*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

E3: Sony esitteli PlayStation 3:a

Kirjoittaja Ilkka Ketola @ 9.5.2006 04:52 Kommentteja (64)

E3: Sony esitteli PlayStation 3:a Elektroniikkajätti Sony on tuonut julkisuuteen lisätietoa sen tulevan PlayStation 3 -konsolinsa (PS3) ominaisuuksista ja julkaisusta Los Angelsissa alkaneilla viihdealan E3-messuilla. Yhtiö on asettanut tulevan konsolinsa julkaisupäiväksi marraskuun 17. päivän, jolloin laite tulee yhtä aikaa myyntiin koko maailmassa. Ensi vaiheessa Sony lupaa tuoda myyntiin 2 miljoonaa laitetta.
Laitteesta julkaistaan kaksi erihintaista versiota, joiden varustelu poikkeaa ainakin kovalevyn kapasiteetin osalta. Euroopassa PS3:n 60-gigan kovalevyllä varustetun version hinta tulee olemaan 599 euroa ja pienemmällä 20-gigatavun levyllä varustetun version 499 euroa. Sony ei ole siis lähdössä ainakaan hintasotaan, sillä laite on selkeästi kilpailevan Microsoftin konsolia kalliimpi. Xbox 360:n kovalevyllinen versio maksaa 399 euroa ja levytön "karvalakkimalli" 299 euroa.

Sony uskoo kuluttajien suostuvan maksamaan PS3:sta kilpailijoiden laitteita korkeamman hinnan, sillä laite on varustettu uudella sinistä laseria käyttävällä Blu-ray-asemalla ja suuremmalla kovalevyllä. Sonyn näkemyksen jakaa myös UBS Securities Japan -yhtiön analyytikko Fumio Osanai: "Nopeiden adaptoijien joukko ostaa konsolin, vaikka se olisikin kallis", hän totesi ja lisäsi, että jatkossa Sony joutuu pudottamaan hintojaan.

Sony esitteli myös PS3:n uuden ohjaimen, joka tulee Nintendon Wii-konsolin ohjaimen tyyliin reagoimaan heilutteluun. Ohjaimella voi siis jäljitellä esimerkiksi lyöntiliikkeitä, kuten golf- tai tennismailan heilautusta.

PlayStation 3:n yhteyteen kaavaillaan luonnollisesti myös verkkopeli ja -yhteisöominaisuuksia. Pelaajat voivat esimerkiksi ostaa PlayStation kortteja, joilla he saavat peleihinsä uusia hahmoja. Mukana on myös chatti sekä mahdollisuus muodostaa omia yhteisöjä.

Laitteelle esiteltiin uutuuksia myös pelipuolella. Uutuuksien joukossa oli mm. Formula One 06 sekä karaoke-aiheinen Sing Star -peli, johon voi ladata lisää lauluja netistä.

E3-messuilla paikalla ollut Microsoftin Shane Kim, yhtiön pelistudioiden johtaja, ei ollut huolissaan nähtyään Sonyn esityksen. Hänen mukaansa esityksissä ei juuri nähty uutta, ja heidän ja Sonyn konsolien hintaero on hänen mukaansa merkittävä. Lisäksi heilutteluun reagoiva ohjain vetoaa hänen mukaansa vain pieneen kuluttajaryhmään.

Mikäli PS3 julkaistaan aikataulun mukaisesti, jää Microsoftin etumatka puolen vuoden mittaiseksi. Yhtiö ehtii kuitenkin myydä tuossa ajassa merkittävän määrän konsoleita, sillä kesäkuun loppuun mennessä yhtiön tavoitteena on myydä reilut viisimiljoonaa laitetta.

Tähän asti Sony on hallinnut selvästi konsolimarkkinoita reilun 60 prosentin markkinasiivullaan. Microsoftin on ollut tyytyminen 16 %:n ja Nintendon 13 %:n osuuteen markkinoista.

Jatkossa Sonyn ja Microsoftin puntit voivat tasoittua. Bostonilaisen Yankee Group -yhtiön analyytikko Mike Goodman arvioi Microsoftin hyötyvän etumatkastaan selkeästi. Hän uskoo Sonyn markkinasiivun kaventuvan 45 prosenttiin, kun taas Microsoft kipuaa 40 prosenttiin.

Lähde:
Bloomberg

Edellinen Seuraava  

64 kommenttia

19.5.2006 5:01

No huhhuh, ei toi hinta tosiaan ole niinkään paha. 20Gt luulis ainakin mulle riittävän, nyt vaan pitäs alkaa säästää :D

29.5.2006 5:09

No huhhuh,mun mielestä ihan sikahintainen.Hyllyyn jääpi odottelemaan aikoja parempia ja halvempaa hintaa.

39.5.2006 5:15

Aika hyvältä kuulostaa mun korvaan. Ei hinta pelota mun kukkaroa. Tippuuhan lättynäyttöjen hinnat ajan mukaan x).

