*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Suomenkielinen sanasto avattu

Kirjoittaja Petteri Pyyny (Google+) @ 28.6.2006 10:38 Kommentteja (23)

Suomenkielinen sanasto avattu Olemme avanneet suomenkielisen digivideoon ja tekniikkaan keskittyneen sanaston, joka pyrkii selventämään hieman alaan liittyvää terminologiaa ja lyhenneviidakkoa. Suuri kiitos sanaston täydentämisestä kuuluu Agent_007:lle sekä Anklelle, jotka saivat tehtyä valtavan käännösurakan englanninkielisestä sanastostamme valmiiksi todella lyhyessä ajassa sekä Pihlis12:lle koodin siirrosta suomipuolelle.
Sanastomme löytyy osoitteesta:

http://fin.afterdawn.com/sanasto/

Luonnollisesti projekti on vasta alkuvaiheessaan ja sanoja ja niiden synonyymejä (etenkin suomenkielisiä "epävirallisia" vastineita) puuttuu edelleenkin paljon ja toivommekin käyttäjiämme ehdottamaan uusia termejä tai jo sanastosta löytyvien termien parannuksia tämän kaavakkeen kautta.

Edellinen Seuraava  

23 kommenttia

128.6.2006 10:43

Tosi hieno juttu. Käännöksetkin näyttivät olevan hyviä.

228.6.2006 10:44

Tästä on varmasti apua monelle.

328.6.2006 10:56

Työ on tosiaan ollut valtava, suuret kiitokset!

428.6.2006 11:00

Tulee varmasti tarpeeseen, ja aika hyvältä näyttää jos kiiressä on kasattu. Tuosta kiitoksia

528.6.2006 11:03

Aivan mahtava juttu :)

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 28.6.2006 @ 11:05

628.6.2006 11:09

Loistavaa... Muuttuuko teksti ''linkiksi'' (siniseksi) kun sen kirjoittaa? esim. Xvid tiedostot ei toimi..ym. EDIT: kyllä muuttuu joka on tosi hyvä...

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 28.6.2006 @ 11:10

728.6.2006 11:15

siis toihan on ihan uskomatonta. tosiaan varmasti on ollut työtä ! lisäänkin tuon välittömästi allekirjoitukseeni.

828.6.2006 11:24

tästä se Agentti icq:ssa jo kertoilin, et kohta valmis.. ja ny se sit ois.. good good.

928.6.2006 11:52

ihan kiva lisäys sivustolle :)

1028.6.2006 12:22

Loistavaa, tuota on tarvittu, kun joskus on vaikea pysyä perässä kun aina keksitään uutta..

1128.6.2006 12:57

loistava juttu

1228.6.2006 13:21

Hyvännäköinen sanasto! Tuosta tulee olemaan apua monelle ja aion lukaista pari juttua itsekin...:)

1328.6.2006 15:12

En yleensä tykkää, että kommentteja kirjoitetaan tyyliin: "hieno juttu" tai "hyvää työtä", mutta tämä sanasto tulee tarpeeseen, joten eiköhän laiteta: "loistavaa työtä pojat!" :)

1428.6.2006 15:45

Hyödyllien juttu :D Kiitokset sen tekijöille.

1528.6.2006 19:25
AfterDawn Addict

Todella hienoa, keep up the good work! :)

1629.6.2006 11:53

Kiitos, tämä on selvää hittikamaa!


Maailmassa on vikana se, että tyhmät ihmiset ovat niin varmoja kaikesta - ja älykkäät niin epävarmoja.

Bertrand Russell

1729.6.2006 13:00

Tätä on varmaan toivottukkin jo jonkin aikaa... Joten suuri kiitos tekijöille :)

1829.6.2006 15:11

Vaikuttaaa todella hyvältä. Kiitos!

1929.6.2006 15:59

Todella hyvä uudistus! Ihmettelinkin jo, miksi ylärivin keskustelualueet on siirtynyt hieman oikealle (vai onko sittenkään vai luulenko vain?) mutta siinä se "syy" olikin!

2029.6.2006 20:23

HYvä ne jotka jaksoivat raataa tuon sanaston meille uuniolle ;)

2130.6.2006 6:05

Hyvä ja tarpeellinen sanasto. Suuri kiitos siitä sen tekijöille! Laitoin heti linkin omille sivuilleni. Melkein jokaisella katsomallani sivulla oli kyllä jotakin pientä korjattavaa suomen kielessä, joten kielen tarkistus ja korjailu kannattaisi vielä tehdä.

2230.6.2006 14:59

Aivan mahtava juttu tää sanasto! Nyt jopa mä löydän vastauksia noihin lyhenteisiin.

2330.6.2006 18:35

Onhan tuo sanasto kiva jos haluaa tietään mitä tarkoittaa mikäkin formaatti. voi aika lailla helpottaaa joitakin käyttäjiä.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Uutisarkisto