*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Elokuvakriitikko kiinni screenereiden myymisestä

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 24.6.2006 09:02 Kommentteja (14)

Elokuvakriitikko kiinni screenereiden myymisestä Elokuvakriitikko Paul Sherman myönsi myyneensä yli sata screeneriä warez-ryhmille. Sherman kertoo aloittaneensa toiminnan 1999, kun hän aloitti DVD-screenereiden myyminen eBay internet-huutokaupassa. Erään huutokaupan yhteydessä hän tutustui David Teves-nimiseen henkilöön, joka lupasi maksaa 40 dollaria ja postituskulut, jos Sherman sulkisi Out Cold (Kylmää meininkiä) elokuvan huutokaupan välittömästi ja postittaisi elokuvan hänelle. Yhteistyö jatkui kesäkuuhun 2005 asti. Tänä aikana Sherman myi noin 117 screeneriä ja tienasi näistä 4 714 dollaria.
Sherman ei ole satunnainen kohde vaan on yksi Yhdysvaltojen oikeusministeriön Copycat operaation tuloksista. Kaksivuotisen Copycat operaation tarkoitus on vähentää warez-ryhmien toimintaa. Tähän mennessä yli 30 ihmistä on jo tuomittu piratismista operaation seurauksena. Myös Shermania voi odottaa jopa kolmen vuoden vankeustuomio ja yli 250 000 dollarin sakot, mutta Shermanin yhteistyöhalukkuus todennäköisesti pienentää tuomiota.

Lähde:
Variety.com

Edellinen Seuraava  

14 kommenttia

124.6.2006 9:23

tulee kyllä shermanille kalliiksi tuo myyminen jos joutuu linnaan ja tulee vielä tuon kokoiset sakot :/

224.6.2006 10:12

hyi sinua sherman ! epärehellisyys kun ei kannata koskaan. pitäisi ensin ajatella seuraamuksia, ja kun on pohtinut mahdolliset riskit, niin luopua koko ajatuksesta. ja vielä noin hikisen summan vuoksi. 4 714 dollaria taisi kaverilla olla vuokria rästissä, kun rupeaa moiseen pikkusumman takia ? ja luulisi tuolla elokuva kriitikolla olevan jonkinlainen palkkauskin ? no vankilassakin esitetään elokuvia ja kai kaikki kysyvät shermanilta leffaan jälkeen "oliko hyvä elokuva ?

324.6.2006 11:54

Paul Sherman kysytään ekana iltana onko Oz - Kylmä rinki tuttu mitä pidit haluatko osallistua sinä morsian mina sulho ;(

Quote:
niin luopua koko ajatuksesta. ja vielä noin hikisen summan vuoksi. 4 714 dollaria
en usko että teki rahan takia saihan se yks rikas "pentu" sakot vaikka vanhempien omaisuus on jotain 100 miljoonaa luulisi sillä ostavan muutaman lailisen leffa tai pelin
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 24.6.2006 @ 11:58

424.6.2006 12:26

ei auttaisi jäädä kiinni ja nuo screenerit on muutenkin aika onnetonta katseltavaa, niitä ei tueta!

524.6.2006 12:35

Outch! Tollaiset korvaukset alkavat jo todellakin tuntua.. Mutta ihan oikein Shermanille, mitäs oli mennyt myymään..

624.6.2006 12:48

Tyhmä jätkä... eBay:n kautta ruvennut myymään. Ei näin! Ja tollasen pikku summan takia saattaa joutua linnaan. EI NÄIN!

724.6.2006 15:27

Tyhmä jätkä.. toivottavasti hoitaa hommat tulevaisuudessa vähän enemmän piilossa... ;)

824.6.2006 16:31

Seuraavaksi odotan, että joku MPAA:n jäsen syyllistyy tuohon ja jää siitä kiinni ;)

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 24.6.2006 @ 16:31

924.6.2006 17:24
henkka90
Inactive

aivan vitun tyhmä jätkä. ja tuommosen summan vuoksi vielä alko duunimaan noin typeriä hommia

1024.6.2006 17:50

Kannatti O.o

1124.6.2006 19:43

Quote:
nuo screenerit on muutenkin aika onnetonta katseltavaa, niitä ei tueta!
Ei luulisi hirveästi haittaavan, mikäli pari kertaa leffan aikana ruudussa vilahtaa copyright-teksti tms.

1225.6.2006 12:51
JoksuJ
Inactive

-kemisti- > Siinäpä olisikin mahtava uutinen, MPAA:n työntekijä kiinni warettamisesta, mahtaisi kaatua koko piratisminvastainen toiminta siinä. Toinen varteenotettava vaihtoehto olisi kotimaisittain ajateltuna vaikkapa karpela. Saisi vuoden naurut siitäkin.:)

1326.6.2006 4:36

Olihan Karpelalla se Aasian matkalta ostettu piraati käsilaukku :D, josta iltalehdet vuosi sitten nostivat kohun.

1426.6.2006 16:26

Tyhmä äijä. Ei näin.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Poikkeuksellinen päivitys Galaxy Note7:ään – Estää akun latautumisen Poikkeuksellinen päivitys Galaxy Note7:ään – Estää akun latautumisen (9.12.2016 09:37)
Kun markkinoille pääsee mahdollisesti vaarallisia laitteita, pyritään kaikki myydyt tuotteet tietysti kutsumaan takaisin. Entä jos kaikkia myytyjä laitteita ei saadakaan kerättyä takaisin, vaan ....
Onko maailman kuumin startup pelkkä kupla? Epäilyt Magic Leapiä kohtaan kasvavat Onko maailman kuumin startup pelkkä kupla? Epäilyt Magic Leapiä kohtaan kasvavat (9.12.2016 08:40)
Floridalaiseen Magic Leap -kasvuyrityksen kehittämiin mixed reality -laseihin on ladattu kovia odotuksia – kenties liiankin suuria. The Informationin paljastamien tietojen mukaan Magic Leap ....
Ubisoftin synttärikampanja jatkuu, nyt ilmaiseksi Assassin's Creed 3 Ubisoftin synttärikampanja jatkuu, nyt ilmaiseksi Assassin's Creed 3 (8.12.2016 19:36)
Ubisoft viettää 30. juhlavuottaan ja on juhlistanut sitä ilmaispelien avulla. Kaikkiaan seitsemän peliä on lisätty tarjolle ilmaisina latauksina yhtiön omasta Uplay-alustasta vuoden saatossa. ....
Voit joutua pettymään – iPhoneen ei olekaan tulossa suurta uudistusta Voit joutua pettymään – iPhoneen ei olekaan tulossa suurta uudistusta (8.12.2016 18:23)
Spekulointi seuraavan sukupolven iPhonen sisältämistä uusista ominaisuuksista tuntuu alkavan vuosi vuodelta aikaisemmin. Varhaisessa vaiheessa alkaneiden huhujen huono puoli on siinä, että vaikka ....
Samsung kaappaa Applen idean? Galaxy S8:aan ei tule kotinäppäintä Samsung kaappaa Applen idean? Galaxy S8:aan ei tule kotinäppäintä (8.12.2016 17:41)
Ensi vuoden alussa julkaistaviin Galaxy S8 -sarjan älypuhelimiin on tulossa koko etualan kattava näyttö, kertoo Bloomberg. Applenkin on huhuttu kehittävän vastaavaa älypuhelinta ensi vuodeksi. ....
1 kommentti

Uutisarkisto