*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Firefox v2.0 beta julkaistu

Kirjoittaja Ilkka Ketola @ 13.7.2006 09:29 Kommentteja (48)

Firefox v2.0 beta julkaistu Suositun Firefox-internetselaimen kehitteillä olevasta kakkosversiosta on julkaistu pitkään odotettu betaversio. Firefox v2.0 beta 1 on ensimmäinen kaikkien ladattavissa oleva betaversio "seuraavan sukupolven" selaimesta.
Firefox 2.0 sisältää runsaasti uusia ominaisuuksia ja parannuksia selaimen ykkösversioon verrattuna. Käyttäjälle selkeimmät uudistukset ovat:
  • Kirjanmerkit, joihin voi liittää automaattisesti päivittyvän minitiivistelmän sivun sisällöstä
  • Parannellut välilehdet(tabbed browsing): sulkemisnappi jokaisessa välilehdessä, laajempi kontrolli siitä, mikä sivu tuodaan näkyviin suljettaessa nykyinen välilehti sekä yksinkertaistettu asetusten määritys
  • (Englanninkielinen) oikoluku tekstikentille
  • Parannettu hakukoneintegraatio: automaattinen lisäosien tunnistus ja asennus ja etsintäpalkissa olevien hakukoneiden parempi hallinta
  • Hakutermiehdotukset hakukoneilta jo syötetyn tekstin perusteella

Voit ladata Firefox v2.0 beta 1:n täältä.

Edellinen Seuraava  

48 kommenttia

113.7.2006 9:39

Niin siis tämähän ei ole Beta, vaan Betan RC.

213.7.2006 9:53

Ei vaan kyseessä on todellakin beta 1 milestone -julkaisu. http://developer.mozilla.org/devnews/index.php/2006/07/12/firefox... Beta 1 RC 1 julkaistiin 11.7., joten varsinainen beta saatiin ulos suhteellisen nopeasti.

313.7.2006 9:57

FireFox, ei FireFox. Vai onko tämä aFteRdaWN vai AfterDawn?

413.7.2006 9:57

jaha, joku roska sitten teinixissää tuon nimen automaattisesti. On se niin hienoa.

513.7.2006 10:34

@ Ketola Selvä :)

613.7.2006 10:44

Tyhmä kysymys mutta mitäs se RC siinä meinaa?

713.7.2006 10:46

RC = release candidate

813.7.2006 10:48

Kiuze, Kiitos huomiosta. Uutinen korjattu, samaten Firefoxin autotägäys.

913.7.2006 11:44

Tämä selvä! Kiitos tiedosta!=)

1013.7.2006 11:54

Hyvä, että vihdoinkin tuo tuli ulos. Toimiiko nuo laajennukset tässä uudessa?

1113.7.2006 12:07

Kumma juttu. Kun käynnistä Betan niin avautuu 1.504. Pitäisikö tuo vanhempi poistaa ensin?

1213.7.2006 12:08

Unohtakaa edellinen. Suljin vanhan ja Beta käynnistyi.

1313.7.2006 12:08

Minä en onnistunut tuon lataamisessa, selain kaatuu aina kun yritän.

1413.7.2006 12:11
jartsi12
Inactive

Puh, ei mitään betoja. Haen sit ku tulee kunnolla toimiva ja valmis versio <3

1513.7.2006 12:43

..sit ootellaan gentoon portageen tää ja käännetään :)

1613.7.2006 12:46

Toivottavasti muistivuoto-ongelma on nyt korjattu.

1713.7.2006 13:22

ihan hyvähän se, vieläkun saisi vanhat lisäosat toimimaan uudemmissa.

1813.7.2006 13:37

http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?t=438513 Onhan sitä tietysti laajennuksia jotka ei toimi tässä versiossa, mutta tuolta löytyy ohjeet miten saada toimimaan ne jotka toimii.

1913.7.2006 14:30

Edellisessä linkissä kehoitetaan app.extensions.version:in arvo muuttamaan falseksi. Eli miten se tapahtuu?

