*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Winampissa jälleen tietoturva-aukko (päivitetty)

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 21.6.2006 13:50 Kommentteja (25)

Winampissa jälleen tietoturva-aukko (päivitetty) Secunia on julkaissut tänään tiedotteen, jossa se varoittaa erittäin kriittisestä tietoturva-aukosta Winamp-mediasoittimessa. Ongelma koskee ainakin 5.23 ja 5.21 versioita, mutta oletettavasti myös muita 5.xx, 3.xx ja 2.xx versioita. Aukko löytyi in_midi.dll kirjastosta, joka huolehtii MIDI-tiedostojen avaamisesta ja toistamisesta. Secunia suosittelee välttämään epäluotettavien .mid(i) tiedostojen avaamista Winampilla. Sopivasti muotoiltu midi-tiedosto aiheuttaa puskurin ylivuodon, joka johtaa Winampin kaatumiseen ja pahimmassa tapauksessa hyökkääjä voi ajaa omaa koodia kohdekoneella.
Winamp on usein laitettu oletussoittimeksi mid(i)-tiedostoille, jolloin tietoturva-aukko on varsin ikävä. Myös internetselain saattaa avata oletuksena mid(i)-tiedostot Winamp-soittimella, jolloin aukkoa olisi mahdollista hyödyntää pelkällä linkillä midi-tiedostoon. On siis suositeltavaa ottaa mid- ja midi-tiedostojen tuki pois päältä Winampin asetuksista kokonaan.


Päivitys 22.47:

Ongelma on korjattu uudessa 5.24 versiossa, jonka voi ladata täältä.
Kiitos pete114:lle asian ilmoittamisesta.

Lähde:
digitoday

Edellinen Seuraava  

25 kommenttia

121.6.2006 15:38

Hahah.. Onneks en enää tuotakaan käytä =D

221.6.2006 15:48

No joo, ikäväähän tuo on, mutta ongelma sentään on löydetty ja korjauksen alla. Itse jatkan kyllä ko. soittimen käyttöä tuosta huolimattakin.

321.6.2006 16:15

Joo en minäkään aijo ohjelman käyttöä lopettaa. Pitää vain ottaa nuo MID ja MIDI tiedostojen tuki pois.

421.6.2006 16:17

apua! eipä oo mulle koskaan ollu mitään haittaa noista.. älä yritä josset osaa! kyllä se winamp on paras käyttäny koko ikäni:)

521.6.2006 16:46

Vieläku tietäis miten sen voi ottaa pois päältä.

621.6.2006 17:32

Olen käyttänyt eriversioita, eri soittimista, win player ei kovin hyvä laatuinen, winamp parempi mutta sekava ja itunes on nyt ja mielestäni hyvä, tosin ei sekään käytöltään mikään ihanne ole :-) Asiaan joo ikävä juttu winampille koska juur mid ja midi tiedostot ovat ainakin kännyissä, joissakin tilaefekteissä jne käytössä.

721.6.2006 17:39

@Al_Cabone painat hiiren oikella korvalla soitinta ja sieltä otat Options > preferences (ctrl+P ) > sitte sieltä vasemmalta file types > ja sitte poistat siitä listalta MID ja MIDI. Kun poistettu niin sen tausta on valkonen. Toivottavasti autto :)

821.6.2006 18:08

Winampin sivuilla on julkaistu uusin versio joka korjaa tuon ongelman. Versio on 5.24. Tuossa osoite http://winamp.com/player/

921.6.2006 18:12

Quote:
winamp parempi mutta sekava
-- siis häh? winamp on yksin kertasin mitä voi olla meneppäs näkötarkastukseen!

1021.6.2006 18:40

no on tuo aika sekava, pieniä nappeja siroteltu ympäriinsä

1121.6.2006 18:49

Nimen omaan pieniänappeja palon ja varsinkin silloin kun ottaa ns full playerin...mutta ei win amp huono ole.

1221.6.2006 19:00

Ei ole kyllä winamppi sekava. Jos jonkun mielestä pienet napit on huonoja niin skinin voi vaihtaa sellaiseen missä ne on isompia.

1321.6.2006 19:04

Quote:
pieniänappeja palon
-- ooks lintsannu äikän tunnit:D hah hah

1421.6.2006 19:30
Kellopeli
Inactive

Quote:
siis häh? winamp on yksin kertasin mitä voi olla meneppäs näkötarkastukseen!
Quote:
ooks lintsannu äikän tunnit:D hah hah

1521.6.2006 19:39

I prefer foobar2000 0.9.2. *silimän isku ja sheivaus*

1621.6.2006 20:10

niin kellopeli? katkesko ajatus?

