*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Plextorilta 18x-DVD-polttaja

Kirjoittaja Ilkka Ketola @ 19.5.2006 13:07 Kommentteja (11)

Plextorilta 18x-DVD-polttaja Optisia asemia valmistava Plextor on tuomassa myyntiin polttavan DVD-aseman, joka pystyy polttamaan DVD+/-R-aihioille jopa 18-kertaisella nopeudella. Asema polttaa myös DVD+R DL -aihiot suhteellisen ripeästi kymmenkertaisella nopeudella. Nopeimmillaan laite, mallimerkinnältään PX-760SA, polttaa siis 4,7 Gt:n DVD-levyn täyteen 5,5 minuutissa ja kaksikerroksisen levyn 13,5 minuutissa. Valmistaja kehuu laitteen olevan maailman nopein DVD-polttaja.
PX-760SA käyttää hyväkseen uusien emolevyjen serial-ata-väylää. Asema tukee myös DVD-R DL- sekä DVD-/+RW-levyformaatteja, joille tallentaminen luonnistuu kuusinkertaisella nopeudella.

Aseman mukana tulee myös sovellukset tiedostojen turvalliseen poistamiseen ja levyn kirjoittamiseen salattuna. Laitteessa on myös hiljainen käyttöasetus alennetulla nopeudella ja lukuyhteensopivuutta parantava laserin tehon säätömahdollisuus.

Kauppoihin Plextor PX-760SA tulee kesäkuussa, ja sen hinnaksi arvioidaan noin 95 euroa.

Lähde:
Tietokone

Edellinen Seuraava  

11 kommenttia

119.5.2006 13:51

Halpis :/

219.5.2006 14:50

Saisi olla slot-in asema (en tiedä onkop oikea nimitys). Eli samantapainen kuin auto cd-soittmiet. Työnnetään cd vaan sisään ilman kelkkaa.

319.5.2006 15:46

Quote:
Saisi olla slot-in asema (en tiedä onkop oikea nimitys). Eli samantapainen kuin auto cd-soittmiet. Työnnetään cd vaan sisään ilman kelkkaa.
Ei ole kovin järkevää tehdä semmoista, kun levyjä on kahta kokoa 8 ja 12cm.

419.5.2006 17:24

Jesh! Nyt levyn kirjotusvirheitä nopeammin kuin koskaan :p... Toivottavasti ei...

519.5.2006 17:48

"Ei ole kovin järkevää tehdä semmoista, kun levyjä on kahta kokoa 8 ja 12cm." Plextorilta on ainakin 2 mallia olemassa, mutta muilta valmistajilta en ole löytänyt.

619.5.2006 21:50

PATA-malli PX-760A on ollut jo hyvän tovin markkinoilla ja sekin grillailee 18X-nopeudella. Hinta Suomessa alle 80e.

720.5.2006 1:15

Kenellä on 8cm levyjä? Jotain mainos ja ajuri -levyjä, mutta aika vähissä on. Ja nekin cd-levyjä eikä dvd. Meinasin kerran ostaa nipun, kun näin myynnissä, mutta sitten tuli ajatus, et menee makeiun piikkiin ja jätin ostamatta :)

820.5.2006 8:00
miika000
Inactive

eikös 8cm:n levyjä käytetä joissain videokameroissa??

921.5.2006 8:48

ei kyllä paha hinta polttavasta, mutta. en kyllä ostais enää dvd polttavaa tai kun omistan jo - seuraava piste on hddvd polttava ja blueray polttava.

1022.5.2006 4:29

Mulla ainakin vino nippu noita 8cm DVD-RW levyjä ei hirveesti olis muuten hyötyä tosta mini-DV kamerasta kun ei sais sille mitään tallennettua... =)


Q9550 / Asus P5Q-PRO / Gainward 4850 / DDR2 Kingston HyperX 8GT / Zalman ZM600-HP Silent 600W / SATAII 2TB

Bite IT!
Fight IT!

1129.5.2006 12:44

Varsin turhaa jatkaa dvd-asemien tuotekehittelyä kun formaatit alkavat taas vaihtua.

Quote:
Mulla ainakin vino nippu noita 8cm DVD-RW levyjä ei hirveesti olis muuten hyötyä tosta mini-DV kamerasta kun ei sais sille mitään tallennettua... =)
Mitenkäs sun mini-dv kamera on riippuvainen 8cm DVD-RW levyistä. Oma mini-dv kamerani ainakin tallentaa mini-dv kasetille, niin kuin nimi kertoo. Ja jos se tallentaa dvd:lle, niin eipä taida olla enää mini-dv. Vai miten on?

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Uutisarkisto