49.5.2006 5:18

Joo ja niin tippuu Xboxin hintakin. Tai ainakin sen mukana saa muuta sälää samaan hintaan. Tota mä ihmettelin uutisessa kun puhuttiin puolenvuoden etumatkasta. Mielestäni toi on valtaväestölle noin vuoden etumatka.

59.5.2006 5:34

Joo eli aika kallishan siitä sitten tuli, mutta täällä on nyt se ohjain jos jotain kiinnostaa http://www.scee.presscentre.com/imagelibrary/detail.asp?MediaDetailsID=28984

69.5.2006 5:58

Tuli tuosta "lättytelkusta" mieleen se, ettei tuo halvempimalli sisällä HDMI liitäntää huhujen perusteella. Kalliimmassakin niitä on yksi kuulemma. Vaikka niitä kai piti olla kaksi alunperin. Eli tässäkin suhteessa PS3 on samoilla linjoilla, kuin xbox. MS on meinaan kauttarantain lupaillut HDMI:ää xboxiin.

79.5.2006 6:03

Kallis on, ja ajatellaanpa sillai että tuo kavalakkiversiokin on kallis, mieluummin ostan sen nitukan ja liitän sen vaikka langattomaan verkkoon ja sitä kautta nettiin jne..ja tulee taatusti halvemmaksi kuin tuo ps3:n. Ja sony menettää siinä vaiheessa varmaan reilusti asemiaan jos tuo blue-ray loppaa.

89.5.2006 6:10
yuni
Inactive

Ulkomuodoltaan muistuttaa vahvasti poksia mutt hmm. Hinta ei ole niin paha ku odotin, good.

99.5.2006 6:29

Joo kyllähän ohrasesti käy jos Blu-ray:n tarina on lyhyt. Meinaan sen jälkeen ei ole mitään perusteluja ostaa tota uutta pleikkaa. Jos nyt ton aseman takia olisi muutenkaan. Mutta kai joku perustelu pitää olla sille, jos haluaa ostaa Sonyn laitteita. :) Tietty jos tohon tulee nopeasti modit, niin Shadown kiittää ja kumartaa. :)

109.5.2006 7:12

Kyllä tuossa on melkein tuplasti liikaa hintaa. Sitten tuota voisi vasta alkaa harkitsemaan, kun hinta on melkein puolittunut ja jos Blu-ray osoittautuu voittajaksi kaksinkamppailusta. Myös ulkonäön, ohjaimen ja kokonsa puolesta tuo mielestäni on pettymys.

119.5.2006 7:56

Joo no enpä ole konsolia tarvinnut sitten ala-asteen ja 8-bit Nintendon, joten taidanpa tämänkin sikahintaisen jättää hyllylle vaikka jossain vaiheessa jopa harkitsinkin ostoa. Lisäksi, kun pelit maksaa sitä 50-80e kipaleelta niin pelailen sen mitä pelailen mielummin pc:llä ilmaisia pelejä...

129.5.2006 8:43

Onhan tuo kyllä järjettömän hintainen pökäle kun äkkiseltään ajattelee... Tietysti jos alkaa vertailemaan PC:n kanssa niin jo pelkästään huippu näyttis maksaa 400-600€. Kaikki on kovin suhteellista. Jää silti ainakin itsellä odottelemaan hintojen alennuksia. Silti PS3 kiinnostaa enemmän kuin XBOX.

139.5.2006 8:47

Siis jenkeissä laite tulee maksamaan 599 dollaria ja Euroopassa 599 euroa? Melko kallista koska 599 dollaria ei ole kuin rapiat 470 euroa.

149.5.2006 8:56
Gagadu
Inactive

Pitää muistaa että Ladan hinnalla ei voi Mersua ostaa,pitää käydä naapurissa sitten pelaamassa jos niin kalliilta tuntuu. Itse ostan heti 3.kpl.suoraan maahantuojalta kun tulevat Eurooppaan.

159.5.2006 9:44

Quote:
Mikäli PS3 julkaistaan aikataulun mukaisesti, jää Microsoftin etumatka puolen vuoden mittaiseksi.
FYI: Xbox 360 julkaistiin marraskuussa. Jos PS3 julkaistaan marraskuussa, niin mun matikalla siitä tulee vuosi.

169.5.2006 10:14

Noh tuo marraskuu on suhteellista. Täytyy muistaa, että xbox julkaistiin amerikoissa marraskuussa. Muualla sitten myöhemmin. Mutta ei se nytten ihan vaan puoltavuotta ole jos tuon suhteuttaa.

179.5.2006 10:28

Makkee bumerangi toi ohjain, muuten ihan ok:n näkönen.

189.5.2006 10:49

Paitsi tuo ohjain ei ole se mikä on tulossa, vaan tämä: http://media.ps3scene.com/images/final/ps3stock.jpg

199.5.2006 11:30

Edellisten kanssa samaa mieltä. Hinta on liian kova ja Blu-ray saattaa flopata, joten saa odotella ainakin sen reippaan vuoden ennen kuin minun kotia tuollainen eksyy...

