*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

The Pirate Bay palaamassa toimintaan jo tänään

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 2.6.2006 09:27 Kommentteja (69)

The Pirate Bay palaamassa toimintaan jo tänään Ruotsalaisen Aftonbladet-lehden verkkosivujen mukaan Pirate Bay palaisi toimintaan jo tänään. Trackeri olisi siirtymässä Hollantiin uusille palvelimille ja vanhat tiedot palautettaisiin varmuuskopioilta. Hollanti on ollut aikaisemmin erittäin myötämielinen P2P käyttäjiä kohtaan ja oli monen veikkauslistalla korkealle Pirate Bayn uutta kotimaata arvuutellessa.
Ratsia ei koitunut ainoastaan Pirate Bayn ongelmaksi vaan myös muiden muiden sivustojen toiminta lakkasi tai koki ison kolauksen koska poliisi vei mukanaan myös heidän palvelimiaan koska ne sijaitsivat saman palveluntarjoajan tiloissa. Erityisesti GameSwitch.co.uk (vuokraavat pelipalvelimia) ja Fragbite.se (yli 150 000 pelaajan Counter-Strike sivusto) ovat kärsineet käyttökatkosta ja GameSwitch sivuston kohdalla taloudellisista tappioista toipumiseen saattaa mennä jopa vuosia.

Voit lukea GameSwitch:n tiedotteen täältä (PDF-muodossa).

Lähteet:
Aftonbladet
Digitoday
Slyck

Edellinen Seuraava  

69 kommenttia

12.6.2006 9:36

iltalehti uutisoi kanssa tämänpäivän lehedessään tästä ja netti sivuillaan http://iltalehti.fi/uutiset/200606014604021_uu.shtml jossa on muuten typo, joka menee seuraavasti: Miloonia käyttäjiä BitTorrent-tiedostoina liikkuu......

22.6.2006 9:37

eli osaan se minäkin typottaa ja ei se iltalehti ihan samasta asiasta uutisoinut mutta melkein.

32.6.2006 9:41

No noin summattuna, koko ratsia taitaa tehdä vain hyvää TPB:lle, oikeusteitse korvauksia vuoden parin sisällä ja todella paljon julkisuutta.

42.6.2006 9:42

Noniin, siitä se lähtee. Nyt ne poliisiit vaan nuuskimaan perseitään. Antakoot ihmisten olla rauhassa. Pahempiakin rikoksia on maailmassa, jos tuossa nyt jotain rikosta on...

52.6.2006 9:44

juuri näin, kuvittelevat tekevänsä jotain suurta ja hienoa, mutta mitä tapahtuu, monet muut sivustot kärsivät ja "pääsyyllinen" (eli pirate bay) vaihtaa palvelimien kotimaata, eli ei poliisi edistynyt yhtään mitenkään joten suotta tuollaista harrastaa.

62.6.2006 10:08

On se hienoa, Pirate Bay jatkaa toimintaa ja todelliset kärsijät, eli noi pelipalvelinten vuokraajat konttaavat ja varmasti eivät saa latiakaan korvauksia menetetyistä tuloista..

72.6.2006 10:28

Näinhän siinä käy kun amatöörit rellestää. Käytännössä aina ovat nuo antipiraattiporukat (ja myös poliisit) tulleet muutaman vuoden jälkijunassa ja sama tahti jatkuu näköjään nytkin. Ainut asia minkä nytkin kyseiset tahot saivat aikaan ovat tappiot edellä mainituille yrityksille. Hyödyllisiä järjestöjä nuo antipiraattipuljut, ei voi muuta sanoa. Kyllä varmasti kulttuuri ja taide taas kiittävät kun pelipalvelimet ovat nurin ;)

82.6.2006 10:58

Pirate Bay vaan hyötyy tuosta koska nythän ne saavat lisää ja lisää käyttäjiä koska siitä uutisoidaan lehdissä ja muissa viihde palveluissa ;)

92.6.2006 11:50

Kuinkakohan moni ton jälkee siirtää firmansa serverin pois ruotsista? Jos naapuriin tehään huumeratsia ni pitääks mun heittää vehnäjauhot nopeesti parvekkeelta? :D

102.6.2006 14:46

Pirate Bay vie taas selkävoiton ja nauraa lievästi sanottuna partaansa.

