*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

TorrentSpy syyttää MPAA:ta hakkerin palkkaamisesta

Kirjoittaja Ilkka Ketola @ 26.5.2006 09:54 Kommentteja (33)

TorrentSpy syyttää MPAA:ta hakkerin palkkaamisesta Suostittua BitTorrent-hakukonetta pyörittävä yhtiö TorrentSpy on vastannut elokuvayhtiöiden etujärjestö MPAA:n syytteisiin vastasyytteellä. TorrentSpyn syytteen mukaan MPAA olisi palkannut hakkerin päästäkseen käsiksi yhtiön sähköposteihinja kauppasalaisuuksiiin.
Syytteen mukaan MPAA maksoi eräälle hakkerille 15 000 dollaria (n. 11 700 euroa), jotta tämä varastaisi tietoa TorrentSpyn tytäryhtiöstä Valence Mediasta. MPAA syyttää Valence Mediaa avunannosta tekijänoikeusrikkomuksiin. TorrentSpyn mukaan tietolähteenä toiminut myös on myöntänyt osallisuutensa juoneen ja on nyt yhteistyössä yhtiön kanssa. Hänen väitetään myös antaneen dokumentteja, jotka osoittavat selvän kytköksen MPAA:han. Mukana on esimerkiksi miehen ja erään MPAA:n johtohenkilön välinen kirjallinen ja allekirjoitettu sopimus.

"Meillä on erittäin painavaa todistusaineistoa, joka osoittaa MPAA:n osallisuuden ja rikkomukset", totesi TorrentSpyn asianajaja Ira Rothken. "Meistä on ironista, että MPAA väittää suojaavansa elokuvastudioiden oikeuksia ja sitten itse syyllistyy piratismiin."

Noin kolme kuukautta sitten MPAA nosti syytteen TorrentSpyta ja muutamaa muuta torrent-hakukonetta vastaan. Perusteena syytteelle oli se, että sivustot helpottavat piratisoidun elokuvamateriaalin levittämistä Internetissä.

MPAA:n edustaja Kori Bernards vastasi CNET News.comin haastattelussa TorrentSpyn syytöksiin väittämällä niitä valheiksi. "TorrentSpy yrittää peitellä sitä tosiseikkaa, että he helpottavat varastelua. Olemme vakuuttuneita, että kanteemme pitää oikeudessa, sillä laki on puolellamme."

Lähde:
CNET News

Edellinen Seuraava  

33 kommenttia

126.5.2006 9:56

Hyvä Hyvä! Mutta ei mitään mahdollisuuksia voittoon kun MPAA on vastassa

226.5.2006 10:19

Toivottavasti voittavat..

326.5.2006 10:35

Olisi kyllä melko mielenkiintoista nähdä mitä tapahtuisi jos torrentspy tosiaan voittaisi. Peukut pystyyn vaan kaikilta :D

426.5.2006 10:40

Jos todisteet on riittävän vahvat, niin miksei? Kyllähän tuosta voisi voittokin jopa tulla.

526.5.2006 11:05

Uutinen ei mikään yllätys, kun omat konstit ei auta, palkataan hämäräperäistä porukkaa.

626.5.2006 11:13

Ihan mahotonta.

726.5.2006 12:03

"sähköposteihinja kauppasalaisuuksiiin." Korjattu: "sähköposteihin ja kauppasalaisuuksiin Kovat on keinot MPAA:lla, kun lakiakin pitää rikkoa. Olisipa todistusaineisto riittävää. :)

826.5.2006 12:25

Hyvä juttu. Toivottavasti MPAA häviää tämän :)

926.5.2006 12:34

tietolähteenä toiminut on myöntänyt juoneen?

1026.5.2006 13:17

Peppi_ tuolla juoneen sanalla tarkoitetaan tässä asiassa ihan muuta kuin juomista :D.

1126.5.2006 14:11

Quote:
...tietolähteenä toiminut on myöntänyt juoneen?
Olvia?? =/

1226.5.2006 14:25

Todella hyvä uutinen. Tovottavasto MPAA häviää tämän jutun

1326.5.2006 15:07

Kyllä perse repee, jos MPAA hävii ja se hävii :D

1426.5.2006 15:15

Näitä uutisia on sitten mukava lueskella... Toivotaan tappiota MPAA:lle!