209.5.2006 11:40

Ihme ettei Sony tajunnut uusia ohjaintaan parempaan suuntaan. Tuo nykyinen on todella epämukava jos vertaa x0:n padiin.

219.5.2006 12:27

eihän tuossa hinnassa ole kuin muutama satanen liikaa :D

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 9.5.2006 @ 12:30

229.5.2006 13:44

Hieman tyyris hinta, vaikka ei ole ihan mitä pelkäsin... Kyllä tolla pelailis.... :)

239.5.2006 13:44

"gagadu kirjoitti : Pitää muistaa että Ladan hinnalla ei voi Mersua ostaa,pitää käydä naapurissa sitten pelaamassa jos niin kalliilta tuntuu. Itse ostan heti 3.kpl.suoraan maahantuojalta kun tulevat Eurooppaan." Siis tottahan ylihintaa saa jokainen maksaa jos siltä tuntuu ja mitä enemmän sinun kaltaisia löytyy sitä nopeampaa me muut saamme nuo soittimet halvemmalla hinnalla.. Eli kaikki kunnia sinulle.

249.5.2006 14:00

Taitaapi jäädä kyllä sinne kaupan hyllylle, niikuin kaikki muutkin kosolit. Pelaan mieluumin pc:llä, sillä kun voi tehdä paljon muutakin. Tosiaan aika kallis laite, Microsoftilla hyvä etu tuo halvempi hinta boxissa ja että laite saatiin jo noinkin paljon aikaisemmin ulos. Tuo bumerangi ohaijan on kyllä ruma (mieluumin tuo vanhaa muistuttava malli myyntiin) niikuin itse konsolikin.

259.5.2006 14:10

Ihan sama mulle. Mua ei kiinnosta konsolit. Niistä on vaa haittaa kun vievät hyvät pelit (esmes. Black) tietokoneelta. Ja kumminkin tulee kiistaa siitä, että miks sulla on sit PC eikä konsolia niin syy on yksiselitteinen; PC on monipuolisempi kuin konsoli.

269.5.2006 14:38

siis hintahan on todella korkea jos vertaa x-boxiin...ja ilmeisesti(en varma) nehän ovat melkein samantehoisia....ja tuo ohjain on kyllä vedetty suoran jostain hevonvitusta...no on siin se hyväpuoli että jos heittää ggressio kohtauksessa ohjaimen ikkunasta ulos niin tulee takaisin (niinkuin bumerangin kuuluu:D) itse päätin jo ennen x-boxin ilmestymistä , että ostan ennemmin sen kuin ps3...x-box on moastamielestäni luotettavampi piste.


i7 920|6gb patriot viper 1600MHZ|HD4890|corsair tx750|20cm

279.5.2006 16:31

Hauska kun tyypit ei lue näitä muita kommenteja ja jauhaa kokoajan samoja juttuja. Hyvä esimerkki on tuo ohjain (Vois kyl AD:n väki vaihtaa kuvan tohon uutiseen.), kun se ei ole oikea. Oikea kuva ohjaimesta on edelleenkin tässä: http://media.ps3scene.com/images/final/ps3stock.jpg

289.5.2006 17:10

Sen verran pitää vielä sanoa tähän että kyllä tuo ohjain on minusta paremman näköinen kuin se edellinen.. Mutta mielipiteitähän on monia. Äskön katsoin vielä Nintendon tiedoitustilaisuuden ja kyllä se ohjain toimi ihan hyvin, mutta grafiikkahan ei tietystikkään yltänyt X0:n tai Ps3 tasolle.

299.5.2006 18:03

Minun mielipiteeni on se että periaatteessa mikään konsoli ei ole toistaparempi, numeroita katsellen ps3:n on tehokkain mutta on graffalisesti x360:n kanssa samalla viivalla, nitukka taas häviää, mutta sillä onkin innoatiivisemmat pelit, eli pelit loppujen lopuksi ratkaisevat hyvän pelikonsolin. Tällä hetkellä x360 on selvästi edellä juuri johtuen sen ilmestymisajankohdan huomioiden, ps3 tosin kirii takuulla sitä umpeen mutta eriasia on riittääköse. Nintendo on aina ollut omantiensä kulkia ja hyvä niin, koska suurinosa sen peleistä on selvästiparempia kuin x-boxin että sony-ntotteiden. Kuka voisi väittää että vanha kunnon kong, mario tai zelda ovat paskoja? Ainiin ja jos tuo blue-ray floppaa, tai sonylle tulee teknisiä vaikeuksia, kuten muistamme ps2:n alkumetreillä niin silloin voi sonylla olla toinen ääni kellossa. x360:n valtti on sen aikainen ilmestyminen, halpuus(varauksin) ja jo paljon pelejä(esim verkossa pelattavia) sekä lisävarusteet. Johon kuuluu se toinen ihemeteltävä eli HD-DVD.

