*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Pioneer aloitti Blu-ray -asemien myynnin

Kirjoittaja Petteri Pyyny (Google+) @ 19.5.2006 06:34 Kommentteja (20)

Pioneer aloitti Blu-ray -asemien myynnin Pioneer ilmoitti tällä viikolla aloittaneensa ensimmäisenä maailmassa Blu-ray -asemien myynnin Yhdysvalloissa. Ensimmäisenä asemana myyntiin tuli mallimerkinnällä Pioneer BDR-101A varustettu asema, joka kykenee sekä lukemaan että polttamaan Blu-ray Disc -formaatin mukaisia levyjä.
Asema on luonnollisesti tarkoitettu tässä vaiheessa ainoastaan ammattilaisille ja "tosiharrastajille", jo pelkästään hintansa vuoksi. Pioneer BDR-101A maksaa Yhdysvalloissa noin tuhat dollaria eli noin 780 euroa. Hinta tuntuu varsin kovalta, mutta verrattuna esim. kilpailevan HD-DVD -ryhmittymän tuotteisiin, suurin ero on siinä, että BDR-101A osaa polttaa yksikerroksiselle Blu-ray levylle 25 gigatavua, kun taas tähän asti julkaistut HD-DVD -tuotteet ovat pääasiassa tukeneet levyjen lukua.

Aseman mukana tulee Roxion ohjelmistopaketti, josta löytyvät työkalut mm. teräväpiirtomateriaalin authoroimiseksi ja polttamiseksi BD -levyille. Lisäksi pakettiin kuuluu tyhjä TDK:n BD -levy. Tyhjät levyt maksavat tällä hetkellä noin 25 dollaria yhdysvaltalaisissa verkkokaupoissa.

Lähde: Pioneerin lehdistötiedote

Edellinen Seuraava  

20 kommenttia

119.5.2006 6:36

Typo! Getkellä

219.5.2006 8:15

Kovin on halpaa hupia :)

319.5.2006 8:30
Kalzu90
Inactive

prkl:n kallista :(

419.5.2006 11:07

Kyllä nuo hinnat ovat ihan liian kalliita normaalikäyttäjille laatuun nähden. Mutta kyllä nuo varmaan pian laskevat.

519.5.2006 12:48

Mitä tästä blu-raysta nyt sitten on hyötyä muutakinkuin että levykoko on isompi ?

619.5.2006 12:50

Saa hd-leffan mahtumaan.

719.5.2006 13:27

Hinnat kun rupeaa tulemaan alas niin ne todella tulee vauhdilla.

819.5.2006 15:16

Alottaisivat nyt hintasodan HD-DVD ja Blu-ray leiri niin tulis hinnat alas nopeasti. Veikkaan, että vuodenpäästä tähän aikaan saa combo aseman 100€ pintaan.

919.5.2006 17:06

Quote:
Alottaisivat nyt hintasodan HD-DVD ja Blu-ray leiri niin tulis hinnat alas nopeasti.
Kyllä olisi parempi ettei sotaa alotettaisi formaattien välillä. Osaisivat vaan päättää, että toinen formaatti jatkaa. Kehityksenkin kannalta olisi parempi että molemmat leirit yhdistäisivät voimavaransa ja panostaisivat laatuun eikä siihen kumpi saa pullat uunista ulos aikasemmin.

1019.5.2006 18:35

Quote:
Kyllä olisi parempi ettei sotaa alotettaisi formaattien välillä. Osaisivat vaan päättää, että toinen formaatti jatkaa. Kehityksenkin kannalta olisi parempi että molemmat leirit yhdistäisivät voimavaransa ja panostaisivat laatuun eikä siihen kumpi saa pullat uunista ulos aikasemmin.
Eiköhän tuo ole aika selvää, että molemmat formaatit pysyy markkinoilla, eikä sillä ole niin väliä kunhan combo asemat tulee niin molemmat toimii.

1119.5.2006 22:57

Eikös nämä ole niitä asemia kun voidaan mykistää etähallinnalla?? kaiken rahanmenon lisäksi??

1220.5.2006 5:13

Kallis masiina, mutta kyllä ne hinnat tippuvat ja sitten varsinkin kun tuo HD-DVD tulee...

1320.5.2006 10:17

Nierlessä (nierle.com)oli Blu-ray Disc ReWritable Sony BD-RE AccuCORE 25 Go, 1-2x vitesse en jewelcase, 1 pièce 28.99 €

1420.5.2006 17:29

Tuo on levy, ei asema.

1520.5.2006 17:55

mitehän kauan kestää polttaa tollanen levy täytee

1620.5.2006 18:28

Tulipahan vaan mieleen että teosto varmaan odottaa $$ silmissä Blu-rayn ja HD-disk rantautumista suomeen. Onneksi on olemassa Viro missä ei kasettimaksuja ole :)

1723.5.2006 10:33

eikös ps3 ole tollainen Blu-ray asema? sikäli on aika halpa vehe ps3...

1830.6.2006 16:18

thejammy on ihan oikeessa.ei juuri eroa.mp4 sama juttu.eli pieni kovalevy videolla!

191.7.2006 1:34

Roxio löytyy netistä, jos osaa etsiä... Mitenkähän se sinne on eksynyt? (Sais vain vehkeitä) Hologrammi CD:t on tulossa, Blue-ray yksi esiaste. 50-100Gt... AVS Disk Creator tukee myös Blue-ray levyjä ja on ilmainen ohjelma. Löytyy paikallisilta kotisivuilta. Muuten kätevä tiedostojen poltto-ohjelma.

201.7.2006 7:57

ps3:ssa on blu-ray. nuo suurimmat merkit sony, pioneer näköjään tulevat ensin ja muut perässä. kun hinta laskee niin muut valmistajat tulevat mukaan.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Uutisarkisto