112.6.2006 16:05

The Pirate Bay pelleilee taas ruotsalaisten "poliisien" kanssa... No hyödyllistä se TPB:lle on, saa julkisuutta ja enemmän käyttäjiä, ja kun ehkä saavat korvauksia, niin niillä sitten voivat ostaa lisää palvelimia :p Säälittää noi pelipalvelinvuokraajat :'(

122.6.2006 16:29
vebo
Inactive

Hhahah....hyvä Pirate Bay. Nice move...

132.6.2006 17:13

Hyvä pojat niin sitä pitää, toivottavasti voittavat taistelunsa koska se auttaa meitä muitakin ja itse haluan sitä vaikka en waretakkaan koska jossakin sen raja hölmöilyssäkin on. Jos ne mafiat RIAA ja MPAA (luulevat) saavansa linkkit ja haut laittomiksi niin silloinhan esim: mtv3:nkin telkkun ohjelmisto on linkin päässä niin se olisi myös laiton ja google yms olisivat laittomia, siksi toivon juuri että tuollainen hölmöily loppuisi. Ja jos pitää saada masuntäytettä itselle, niin hintoja alas ja kopio suojukset pois, niin johan kauppa alkaisi käymään, levymyynti nousisi jne ja älkää vain sanoko että artisti saisi huonommin no saahan se nytkin jo ne jämät...

142.6.2006 17:37

odotellaan, ja muutenkin katsotaan mitä TPB:lle tapahtuu.. jännää kun seuraavana päivänä jo tulossa takasin :-) http://www.thepiratebay.org/ seuraillaan ja aD:n uutisia..


152.6.2006 18:06

Vois alkaa käyttää Pirate Bayta ihan vaan tuen vuoksi..

162.6.2006 18:15

Tämä juttu alkaa siis olemaan selvä :). Saa nähdä, millaisia puolustuksia anti-piraattijärjestöt ym. ovat keksineet itselleen...;D

172.6.2006 18:26

PB rules!!!!!!!!

182.6.2006 20:11

mahtavaa lisää waree :D

193.6.2006 2:39

Jaaha, ei se auennutkkaa vielä.

203.6.2006 5:40

TPB on taas auki.

213.6.2006 5:59

Oli vielä 5 minuuttia sitten auki, mutta sulkeutui juuri äsken. Luultavasti sinne tulee jutun takia niin paljon uutta liikennettä, että se ei oikein pysy pystyssä. Ainakin mä kävin sivulla äsken ekan kerran.

223.6.2006 6:05

Minäkin kävin mielenkiinnosta tsekkaamassa ja hienosti aukesi, ei minulla ainkaan ollut ongelmia. Ja huomasitteko pojat olivat laittaneet linkiksi(sivun datanimeksi)police bay..

233.6.2006 6:18

Quote:
...police bay
LOL ...jätkät vaan kääntää veistä haavassa >D Olisi kyllä kiva tietää, paljonko nämä kaksi "piraatti vapaata" päivää tuli maksamaan Ruotsille ja USAlle.

243.6.2006 7:10

SIVUSTO TOIMII !!!!!!!!!!!

253.6.2006 7:19

Onkohan tuo vieläkin kaatunut kun sivulle kyllä pääsee mutta mitään ei voi ladata eikä hakea....

263.6.2006 7:30
sekunda
Inactive

Ilmeisesti kaikki sälät on poliisilla tietokantoineen päivineen vielä, koska niitä linkkejä ei ole. Eli nyt halukkaiden sitten pitää odotella niitä linkkien tekijöitä h**p://85.17.40.35/ <--tuolla toimii melkein ;) muutat vaan tähdet kirjaimiin

273.6.2006 8:33

Näin se menee. Jos ratsian päätarkoitus oli saada TPB pois linjoilta useaksi vuodeksi, niin siinä epäonnistuttiin täysin. Suurimmat kärsijät ovat prq:n pienemmät asiakkaat, joiden palvelimet vietiin ilman mitään perusteita.