309.5.2006 19:26

Kauheeta rahastusta. Koska tuo Blu-ray tulee floppaamaan ja nopeasti. Itse tuskin ostan tuota kun vielä pleikka ykkösel pelit toimii (hei mä en kato grafiikkaa niin paljon kuin jotku..pelattavuus tärkeintä) Jos tuosta ohjaimesta oikeasti saadaan tuo golf jne. Mahdollisuus käyttöön niin asia jees ja pelattavuus paranee (jotkut eivät kyllä tykkää...ymmärrän). Pelien hinnat tulevat varmaankin olevaan aivan järkyttävät ja normaalilla kuluttajalla ei siihen varaa = turha ostos. Muutenkaan en ole sonyn tuotteita tukenut sitten midiskin joka oli täys p*sk*..Sama kuin c-kassulle nauhotellu musaa..ehkä hieman pidempi patterien kesto ja ääni. Toivottavasti tuosta pleikka kolmosest saadaan kaikki irti.. Tyydyttäisi edes kunnon hifistin äänillä ja pelaajan huippu kuvanlaadulla/ohjattavuudella... niinkuin pc tekee sen samaan hintaan ;)

3110.5.2006 6:13

Tässä olisi pikkuisen faktatietoa tuosta hinnan koostumuksesta: Viimeisimpien tutkimusten mukaan Playstation 3:n valmistuskustannukset liikkuvat 900 dollarin tietämillä, mikä tarkoittaa sitä, että jokainen myytävä pelikonsoli tuottaa Sonylle tappiota useamman sataa euroa. Merril Lynch -tutkimusyhtiön mukaan pelikonsolin arvokkain komponentti on ehkä hieman yllättävästi Blue-ray-asema, jonka arvioitu hinta on 350 dollaria. Toiseksi arvokkaimmaksi yltää Cell-prosessori ainakin 230 dollarilla ja tästä seuraavina NVIDIAn RSX-grafiikkapiiri 70 dollarilla sekä 256 megatavua XDR- ja GDDR3-muistia 50 dollarilla. Kolmen vuoden kuluttua pelikonsolin valmistuskustannukset ovat enää 320 dollarina luokkaa, uskoo Merril Lynch. Toisaalta on syytä muistaa, että hinnat saattavat tippua nopeastikin ensi vuoden aikana, kun prosessoria aletaan valmistaa kustannustehokkaammalla 65 nanometrin prosessilla ja Blue-ray-asemat siirtyvät kunnolla massatuotantoon. lähteenä, muropakett& x-bit labs. Eli saa nähdä kuinka sonyn käy...

3210.5.2006 8:20

No joo, tolla hinnalla sais elämän.

3310.5.2006 12:12

Quote:
No joo, tolla hinnalla sais elämän.
no jaa minkähän laatuinen se olisi 365 päivää papuja heh he
Quote:
Joo kyllähän ohrasesti käy jos Blu-ray:n tarina on lyhyt.
veikaan että suurin syy tohon Blue ray asemaan on suuri 50g kapasiteetti jotta saadaan taas näyttäviä uuden sukupolven pelejä esim PS2 FF tuli 4 DVD
Quote:
Kyllä tuossa on melkein tuplasti liikaa hintaa
Pitäisikö UUDEN tekniikan maksaa saman verran kuin 2v vanha laite kyllähän uusi PC:ee maksaa 1200e + 450e tft näyttö = 1050e kalliipi kuin PS3 ainut mikä vähän arveluttaa on se jonka luin tuolta ps3 sivuilta että jokainen ps3 peli maksaa 99dollaria PELIT on kallista konsoloi ostetaan vain kerran
Quote:
miks sulla on sit PC eikä konsolia niin syy on yksiselitteinen; PC on monipuolisempi kuin konsoli.
Mieli piteitä on monia ite ostan PS3 jos jouluksi stokka tai anttila tekee taas jätti tarjouksen mutta en usko koska laite olisi niin uusi PC on moni puolisempi kuten Shadown tuolla jossain mainitsi PC:ee on suuniteltu ihan muuta varten kun PS tai X-box ja WII on PELI CONSOLEITA esim win 95 win 98 tai win 98se ei ollut edes ollut hyvä peli alusta johon tuli jälkeen päin giga kaupalla päivityksi 98se:eehen jotta pelit toimisi eka win joka tehtiin myös peli käyttöön on win XP (Win ME (Millenium) oli susi syntyessään ja muut ovat serveri versioita) X-BOX 360 myydään melkein tappiolla sanoi Shane Kim koska peleistä saadaan se voitto sitten hän sanoi että konsolia osteen vain 1 per talous mutta pelejä useita kymmeniä

3410.5.2006 12:25

Kielipoliisista päivää... Sokarille palkinto threadin vaikeaselkoisimmasta tekstistä. Lisätkää niitä pilkkuja ja pisteitä sekä vetäkää välillä henkeä. Tuota viestiä lukiessa tuntui kun olisi yrittänyt syödä HK:n sinisen yhdellä puraisulla.

