*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Winampissa jälleen tietoturva-aukko (päivitetty)

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 21.6.2006 13:50 Kommentteja (25)

Winampissa jälleen tietoturva-aukko (päivitetty) Secunia on julkaissut tänään tiedotteen, jossa se varoittaa erittäin kriittisestä tietoturva-aukosta Winamp-mediasoittimessa. Ongelma koskee ainakin 5.23 ja 5.21 versioita, mutta oletettavasti myös muita 5.xx, 3.xx ja 2.xx versioita. Aukko löytyi in_midi.dll kirjastosta, joka huolehtii MIDI-tiedostojen avaamisesta ja toistamisesta. Secunia suosittelee välttämään epäluotettavien .mid(i) tiedostojen avaamista Winampilla. Sopivasti muotoiltu midi-tiedosto aiheuttaa puskurin ylivuodon, joka johtaa Winampin kaatumiseen ja pahimmassa tapauksessa hyökkääjä voi ajaa omaa koodia kohdekoneella.
Winamp on usein laitettu oletussoittimeksi mid(i)-tiedostoille, jolloin tietoturva-aukko on varsin ikävä. Myös internetselain saattaa avata oletuksena mid(i)-tiedostot Winamp-soittimella, jolloin aukkoa olisi mahdollista hyödyntää pelkällä linkillä midi-tiedostoon. On siis suositeltavaa ottaa mid- ja midi-tiedostojen tuki pois päältä Winampin asetuksista kokonaan.


Päivitys 22.47:

Ongelma on korjattu uudessa 5.24 versiossa, jonka voi ladata täältä.
Kiitos pete114:lle asian ilmoittamisesta.

Lähde:
digitoday

Edellinen Seuraava  

25 kommenttia

121.6.2006 15:38

Hahah.. Onneks en enää tuotakaan käytä =D

221.6.2006 15:48

No joo, ikäväähän tuo on, mutta ongelma sentään on löydetty ja korjauksen alla. Itse jatkan kyllä ko. soittimen käyttöä tuosta huolimattakin.

321.6.2006 16:15

Joo en minäkään aijo ohjelman käyttöä lopettaa. Pitää vain ottaa nuo MID ja MIDI tiedostojen tuki pois.

421.6.2006 16:17

apua! eipä oo mulle koskaan ollu mitään haittaa noista.. älä yritä josset osaa! kyllä se winamp on paras käyttäny koko ikäni:)

521.6.2006 16:46

Vieläku tietäis miten sen voi ottaa pois päältä.

621.6.2006 17:32

Olen käyttänyt eriversioita, eri soittimista, win player ei kovin hyvä laatuinen, winamp parempi mutta sekava ja itunes on nyt ja mielestäni hyvä, tosin ei sekään käytöltään mikään ihanne ole :-) Asiaan joo ikävä juttu winampille koska juur mid ja midi tiedostot ovat ainakin kännyissä, joissakin tilaefekteissä jne käytössä.

721.6.2006 17:39

@Al_Cabone painat hiiren oikella korvalla soitinta ja sieltä otat Options > preferences (ctrl+P ) > sitte sieltä vasemmalta file types > ja sitte poistat siitä listalta MID ja MIDI. Kun poistettu niin sen tausta on valkonen. Toivottavasti autto :)

821.6.2006 18:08

Winampin sivuilla on julkaistu uusin versio joka korjaa tuon ongelman. Versio on 5.24. Tuossa osoite http://winamp.com/player/

921.6.2006 18:12

Quote:
winamp parempi mutta sekava
-- siis häh? winamp on yksin kertasin mitä voi olla meneppäs näkötarkastukseen!

1021.6.2006 18:40

no on tuo aika sekava, pieniä nappeja siroteltu ympäriinsä

1121.6.2006 18:49

Nimen omaan pieniänappeja palon ja varsinkin silloin kun ottaa ns full playerin...mutta ei win amp huono ole.

1221.6.2006 19:00

Ei ole kyllä winamppi sekava. Jos jonkun mielestä pienet napit on huonoja niin skinin voi vaihtaa sellaiseen missä ne on isompia.

1321.6.2006 19:04

Quote:
pieniänappeja palon
-- ooks lintsannu äikän tunnit:D hah hah

1421.6.2006 19:30
Kellopeli
Inactive

Quote:
siis häh? winamp on yksin kertasin mitä voi olla meneppäs näkötarkastukseen!
Quote:
ooks lintsannu äikän tunnit:D hah hah

1521.6.2006 19:39

I prefer foobar2000 0.9.2. *silimän isku ja sheivaus*

1621.6.2006 20:10

niin kellopeli? katkesko ajatus?