2013.7.2006 15:04

Vaihdoin vanhaan, toimivaan versioon. Katsotaan sitten uudestaan, kun oikeata kakkosversiota pukkaa...

2113.7.2006 16:19

Mä ootan kans sitä oikeeta

2213.7.2006 18:09

Beta on vaan hurjapäille :P Kyllä sitä aitoa julkaisua odotellaan.

2313.7.2006 18:10

Mitenkäs tää vie koneen muisti? Tää 1.5 kun vie 66mt muistia kun on vain tämä sivu auki. IE kun vie 10-20mt paikkeilla. Eikä selaineten aukiololla ole paljon vaikutusta. Jos Firefoxissa laittaa useamman ikkunan auki vie se helposti 150mt muistia. Tähän asiaan saisivat tehdä muutoksen.

2413.7.2006 19:12

kyllä mulla vie 20Mt paikkeilla muistia Firefox yhdellä sivulla.

2513.7.2006 19:38

Mullakin vie toi Firefox 49mb muistia, mutta se on todennäköisesti lisäosien ansiota. Mutta kyllä 1024:stä on antaa. :D En vieläkään saanut tuota uutta ladattua, missä ongelma?

2613.7.2006 20:02

Olihan tuo ihan kiva kun tstasin, tosin mikään uutuusjuttu ei pistänyt silmään kuin tuo hakukoneitten uudelleenjärjestelyasetuslaatikko

2713.7.2006 21:10

Häviääkö vanhan kirjanmerkit, kun lataa uuen?

2813.7.2006 23:06

ei häviä

2914.7.2006 1:50

kuullostaa hyvältä ja on vielä parempi kuin miltä kuullostaa ? itseasiassa en ole koskaan edes käyttänyt firefoxia, mutta ajattelin ladata tuon uuden version (kokeillakseni.

3014.7.2006 3:42
Camee
Inactive

Ei pahus ollut suomenkielinen. Odotellaampa sitä sitten.

3114.7.2006 4:36
Zer_0
Inactive

Jokohan se IE vihdoinkin alkaisi "painua unholaan" tämän jälkeen :)

3214.7.2006 6:03

valitettavasti ie7:ssa on suurinpiirtein samat ominaisuudet niin ie ei ainakaan ihan helpolla painu unholaan

3314.7.2006 6:44

Kyllä tästä suomenkielinen versio on. Todisteena screenshotti siitä kun kirjotan tätä viestiä FF 2.0 betalla. http://img82.imageshack.us/img82/8072/ffbeta18su.jpg

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 14.7.2006 @ 06:48

3414.7.2006 9:39
rkl82
Inactive

Täältä saa ainakin suomi version http://www.mozilla.org/projects/bonecho/all-beta.html

3514.7.2006 10:22

Quote:
valitettavasti ie7:ssa on suurinpiirtein samat ominaisuudet niin ie ei ainakaan ihan helpolla painu unholaan
Veikkaan, että ne, jotka vielä IE:tä käyttävät, eivät välttämättä ole edes päivittäneet seiskaan :p

3614.7.2006 11:09

Juu testissä on, mutta kotikoneissa saapi vielä olla vanhat ja odottaa virallista 2.0.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 14.7.2006 @ 11:10

3714.7.2006 11:46

7 onkin vielä beta vaiheessa. Ja varmasti se jaetaan windows updaten kautta kun ilmestyy.

3814.7.2006 12:51

Hmm... lieneeköhän tuosta mäkki versiota? Winukka koneet pitääkin päivittää tuohon uusimpaan versioon... Macillä on se ongelma, ettei oikein ole selainta, joka olisi selkeästi muita parempi, niin kuin windows puolella on. Safarissa ainakin on samanlaiset sulkemisnapit joka välilehdessä :). Mutta periaatteessa nuo "uudet ominaisuudet" on melko turhia.

3914.7.2006 18:19

Quote:
Puh, ei mitään betoja. Haen sit ku tulee kunnolla toimiva ja valmis versio <3
Huomattavasti halvempaa testata tuote käyttäjillä. Ei tarvitse maksaa testaajille palkkaa ^_^

4015.7.2006 23:26

täähän on hullun nopee!!