3510.5.2006 12:27

Mä kyllä veikkaan, että Sony laitto koneeseensa Blu-ray:n ihan vaan siksi, että se standardi saisi ylipäätään tuulta purjeisiinsa. Onhan Sony kuitenkin yksi isoimpia, jotka ottaa takkiin, jollei tuo standardi onnistu. MS:llä taas tilanne on toinen. Se ei varsinaisesti ota takkiinsa koko HD-DVD:stä missään tapauksessa. Vahingot olisivat lähinnä imagolliset. Siksi HD-DVD:n saanti konsoliin ei ollut välttämätöntä, koska pelit saa toistaiseksi pakattua perus DVD:lle. Mutta mitä luultavimmin MS tulee siirtymään HD-DVD:lle hitaasti mutta varmasti. Riippuen tietysti vähän miten HD-DVD tekniikka alkaa elämään. Onhan MS kuitenkin isoin HD-DVD:n kannattaja.

3610.5.2006 13:12

Quote:
Sokarille palkinto threadin vaikeaselkoisimmasta tekstistä
Suurimmat siitokset moni on sanonut että olen hyvä suustani joten ei voi kaikessa olla hyvä ite olen HD-DVD kannataja ja onhan jo nimikin jatkoa DVD:eelle mitä olen lukenut netistä eri press juttuja niin kyllä toi HD-DVD vaikkuttaa paremmalta ja HDTV kanssa se on yli voimainen koska pakkausta tai formaatti ei tarvitse muttaa mulle yks lysti mitä Blu-ray tapahtuu se on kummiskin varma että vaikka se flip floppaa niin sony tekee niitä PS3 pelejä ole vain yhden kerran kokeillut PS2 DVD toistoa ja siihen se jäi NYT vain pelaan PS2:sella ja Kaverilla X-box 360 kanssa Siihen se tulee jäämään PS3:sellakin nams mum mums pyyhkii sinapin pois suu pielestä

3710.5.2006 13:23

Quote:
veikaan että suurin syy tohon Blue ray asemaan on suuri 50g kapasiteetti jotta saadaan taas näyttäviä uuden sukupolven pelejä esim PS2 FF tuli 4 DVD
Siis, että mitä?? Tarkoitatko Final Fantasy peliä? PSonen Final Fantasy 8 ja 9 ovat neljällä CDllä ja PS2en Final Fantasy X on yhdellä DVDllä. Mutta siinä olen samaa mieltä, että isompi kapasiteetti takaa pelin tekijöille paremman näköisten pelien (ja laajempien) tekemisen. Kun nyt vaan saisivat peleihin vielä sitä kunnon sisältöä, eikä vaan parempaa-parempaa-grafiikkaa-juttua. Offtopic: Hmh.. Peli ja leffa bisnestä voisi kutsua kohta teini-ilmaisulla "samixii". Elokuviin laitetaan nykyään tehosteita tehosteiden perään ja peleihin pyritään saamaan aina vaan hienompaa grafiikkaa. Ja yhä useammat leffat ja pelit pyritään tekemään johonkin hyvin tuottavaan genreen, jolloin niitä on massaksi asti. Ei kai siinä mitään pahaa ole, mutta joskus täytyy todeta, että liika on aina liikaa. Offtopic: Hmm.. Mitäköhän tekee tällä kertaa Leonardo DiCaprio.. Mieshän kehui aikoinaan, että hän oli Amerikan ensimmäinen, joka omisti PS2en. Heh. Pysyyköhän PS2en pelien hinnat samalla tasolla, mitä nykyään ovat, kun PS3 ilmestyy kauppoihin? Välistä tuntuu siltä, että ollaan menossa uudelleen niihin aikoihin jolloin pelit maksoivat vanhassa markoissa 400,- ylöspäin. (esim. Nintendo 64n rahasyöpöt).

3810.5.2006 13:27

Quote:
PS3:n karvalakkiversiossa on pienemmän kiintolevyn lisäksi karsittu MemoryStick-, SD- ja CompactFlash -muistikortinlukija, integroitu 802.11b/g-WLAN-sovitin sekä mahdollisuus syöttää kuvaa HDMI-ulostulon kautta. (muron sivuilta)
Tuossa lisää PS3 konsoleiden eroja. Eli aika isoja tuntuvat olevan erot. Jos edes meinaa miettiä että käyttää sitä blueray asemaa leffojen katsomiseen niin kalliimmalle versiolle menee pelkän liitännän ansiosta.
Quote:
win 95 win 98 tai win 98se ei ollut edes ollut hyvä peli alusta johon tuli jälkeen päin giga kaupalla päivityksi 98se:eehen jotta pelit toimisi eka win joka tehtiin myös peli käyttöön on win XP
Menee pahasti OT:n puolelle mutta 95 on jo tehty pelejä silmällä pitäen. NT4 oli se työkäyttöön suunnattu käyttis. Ja päivityksiä gigakaupalla. 98SE ei vie edes lähellekkään niin paljoa tilaa. Toimii hyvin ihan muutaman sadan megan asennuksella. Ja itse näen kyllä xboxin eduksi tuon hintapolitiikan. 200€ tuntuu monen lompakossa yllättävän paljon... Ellei hinta laske lähemmäs xboxin vastaavaa niin suurta kilpailua ei välttämättä tulekkaan.

