*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Skypen ja Kazaan tekijöiltä P2P-TV?

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 25.7.2006 21:40 Kommentteja (15)

Skypen ja Kazaan tekijöiltä P2P-TV? Erittäin suosittuja Skype ja Kazaa-ohjelmia kehittäneet Niklas Zennström ja Janus Friis ovat kehittämässä uutta Venice nimistä projektia. BusinessWeek.com:in saamien tietojen mukaan Venicen on tarkoitus helpottaa TV-ohjelmien ja muiden videotiedostojen siirtämistä ja katselua internetissä. Parivaljakko on koonnut kasaan alan ammattilaisia ympäri maailmaa projektin pariin.
Toistaiseksi mitään virallista tietoa asiasta ei ole tullut, mutta Venice projektin edustajat ovat huhujen mukaan neuvotelleet useiden televisioyhtiöiden kanssa mahdollisesta yhteistyöstä. Tarkoituksena on todennäköisesti tehdä Venicestä suurin internettiä hyödyntävä televisiolähetysten jakelupalvelu. Toistaiseksi Venicen yhteydessä ei ole mainittu elokuvia tai musiikkia, joten kyseessä on todennäköisesti puhtaasti TV-ohjelmien levitykseen tarkoitettu palvelu.

Venice ei ole kuitenkaan apajilla yksin tai edes ensimmäisenä P2P-jakelijana. Osansa haluavat esim. Brightcove, BitTorrent, YouTube, Veoh, ja Video Egg. Monet näistä palveluista eivät kuitenkaan pysty kilpailemaan Venicen kanssa taloudellisesti. Zennström ja Friis myivät Skypen viime vuonna eBaylle 2.6 miljardilla dollarilla. eBay voisi olla myös Venicen tukija tulevaisuudessa, vaikka eBayn edustaja ei Veniceä tai eBayn mahdollisia kytköksiä siihen kommentoinutkaan.

Nähtäväksi jää koska palvelu julkaistaan ja menestyykö se samalla tavoin kuin Skype ja Kazaa. Lähtöasetelmat ovat kuitenkin erittäin hyvät.

Lähde:
BusinessWeek.com

Edellinen Seuraava  

15 kommenttia

125.7.2006 21:53

Ainakin on ammattilaiset asiassa. Tämän on siis tarkoitus olla maksullinen palvelu, joka myy sarjoja p2p verkossa?

226.7.2006 6:49

toi olis kyllä hemmetin hyvä juttu. Vois katella sellasia sarjojakin joita suomesta et saa kun dvdboxeissa 60€ hintaan. NÄIN POJAT NÄIN!!!!

326.7.2006 9:00

alko seisoo ku luin tota ^^ kuullosta hyvält :P

426.7.2006 10:32

Aina vaan paranee, nyt ei ainakaan voi sakottaa piratismista ;)

526.7.2006 11:03

Miten piratismi tähän liittyy? :o

626.7.2006 11:29

Toivon mukaan tuovat 2 versiota markkinoille eli ilmaisen , mutta pakolliset mainoskatkot sisältävän version ja maksullisen missä ei tarvitse mainoksia kyttäillä. Näin saavutetaan aina vain suuremman ryhmän kiinnostus.

726.7.2006 11:44

Kuulostaa loistavalta, mutta kummiskin pilaavat tämänkin kaikenmaailman DRM-systeemeillä =(

826.7.2006 14:24

Todennäköisesti tuleekin joku suojaus systeemi, mutta en usko että sen suojauksen purkamiseen menee 3minuuttia kauempaa..... Sehän on todistettu että esim. slysoft on purkanut suojaukset ohjelmilta ennen kun niitä on edes ruvettu käyttämään. Todennäköisesti noi on suora syötöllä netistä katsottavia sarjan jaksoja, sillä tavalla että kun rupeaa katsomaan elokuvaa niin rupeaa jakamaan samalla sitä muille katsojille suorana lähetyksenä. Sitten se sarjan jakso kuolee kun katsojoia ei ole enää tarpeeksi.