1722.6.2006 4:04

pclekuri ei ole lintasattuna äidinkielen tuntia vain valvottu melkein 24 h, koska tulin vähän aikaa sitten työreissulta ulkomailta että sillai..sorry virheet jos niitä sattuu silloin tällöin päätymään tekstiin myös tuo pienempi minä välillä painelee kivoja nappeja :-)

1822.6.2006 6:04

turha siitä varmaan on vaahdota et önkohan winamp paras tai onko siin surkeet napit, ku uutinen ei kumpaankaan kuiteskaa liity ;)

1922.6.2006 7:30

no mähän nyt vaan vitsillä kellopeli.. ei tarvi ottaa niin vakavasti!

2022.6.2006 7:42

Vasta tänään huomasin kuinka paljon parempi Foobar2k on :))

2122.6.2006 10:02

amaroK kyllä pwnaa teiä WinAmpit ja foobarit :p

2222.6.2006 20:45

Onneksi ongelma saatiin pikaisesti korjattua. [offtopic] Window settings-> Scaling kohtaan laitat vaikka 200% niin ei ole napit enään niin pieniä. [/offtopic]

2325.6.2006 23:15

Ja minähän olen itse päättänyt mitä tiedostoja Winamppi saa toistella, joten ei kosketa minua. Ellei sitten joku tautien levittäjä tai kräkkeri ole renamennut midi-filettä vaikkapa *.mp3 fileeksi...

2429.6.2006 7:21

Ei mua haittaa mitkään winampin tietoturva aukot, kun laitan niin että winamp ei pääse nettiin yhdistymään. Yksinkertaista


Intel E4500, Nvidia 8800GT 512mb, 4Gb 800mhz ddr2, Asus P5K-E sli, 19" LG Flatron TFT näyttö, Logitech G25 racing wheel .:::. Aprilia RX50, Metrakit thrower -> Kulkee täyzii!!!

252.7.2006 12:46

hyvä että päivitys vinkki tuli ad:n käyttäjältä. näinhän se pitää mennäkkin.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Tässäkö Rovion seuraava hittipeli? Battle Bay tulossa saataville maailmanlaajuisesti Tässäkö Rovion seuraava hittipeli? Battle Bay tulossa saataville maailmanlaajuisesti (29.4.2017 21:42)
Rovion uusi Battle Bay -mobiilipeli tulee saataville maailmanlaajuisesti 5. toukokuuta. Battle Bay on reaaliaikainen moninpeli, jossa pelaajat kiitävät merellä viidestä pelaajasta koostuvassa ....
Hakkerit vuotivat jaksoja Netflixin kesäkuussa ensi-iltansa saavasta Orange is the New Black -tuotantokaudesta Hakkerit vuotivat jaksoja Netflixin kesäkuussa ensi-iltansa saavasta Orange is the New Black -tuotantokaudesta (29.4.2017 21:25)
TheDarkOverlord-hakkeriryhmä aikoo jatkaa vuotoja myös Orange is the New Black -sarjan jälkeen. Asiasta uutisoi TorrentFreak. TheDarkOverlord kertoo saaneensa Orange is the New Black -sarjan ....
Samsung Galaxy S8 ja LG G6 tulivat myyntiin Suomessa Samsung Galaxy S8 ja LG G6 tulivat myyntiin Suomessa (28.4.2017 17:42)
Odotetut Android-älypuhelimet saapuivat tänään myymälöihin. Helmikuussa MWC-messuilla esitelty LG G6 tuodaan myyntiin yhteistyössä Gigantin kanssa, minkä lisäksi puhelimen voi löytää operaattorien ....
Bitcoinin arvo nousi kaikkien aikojen ennätyslukemiin Bitcoinin arvo nousi kaikkien aikojen ennätyslukemiin (28.4.2017 17:11)
Bitcoinin arvo kävi eilen uusissa ennätyslukemissa. Kirjoitushetkellä Bitcoinin arvo on noin 1300 dollaria eli noin 1200 euroa. Eilen yhden Bitcoinin arvo oli korkeimmillaan noin 1340 dollaria. ....
iPhone-sovellusten hinnat nousevat – 0,99 euron sovellukset jäävät historiaan iPhone-sovellusten hinnat nousevat – 0,99 euron sovellukset jäävät historiaan (28.4.2017 14:04)
Apple on päättänyt korottaa App Storessa myytävien mobiilisovellusten hintaa. Alhaisin hintaluokka nousee 0,99 eurosta 1,09 euroon. Vastaava hintakorotus tehdään myös Meksikossa ja Tanskassa. ....
3 kommenttia

Uutisarkisto