3910.5.2006 13:42

Tilanne kuulostaa miltei samalta kuin aikoinaan alkuperäisen xboxin tullessa markkinoille. Xboxi tuli jollain 500 euron hinnalla ja sillä hinnalla se porskutti kuukauden ja pari kunnes tajuttiin laskea hintoja kun ketään ei ostanut. Eli nytten roolit on vain vaihtunut.

4010.5.2006 14:41

Quote:
Menee pahasti OT:n puolelle mutta 95 on jo tehty pelejä silmällä pitäen
voi olla en ole Nört... atk alan osaaja ite hankin ekan PC:een vuonna 2002 alussa kun Win XP tuli ihan hyöty käytön takia olen aina ollut consoli pelaaja kavereilla pelasin Amiga 500 :sella ja C64 :sella ite omistan nyt 8bit nindenton 16bit segan sega mega drive Super Famicom sama kuin super Nindendo sega 32x Sega saturn N64 nindendo 64 PS play station PS2 tulee PS3 kaverilla olen pelanut X-boxilla ja x-360:sella taas kaverien kanssa retro peli illat on mukavia esim N64 San Francisco Rush ja Rush 2049 http://www.gamespot.com/n64/driving/sanfranciscorush2049/screenin... ehkä maailman paras kaveri peli on MEGA BOMBER MAN 16bit:sellä Segalla ei nää uudet käänoksetkään huonoja ole mutta ? http://www.juegomania.org/Mega+Bomberman/fotos/genesis/0/448/Foto... http://www.videogameconnection.com/images/GENmegabombermanbox.jpg In 1987, 16-bit personal computers such as the Commodore Amiga and Atari ST, and 16-bit arcade machines made video game consoles look not so good. At this time, Nintendo had a 95% market share in the US and 92% in Japan. It was no use for Sega to continue battling with its Master System console. It was time to try a new way of outdoing the competition. http://romhustler.net/rom/genesis/491 valta asema vaihtuu aina ehkä nyt on X-boxin vuoro saa nähdä
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 12.5.2006 @ 01:38

4110.5.2006 17:06

Mielenkiintoisia konsoleita, kuten 16bit super nintendo. :) Eikös se ole ihan vain Super Nintendo? Kun kuitenkaan listasta ei löydy 64bit Nintendo 64:sta. Muistathan myöskin DreamCastin? Saturn ei ollut viimeinen Segan konsoli.

4210.5.2006 17:19

Jop, dreamcast oli vain aikaansa edellä ja siksi floppasi. Itellä kans on muutama konsoli hyllyssä: nintendo (nes) nintendo 64 Nintendo GBA sp ps (se harmaalaatikko tosin epäkunnossa) xbox x 2 (pal ja ntsc) Ei konsoleita: amiga 500 vai oliko senyt 5000:n kun en muista on kellarissa laatikossa. Pc /shuttle xpc (amd64) sekä pojalla xpc (celeron) ja ibm p1 300 mhz ja legenda mikromikko 486... eli tollasia rojuja löytyy... aikeissa ostaa: x360/ps3?(eivarmaa vielä tuo sony) ja kannettava fuji. Toivottavasti sony ja ms saavat ihan oikeaa kilpailua se auttaa meitä kuluttajia.. Mutta aika kallis tuo PS3:n kuitenkin on.

4310.5.2006 17:20

Listasta tuppas unohtuu se dreamcast tosin rikkinäisellä ohjaimella varustettuna :-)

4410.5.2006 17:27

mulla ei ole ollut super nindendoa vaan jenkki versio eli Super Famicom

Quote:
Muistathan myöskin DreamCastin? Saturn ei ollut viimeinen Segan konsoli
no se oli parin kuukauden ihme consoli kuoli pystyyn ennen kuin minä olin ostamassa sitä sega on tehnyt paljon hyviä pelejä mutta se jäi N64 ja PS jalkoihin
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 12.5.2006 @ 01:46

4510.5.2006 17:27

-

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 10.5.2006 @ 17:31

4610.5.2006 17:28

Itse asiassa Saturnikin oli aikaansa edellä. Suurimmaksi ongelmaksi varmaan kehittyi sen aikaset nettiliittymät. Koneet tuki netin läpi pelejä. Mutta pelaajilla ei ollut järkevän hintasia toteutuksia nettiliittymiksi.