283.6.2006 9:05

Enpä saanut ladattua tuolta vielä yhtä torrenttia(muita en ole vielä koittanut), eikä haku toiminut. Pitää vain odotella kärsivällisesti. :)

293.6.2006 9:46

Tuol ylälaidas lukee et the police bay :D

303.6.2006 9:54

Olemme erittäin iloisia ja tyytyväisiä Ruotsin viranomaisten toimiin. Reilu miljoona käyttäjää on jatkossa ilman linkkejä ja lähdettä. Lainaus MPPA:n edustaja Kotilaisen sanoista. Eipä tuo miljoona käyttäjää vaan pitkään pysyny ilman linkkejä ja lähdettä. Piratebay hoitaa hommansa esimerkillisesti.

313.6.2006 10:34

HAahahaha :D Taitaa nyt noiden poliisien into bustata torrentmestoja hiukan heiketä. Tulee oleen trendinä varmaan ympäri maailmaa :D:DDD HAHAHAHAHAAAA :D HF GL PB! :D

323.6.2006 10:51

on kyl hyvä tua The Police Bay :Dddddddd

333.6.2006 11:21

Tein tohon sekundan lähettämään ipeeseen lyhytosoitteen, ei tartte kattoo täältä jos ei oo suosikkeissa. h**p://police***.nopee.be (arvuutteleppas tähdet)

343.6.2006 11:27

CIA on luultavasti jo pyörittelemässä peukaloruuveja ylläpitäjiin, jos ei, seuraava terrorismin vastainen sota taitaa alkaa Hollantia vastaan.

353.6.2006 12:43

Hahah. Aivan mahtavaa että saatiin Piratebay takas. Taidanpa rueta taas käytäämään pb:tä ihan vaan tämän takia. Hyvä muuten tuo "The Police Bay" =DDD

363.6.2006 13:57

Hyvä PB! Toiminnan aika koittaa tass ja PB:een kulta- aika! Kannattaa käyttää PB:eetä ;)

373.6.2006 14:48

Tuolla videopätkä bustauksesta. http://www.youtube.com/watch?v=30HF-m_I6yY

383.6.2006 14:52
KillMan
Inactive

I am glad that PB is back, after all this mess...

393.6.2006 17:21

Pirate Bay näyttäisi taas voittavan tämänkin "kisan", jos asiaa ajatellaan vähän laajemmassa mittakaavassa. Samoinhan kävi viimeksikin.

403.6.2006 17:22

aika väsyneen oloisia nuo Ruotsin hathat-miehet..?

413.6.2006 17:51

Pirate Bayn tapaus osoittaa myös sen että "Gestapon" on keksittävä tehokkaampia tapoja kitkeä kaikenlainen lataaminen, ja ne tehokkaammat konstit voivat johtaa siihen että kaikki kääntyykin "takaa-ajajia" vastaan. Tekijänoikeuslakien, eri maissa, piti antaa täydelliset aseet ladattavien tiedostojen kriminalisoimiseen, mutta nyt näyttääkin siltä, että ne aseet loppuviimeksi on kovin heppoisia.

423.6.2006 18:16

www.thepiratebay.org toimii, www.piratebay.org ei syystä tai toisesta.

433.6.2006 18:38

THe Police Bay <--- Repesin x) x) x)

443.6.2006 19:15

Kattelinpas tuon videon niin ei olisi uskonut kuinka paljon serveri koneita siellä oli... Tulee varmaan aikas kalliiksi hankkii uudestaan :D tai sitten jos saavat ne vanhat takasin....

453.6.2006 20:43

Kyllä on sellanen juttu että pakko tehdä pienimuotoinen lahjoitus hepuille, ihan kannustuksen vuoksi. Pointsit kotiin, vaikken ihan suoraan waretusta kannatakkaan.