1526.5.2006 15:23

Quote:
Näitä uutisia on sitten mukava lueskella... Toivotaan tappiota MPAA:lle!
Itsekkin toivon MPAA häviötä mutta kylmä totuus jenkeissä on se että lailla ei ole mitään väliä jos löytyy tarpeeksi rahaa. :(

1626.5.2006 16:29

Kultainen sääntö: Se kenellä on kulta tekee säännöt. Ihan kiva olis jos MPAA häviäis, mutta olen realisti ja pidän jenkkien "oikeusjärjestelmää" aivan vitsinä.

1726.5.2006 17:14

Niin, raha vain ratkaisee :(. Jos vain on tarpeeks rahaa niin selviää ihan mistä vain...

1826.5.2006 20:31

no tästä hyvästä voisin jo lahjoittaa tuolle torrentspy:lle vaikka 15e(oikeustaisteluun) jos tuo kaikki kerran on totta ja todisteet riittävät mutta rahat ei(taisivat vaan tarvita hieman isompia lahjoituksia, tai ´kukasti´ enemmän lahjoittajia)

1927.5.2006 4:17

Vai ovat hakkerin hommanneet =)

2027.5.2006 6:32

MPAA syyttää toisia piratismista (=lain rikkomisesta) ja itse rikkoo lakia palkkaamalla hakkerin.

Quote:
Perusteena syytteelle oli se, että sivustot helpottavat piratisoidun elokuvamateriaalin levittämistä Internetissä.
Miten elokuvan voi "piratisoida" :D

2127.5.2006 7:36
dodge-70
Inactive

"TorrentSpy yrittää peitellä sitä tosiseikkaa, että he helpottavat varastelua. Olemme vakuuttuneita, että kanteemme pitää oikeudessa, sillä laki on puolellamme." Ylläoleva lausahdus todistaa MPAA:n syyllisyyden, siinä varsinainen nuija asianajajaksi!!

2227.5.2006 7:38
dodge-70
Inactive

P.S.Lisäys edelliseen.Mistä ihmeestä he tietävät kuinka helppoa varastelu on kyseisellä sivulla, elleivät sitä tehneet!

2327.5.2006 7:56

Johan on haasteet heittänyt.. Toivottavasti torrentspy voittaisi tuon. Saisi MPAA vihdoinkin pas... niskaansa.

2427.5.2006 11:46

Quote:
Quote: ...tietolähteenä toiminut on myöntänyt juoneen? Olvia?? =/
Ehei, ei Olvia ainakaan. Oisko Pilsneriä? Mene ja tiedä... Niin. Tosiasiassahan on aika retku yhtiö tämä MPAA (eikö olekin ärsyttävä tuo kun tekee suoran linkin jos kirjottaa MPAA? Tai vaikkapa Nero? =) kun tuollasia keinoja käyttää itse ja sitten syyttelee muita epäasiallisuuksista. Huhhuij... Joskus olen todennut ettei tää maailma hyvään suuntaan ole menossa. Ja eihän se tosiaankaan ole.

2527.5.2006 12:44

"sillä laki on puolellamme." Niin tämähän jo kertoi kaiken... Huoh

2627.5.2006 14:08

Jos homma etenee siihen pisteeseen että MPAA voisi jutun hävitä, niin äkkiä sovitaan että MPAA luopuu Torrentspytä vastaan tehdystä kanteesta ja TS tiputtaa oman kanteensa. Homma lakaistaan pöydän alle ja MPAA jatkaa entiseen tapaan kaikkien muiden syyttämistä kaikesta mahdollisesta.. kiitos ja näkemiin.

2727.5.2006 18:17

Quote:
Jos homma etenee siihen pisteeseen että MPAA voisi jutun hävitä, niin äkkiä sovitaan että MPAA luopuu Torrentspytä vastaan tehdystä kanteesta ja TS tiputtaa oman kanteensa. Homma lakaistaan pöydän alle ja MPAA jatkaa entiseen tapaan kaikkien muiden syyttämistä kaikesta mahdollisesta.. kiitos ja näkemiin.
Veikkaanpa kuitenkin että ei tuollaista tapahdu. Syytteet käydään kummankin osalta läpi ilman mitään sen kummempia. Kumpi sitten häviää niin se on ajan kysymys...