4710.5.2006 17:54

Quote:
ongelmaksi varmaan kehittyi sen aikaset nettiliittymät pelaajilla ei ollut järkevän hintasia toteutuksia nettiliittymiksi
no olihan 56kps modeemi tai ISDN 64kps DUAL ISDN 128 niillä 1h hinnoilla osti PS 1 pelin jotka maksoivat 200mk 33e

4810.5.2006 20:06

Noh ei sentään ostanut... :) Mulla on kokemusta kaikista noista. Yhden parin käyttö tunnilta oli 5 markkaa.

4910.5.2006 22:35

no jaa itella eka netti liitymä oli 512mb elisa en muista hintaa mutta nyt welho 1m \ 512mb 25e kk eli 5mk 1h 10h*5 = 50mk 40h*5 = 200mk en tiedä miten paljon nörtit olivat netissä modeemi tai myöhemmin ISDN aikana mutta kyllä varsinki syksy tai talvella menee jotakin peliä pelatessa kellon ympäri kunnes nukahtaa sohvalle PS2 :sen Burn out 3 on hyvä peli mutta kun runnot netin pelissä jonkun tuntemattoman auton rusinaksi niin se coolia wrum wrum

5010.5.2006 23:26

Tähän laskeraan ISDN laskut joka olivat maksuttomia iltaseen...

5111.5.2006 5:10

Quote:
no jaa itella eka netti liitymä oli 512mb elisa en muista hintaa mutta nyt welho 1m \ 512mb 25e kk
No on jätkällä yhteydet. Täytyypä siirtyä Welhon asiakkaaksi, kun tuota uppia näyttää riittävän, ja vielä tohon hintaan...

5211.5.2006 14:34

Heh, repesin totaalisesti keskusteluille. Tuo uppimäärä riittäisi kyllä minullekin.

5311.5.2006 21:30

Kovat joo on äijällä upit ja apitkin jossian vaiheessa. Ja tosta Super Nintendosta, että ihan koko nimeltään se on Super Nintendo Entertaiment System. Kyllähän sen purkin pohjassa voi olla "tarkentavaa tuoteselostusta" tuotteesta, jossa ilmoitetaan "bittisyys". Vaihtoehtoisia nimilyhenteitä on: Super NES, SNES tai Super Nintendo. Vähän hullulta meinaan kuulostaa puhua varta vasten 16 bittisestä Super Nintendosta. Tulee lähinnä mieleen, että noita masiinoita on tehty eri bittisyyksillä. Lähde: http://fi.wikipedia.org/wiki/Super_Nintendo_Entertainment_System

5412.5.2006 1:35

otin welhon koska en halunut odottaa 4viikkoa welhosta sain sen 1h korjaus WELHO 1m\300kbps olen pelannut PS2 ja PC:eellä netissä esim Q4,HL-2, FarCry,Halo ja World of Warcraft,Age of Empires 2 ei ole yhtää nykinyt pelit netti liitymän takia tai muutenkaan joten en ole nähnyt syytä vaihtaa muuhunkaan ei noita kaikkia nimiä voi muistaa siitä on nyt 10 vuotta kun pelasin actiivisesti nyt sillon tällön kaivan komerosta ja pelaan retro meinikillä esim jotain peliä http://www.elisa.fi/laajakaista/hinnastot/adsl/133/ Kuukausimaksu eri nopeuksilla Elisan ADSL litymään 256/256 kbit/s 17.90 € 512/512 kbit/s 19.90 € 1M /512 kbit/s 24.90 € 2M /512 kbit/s 34.90 € http://www.welho.fi/default.aspx?l=1&f=440 Welho laajakaista liitymä Welho 10M (max. 10 Mbps / 500 kbps)59,00 / kk Welho 6M (max. 6 Mbps / 500 kbps) 45,00 / kk Welho 2M (max. 2 Mbps / 300 kbps) 36,00 / kk Welho 1M (max. 1 Mbps / 300 kbps) 25,00 / kk Welho 525 (max. 525 / 200 kbps 19,90 / kk Welho 275 (max. 275/100 kbps) 17,90 / kk

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 12.5.2006 @ 02:01

5512.5.2006 10:44

Sauna- n taakse vaan tuollaset upit ja -lahdelta: 1/1 Mbit/s 24.00€ Ja vähänän aihein vieresestä.

5612.5.2006 17:50

peli käyttäjien netti nopeudet http://www.speed_test.com/status/survey.html 33.6 Kbps 2,097 0.29 % 56.0 Kbps 14,575 2.05 % 112.0 Kbps 17,412 2.45 % 256.0 Kbps 121,831 17.13 % 768.0 Kbps 120,133 16.89 % 1,024.0 Kbps 58,803 8.27 % 2,048.0 Kbps 215,995 30.37 % 10,000.0 Kbps 75,984 10.68 % uteliaisuudesta mikä palvelun tarjooja antaa saman kumpaanki suuntaan kun ELISA SONERA WELHO DNA eivät anna meno paluuta samana nopeutena ja hyvin monet netti serverit toimivat joko T1 tai 768kbps joten nopeammista netistä ei ole hirveesti hyötyä paitsi jossa tiedoston latauksessa mutta minä jaksan odottaa 5min lisää mulle tämä 1m\300kbps 25e WELHO on hyvä ja riitävä

5713.5.2006 10:09

Koitahan Sokar80 pysyä asiassa. Yli puolet sun kirjoituksista ei liity tähän ketjuun mitenkään!

