauska seurata. Eikös tämä "riita" ole pariin kertaan meinattu sopia? Jännempää tämä kuin tositeevee :)

P.S. Blu-Ray <3

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Hintavertailun suosituimmat

Tuoreimmat uutiset

Joko vanha emolevy kuristaa uusia näytönohjaimia? Joko vanha emolevy kuristaa uusia näytönohjaimia? (31.10.2014 21:37)
Nvidian uusi näytönohjainsukupolvi julkaistiin vastikään GTX 980:n muodossa, ja sitäkin tehokkaampia näytönohjaimia on tulossa huhujen mukaan jo ensi vuoden alkupuolella, mutta samaan aikaan ....
2 kommenttia
Muutamassa vuodessa 40 miljardin dollarin yhtiöksi: Kiinan Apple hakee lisää rahaa Muutamassa vuodessa 40 miljardin dollarin yhtiöksi: "Kiinan Apple" hakee lisää rahaa (31.10.2014 17:47)
Maailman kolmanneksi suurin älypuhelinmerkki Xiaomi suunnittelee nostavansa sijoittajilta rahaa yli 40 miljardin dollarin arvostuksella, kertoo talousjulkaisu Forbes. Viime vuoden kesällä ....
3 kommenttia
Miniopas: Näin paritat PlayStation-peliohjaimen Xperia Z3 -laitteen kanssa Miniopas: Näin paritat PlayStation-peliohjaimen Xperia Z3 -laitteen kanssa (31.10.2014 16:31)
Toivoisitko parempia kontrolleja Sony Xperia Z3 -laitteellasi pelaamiisi peleihin? Löytyykö sinulta myös PlayStation 3 tai 4 -pelikonsoli? Mikäli vastasit kyllä, ongelmaan on helppo ratkaisu: ....
3 kommenttia
Lumia 930:n hinta putosi 100 euroa – Oikea huippupuhelin irtoaa nyt edullisesti Lumia 930:n hinta putosi 100 euroa – Oikea huippupuhelin irtoaa nyt edullisesti (31.10.2014 14:46)
Elisa Saunalahti on laskenut kesällä Suomeen saapuneen Nokia Lumia 930:n hintaa sadalla eurolla, joten Microsoftin tuoreimman lippulaivan saa omakseen nyt 399 eurolla. Mainossähköpostissa ....
9 kommenttia
Suomalainen hittipeli Best Fiends päivittyi Suomalainen hittipeli Best Fiends päivittyi (31.10.2014 12:47)
Suomalaisen peliyhtiö Seriouslyn lokakuun alussa App Storeen ilmestyneelle Best Fiends -pulmapelille on julkaistu päivitys, jonka mukana tulee uutta pelattavaa 20 tason verran lisää. Best ....

Uutisarkisto