463.6.2006 22:37

"Please don't sue us right now, our lawyer is passed out in an alley from too much moonshine, so please atleast wait until he's found and doesn't have a huge hangover.." ----------- kauan eläköön Pirate bay :D

473.6.2006 23:19

Quote:
Kattelinpas tuon videon niin ei olisi uskonut kuinka paljon serveri koneita siellä oli...
Ai? En nähnyt yhtään serveriä. Räkkikaapeja oli, mutta niissä voi olla vaikka mitä. Verkkokalustoa ja semmosta. Mutta olihan niitä pelvelimiakin uutisoinnin mukaan aika paljon. Taisi kuitenki iso osa kuulua muille kuin tpb:lle. Mutta löysää väkeä sillä! Onkohan tuo fiideo aito vai jonkun päähänpiston tuottama feikki....
--

484.6.2006 4:45

Ihan sama vaikka koko sivusto suljettaisiin lopullisesti. Mitä hyötyä on Torrent paikasta jossa jakajia ei löydy. Käykää vaikka tarkastamassa 200 uusinta Torenttia, jakajia 0. Ei ole ihan kaikki ymmärtää koko homman peraatetta.

494.6.2006 4:46

Hyvä, että palasivat toimintaan. Ja jo näin pian. Oli kyllä aika typerät perusteet tuolla poliisilla, kun tuskin niitten servuilla mitään laitonta on. PS:Aika hyvään tahtiin olet noita uutisia jo saanut ulos, Agent_007

504.6.2006 6:35

Mä kyllä veikkaan et ruotsalaiset veronmaksajat pääsee maksamaan syyttäjän kokeilun oikeudessa. Hyvä että pääsi jaloilleen, näyttää vähän mallia muille. Eipä warettelu ole heti loppumassa maailmasta :)

514.6.2006 9:26

Heh, ei oikein onnistunut RIAA:n MPAA:n sun muiden yritykset. Sen sijaan ampuivat TAAS vain itseään jalkaan, tekivät TPB:stä sankarin ja itsestään ilkeän sortajan.. Että näin :D

524.6.2006 11:32

Wezda, siinä on vaan ollut ongelmia niitten päivittymisessä, kyllä siellä on jakajia ja lataajia.

534.6.2006 11:40

Quote:
Ihan sama vaikka koko sivusto suljettaisiin lopullisesti. Mitä hyötyä on Torrent paikasta jossa jakajia ei löydy. Käykää vaikka tarkastamassa 200 uusinta Torenttia, jakajia 0. Ei ole ihan kaikki ymmärtää koko homman peraatetta.
Ei tullut mieleenkään että tiedostot ei ole ehkä kaikkein uusimpia? Tiedostot on palautettu varmuuskopioinneista (kopioita ei ehkä oteta jokainen päivä). Eli 200 uusinta ei ole uusia.

544.6.2006 12:09
stokker
Inactive

Ja kaikki eivät varmaankaan vielä tiedä että PB on taas toiminnassa joten he eivät laita torrentteja päälle.

554.6.2006 13:15

Quote:
Ei tullut mieleenkään että tiedostot ei ole ehkä kaikkein uusimpia? Tiedostot on palautettu varmuuskopioinneista (kopioita ei ehkä oteta jokainen päivä). Eli 200 uusinta ei ole uusia.
Uusia tai vanhoja, palautettuja tai ei palautettuja. Tilanne on sama kuin ennen ratsiaa. itse asiassa PB on jo tunnettu siitä että jakajia ei löydy. Sen takia filejen takana olevissa kommenteissa on yleensä "seed!!!"

564.6.2006 13:33

Quote:
Uusia tai vanhoja, palautettuja tai ei palautettuja. Tilanne on sama kuin ennen ratsiaa. itse asiassa PB on jo tunnettu siitä että jakajia ei löydy. Sen takia filejen takana olevissa kommenteissa on yleensä "seed!!!"
Kyllähän siellä moni lataamani torrentti on ollut yli vuoden vanha ja hyvin seedaajia on ollut. Avoimilla traksuilla kannattaa tietysti olla DHT käytössä niin löytyy käyttäjiä. Siihen trakkerin antamaan seeder/leecher lukuun ei kannata luottaa pätkääkään.