926.7.2006 20:11

ihan hyvä, jos vielä subitkin ois

1026.7.2006 23:06

Kuullostaa mielestäni hyvälle, varsinkin siinä tarkoituksessa kun kaikkia ohjelmia ei tänne koti Suomeen saada. Subit ois kova bonus tohon kun läheskään kaikilla ei kielitaito kuullun ymmärtämiseen riitä...

1127.7.2006 9:51

Minunkin mielestäni tuo alkaa kuulostamaan jo huomattavasti paremmalta, hieno homma kaiken kaikkiaan kun saavat vain vielä sesn kuuluisan hinnan kohilleen...ei kun lataileen...

1227.7.2006 13:41

Tästä uutisesta jää itselle mieleen 2,6 MILJARDIA DOLLARIA, VOI JEESUS!! Anteeksi purkaukseni mutta tässä kärvistellään opintolainoissa ja opintotuella ja pari hemmoo vetää summan joka vastaa Suomen Valtion nettotuloja vuodelta 2003. Ei voi muuta sanoa kuin "Life is a bitch and then you die."

1328.7.2006 0:19
vatelma
Inactive

siis onko tää ilmanen?

1429.7.2006 18:28

No vois luulla että on kun Skype ja kazaa.kin OLI ilmaisia, Skype vissiin edelleen. Mutta jos ei ole niin varmasti jjoku pistää sarjat torrentteina jakoon, eli ilmaiseksi nuo sarjat tulee saamaan varmasti.

151.8.2006 16:04

tää on hyvä juttu

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Tässäkö Rovion seuraava hittipeli? Battle Bay tulossa saataville maailmanlaajuisesti Tässäkö Rovion seuraava hittipeli? Battle Bay tulossa saataville maailmanlaajuisesti (29.4.2017 21:42)
Rovion uusi Battle Bay -mobiilipeli tulee saataville maailmanlaajuisesti 5. toukokuuta. Battle Bay on reaaliaikainen moninpeli, jossa pelaajat kiitävät merellä viidestä pelaajasta koostuvassa ....
Hakkerit vuotivat jaksoja Netflixin kesäkuussa ensi-iltansa saavasta Orange is the New Black -tuotantokaudesta Hakkerit vuotivat jaksoja Netflixin kesäkuussa ensi-iltansa saavasta Orange is the New Black -tuotantokaudesta (29.4.2017 21:25)
TheDarkOverlord-hakkeriryhmä aikoo jatkaa vuotoja myös Orange is the New Black -sarjan jälkeen. Asiasta uutisoi TorrentFreak. TheDarkOverlord kertoo saaneensa Orange is the New Black -sarjan ....
Samsung Galaxy S8 ja LG G6 tulivat myyntiin Suomessa Samsung Galaxy S8 ja LG G6 tulivat myyntiin Suomessa (28.4.2017 17:42)
Odotetut Android-älypuhelimet saapuivat tänään myymälöihin. Helmikuussa MWC-messuilla esitelty LG G6 tuodaan myyntiin yhteistyössä Gigantin kanssa, minkä lisäksi puhelimen voi löytää operaattorien ....
Bitcoinin arvo nousi kaikkien aikojen ennätyslukemiin Bitcoinin arvo nousi kaikkien aikojen ennätyslukemiin (28.4.2017 17:11)
Bitcoinin arvo kävi eilen uusissa ennätyslukemissa. Kirjoitushetkellä Bitcoinin arvo on noin 1300 dollaria eli noin 1200 euroa. Eilen yhden Bitcoinin arvo oli korkeimmillaan noin 1340 dollaria. ....
iPhone-sovellusten hinnat nousevat – 0,99 euron sovellukset jäävät historiaan iPhone-sovellusten hinnat nousevat – 0,99 euron sovellukset jäävät historiaan (28.4.2017 14:04)
Apple on päättänyt korottaa App Storessa myytävien mobiilisovellusten hintaa. Alhaisin hintaluokka nousee 0,99 eurosta 1,09 euroon. Vastaava hintakorotus tehdään myös Meksikossa ja Tanskassa. ....
3 kommenttia

Uutisarkisto