*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Lisätietoa ruutuun HD-DVD-elokuvaa katsellessa

Kirjoittaja Ilkka Ketola @ 26.6.2006 18:06 Kommentteja (9)

Lisätietoa ruutuun HD-DVD-elokuvaa katsellessa Warner Home Video esittelee kesän HD-DVD-julkaisujen yhteensä mielenkiintoisen In-Movie Exprience -tekniikan, joka mahdollistaa elokuvan lisämateriaalin selaamisen elokuvan pyöriessä. In-Movie Experiencen (IME)ansiosta elokuvan katselun aikana voi siis esimerkiksi selata levyllä olevaa tietoa näyttelijöistä ja elokuvan teosta.
IMEn käyttöliittymänä toimii saumattomasti sulautuva valikko, jonka kautta katsoja pääsee selaamaan muuta materiaalia elokuvaa keskeyttämättä. Hienoa, että uusiin levyformaatteihin tuodaan muitakin uudistuksia kuin pelkkää parempaa kuvaa ja ääntä. Ehkäpä tämä In-Movie experience myös tuo viimein vastauksen kysymykseen mikä kappale soi kohtauksen taustalla ilman pitkällistä netin ja IMDB:n tongintaa.

Warner Home Video tuo Yhdysvalloissa 11. heinäkuuta saatavile The Dukes of Hazzard ja Bruce Leen Enter the Dragon -elokuvat, joissa In-Movie Experienceä hyödynnetään. Myyntihinta molemmilla on 28,99 dollaria.

Lähteet:
Yahoo! News
High-Def DVD Digest

Edellinen Seuraava  

9 kommenttia

126.6.2006 18:24

No kyllä on elokuvilla hintaa.No toisaalta saadaan ostaa samat elokuvat uudestaan ja uudestaan...........:)

226.6.2006 19:21

Itse haluan keskittyä leffaan, enkä selata mitään lisämatskua sen aikana (paitsi jos leffa on huono).

326.6.2006 19:46

Uskoisin että ei mene kauaa kun tuon avulla laitetaan mainoksia pöyörimään leffan ajaksikin... Hyvä juttu jos tuon systeemin voi itse kytkeä päälle.

426.6.2006 20:24

Mä en edes muista milloin mä DVD-Leffasta olisin katsonut yhtään lisämatskua? Leffan katsottua DVD-levy menee takaisin koteloon, ja se on siinä.. Ei mua ainakaan kiinnosta se kuinka se on tehty jne.. Pelkkä leffa riittäisi mulle.. Olis myynnissä noita extroilla varustettuja levyjä ja sit sellasia missä on pelkkä leffa.. Mutta ei, kun kaikella pitää rahastaa..

526.6.2006 21:13

Itse samoilla linjoilla kuin Iisalmi. Mitä ihmeen hyötyä siitä on että pystyy jotain tietoja selailemaan samaan aikaan kun leffa pyörii "taustalla"? Tosin Hollywood-kamaan tämä tietysti sopii kuin nyrkki silmään : kun elokuvassa ei itsessään ole tarpeeksi sisältöä niin pystyypä lukemaan vaikka päivän lehden ruudulta samaan aikaan! Sisältöä tulee rutkasti lisää. Täyttä rahastusta koko homma. Kun tekniikka kehittyy niin sen pitäisi tuoda jotain oikeaa lisäarvoa tuotteeseen. Mielestäni kotikäyttäjän kannalta järkevä kuvan ja äänenlaatu on jo saavutettu. Muutos VHS:stä DVD:hen oli merkittävä mutta en usko että tämä tuleva "parannus" tulee olemaan mitenkään ratkaiseva. Tulee nimittäin vastaan jo asunnon koko suhteessa käytettyyn laitteistoon. Niin, ja ihmisen aistit. Kun ajattelee tämmöistä tyypillistä yksiötä-kolmiota ja niiden huonekokoja niin se tila johon se äänimaailma ja kuva luodaan on loppujen lopuksi rajallinen. Ja se raja täyttyy aika tehokkaasti nykyiselläkin teknologialla. Äänen suhteen ongelman muodostaa kaiutinten asettelu jo 5+1 kaiutinjärjestelmällä. Hifistit saa tietysti olla mitä mieltä haluaa mutta en usko että suurin osa ihmisistä katsoo elokuvia mitaten mittarilla äänen etenemistä tilassa tyytyväisenä myhäillen. Äänen suhteen maksimi (ihmisaistien) on jo saavutettu CD-tasoisella äänellä. Näin on myös kuvan. En nyt tarkoita etteikö kuva voisi olla vieläkin terävämpi mutta kysymys onkin siitä, onko se tavallisen kuluttajan kannalta merkityksellistä? Se, että kuvasta saa kaiken irti tarkoittaa käytännössä projektorin hommaamista. Pienestä 28 tuuman telkusta se kuva on mitä on vaikka olisi miten teräväpiirto. Useimmille vähän edistyneemmillekin harrastajille nykyinen taso on varmasti riittävä - täytettävänä ei nimittäin ole mitään hehtaarihalleja vaan noin 100 tuuman kuvapintoja enimmäkseen (isompaa on hankala saada mahtumaan asuntoon, tulee jo katselumatkakin liian lyhyeksi). Ja kun suurin osa ihmisistä ei ole mitään haukansilmiä (esim. monet eivät näe lukea tv:n tekstitystä jonkun matkan päästä) niin pistää mietityttämään miten suurta osaa ihmiskunnasta tuo laajennus (nimenomaan elokuvapuolella) tulee koskettamaan? Ihmiset jotka ostavat tuollaista kamaa ovat mielestäni typeriä jos heillä ei ole keskimääräistä huomattavasti parempi kuulo (niin taajuusalueiden kuin tilavaikutelmankin suhteen) ja näkö. Ja huvittavaa sinällään nuo elokuvavalinnat tuolta Warnerilta - vanhoja leffoja joissa jo alkuperäismateriaali rajoittaa kuvan ja äänenlaatua aika reippaasti. Jep - elokuva-ala menee aina vain syvemmälle sinne minne tietokonepelit ja musiikki ovat jo menneet : vähemmän merkityssisältöä ja enemmän silmäkarkkia. Surullista.

