*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Revolution onkin Wii

Kirjoittaja Ilkka Ketola @ 28.4.2006 12:54 Kommentteja (14)

Revolution onkin Wii Nintendo on ilmoittanut, että sen tulevan konsoliuutuudeen viralliseksi nimeksi tulee Wii. Työnimellä Revolution tunnetun konsolin lopullinen nimi mukailee siis englanninkielen "me"-sanaa (we), mikä Nintendon mukaan viestii paremmin laitteen ideologiaa ja sitä, että laite on tarkoitettu kaikille. "Vaikka Revolution (vallankumous) kertoo kulkusuunnan, Wii on ratkaisu", yhtiön verkkosivuilla tiedotetaan nimenvaihdoksesta kaunopuheisesti.
Reutersin mukaan Nintendo pyrkii lanseeraamaan konsolinsa laitteena, joka soveltuu kaikille ja laajentamaan pelaajakuntaa uusiin ryhmiin. Kilpailevat Sony ja Microsoft ovat keskittyneet omien konsoleidensa kehittelyssä raakaan voimaan, ja pelaajakunta on koostunut lähes täysin nuorista miehistä.

Nintendon erilainen suunnittelufilosofia pyrkii korostomaan pelien laatua ja tuomaan jotain uutta pelikokemukseen. Avainasemassa uudessa Wii-konsolissa onkin yhden käden peliohjain, joka muistuttaa ulkoisesti TV:n kaukosäädintä. Ohjain tunnistaa kädenliikkeet, mikä mahdollistaa ohjaimen käytön esimerkiksi virtuaalisena miekkana tai vaikkapa pesäpallo- tai tennismailana.

Wii on tarkoitus tuoda markkinoille vielä kuluvan vuoden aikana. Microsoft on jo ehtinyt julkaista oman Xbox 360 -konsolinsa, ja Sonyn PlayStation 3 tulee myyntiin tämän vuoden marraskuussa.

Lähteet:
Nintendo
Reuters

Edellinen Seuraava  

14 kommenttia

128.4.2006 12:59

"Kumman hankkis Pleikkari kolmosen vai Wii:n" Kuullostaa hassulta tuo nimi, mutta ei nimi miestä pahenna, jos ei mies nimeä.

228.4.2006 13:10

hui wii tulee kylään heh he monessä tuotteessä nimi myy mutta en usko että näin olisi ikinä käymässä peli consoli käyttäjien keskuudessa ite ostan ainakin PS3 ja sitten katson mitä muille consoleille tulee yksin oikeudella että onko jokin peli mitä olis pakko hankki ainakaan N:GameCupe jäi multa kaupan hyllylle kun ei ollut mitään kiinostavaa ja 90% x-boxsin peleistä saa pc:eelle

328.4.2006 13:29

MIelestäni Wii on kauniin näköinen. Sopisi ainakin kaikille sisustajille :D Rahojani en mihinkään xboxiin tai PS3 laita sillä minusta niissä ei ole mitään milenkiintoisaa. Paitsi nämä levyasemat. Nekään ei kiinnosta sillä ostan tietokoneeseen sitten sen aseman joka voittaa tämän taiston, toivon Blu-Rayn "voittavan" tämän kilpailun, lähinnä sen takia koska siinä on suurempi kapasiteetti.

428.4.2006 14:59

No tuo WII tulee varmaan ostetavaksi, kun saa vanhan kunnon dongi kongin ladattua netistä, vanhaa hc-pelaajaa himotta se masiina, johan noita mikkisoftin tuotteita jo pari kpl perheessä on niin kyllä sinne 1 nitukka mahtuu, sonya en osta PERIAATTEESTAKAAN...nimi merkillä kokemusta on ja huonoja sellaisia. Ps peleissä sonylla ei ole vikaa vaan laitteessa...

529.4.2006 6:53

Aikas outo tuo nimi. :D "Dad, i'll go play with my Wii." Eikös wii meinaa kusta vai?

629.4.2006 7:07

Lainaus, Sebu92: "Aikas outo tuo nimi. :D "Dad, i'll go play with my Wii." Eikös wii meinaa kusta vai?" --------- Jos tarkoitat englanninkielen sanaa, niin ei. Etsimäsi sana on luultavastikin pee. Tietääkseni wii ei tarkoita ainakaan englanniksi mitään.

729.4.2006 7:19

Entä wee, niinkuin wee-wee?