4116.7.2006 14:55

häviääkö vanhat kirjaimertkit jos pistää tuon betan ja sitten toteenkin että siinä ei toimikaan adblock laajennus ja laittaa vanhan takasin

4216.7.2006 15:14

ei hävii kirjanmerkit

4320.7.2006 18:59

Kyllähän tää muuten hyvä on mut mites sen mediaplayerin saa päivitettyä uudenpaan?

4420.7.2006 21:34

jees, tulihan se portageen vihdoin :) päätin sit kääntää ja kyllähän tämä toimii ihan kivasti, jätän käyttöön :)


4528.7.2006 17:13

Eipähän mitään ihmeellisiä uudistuksia uudessa FFssä ole. Pysyn mieluummin Operassa, paljon luotettavampi.

4628.7.2006 20:53

Ymmärrän, että pidät operaa hyvänä, itsenikin mielestä se on ihan kiva selain. Mutta miten niin "paljon luotettavampi"?

4726.9.2006 14:34

Hmm, mites porukalla toimii videot tän kanssa ? Itsellä lataa moveista vaan sekunnin pätkän ja on muka valmis?

4825.10.2006 13:44

Todella huono tää uus Firefox. Saispa ton pienen haku jutun pois ja turha toi siirry juttu tossa. Minnekköhän se välilehtien sulkemis ruksi tosta välilehtien vierestä on hävinny? Toivottavasti tulee uus vähän parempi versio missä korjattu tollaset huonot jutut.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Mitä uutta Netflixistä löytyy? HIGH.FI kertoo kaikki uusimmat lisäykset Mitä uutta Netflixistä löytyy? HIGH.FI kertoo kaikki uusimmat lisäykset (9.12.2016 16:51)
Uutisvahtipalvelu HIGH.FI:hin on tänään lisätty uusi sisältökategoria. Vaikka päivitys on periaatteessa pieni, saattaa siitä olla keskimääräistä enemmän iloa palvelun käyttäjille. Palvelun ....
Näin estät henkilöitä WhatsAppissa Näin estät henkilöitä WhatsAppissa (9.12.2016 14:01)
Mikäli et halua enää vastaanottaa puheluita tai tekstiviestejä WhatsApp-kontaktiltasi, voit estää yhteystiedon erittäin helposti. Kun asetat henkilölle eston WhatsAppissa, hän ei enää näe viimeksi ....
Näin estät puhelut ja tekstiviestit tietyistä puhelinnumeroista Androidissa ja iPhonessa Näin estät puhelut ja tekstiviestit tietyistä puhelinnumeroista Androidissa ja iPhonessa (9.12.2016 11:58)
Jos WhatsAppissa estämältäsi henkilöltä alkaa tulla häirikköpuheluita ja -tekstiviestejä tai olet joutunut esimerkiksi aggressiivisen telemarkkinoinnin maalitauluksi, voi omaa arkea helpottaa ....
Uusi suomalainen hittipeli julkaistiin myös iPhonelle Uusi suomalainen hittipeli julkaistiin myös iPhonelle (9.12.2016 10:08)
Suomalaisen Fingersoftin kehittämä Hill Climb Racing 2 -mobiilipeli on julkaistu iPhonelle ja iPadille. Peli julkaistiin Andridille jo viime viikolla. Androidilla Hill Climb Racing 2 on menestynyt ....
Poikkeuksellinen päivitys Galaxy Note7:ään – Estää akun latautumisen Poikkeuksellinen päivitys Galaxy Note7:ään – Estää akun latautumisen (9.12.2016 09:37)
Kun markkinoille pääsee mahdollisesti vaarallisia laitteita, pyritään kaikki myydyt tuotteet tietysti kutsumaan takaisin. Entä jos kaikkia myytyjä laitteita ei saadakaan kerättyä takaisin, vaan ....
3 kommenttia

Uutisarkisto