574.6.2006 14:05

ei ainakaan vielä pystynyt lataamaan mitään vaikka seedajia oli yllin kyllin,,

584.6.2006 14:12
dodge-70
Inactive

Kai GameSwitch.co.uk ja Fragbite.se harkitsevat kanteen nostamista Ruotsin poliisia vastaan taloudellisista tappioista jotka johtuivat Poliisin ammattitaidottomuudesta? Niin minä ainakin tekisin, luulisi viranomaisten tietävän mitä muita yrityksiä samaisilla palvelemilla toimii kun lähtevät letkuja pistokkeista irroittelemaan.

594.6.2006 14:29

Toki kannattaa poliisia vastaan kanne nostaa.

604.6.2006 16:39

mitä tarkoittaa DHT?

614.6.2006 16:52

Quote:
mitä tarkoittaa DHT?
Koetas googlea... `-)

624.6.2006 17:49

Panin tuossa Ruotsin oikeusministerille, Thomas Bodströmille postia. -------------------------------------- Dear ms. Minister Who you think you are? What gives you right to order police to do anything? As I recol if ministery of justice wants to do something you should change the law, operative choices are carried out by the police. Not to mention your behind-the-back deal with American media moguls. Are you proud of yourself now? You make me sick. Only thing I am happy about is that you are swedish. I live in Finland, and (so far) we have't surrended our coutry to foreigh powers (remember winter war?) But perhaps spinelessness is so deep in your genes, I don't know - you tell me. Why did you do it? Did't you think of anything? What are your REAL motives? Well at leats you made Pirarbyro more famous - of that they thank you I am sure.

634.6.2006 18:44

No ainakin ministeri saa nauraa kielen raiskauksellesi. :)

644.6.2006 20:40

Kai sille olis pitäny kirjoittaa på svenska.. Ja eiköhän se saa postii muutenki aika reilusti, niiku vaikka kulttuuriministeri Saarela (entinen Karpela) Toi koko ratsia on pelkkä läppä. Pirate Bay ei saanut kun julkisuutta. Helvetin moni laillinen yritys/yhteisö kärsii. Ja se kuka viime kädessä kärsii on ruotsalainen veronmaksaja..

654.6.2006 22:59

jos ruotsin oikeusministeri on thomas niin miksi aloittaa lause: Dear _ms_. Minister

665.6.2006 6:37

Saattaa oikeusministeri kielen runnomista enemmän nauraa ekiottaan sähköpostin sisällölle. Ei ole mikään ihme, jos nuoret eivät voi vaikuttaa lakeihin, kun ei herjauskirjeitä parempia pystytä kirjoittamaan. Avainsana on asiatyyli, jolloin vastaanottaja saattaa jaksaa lukea viestistä otsikkoa enemmän.

Quote:
Not to mention your behind-the-back deal with American media moguls. Are you proud of yourself now? You make me sick
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 5.6.2006 @ 06:41

675.6.2006 7:59

Ei se asiallinenkaan linja paljoa auta. Suomessakin läheteltiin paljon asiallisia viestejä eduskuntaan uuden tekijänoikeuslain äänestelyn aikaan. Vaikutus taisi olla aika heikkoa, kun niitä kymmentä tai vaikka sataa s-posti viestiä vastaan on laitettu hienot painetut kalliin näköiset esitteet ja kerrottu kuinka ilkeä asia teknologia ja yhteiskunnan kehitys on. Eihän toi uusi laki takaa taiteilijalle sen enempää rahaa, heikentää vain vapautta luoda uutta.