2829.5.2006 9:51
Kellopeli
Inactive

Oikeen kylmänväreet kulkee selässä kun tämmösiä pääsee lukeen :D Tämmösiin väleihin pitääkin iskeä!

2929.5.2006 10:38

joo tota olishan se mielenkiintosta nähä mpaa:n poikien ilmeet jos ne ton homman kusis.. :D mut ei se mee niinku pitäs, ei jenkeissä eikä missään muuallakaan.. :( tosta tulee vaan lisää kakkaa niskaan torrentspy:lle... mut silti toivotaan parasta, ja taidanpa käydä tekeen donatuksen tolle torrentspylle... (O.o)___d

3029.5.2006 13:47

Quote:
...taidanpa käydä tekeen donatuksen tolle torrentspylle... (O.o)___d
Mä kans.

3129.5.2006 18:54

Eiköhän M P A A:n keissi ala rakoilla kun sen todistusaineistoa täytyy hylätä laittomin keinoin hankittuna. Sama kun T E O S T O epäilisi että sinun tietokoneellasi on warastettua musiikkia ja murtautuisi teille kun et ole kotona ja varastaisi tietokoneesi jonka sitten esittäisi oikeudessa todisteena syyllisyydestäsi!

3230.5.2006 4:35

Ja eihän se oo minkään MpAa:n tehtävä hankkia todistusaineistoa... Eikö se oo poliisin tehtävä?

332.6.2006 9:06

Nämä etujärjestöt nyt tiedetään. Käyttävät mitä tahansa väylää, kunhan pääsevät syytelemään jotakin tahoa- itse eivät näe omassa toiminnassaan mitään vikaa. Esim. anti-piraatti ja etujärjestöillä ei ole mitään oikeutta kytätä toisten verkkoliikennettä ja silti kummasti sieltä on tullut tutkimuspyyntöjä yksityisistä henkilöistä..!

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Mitä uutta Netflixistä löytyy? HIGH.FI kertoo kaikki uusimmat lisäykset Mitä uutta Netflixistä löytyy? HIGH.FI kertoo kaikki uusimmat lisäykset (9.12.2016 16:51)
Uutisvahtipalvelu HIGH.FI:hin on tänään lisätty uusi sisältökategoria. Vaikka päivitys on periaatteessa pieni, saattaa siitä olla keskimääräistä enemmän iloa palvelun käyttäjille. Palvelun ....
Näin estät henkilöitä WhatsAppissa Näin estät henkilöitä WhatsAppissa (9.12.2016 14:01)
Mikäli et halua enää vastaanottaa puheluita tai tekstiviestejä WhatsApp-kontaktiltasi, voit estää yhteystiedon erittäin helposti. Kun asetat henkilölle eston WhatsAppissa, hän ei enää näe viimeksi ....
Näin estät puhelut ja tekstiviestit tietyistä puhelinnumeroista Androidissa ja iPhonessa Näin estät puhelut ja tekstiviestit tietyistä puhelinnumeroista Androidissa ja iPhonessa (9.12.2016 11:58)
Jos WhatsAppissa estämältäsi henkilöltä alkaa tulla häirikköpuheluita ja -tekstiviestejä tai olet joutunut esimerkiksi aggressiivisen telemarkkinoinnin maalitauluksi, voi omaa arkea helpottaa ....
Uusi suomalainen hittipeli julkaistiin myös iPhonelle Uusi suomalainen hittipeli julkaistiin myös iPhonelle (9.12.2016 10:08)
Suomalaisen Fingersoftin kehittämä Hill Climb Racing 2 -mobiilipeli on julkaistu iPhonelle ja iPadille. Peli julkaistiin Andridille jo viime viikolla. Androidilla Hill Climb Racing 2 on menestynyt ....
Poikkeuksellinen päivitys Galaxy Note7:ään – Estää akun latautumisen Poikkeuksellinen päivitys Galaxy Note7:ään – Estää akun latautumisen (9.12.2016 09:37)
Kun markkinoille pääsee mahdollisesti vaarallisia laitteita, pyritään kaikki myydyt tuotteet tietysti kutsumaan takaisin. Entä jos kaikkia myytyjä laitteita ei saadakaan kerättyä takaisin, vaan ....
3 kommenttia

Uutisarkisto