5813.5.2006 12:23

UPS tää vaikuttaa muutenki nukuvalta aiheelta ???

5913.5.2006 13:17

pysykääs aiheessa joka on siis E3: Sony esitteli PlayStation 3:a eikä nettinopeudet.. ettei mene turhien viestien kalasteluks kellään ja päästä huomauttelee iha säännöistä ;-)


6014.5.2006 17:51

Quote:
Sony esitteli myös PS3:n uuden ohjaimen, joka tulee Nintendon Wii-konsolin ohjaimen tyyliin reagoimaan heilutteluun. Ohjaimella voi siis jäljitellä esimerkiksi lyöntiliikkeitä, kuten golf- tai tennismailan heilautusta.
Minä ymmärsin asian niin, että ohjain reagoisi lähinnä kallisteluun eli Wii:n kaltaisia löynti yms. liikkeitä ei voi tehdä Sonyn ohjaimella. Jos olen väärässä voisitte korjata...

6115.5.2006 2:52

Monet uutiset PS3 julkistuksesta ovat yleistäneet uuden ohjaimen Wii-kopioksi ja jopa arvelleet joidenkin samojen liiketunnistuspelien tulevan sekä PS3:lle että Nindentolle http://gaminghobo.wordpress.com/2006/05/10/lets-get-something-straight-here/ wii on oikea kosketus herkkä PS3 ei ole elleivät tee parannuksia ennen julkaisua tästä tulee mielen kiitoista koska EA on kuin paita ja peppu Sonyn PS kanssa joten nyt kun WII on keskittynyt urheilu peleihin joita ei paljoo ole ennen nindentolla nähty että kuka valmistaa wii urheilu pelit Tää Taas Nindendon WII ohjain

6315.5.2006 5:07

Ja mikähän estää EA:n tekemästä pelejä Wii:lle? Tekeehän se pelejä Xbox:kin.

6415.5.2006 12:21

tuskin se estää kuten sanoin että Tulee mielen kiintoista monet consolit pyrkii samaan jokut pelit yksin oikeudella omalle konsolille jotta halukkaat joutuisivat ostamaan konsolin vaikka sen pelin takia

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Tankkipelin kehittäjä osti suomalaisen pelistartupin Tankkipelin kehittäjä osti suomalaisen pelistartupin (2.12.2016 13:01)
PC-pelikehittäjät ovat viime aikoina laajentuneet mobiilipelimarkkinoille ostamalla sektorilla jo markkinaosuuksia kahmineita yrityksiä. Esimerkiksi Activision Blizzard osti Candy Crush -pelejä ....
Omistatko Huawein puhelimen? Tarkista saatko Android Nougat -päivityksen Omistatko Huawein puhelimen? Tarkista saatko Android Nougat -päivityksen (2.12.2016 12:26)
Huawei aikoo päivittää ensi vuoden alussa kaikkiaan kuusi puhelinmallia Android 7.0 Nougatiin. Näin kertovat HDBlog.it- ja Android Central -sivustot, jotka eivät kuitenkaan paljasta tietojensa lähdettä. ....
Pelaajat poikkeavat massasta – Joka toinen päivittänyt Windows 10:een Pelaajat poikkeavat massasta – Joka toinen päivittänyt Windows 10:een (2.12.2016 11:16)
Steamin marraskuisten tilastotietojen mukaan lähes puolet pelaajista on siirtynyt Windows 10:een. Satunnaisotantaan perustuvien lukemien mukaan 48,37 prosenttia PC-pelaajista käyttää 64-bittistä ....
2 kommenttia
Älykaiuttimet tulevat – Amazon ja Intel sopivat yhteistyöstä Älykaiuttimet tulevat – Amazon ja Intel sopivat yhteistyöstä (2.12.2016 10:53)
Vielä pari vuotta sitten Internet of Things oli hyvin epämääräinen käsite, jota käytettiin lähes kaikissa pöhinäpuheissa, mutta kukaan ei oikein tuntunut käsittävän mitä se käytännössä oikein ....
Lumioista tuttu ominaisuus tulossa Androidille – MediaTek esitteli uudet piirit Lumioista tuttu ominaisuus tulossa Androidille – MediaTek esitteli uudet piirit (2.12.2016 10:32)
Taiwanilainen mobiilipiirikehittäjä MediaTek on esitellyt kaksi uutta suorituskykyisiin älypuhelimiin suunnattua järjestelmäpiiriä. Helio X23 ja Helio X27 ovat muun Helio X20 -malliston mukaisesti ....

Uutisarkisto