627.6.2006 6:33

no hyvä juttu jos haluaa katsoa jotain muuta kuin itse elokuvaa. melko tyhmä idea sinänsä. eiköhän nuo tiedot mitkä ovat levyllä, niin tulee katsotuksi ennen tai jälkeen elokuvan.

727.6.2006 9:03

Johan on ellulla hintaa, ei tuohon enää selitykseksi riitä uusi tekniikka on senverran kallis...ja sitten ihmetellään kopiointia...

827.6.2006 19:44

On muuten oikeasti hurja hinta, kun vielä ajattelee että kysessää on jenkit. Katoin nopeesti muutamat leffat IMDb:een "Out Today on DVD" kohdasta ja siitä sitten amazon.comiin niin olivat 15,90-18,90 dollaria. Ja noi kaikki oli ihan 2006 leffoja ei mitään wanhoja.. No ite en oo poistumassa piiiitkään aikaan DVD-ajasta :D

928.6.2006 12:21

heh, on se kyllä tyhmää että paskalaatuisia elokuvia julkaistaan ensimäisenä järjestelmään joka hehkuttaa huippugrafiikasta ja äänestä :D Sitten vielä tämä joku (tm) en kyllä pitäisi tuota featurea mitenkään mullistavana tai uutena, esm maksutv;n puolella saman homman voi tehdä.. mutta en tosiaan tajua miksi tuosta täytyy tehdä jokin maininta (uutiskynnys?) haluaako joku tosiaan selata tietoja kun leffa pörrää samalla?.. ja jos toi on vielä toteutettu niin tyhmästi että tietoihin ei pääse käsiksi kuin vasta leffan pyöriessä?.. siinähän sitte odottelet että käynnistyy huoh.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Tässäkö Rovion seuraava hittipeli? Battle Bay tulossa saataville maailmanlaajuisesti Tässäkö Rovion seuraava hittipeli? Battle Bay tulossa saataville maailmanlaajuisesti (29.4.2017 21:42)
Rovion uusi Battle Bay -mobiilipeli tulee saataville maailmanlaajuisesti 5. toukokuuta. Battle Bay on reaaliaikainen moninpeli, jossa pelaajat kiitävät merellä viidestä pelaajasta koostuvassa ....
Hakkerit vuotivat jaksoja Netflixin kesäkuussa ensi-iltansa saavasta Orange is the New Black -tuotantokaudesta Hakkerit vuotivat jaksoja Netflixin kesäkuussa ensi-iltansa saavasta Orange is the New Black -tuotantokaudesta (29.4.2017 21:25)
TheDarkOverlord-hakkeriryhmä aikoo jatkaa vuotoja myös Orange is the New Black -sarjan jälkeen. Asiasta uutisoi TorrentFreak. TheDarkOverlord kertoo saaneensa Orange is the New Black -sarjan ....
Samsung Galaxy S8 ja LG G6 tulivat myyntiin Suomessa Samsung Galaxy S8 ja LG G6 tulivat myyntiin Suomessa (28.4.2017 17:42)
Odotetut Android-älypuhelimet saapuivat tänään myymälöihin. Helmikuussa MWC-messuilla esitelty LG G6 tuodaan myyntiin yhteistyössä Gigantin kanssa, minkä lisäksi puhelimen voi löytää operaattorien ....
Bitcoinin arvo nousi kaikkien aikojen ennätyslukemiin Bitcoinin arvo nousi kaikkien aikojen ennätyslukemiin (28.4.2017 17:11)
Bitcoinin arvo kävi eilen uusissa ennätyslukemissa. Kirjoitushetkellä Bitcoinin arvo on noin 1300 dollaria eli noin 1200 euroa. Eilen yhden Bitcoinin arvo oli korkeimmillaan noin 1340 dollaria. ....
iPhone-sovellusten hinnat nousevat – 0,99 euron sovellukset jäävät historiaan iPhone-sovellusten hinnat nousevat – 0,99 euron sovellukset jäävät historiaan (28.4.2017 14:04)
Apple on päättänyt korottaa App Storessa myytävien mobiilisovellusten hintaa. Alhaisin hintaluokka nousee 0,99 eurosta 1,09 euroon. Vastaava hintakorotus tehdään myös Meksikossa ja Tanskassa. ....
3 kommenttia