1722.6.2006 4:04

pclekuri ei ole lintasattuna äidinkielen tuntia vain valvottu melkein 24 h, koska tulin vähän aikaa sitten työreissulta ulkomailta että sillai..sorry virheet jos niitä sattuu silloin tällöin päätymään tekstiin myös tuo pienempi minä välillä painelee kivoja nappeja :-)

1822.6.2006 6:04

turha siitä varmaan on vaahdota et önkohan winamp paras tai onko siin surkeet napit, ku uutinen ei kumpaankaan kuiteskaa liity ;)

1922.6.2006 7:30

no mähän nyt vaan vitsillä kellopeli.. ei tarvi ottaa niin vakavasti!

2022.6.2006 7:42

Vasta tänään huomasin kuinka paljon parempi Foobar2k on :))

2122.6.2006 10:02

amaroK kyllä pwnaa teiä WinAmpit ja foobarit :p

2222.6.2006 20:45

Onneksi ongelma saatiin pikaisesti korjattua. [offtopic] Window settings-> Scaling kohtaan laitat vaikka 200% niin ei ole napit enään niin pieniä. [/offtopic]

2325.6.2006 23:15

Ja minähän olen itse päättänyt mitä tiedostoja Winamppi saa toistella, joten ei kosketa minua. Ellei sitten joku tautien levittäjä tai kräkkeri ole renamennut midi-filettä vaikkapa *.mp3 fileeksi...

2429.6.2006 7:21

Ei mua haittaa mitkään winampin tietoturva aukot, kun laitan niin että winamp ei pääse nettiin yhdistymään. Yksinkertaista


Intel E4500, Nvidia 8800GT 512mb, 4Gb 800mhz ddr2, Asus P5K-E sli, 19" LG Flatron TFT näyttö, Logitech G25 racing wheel .:::. Aprilia RX50, Metrakit thrower -> Kulkee täyzii!!!

252.7.2006 12:46

hyvä että päivitys vinkki tuli ad:n käyttäjältä. näinhän se pitää mennäkkin.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

iPhonen muisti täynnä? Näillä ohjeilla saat lisää tallennustilaa iPhonen muisti täynnä? Näillä ohjeilla saat lisää tallennustilaa (6.12.2016 13:53)
Jos omistat 16 gigatavun tallennusmuistilla varustetun iPhonen tai iPadin, on laitteesi näytöllä melko varmasti vilahtanut silloin tällöin Tallennustila melkein täynnä -varoitus, joka ilmoittaa ....
Kauppa ilman kassalla jonottamista – Amazon aikoo tehdä siitä totta Kauppa ilman kassalla jonottamista – Amazon aikoo tehdä siitä totta (6.12.2016 12:26)
Amazon on jo neljän vuoden ajan kehittänyt ruokakauppaa, josta voisi yksinkertaisesti lähteä pois kun ostokset on kerätty hyllyiltä kauppakassiin. Kassalla jonottaminen jäisi historiaan kokonaan. ....
3 kommenttia
Netflix lupaa tuplasti enemmän sisältöä – Panostaa tosi-TV:hen Netflix lupaa tuplasti enemmän sisältöä – Panostaa tosi-TV:hen (6.12.2016 11:17)
Netflix aikoo kaksinkertaistaa alkuperäistuotantojen ensi vuonna, kertoo yhtiön sisältöjohtaja Ted Sarandos. Tämän vuoden aikana Netflix saanut valmiiksi omia tuotantoja noin 500 tunnin verran ....
1 kommentti
VW yrittää kääntää autottomuuden voitoksi – Perusti uuden kyytipalvelun VW yrittää kääntää autottomuuden voitoksi – Perusti uuden kyytipalvelun (6.12.2016 10:26)
Kyytipalvelu Uber on omalla esimerkillään osoittanut, että sijoittajapiireissä liikkuu paljon rahaa toimivien liikennepalveluiden kehittäjille ja kaupunkien liikennöinnin uudistaminen voi olla ....
Microsoft perusti uuden chat-robotin – Politiikasta se ei saa puhua Microsoft perusti uuden chat-robotin – Politiikasta se ei saa puhua (6.12.2016 09:42)
Viime keväänä Microsoft esitteli tekoälyosaamistaan Tay-nimisellä Twitter-botilla, jonka luvattiin kykenevän keskustelemaan luontevasti muiden mikroblogipalvelun käyttäjien kanssa. Internet ....

Uutisarkisto