685.6.2006 8:13

Quote:
Ei se asiallinenkaan linja paljoa auta.
Kyllä asia linja kannattaa siinä mielessä, että tällä pystyy pitämään asian asiallisen keskustelun rajoissa ja antamaan ylilyöntien tapahtua korkeammalta taholta. Kun viime syksynä laittoi asiallista postia kansanedustajille sai monelta kohtuullisen asiallisen vastauksen takaisin. Ei tosin kaikilta ja näin ollen he todistivat oman kyvyttömyytensä käsitellä asioita puoluettomasti vielä selvemmin. Hyöty jäi tosin äänestyksessä nollille (ja kuinka muuta olisi voinut odottaakaan kun vastassa on suunnitelmatalouteen tukeutuva lobbauskoneisto ja gramexin ihanat miehet), mutta keskustelua syntyi ja asia on vielä kaikkea muuta kuin ohi ja maailman tapahtumat senkuin kiihdyttävät arvostelua. Ennenkuin joku kysyy lisää tuosta lobbauskoneiston kuvauksesta niin mitäs muuta tuo voisi olla? Suunnitelmatalouteenhan kuului se, että ennakkoon määriteltiin kuinka paljon, mitä kanavia ja missä muodossa artikkeleita myydään ja eipä se suuresti eroa nykyisestä viihdeteollisuuden kaaviosta. Jos ei joku humppaveikko myy tiettyä määrää on vika heti jossain muualla kuin siinä, että ihmiset eivät välttämättä edes halua sitä. *EDIT:typo*
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 5.6.2006 @ 08:16

695.6.2006 8:51
jumpura
Inactive

Vakoillaanko nyt sitten saitin käyttäjiä kun peerquardian blokkaa tuollasen ThepirateBay org (seized) jutun joka koettaa tunkea koneeseen?

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

PlayStation 4:n voittokulku jatkuu – Jo yli 50 miljoonaa myytyä konsolia PlayStation 4:n voittokulku jatkuu – Jo yli 50 miljoonaa myytyä konsolia (7.12.2016 18:31)
Sony on onnistunut myymään jo yli 50 miljoonaa PlayStation 4 -pelikonsolia. Lukemaan sisältyy niin vuonna 2013 lanseeratun PlayStation 4:n myynti kuin tänä syksynä esitellyn PlayStation 4 Pron myyntikin. ....
Chrome päivittyy Androidilla – Sisältää uuden lataushallinnan Chrome päivittyy Androidilla – Sisältää uuden lataushallinnan (7.12.2016 18:13)
Tietokoneille vähän aika sitten julkaistussa Chrome 55:ssä huomattavin muutos aiempaan oli flash-selainlaajennoksen kytkeminen pois päältä oletuksena. Androidilla moiselle ei ole tarvetta, sillä ....
iPhonen muisti täynnä? Näillä ohjeilla saat lisää tallennustilaa iPhonen muisti täynnä? Näillä ohjeilla saat lisää tallennustilaa (6.12.2016 13:53)
Jos omistat 16 gigatavun tallennusmuistilla varustetun iPhonen tai iPadin, on laitteesi näytöllä melko varmasti vilahtanut silloin tällöin Tallennustila melkein täynnä -varoitus, joka ilmoittaa ....
Kauppa ilman kassalla jonottamista – Amazon aikoo tehdä siitä totta Kauppa ilman kassalla jonottamista – Amazon aikoo tehdä siitä totta (6.12.2016 12:26)
Amazon on jo neljän vuoden ajan kehittänyt ruokakauppaa, josta voisi yksinkertaisesti lähteä pois kun ostokset on kerätty hyllyiltä kauppakassiin. Kassalla jonottaminen jäisi historiaan kokonaan. ....
5 kommenttia
Netflix lupaa tuplasti enemmän sisältöä – Panostaa tosi-TV:hen Netflix lupaa tuplasti enemmän sisältöä – Panostaa tosi-TV:hen (6.12.2016 11:17)
Netflix aikoo kaksinkertaistaa alkuperäistuotantojen ensi vuonna, kertoo yhtiön sisältöjohtaja Ted Sarandos. Tämän vuoden aikana Netflix saanut valmiiksi omia tuotantoja noin 500 tunnin verran ....
2 kommenttia

Uutisarkisto