829.4.2006 7:26

Se on mielestäni vaan huudahdus tyyliin: Jee! tms.

929.4.2006 8:23

"Wee" on "pissata" lasten englanniksi. "Mom, I gotta wee!" == "Äiti, mun pitää päästä pissalle". Eli, kyllä, Wii tulee kokemaan nimenä aika kovia :-) Englantia puhuvan lapsen isänä...

1029.4.2006 8:58

viralliseti "WII" ei ole mitään mutta esim "DO WII GO" = "voidaanko me mennä" lasten suusta

Quote:
PS peleissä sonylla ei ole vikaa vaan laitteessa...
jos tollee ajatelee niin mitään ei voisi ikinä ostaa koska kaikilla on maanantai kappaleita kuten X-360 tai PS2 itellä toi PS tai nyt PS2 ei ole ikinä ollut vikaa mutta kaveri osti käytetyn PS2 slim version ja 3viikon kuluttua siihen tuli pikku vikoja sitten se hajosi kokonaan jos pelkää laite vikaa niin PC on vika valinta siinä aina jotain pientä vikaa ite en rupea haukkumaan X-Box 360 tai nindendoa vaikka en ostaisikaan koska laite valita on mieli pide kysymys eikä kukaan ole oikeassa

1129.4.2006 14:02

Revolution ois ollu kyllä ihan hyvä nimi kun sillä on jo tunnettuuttakin, mutta onpahan Wii ainakain omaperäinen :D Wiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!

1229.4.2006 14:39

Kiitos drd, kun varmistit asian. Niin minä ajattelinkin asian olevan. Luulisi, ellä tulisi hauskoja otsikoita yms tuosta.

1330.4.2006 7:20

Kyllä se Wii jotain tarkoittaa. Nintendon sivuillahan lukee "Wii (as in "we")".

1412.11.2006 15:36
wortex96
Inactive

taidan kyl ton Wii:n ostaa.. =)

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Tulevaisuus tulee: BBC testaa Ultra HD -videon jakelua netissä Tulevaisuus tulee: BBC testaa Ultra HD -videon jakelua netissä (8.12.2016 15:20)
YouTube ja Netflix ovat olleet edelläkävijöitä Ultra HD -sisältöjen verkkojakelun testauksessa, mutta hiljalleen myös muut palveluntarjoajat ovat aloittaneet omat testinsä. Tuoreimpana esimerkkinä ....
YouTube maksoi muusikoille yli miljardi dollaria – Se ei riitä YouTube maksoi muusikoille yli miljardi dollaria – "Se ei riitä" (8.12.2016 14:55)
Taylor Swift ja monet muut artistit ovat kritisoineet voimakkaasti YouTubea ja Spotifyta siitä, että ne mahdollistavat musiikin kuuntelemisen täysin ilmaiseksi. Molemmissa tapauksissa artistit ....
1 kommentti
Super Mario Runista tulossa uusi villitys? Peliä pääsee kokeilemaan Applen myymälöissä Super Mario Runista tulossa uusi villitys? Peliä pääsee kokeilemaan Applen myymälöissä (8.12.2016 12:23)
Nintendon on määrä julkaista odotettu Super Mario Run -mobiilipeli iPhonelle ja iPadille 15. joulukuuta. Esimakua uudesta pelistä on kuitenkin tulossa saataville jo tänään, paljasti Nintendon ....
Bluetoothista uusi versio – Nopeuteen ja kantomatkaan iso parannus Bluetoothista uusi versio – Nopeuteen ja kantomatkaan iso parannus (8.12.2016 11:40)
Bluetooth SIG on julkaissut kehittämästään langattomasta tiedonsiirtostandardista viidennen version, jonka luvataan mahdollistavan monipuolisemmat IoT-laitteet sekä niiden joustavamman käytön kotona. ....
Applekaan ei pysty haastamaan Spotifyta? Jää tilaajamäärissä jälkeen Applekaan ei pysty haastamaan Spotifyta? Jää tilaajamäärissä jälkeen (8.12.2016 11:09)
Vuoden 2015 kesällä lanseerattu Apple Music -suoratoistopalvelu on kerännyt tähän mennessä 20 miljoonaa tilaajaa. Pitempään markkinoilla toimineella Spotifylla on syyskuussa päivitetyn tilastotiedon ....

Uutisarkisto